Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2006, 00:55   #141
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Volgens mij brengen rokers genoeg op aan de staat! Al eens nagegaan hoeveel taks ze daar op pakken per pakje sigaretten?
Roken of niet, dood moet je spijtig genoeg toch, en de meeste mensen hebben niet het twijfelachtige 'geluk' om in hun slaap te gaan, vaak zijn die mensen doodziek eerst lange tijd, en dat kost ook geld aan de staat.
En hoeveel mensen die niet roken zijn er wel niet, die ook kankers enzo krijgen? Ook allemaal de schuld van de rokers zeker...
idd...moesten morgen alle rokers stoppen met roken, dan zit de staat met een (begrotings-) probleem. Hypocrisie ten top dus....zeker wat betreft de prijsverhogingen onder het mom van 'ontrading'

Ik heb ergens een onderzoek gelezen dat beweerde dat rokers uiteindelijk minder kosten aan de gezondheidszorg aangezien zij vroeger sterven. Een 85-jarige kost in de loop van zijn (bejaarde) leven meer.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 01:01   #142
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Rokers blijven voor het grootste deel nog steeds gewone werkmensen. Waarom moeten deze mensen nog eens extra gestraft worden? Betalen we niet al genoeg voor dingen waar we vaak niets mee te maken hebben?

Rokers zijn al erg genoeg gestraft door zich te laten vangen in het roken. Niet vergeten dat als je eens gestart bent dat het verschrikkelijk moeilijk is om te stoppen, en het wordt er niet makkelijker op gemaakt, dankzij extra toevoeging van stoffen door de tabaksindustrie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pulitzer.org
Leading U.S. tobacco companies enhance nicotine delivery to smokers by adding ammonia-based compounds to their cigarettes, according to two major internal reports by Brown & Williamson Tobacco Corp.
http://www.pulitzer.org/year/1996/na...ks/impact.html

Om maar een voorbeeldje te geven. Waarom het extra geld dan nog maar eens uit de zakken van de mensen schudden dmv taksen ed? Mijn opinie hierover is dat ze het beter gaan halen bij de echte schuldigen, nl, de tabaksindustrie zelf, die dit product zo hard aan ons heeft opgedrongen, en het nog steeds doet.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2006, 13:52   #143

Karma's schermafbeelding

Standaard

Onlangs in de gazet (de telegraaf, Nederland): Binnenkort een vaccin tegen roken. De werking bestaat er uit dat de "kick" van het inhaleren een halt toeroept (de dopamine in de hersenen wordt niet meer geactiveerd tijdens het intrekken van de rook waardoor het "leuke" van roken zijn doel mist). Zou het eerste vaccin zijn dat "gedrag" wijzigt.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 19:28   #144
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras Bekijk bericht
Rokers blijven voor het grootste deel nog steeds gewone werkmensen. Waarom moeten deze mensen nog eens extra gestraft worden? Betalen we niet al genoeg voor dingen waar we vaak niets mee te maken hebben?

Rokers zijn al erg genoeg gestraft door zich te laten vangen in het roken. Niet vergeten dat als je eens gestart bent dat het verschrikkelijk moeilijk is om te stoppen, en het wordt er niet makkelijker op gemaakt, dankzij extra toevoeging van stoffen door de tabaksindustrie.
Ze hadden maar niet moeten beginnen met roken. Met rokers hoeft men absoluut geen medelijden te hebben, en voor rokers hoeft men evenmin respect op te brengen. Daarbij, wie écht wil stoppen met roken, kan stoppen met roken. Dat is gewoon een kwestie van karakter hebben.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 19:31   #145
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ze hadden maar niet moeten beginnen met roken. Met rokers hoeft men absoluut geen medelijden te hebben, en voor rokers hoeft men evenmin respect op te brengen. Daarbij, wie écht wil stoppen met roken, kan stoppen met roken. Dat is gewoon een kwestie van karakter hebben.
Of genoeg roken, dan stop je automatisch. Of je moet voor crematie kiezen natuurlijk, dan smeul je nog een tijdje na.
Oud 12 augustus 2006, 23:31   #146
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Roken;
*Maakt mensen ontspannen en blij, en verbetert daardoor de weerstand.
*Kan mensen rustig maken en tegelijk de productiviteit verhogen.
*Verbetert de concentratie en doet mensen sneller reageren.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 08:44   #147

