![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() marc weerde zich als een duiveltje in een wijwatervat
hoe durven ze die vragen te stellen in de 7e dag
![]() |
#145 |
|
![]() Stort hij zijn salaris terug?
![]() |
#146 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben het daar natuurlijk mee eens: het gros van de mensen beschikt niet over de mentale capaciteit, noch de vakkennis, om "kunnen te denken". Maar eigenlijk heb ik het daar niet over. De expert is expert, niet omdat hij tot expert werd benoemd door een kliek, maar omdat hij capabel is om waterdichte redeneringen naar voren te schuiven. Redeneringen die zodanig goed in elkaar zitten, zo kristal helder zijn, zo ontegensprekelijk logisch samenhangend, dat zelfs iemand die zelf niet in staat is om zo een redenering naar voren te schuiven, wel kan herkennen dat het bijzonder goed ineen zit.
Ik heb er een hekel aan dat ik moet horen "jij bent een ingenieur en geen dokter, wat weet jij over virussen dan ?". Ik heb mij kunnen redden door te zeggen dat het dynamische gedrag van een epidemie grote gelijkenis toont met de kettingreactie van een kernreactor, wat direct binnen mijn vakgebied zit. Mijn titel heeft geen belang. Kan ik een goed uitgebouwde, logisch goed samenhangende argumentatie naar voren schuiven of niet ? Met "denken" bedoelde ik het gegeven dat men naar het argument kijkt, en niet naar de titel van de auteur. Maar natuurlijk IS het zo, dat echte experten uiteraard veel meer de kennis bezitten om zo een argumenten KUNNEN naar voren te schuiven, maar dat is het dan ook. In de sportwereld vraagt men niet "ben jij wel getrained door een bekende trainer ?" "heb jij wel de juiste titels opdat wij gaan geloven dat jij snel kan fietsen ?". Nee, daar is the proof of the pudding, the eating. Als jij beweert van een fietskampioen te zijn, wel fiets dan en win de wedstrijd. Overtuig ons met uw RESULTATEN, niet met uw naamkaartje. Eigenlijk moet je niet weten of een zeker argument van een "expert" komt of niet. Als je het argument goed opgebouwd kan vinden, en logisch ineen hangend, en je kan daar alles van verifieren, en het is overtuigend, dan is het goed (en dan kan je die auteur *achteraf* een expert vinden). En als iemand met een naamkaartje zever aan het vertellen is, dan is dat gewoon een zeveraar, zogezegd expert of niet. Maw, ik heb het niet zozeer bij denken over het PRODUCEREN van argumenten, maar over het WAARDEREN van argumenten. Denken is in staat zijn juiste argumenten te kunnen herkennen. Citaat:
Je kan denken, of je kan het niet. Het "vakgebied" heeft geen belang. Je kent sommige vakgebieden op je duimpje, en bij anderen moet je leren. Maar dat is niet onmogelijk. Een goed opgebouwd argument houdt daar rekening mee, en brengt alle elementen aan die een niet-vakgebied-denker nodig heeft om het argument te begrijpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Alle maatschappelijke modellen die zich niet aanpassen aan die basis vereiste, zijn gedoemd om te falen, want in fundamentele tegenspraak met de basis elementen van het leven zelf. Wat verkeerd is aan kapitalisme, is de geweldloosheid. Geweld is ook een essentieel onderdeel van het leven. Maar dat wordt gelukkig vaak gecorrigeerd met oorlogen. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het verleden deed hij dat ook al eens en toen eiste het BVAS zelfs zijn ontslag. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://m.youtube.com/watch?v=50VWOBi0VFs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder woorden...
![]()
![]() |
#150 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik vindt alleen dat 1 mening te weinig is om een besluit te kunnen nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat Theo Lawijt, Siegfried en Wulpse Zuhal er dan maar meteen afgaan. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als die dan zegt dat men zich meer zorgen moet maken over de griep dan over het corona virus staan die burgemeesters en gouverneurs op een verkeerd been natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hij spreekt zichzelf flagrant tegen, wie gelooft hem nog. Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2020 om 14:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als iemand als Van Ranst waarvan je verwacht dat die meer kennis van zaken heeft zegt dat je gerust naar daar mag gaan gaan er weinig mensen hun reeds betaalde reis laten vallen. Zou jij je geld voor de reis laten vallen? Laatst gewijzigd door daiwa : 5 april 2020 om 15:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Theo en Zuhal hebben hun eigen ook al een paar keer ferm belachelijk gemaakt op sociale media ja om percee toch maar in de picture te willen komen. Zwijgen is goud soms.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland zijn ze zeer ontevreden over Zuhal Demir. En dit wegens haar boute uitspraak in Corona-tijd. Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 april 2020 om 15:49. |
||
![]() |
![]() |