Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2021, 20:09   #141
edwinp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Overigens zou ik, als mijn huisarts vaccinatie zou aanraden, een rechtsgeldig document laten tekenen dat hij de aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid neemt voor elke wijziging in mijn gezondheidstoestand na vaccinatie, overeenkomstig met zijn gezworen eed van Hippocrates dat hij in eer en geweten nooit enige medische handeling zou stellen die gezondheidsschade zou kunnen aanrichten.

Mijn huisarts weigert alvast zijn eed van Hippocrates te schenden voor een experimenteel vaccin, nog nooit op mensen gebruikt en waarvan geen gevolgen bekend zijn, dat mogelijk kan leiden tot schade voor de gezondheid van zijn patiënten.
Huisartsen die vaccinatie promoten vinden eigenbelang en financiële verloning voor elke gevaccineerde blijkbaar belangrijker dan de gezondheid van hun patiënten en hun gezworen eed als arts.
andere huisarts nemen, die van u wil geen patienten helpen, geen enkele arts zal u trouwens onder uw voorwaarden nog willen behandelen

het mag helaas niet om evidente redenen maar twijfelaars zouden eens een 'bedrijfsbezoek' moeten brengen op een covid afdeling

Laatst gewijzigd door edwinp : 17 maart 2021 om 20:12.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 20:20   #142
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overigens zou ik, als mijn huisarts vaccinatie zou aanraden, een rechtsgeldig document laten tekenen dat hij de aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid neemt voor elke wijziging in mijn gezondheidstoestand na vaccinatie, overeenkomstig met zijn gezworen eed van Hippocrates dat hij in eer en geweten nooit enige medische handeling zou stellen die gezondheidsschade zou kunnen aanrichten.
Totaal naïef.
Je mag terug naar huis, na betaling van je consultatie.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 20:23   #143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
het mag helaas niet om evidente redenen maar twijfelaars zouden eens een 'bedrijfsbezoek' moeten brengen op een covid afdeling
Eigenlijk wil dat zo goed als niks zeggen, he. Want het enige wat telt is de KANS dat je daar terechtkomt en dat je het niet leuk vindt.

Je zou evengoed kunnen zeggen: mensen die zomaar een rijbewijs willen, moeten maar eens komen kijken op de afdeling "auto ongelukken en trauma's".

Ik denk niet dat er iemand is die twijfelt dat covid slecht kan aflopen op dezelfde wijze dat er niemand is die twijfelt dat men kan sterven of zwaar gewond geraken in een auto ongeluk.

Het probleem van zo te redeneren, is dat je ook zou kunnen zeggen: "kom eens kijken naar iemand die een trombose heeft gehad".

Het is precies DAT soort "oeioeioei wat is da toch erg" sensatie zucht die maakt dat mensen irrationeel gaan doen he.

Het is ook de reden waarom bij 60+ het een no-brainer is om zich te vaccineren, en naarmate we zien dat het vaccin niet op heel korte tijd gevaarlijk wordt voor covid in plaats van U te beschermen, kan je die leeftijd lager en lager instellen. Maar bij 30- is covid, tenminste tot nu toe, heel mild behalve in zulke uitzonderlijke gevallen dat men ook in de buurt zit van de ruis op wat men weet over het vaccin. Als je bovendien een hekel hebt aan iets voor anderen doen, is de prijs die je moet betalen bij 30- doordat je anderen wat zou beschermen tegen uw goesting, te hoog ten opzichte van het heel klein beetje bescherming dat je ermee zou kunnen kopen. Want ergens wil je toch wraak voor het jaar dat men U aangedaan heeft, zou ik denken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 maart 2021 om 20:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:01   #144
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eigenlijk wil dat zo goed als niks zeggen, he. Want het enige wat telt is de KANS dat je daar terechtkomt en dat je het niet leuk vindt.

Je zou evengoed kunnen zeggen: mensen die zomaar een rijbewijs willen, moeten maar eens komen kijken op de afdeling "auto ongelukken en trauma's".

Ik denk niet dat er iemand is die twijfelt dat covid slecht kan aflopen op dezelfde wijze dat er niemand is die twijfelt dat men kan sterven of zwaar gewond geraken in een auto ongeluk.

Het probleem van zo te redeneren, is dat je ook zou kunnen zeggen: "kom eens kijken naar iemand die een trombose heeft gehad".