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens wat jij schrijft ben jij zelf nooit begonnen met roken. Hoe weet je dan dat wie wil stoppen dit echt kan?
Roken is echt wel één van DE valkuilen waarbij jongeren die net in de puberteit komen worden gestrikt door de tabaksfabrikanten waar ze daarna hun verdere leven mee zitten, immers met een verslaving kan men wel stoppen maar men geraakt er nooit meer van af (de zin neemt wel af maar geraakt nooit volledig weg, de associatie blijft). Eens verslaafd, altijd verslaafd. Is zowat hetzelfde met drankverslaving.
Oud 18 juni 2008, 12:55   #148
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Ik heb een grondige hekel aan roken. Door hun rookgedrag brengen rokers de gezondheid van
niet-rokers ernstig in gevaar. Dat rokers hun eigen gezondheid in gevaar brengen, tot daar aan toe. Iedere roker die sterft aan de gevolgen van zijn rookgedrag, is immers een roker minder.

Daar onze openbare financiën er zeer slecht voorstaan, moet er zwaar bespaard worden, maar kan er ook op een selectieve manier worden gezocht naar bijkomende inkomsten. Hier volgen wat voorbeelden om de rokers meer te doen betalen :

- Rokers zouden moeten worden verplicht om zich een rookvergunning aan te schaffen, en rokers zouden zich moeten laten registreren. Voor een dergelijke rookvergunning zouden ze uiteraard moeten betalen. Rokers die geen rookvergunning hebben of die hun rookvergunning niet op zak hebben, zouden zwaar moeten worden beboet. Werklozen zouden moeten worden ingezet om te controleren of de rokers hun rookvergunnig bij zich hebben.

- Rokers zouden hogere sociale werknemersbijdragen moeten betalen.

- Werkgevers zouden voor hun rokende werknemers hogere sociale werkgeversbijdragen moeten betalen.

- Rokers zouden extra opcentiemen moeten betalen op hun personenbelasting.

- De accijnzen op rookwaren moeten nog verder worden verhoogd.
Ik heb een grondige hekel aan dikke mensen.
De gevolgen van vetzucht kost meer aan gezondsheidszorg dan roken, drinken en drugs tezamen.

- Vreters/sters zouden moeten worden verplicht om zich een vreetvergunning aan te schaffen, en zouden zich moeten laten registreren. Voor een dergelijke vreetvergunning zouden ze uiteraard moeten betalen. Vreters/sters die geen vreetvergunning hebben of die hun vreetvergunning niet op zak hebben, zouden zwaar moeten worden beboet. Werklozen zouden moeten worden ingezet om te controleren of de Vreters/sters hun vreetvergunnig bij zich hebben.

- Vreters/sters zouden hogere sociale werknemersbijdragen moeten betalen.

- Werkgevers zouden voor hun vretende werknemers hogere sociale werkgeversbijdragen moeten betalen.

- Vreters/sters zouden extra opcentiemen moeten betalen op hun personenbelasting.

- De accijnzen op vreetwaren moeten nog verder worden verhoogd.
Oud 18 juni 2008, 12:59   #149
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

P.S. roken is goed tegen vraatzucht.
Oud 18 juni 2008, 16:49   #150
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

rikbe, daar heeft cynicus ook een hekel aan, en daar heeft cynicus ook al een voorstel voor gemaakt. Wat jij typt is gewoon plagiaat van cynicus, gewoon wat woordjes veranderd. Niet echt origineel e ?
Oud 18 juni 2008, 16:59   #151
LastMohican
Banneling

Standaard

Ik heb een grondige hekel aan vetzakken. Maar daar was een eerdere poster al opgekomen !

