![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb ergens een onderzoek gelezen dat beweerde dat rokers uiteindelijk minder kosten aan de gezondheidszorg aangezien zij vroeger sterven. Een 85-jarige kost in de loop van zijn (bejaarde) leven meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Rokers blijven voor het grootste deel nog steeds gewone werkmensen. Waarom moeten deze mensen nog eens extra gestraft worden? Betalen we niet al genoeg voor dingen waar we vaak niets mee te maken hebben?
Rokers zijn al erg genoeg gestraft door zich te laten vangen in het roken. Niet vergeten dat als je eens gestart bent dat het verschrikkelijk moeilijk is om te stoppen, en het wordt er niet makkelijker op gemaakt, dankzij extra toevoeging van stoffen door de tabaksindustrie. Citaat:
Om maar een voorbeeldje te geven. Waarom het extra geld dan nog maar eens uit de zakken van de mensen schudden dmv taksen ed? Mijn opinie hierover is dat ze het beter gaan halen bij de echte schuldigen, nl, de tabaksindustrie zelf, die dit product zo hard aan ons heeft opgedrongen, en het nog steeds doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Onlangs in de gazet (de telegraaf, Nederland): Binnenkort een vaccin tegen roken. De werking bestaat er uit dat de "kick" van het inhaleren een halt toeroept (de dopamine in de hersenen wordt niet meer geactiveerd tijdens het intrekken van de rook waardoor het "leuke" van roken zijn doel mist). Zou het eerste vaccin zijn dat "gedrag" wijzigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Roken;
*Maakt mensen ontspannen en blij, en verbetert daardoor de weerstand. *Kan mensen rustig maken en tegelijk de productiviteit verhogen. *Verbetert de concentratie en doet mensen sneller reageren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Roken is echt wel één van DE valkuilen waarbij jongeren die net in de puberteit komen worden gestrikt door de tabaksfabrikanten waar ze daarna hun verdere leven mee zitten, immers met een verslaving kan men wel stoppen maar men geraakt er nooit meer van af (de zin neemt wel af maar geraakt nooit volledig weg, de associatie blijft). Eens verslaafd, altijd verslaafd. Is zowat hetzelfde met drankverslaving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De gevolgen van vetzucht kost meer aan gezondsheidszorg dan roken, drinken en drugs tezamen. - Vreters/sters zouden moeten worden verplicht om zich een vreetvergunning aan te schaffen, en zouden zich moeten laten registreren. Voor een dergelijke vreetvergunning zouden ze uiteraard moeten betalen. Vreters/sters die geen vreetvergunning hebben of die hun vreetvergunning niet op zak hebben, zouden zwaar moeten worden beboet. Werklozen zouden moeten worden ingezet om te controleren of de Vreters/sters hun vreetvergunnig bij zich hebben. - Vreters/sters zouden hogere sociale werknemersbijdragen moeten betalen. - Werkgevers zouden voor hun vretende werknemers hogere sociale werkgeversbijdragen moeten betalen. - Vreters/sters zouden extra opcentiemen moeten betalen op hun personenbelasting. - De accijnzen op vreetwaren moeten nog verder worden verhoogd.
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() P.S. roken is goed tegen vraatzucht.
![]() |
#150 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() rikbe, daar heeft cynicus ook een hekel aan, en daar heeft cynicus ook al een voorstel voor gemaakt. Wat jij typt is gewoon plagiaat van cynicus, gewoon wat woordjes veranderd. Niet echt origineel e ?
![]()
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() Ik heb een grondige hekel aan vetzakken. Maar daar was een eerdere poster al opgekomen !
![]() Laatst gewijzigd door LastMohican : 18 juni 2008 om 17:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Natuurlijk heb ik zijn tekst behouden en het is een even belachelijk "voorstel". Nooit van sarcasme gehoord? Ik heb helemaal geen hekel aan mensen met overgewicht, maar wel een grondige aan betuttelaars. Ik denk dat cynicus vooral een hekel heeft aan zichzelf.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 18 juni 2008 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 18 juni 2008 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In ieder geval, ook zwaarlijvigheid zou moeten worden ontmoedigd. Een tijdje geleden heb ik een constructief voorstel gelanceerd inzake een belasting op zwaarlijvigheid. Doorheen mijn andere berichten zijn er nog een aantal andere positief-autoritaire voorstellen te vinden ter aanmoediging van gezonde leefgewoonten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het soms zelfs aangenaam. Ps: Ik vind wat je zegt tamelijk racistisch, dat is het zelfde als de Koran willen verbieden. Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 18 juni 2008 om 19:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 18 juni 2008 om 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Waarop ik nu mijn 2de pakje van vandaag aanboor. Mjammie, mjammie ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
HUN MEDE HUISBEWONERS ernstig in gevaar. Dat VETETERS hun eigen gezondheid en veiligheid in gevaar brengen, tot daar aan toe. Iedere VETETER die sterft aan de gevolgen van zijn rijgedrag of vervuilende gewoonte, is immers een VETETER minder. Daar onze openbare financiën er zeer slecht voorstaan, moet er zwaar bespaard worden, maar kan er ook op een selectieve manier worden gezocht naar bijkomende inkomsten. Hier volgen wat voorbeelden om de VETETENDE ETER meer te doen betalen : - Werklozen zouden moeten worden ingezet om te controleren of de VETETERS EEN PASJE VAN DE HUISDOKTER bij zich hebben. - VETETERS zouden hogere sociale werknemersbijdragen moeten betalen. - Werkgevers zouden voor hun VETETERS hogere sociale werkgeversbijdragen moeten betalen. - VETETERS zouden extra opcentiemen moeten betalen op hun personenbelasting. - De BTW OP VET ETEN moet nog verder worden verhoogd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |