Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2022, 11:32   #141
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niemand verplicht u zich aan te passen. Je kan nog steeds met de kippen op stok of vroeger indien gewenst, en opstaan om om het even welk uur je zelf wil.
Moeten we anders verbieden om zowel Oost- als Westwaarts te verhuizen of op reis te gaan?
zomeruur
Of je Oost of westwaarts gaat maakt geen verschil als er aan het natuurlijke uur gemorreld wordt.

Het gaat hem niet om de verplichting om zich aan de passen aan gerommel met het natuurlijke uur, maar om de natuur te respecteren. De kippen gaan niet toevallig op stok als het donker wordt. Zij gehoorzamen als vanzelfsprekend de natuur.
Verstandige kippen!
Oud 28 maart 2022, 11:34   #142
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ben er tevreden mee. Eindelijk wat langere avonden.

Tevens extra goed voor de bospoepers.
Het is JOUW keuze om bij de bospoepers te horen.
Oud 28 maart 2022, 11:42   #143
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Of je Oost of westwaarts gaat maakt geen verschil als er aan het natuurlijke uur gemorreld wordt.

Het gaat hem niet om de verplichting om zich aan de passen aan gerommel met het natuurlijke uur, maar om de natuur te respecteren. De kippen gaan niet toevallig op stok als het donker wordt. Zij gehoorzamen als vanzelfsprekend de natuur.
Verstandige kippen!
Da's dan ook de eerste keer dat gij iets positiefs over de Walen of Brusseleirs schrijft hier.
Oud 28 maart 2022, 11:47   #144
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Verstandige kippen!
Ha neen? jetlag? iemand? Dan ga je toch ook tegen uw gebruikelijk ritme in?

En de kiekes? Zoals ik al schreef, niemand belet u hetzelfde winter-ritme aan te houden.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 maart 2022 om 11:48.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 11:48   #145
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Eigenlijk zitten wij nu 2 uur te ver, het zou beter zijn mochten we hier in den belziek de uk volgen.

Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 11:53   #146
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eigenlijk zitten wij nu 2 uur te ver, het zou beter zijn mochten we hier in den belziek de uk volgen.

Geef mij maar het zomeruur.
Is het niet aangenamer dat het na de werkdag langer licht is dan er voor?
Wat heb je er aan als 's morgens om 5 uur de zon op komt?
Dan kan je 's avonds nog allerlei zaken doen ipv noodgedwongen voor uw tv te hangen of in uw nest te kruipen.
Oud 28 maart 2022, 12:06   #147
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kan je 's avonds nog allerlei zaken doen ipv noodgedwongen voor uw tv te hangen of in uw nest te kruipen.
Het "zomeruur" klinkt gewoon lekker in uw hoofd.

Onze tijdsrekening is uitgevonden om het zonneuur en de seizoenen te volgen. Wij met onze dwaze westerse kop moeten dat weer eens manipuleren.

En wat winnen we feitelijk, nu het opkomen en ondergaan van de zon even manipuleren, maar de dagen blijven lengen tot eind Juni, ... dus wat voor nut heeft dat ?

Het is een van de meest zinloze maatregelen die er zijn. Met een kost op uw biologische klok. Ah en ik moet ook alle keren overal die horloges gaan verzetten,
Oud 28 maart 2022, 12:13   #148
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Onze tijdsrekening is uitgevonden om het zonneuur en de seizoenen te volgen. Wij met onze dwaze westerse kop moeten dat weer eens manipuleren.

En wat winnen we feitelijk, nu het opkomen en ondergaan van de zon even manipuleren, maar de dagen blijven lengen tot eind Juni, ... dus wat voor nut heeft dat ?

Het is een van de meest zinloze maatregelen die er zijn. Met een kost op uw biologische klok. Ah en ik moet ook alle keren overal die horloges gaan verzetten,
Zoals ik reeds schreef, wat heb je er aan dat de zon op komt om 5 of zelfs om 4 uur in de zomer? Geef me dan dat uurtje meer licht maar 's avonds.
Op dit ogenblik kan ik tot +/-20:30 buiten bezig zijn terwijl het vorige week nog een uur vroeger donker was.
En wat die kost op de biologische klok betreft. De meesten onder ons maken daar geen enkel probleem van om desnoods 10 uur af te wijken als het is om op reis te gaan. Wat maakt dat uurtje dan uit? Na drie dagen ben je dat gewoon.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 maart 2022 om 12:14.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 12:22   #149
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier doen de horloges dat zelf maar we zijn er vet mee: wij kennen geen verschil tss zomer- en winteruur.
Oud 28 maart 2022, 14:18   #150
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds schreef, wat heb je er aan dat de zon op komt om 5 of zelfs om 4 uur in de zomer? Geef me dan dat uurtje meer licht maar 's avonds.
Op dit ogenblik kan ik tot +/-20:30 buiten bezig zijn terwijl het vorige week nog een uur vroeger donker was.
En wat die kost op de biologische klok betreft. De meesten onder ons maken daar geen enkel probleem van om desnoods 10 uur af te wijken als het is om op reis te gaan. Wat maakt dat uurtje dan uit? Na drie dagen ben je dat gewoon.
Inderdaad, hou gewoon dat zomeruur aan, ook in de winter. Anders begint het licht te worden om 3u30 in de zomer. Wat heb je daar in godsnaam aan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 15:27   #151
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Hier doen de horloges dat zelf maar we zijn er vet mee: wij kennen geen verschil tss zomer- en winteruur.
Ja mijn satteliet gestuurde shit en dingen op het netwerk ook, maar de mechanische polshorloges, moet ik allemaal goed zetten.
Oud 28 maart 2022, 15:29   #152
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Inderdaad, hou gewoon dat zomeruur aan, ook in de winter. Anders begint het licht te worden om 3u30 in de zomer. Wat heb je daar in godsnaam aan.
ik heb de indruk dat jullie allemaal graag je tijd verslapen, wat is er nu schoner dan thuiskomen een kot in de nacht en al aan de einder de dag te zien krieken.
Oud 28 maart 2022, 16:33   #153
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het zomeruur is aangenamer in de zomer. O wonder!
Ook al eens gedacht aan de winterochtenden?