Het is precies DAT soort "oeioeioei wat is da toch erg" sensatie zucht die maakt dat mensen irrationeel gaan doen he.

Het is ook de reden waarom bij 60+ het een no-brainer is om zich te vaccineren, en naarmate we zien dat het vaccin niet op heel korte tijd gevaarlijk wordt voor covid in plaats van U te beschermen, kan je die leeftijd lager en lager instellen. Maar bij 30- is covid, tenminste tot nu toe, heel mild behalve in zulke uitzonderlijke gevallen dat men ook in de buurt zit van de ruis op wat men weet over het vaccin. Als je bovendien een hekel hebt aan iets voor anderen doen, is de prijs die je moet betalen bij 30- doordat je anderen wat zou beschermen tegen uw goesting, te hoog ten opzichte van het heel klein beetje bescherming dat je ermee zou kunnen kopen. Want ergens wil je toch wraak voor het jaar dat men U aangedaan heeft, zou ik denken.
Even los van jouw visie op ethiek en zo: het valt me ook op hoezeer men op emo speelt. Zelfs onze rationele wetenschapsantisoof Boudry schreef dingen als: 'wil jij dan de triage doen?' aan critici. Alsof een rationele mens dat niet gewoon zou moéten kunnen indien nodig.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:02   #145
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Even los van jouw visie op ethiek en zo: het valt me ook op hoezeer men op emo speelt. Zelfs onze rationele wetenschapsantisoof Boudry schreef dingen als: 'wil jij dan de triage doen?' aan critici. Alsof een rationele mens dat niet gewoon zou moéten kunnen indien nodig.
Is toch makkelijk. Je kiest eerst familie en vrienden en de rest kan stikken.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2021, 21:11   #146
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mijn huisarts weigert alvast zijn eed van Hippocrates te schenden voor een experimenteel vaccin, nog nooit op mensen gebruikt en waarvan geen gevolgen bekend zijn, dat mogelijk kan leiden tot schade voor de gezondheid van zijn patiënten.
Huisartsen die vaccinatie promoten vinden eigenbelang en financiële verloning voor elke gevaccineerde blijkbaar belangrijker dan de gezondheid van hun patiënten en hun gezworen eed als arts.
Weet je wat ik denk? Ik denk dat jij helemaal niet zo'n grote mond gaat opzetten tegen je huisarts.

En weet je wat ik vermoed: in elke huisartsenkring wordt vergaderd en beslist wie bepaalde "opgelegde" taken zal verrichten, zoals vb. de taak om een aanwezigheid te organiseren in de vaccinatiecentra. En als in die kring van jouw huisarts er geen vrijwilligers voor zijn, dan doet ieder zijn beurtje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 05:58   #147
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, als je natuurlijk vermoedt dat alles wat niet met uw mening overeenkomt gelogen is, dan komt 99.99% van de mensen die niet liegen overeen met uw mening. Bij Harrie Christus is dat ook zo.
Zoals ik al vaker gezegd heb, eenzaamheid maakt gek.
Je ziet heel vaak dat eenzame mensen allerlei rare ideeën krijgen.

Daarom dat onder de actieve bevolking amper nog iemand wakker ligt van het virus terwijl de bejaarden als schoof steeds banger en extremer worden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 06:46   #148
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs onze rationele wetenschapsantisoof Boudry schreef dingen als: 'wil jij dan de triage doen?' aan critici.
"ja"

Citaat:
Alsof een rationele mens dat niet gewoon zou moéten kunnen indien nodig.
Inderdaad, dat is trouwens de essentie van elke echte keuze. Ik zou hem wel eens officier willen zien zijn tijdens een oorlog.
Oud 18 maart 2021, 08:14   #149
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"ja"
Bij triage is de bedoeling wel nog levens rédden he.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 09:23   #150
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij triage is de bedoeling wel nog levens rédden he.
Jij moet de pret altijd drukken he !
Oud 18 maart 2021, 11:16   #151
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Zoals ik al vaker gezegd heb, eenzaamheid maakt gek.
Je ziet heel vaak dat eenzame mensen allerlei rare ideeën krijgen.

Daarom dat onder de actieve bevolking amper nog iemand wakker ligt van het virus terwijl de bejaarden als schoof steeds banger en extremer worden.
Ik zie die rare ideeën niet alleen bij eenzame mensen.