Laatst gewijzigd door LastMohican : 18 juni 2008 om 17:01.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 17:25   #152
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
rikbe, daar heeft cynicus ook een hekel aan, en daar heeft cynicus ook al een voorstel voor gemaakt. Wat jij typt is gewoon plagiaat van cynicus, gewoon wat woordjes veranderd. Niet echt origineel e ?
Plagiaat? Dat "voorstel" is al honderden keren naar voorgebracht in forums, kranten enz.
Natuurlijk heb ik zijn tekst behouden en het is een even belachelijk "voorstel". Nooit van sarcasme gehoord? Ik heb helemaal geen hekel aan mensen met overgewicht, maar wel een grondige aan betuttelaars.

Ik denk dat cynicus vooral een hekel heeft aan zichzelf.

Laatst gewijzigd door rikbe : 18 juni 2008 om 17:30.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 17:30   #153
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Plagiaat? Dat "voorstel" is al honderden keren naar voorgebracht in forums, kranten enz.
Natuurlijk heb ik zijn tekst behouden en het is een even belachelijk "voorstel". Nooit van sarcasme gehoord? Ik heb helemaal geen hekel aan mensen met overgewicht, maar wel een grondige aan betuttelaars.
Als je dan toch sarcastisch bent, waarom doe je er dan geen sarcasmeteken bij? Met vlakke tekst gaat dat moeilijk om dat te benadrukken.
Oud 18 juni 2008, 18:39   #154
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Als je dan toch sarcastisch bent, waarom doe je er dan geen sarcasmeteken bij? Met vlakke tekst gaat dat moeilijk om dat te benadrukken.
'k zal er in het vervolg aan denken, speciaal voor jou.

Laatst gewijzigd door rikbe : 18 juni 2008 om 18:40.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 19:33   #155
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De gevolgen van vetzucht kost meer aan gezondsheidszorg dan roken, drinken en drugs tezamen.

- Vreters/sters zouden moeten worden verplicht om zich een vreetvergunning aan te schaffen, en zouden zich moeten laten registreren. Voor een dergelijke vreetvergunning zouden ze uiteraard moeten betalen. Vreters/sters die geen vreetvergunning hebben of die hun vreetvergunning niet op zak hebben, zouden zwaar moeten worden beboet. Werklozen zouden moeten worden ingezet om te controleren of de Vreters/sters hun vreetvergunnig bij zich hebben.

- Werkgevers zouden voor hun vretende werknemers hogere sociale werkgeversbijdragen moeten betalen.

- Vreters/sters zouden extra opcentiemen moeten betalen op hun personenbelasting.

Indien uw reactie niet sarcastisch bedoeld was, zou ik zeggen dat ik uw zwaarlijvigheidsontmoedigingsvoorstellen zeer interessant vind.

In ieder geval, ook zwaarlijvigheid zou moeten worden ontmoedigd. Een tijdje geleden heb ik een constructief voorstel gelanceerd inzake een belasting op zwaarlijvigheid. Doorheen mijn andere berichten zijn er nog een aantal andere positief-autoritaire voorstellen te vinden ter aanmoediging van gezonde leefgewoonten.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 19:51   #156
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een grondige hekel aan roken. Door hun rookgedrag brengen rokers de gezondheid van
niet-rokers ernstig in gevaar. Dat rokers hun eigen gezondheid in gevaar brengen, tot daar aan toe. Iedere roker die sterft aan de gevolgen van zijn rookgedrag, is immers een roker minder.