Er is maar één natuurlijk ritme: dat waarbij de zon om 12 uur het hoogste staat. Hoe meer je daar van af wijkt, hoe groter de gezondheidsproblemen worden. Het winteruur ligt daar het dichtste bij.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 20:38   #154
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Ik moet morgen om 6 uur beginnen werken. Hoe moet ik dat nu klaarspelen met mijn wekker ? Ik gebruik tegenwoordig de smartphone. Gaat die vanzelf het uur veranderen, als ik het alarm op 4 uur zet om welk 4 uur ga ik dan gewekt worden ? Mijn niet wiskundig brein kraakt uit zijn voegen.
2 uur 's nachts wordt drie uur 's nachts dus je wordt om 4u zomertijd gewekt.
Oud 28 maart 2022, 20:48   #155
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht

Er is maar één natuurlijk ritme: dat waarbij de zon om 12 uur het hoogste staat. Hoe meer je daar van af wijkt, hoe groter de gezondheidsproblemen worden. Het winteruur ligt daar het dichtste bij.
Het kan mij eerlijk gezegd niet bommen welk uur ze nemen als ze maar stoppen met aan die verrekte klok te knoeien.

Wintertijd is de meest correcte tijd. Zelfs wintertijd is +1u.

Op de kaart hieronder zie je dat we in principe zelfs nog in +0 zitten, zij het vrij rechts. Zomer is +2 en winter is +2. Daarom is het om 22u nog licht in de zomer, omdat het dan eigenlijk 20u40 ofzo is is. Moest je altijd de correcte zonnetijd gebruiken dan zou het in West-Vlaanderen een kwartier vroeger zijn dan in Limburg en zoiets is moeilijk om te hanteren. Dit is ook de reden dat bvb China, dat in vijf tijdzones valt maar 1 uur hanteert (dat van Peking)

Enkel in de states hebben ze gekozen om verschillende tijdzones te gebruiken.

In sommige staten hebben ze zelfs een half uur verschil. Dat lijkt me helemaal lastig.

Je moet met veel rekening houden. In de zomer bvb de horeca. Mensen zijn gewoontedieren dus gaan slapen obv een uur en niet op basis van hoe licht het is. Dus als het uur laat is en het is nog licht maakt de horeca meer omzet omdat mensen langer op terrasjes zitten. In dat opzicht is zomeruur interessanter.

Zomeruur in de winter heeft dan uiteindelijk veel minder voordelen. In januari komt de zon dan pas iets voor 10u 's morgens op. Zit je ook maar stroom te verbruiken voor den hond zijn kloten.

In ieder geval, iets als het uur wijzigen is compleet achterhaald in een wereld waar je kan flexwerken en telewerken. Het nut is compleet weg.

Gezien de meeste apparaten ook automatisch van tijd switchen merk ik er zelfs niks van.
Oud 28 maart 2022, 21:31   #156
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ben ook altijd pisnijdig op die zogezegde “zomer”tijd. Met de wintertijd worden we reeds een uur uit het natuurlijke ritme geslagen. Met die idiote zomertijd wordt dat zomaar eventjes twee uur. Voor wie het niet gelooft: ga deze middag maar eens verifiëren op welk uur de zon pal in het zuiden staat.
We zijn op allerlei vlakken ver van de natuur afgeweken. Onze chronologische dagindeling is daar een voorbeeld van. Een terugkeer naar de normale dagindeling impliceert dat we het zon-uur respecteren. Met het zon-uur staat de zon pal in het zuiden ‘s middags om twaalf uur. De mens heeft duizenden jaren op dat ritme geleefd. Maar nu willen we mordicus “het beter weten”.
OK. Interessant maar hoe weet je dat de zon pal in het zuiden staat ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 21:33   #157
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het zomeruur is fantastisch. Enige minpunt is dat het nu ‘s morgens langer donker is.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2022, 21:36   #158
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
"Hier"
Woon jij niet in Hong Kong ?
Hebben jullie daar ook een zomer- & winteruur ?
Oud 28 maart 2022, 21:40   #159
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht

Het winteruur dichtst bij ons natuurlijk ritme: voor zover ik me herinner las ik een hele tijd geleden een artikel v.e. prof geneeskunde dat dit inderdaad zo is.
Oud 28 maart 2022, 21:44   #160
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=IJsboer;9929402]Het kan mij eerlijk gezegd niet bommen welk uur ze nemen als ze maar stoppen met aan die verrekte klok te knoeien.

Wintertijd is de meest correcte tijd. Zelfs wintertijd is +1u.

Op de kaart hieronder zie je dat we in principe zelfs nog in +0 zitten, zij het vrij rechts. Zomer is +2 en winter is +2. Daarom is het om 22u nog licht in de zomer, omdat het dan eigenlijk 20u40 ofzo is is. Moest je altijd de correcte zonnetijd gebruiken dan zou het in West-Vlaanderen een kwartier vroeger zijn dan in Limburg en zoiets is moeilijk om te hanteren. Dit is ook de reden dat bvb China, dat in vijf tijdzones valt maar 1 uur hanteert (dat van Peking)

__________________________________________________ __________________________________________________
De spleetoogjes zijn alwéér de slimsten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be