Raar dat ik ook andere meningen lees

Van de mensen die in de lockdown hun werk alleen op de werkvloer kunnen uitoefenen, is het overgrote deel bang het coronavirus op te lopen. Die angst voor besmetting blijkt uit onderzoek van zowel vakbond CNV als FNV. „Het moet echt beter.

https://www.metronieuws.nl/in-het-ni...ing-werkvloer/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 11:22   #152
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

Van de mensen die in de lockdown hun werk alleen op de werkvloer kunnen uitoefenen, is het overgrote deel bang het coronavirus op te lopen. Die angst voor besmetting blijkt uit onderzoek van zowel vakbond CNV als FNV. „Het moet echt beter.

Eerst mocht je alleen gaan werken had je kans op een zachte corona op te doen. Nu mag je ook alleen nog maar gaan werken, maar ondertussen is de kans om zwaar ziek te worden en te sterven verdubbeld. Dit allemaal omdat we vorig jaar niets mochten doen.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 11:33   #153
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht

En je ziet zelf de contradictie niet ?

18% van de besmettingen gebeurt in professionele middens, en 65% van de mensen is bang van het DAAR op te doen.

Dat moeten die mensen zijn die zeggen bang te zijn van het op hun werk op te doen, en dan met anderen in prive omstandigheden samen gaan eten he.

"80% van de rokers is bang om huidkanker op te doen vanwege zonneschijn"
Oud 18 maart 2021, 12:40   #154
Tavek
Banneling

Standaard

Zou die problemen met dat astrazenica vaccin niet komen omdat ze te snel en onzorgvuldig willen vaccineren ?

Mss spuiten ze luchtbellen mee in ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 12:46   #155
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zou die problemen met dat astrazenica vaccin niet komen omdat ze te snel en onzorgvuldig willen vaccineren ?

Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 13:04   #156
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

De Spa bruisend versie van het vaccin ?
Oud 18 maart 2021, 13:10   #157
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
andere huisarts nemen, die van u wil geen patienten helpen, geen enkele arts zal u trouwens onder uw voorwaarden nog willen behandelen

Er wordt helemaal geen hulp gevraagd door gezonde patiënten die NIET ziek zijn..

Mijn huisarts handelt in eer en geweten en volgens zijn eed van Hippocrates, mijn gezondheid is voor hem belangrijker dan zijn portemonnee.
De covid afdelingen zijn leeg, die komen nog vol te liggen met vaccinatie slachtoffers door de onbekende gevolgen van dit medisch experiment.
Oud 18 maart 2021, 13:23   #158
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

De enigste manier waarom ze nog niet zoveel kunnen afdwingen is omdat we nog teveel vrijheden hebben.
Maar systematisch verdwijnt steeds meer vrijheid en belanden we in een tirannie van eugenetica die zich als gezondheidszorg voordoet.

Mensen die Russische roulette spelen moeten mij echt niet overtuigen mee te spelen.
Yuck zeg, ...
Oud 18 maart 2021, 13:32   #159
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Mensen die Russische roulette spelen moeten mij echt niet overtuigen mee te spelen.
Yuck zeg, ...
Wat is het leven zonder een beetje spanning?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2021, 13:32   #160
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Weet je wat ik denk? Ik denk dat jij helemaal niet zo'n grote mond gaat opzetten tegen je huisarts.

En weet je wat ik vermoed: in elke huisartsenkring wordt vergaderd en beslist wie bepaalde "opgelegde" taken zal verrichten, zoals vb. de taak om een aanwezigheid te organiseren in de vaccinatiecentra. En als in die kring van jouw huisarts er geen vrijwilligers voor zijn, dan doet ieder zijn beurtje.
Waarom zou ik een grote mond moeten opzetten tegen mijn huisarts?
Hoeft ook helemaal niet, mijn huisarts weet perfect waarover het gaat, heeft mijn gezondheid als prioriteit zoals het hoort en er wordt tijd genomen om als gelijken en volwassen mensen mijn gezondheidstoestand te bespreken.
Mijn huisarts is geen god-de-vader en betweter meer zoals weleer die denken de waarheid in pacht te hebben en zijn patiënten als kleuters behandelt.
Laat het denken maar over aan de paarden, die hebben daar de kop voor.

Niet alle huisartsen hebben een groepspraktijk en bvba om belastingen te kunnen ontwijken. Dat zijn bedrijfjes met lopend bandwerk geworden om winst te maken waarbij ze hun eed van Hippocrates vergeten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be