Daar onze openbare financiën er zeer slecht voorstaan, moet er zwaar bespaard worden, maar kan er ook op een selectieve manier worden gezocht naar bijkomende inkomsten. Hier volgen wat voorbeelden om de rokers meer te doen betalen :

- Rokers zouden moeten worden verplicht om zich een rookvergunning aan te schaffen, en rokers zouden zich moeten laten registreren. Voor een dergelijke rookvergunning zouden ze uiteraard moeten betalen. Rokers die geen rookvergunning hebben of die hun rookvergunning niet op zak hebben, zouden zwaar moeten worden beboet. Werklozen zouden moeten worden ingezet om te controleren of de rokers hun rookvergunnig bij zich hebben.

- Rokers zouden hogere sociale werknemersbijdragen moeten betalen.

- Werkgevers zouden voor hun rokende werknemers hogere sociale werkgeversbijdragen moeten betalen.

- Rokers zouden extra opcentiemen moeten betalen op hun personenbelasting.

- De accijnzen op rookwaren moeten nog verder worden verhoogd.
Nah, zo'n foor als voor eens met een kogeltje te mogen schieten wens ik niemand niet toe, van mij mogen ze roken
Ik vind het soms zelfs aangenaam.

Ps: Ik vind wat je zegt tamelijk racistisch, dat is het zelfde als de Koran willen verbieden.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 18 juni 2008 om 19:53.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 19:53   #157
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 18 juni 2008 om 19:53.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 20:13   #158
Solomon
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Gerookt vlees bewaart langer.
Waarop ik nu mijn 2de pakje van vandaag aanboor.
Mjammie, mjammie !
Solomon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 21:03   #159

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yossarian Bekijk bericht
Ik heb een grondige hekel aan autorijden. Door hun rijgedrag brengen automobilisten en vrachtwagenchauffeurs de gezondheid en veiligheid van
niet-autorijders ernstig in gevaar. Dat autorijders hun eigen gezondheid en veiligheid in gevaar brengen, tot daar aan toe. Iedere automobilist die sterft aan de gevolgen van zijn rijgedrag of vervuilende gewoonte, is immers een autorijder minder.

Daar onze openbare financiën er zeer slecht voorstaan, moet er zwaar bespaard worden, maar kan er ook op een selectieve manier worden gezocht naar bijkomende inkomsten. Hier volgen wat voorbeelden om de gemotoriseerde weggebruikers meer te doen betalen :

- Werklozen zouden moeten worden ingezet om te controleren of de bestuurders hun rijbewijs bij zich hebben.

- Autorijders zouden hogere sociale werknemersbijdragen moeten betalen.

- Werkgevers zouden voor hun rijdende werknemers hogere sociale werkgeversbijdragen moeten betalen.

- Autorijders zouden extra opcentiemen moeten betalen op hun personenbelasting.

- De belasting op autobezit en -gebruik moeten nog verder worden verhoogd.
Ik heb een grondige hekel aan VETTIG ETEN. Door hun EETgedrag brengen VETETERS de gezondheid en veiligheid van
HUN MEDE HUISBEWONERS ernstig in gevaar. Dat VETETERS hun eigen gezondheid en veiligheid in gevaar brengen, tot daar aan toe. Iedere VETETER die sterft aan de gevolgen van zijn rijgedrag of vervuilende gewoonte, is immers een VETETER minder.

Daar onze openbare financiën er zeer slecht voorstaan, moet er zwaar bespaard worden, maar kan er ook op een selectieve manier worden gezocht naar bijkomende inkomsten. Hier volgen wat voorbeelden om de VETETENDE ETER meer te doen betalen :

- Werklozen zouden moeten worden ingezet om te controleren of de VETETERS EEN PASJE VAN DE HUISDOKTER bij zich hebben.

- VETETERS zouden hogere sociale werknemersbijdragen moeten betalen.

- Werkgevers zouden voor hun VETETERS hogere sociale werkgeversbijdragen moeten betalen.

- VETETERS zouden extra opcentiemen moeten betalen op hun personenbelasting.

- De BTW OP VET ETEN moet nog verder worden verhoogd.
Oud 18 juni 2008, 21:08   #160

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ah, 'k zie nu pas dat je me voor was ....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be