![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Slechts 1 partij heeft geen zeg bij abortus. Met die "zijn willetje" wordt geen rekening gehouden.
![]() |
#142 |
Minister
|
![]() Al die geloof toestanden, MIS toestanden zijn eerste politiekpartij-parabels van machtswellustige demagogen om de bevolking onder de knoet te houden, zelfs tot na de dood angst in te boezemen om de bevolking te kunnen kneden zoals zij willen om hun macht te bestendegen.
Wil je geloven, Ok, geen probleem maar hou dit eenzijdig denken uit de wetten van het land en vooral in de eigen levenssfeer. Wat het verschil is met Zwitserland waar het volk via referendum kiezen bepaald wat de wet zal inhouden en er geen wetten door de strot van de bevolking gestampt word door politieke ivorentorens en hun partijen >>>die als Hell Angels, Outlaws hun plaats verdedegen om dan totaliteit hun bende regels in een wet op te leggen aan anders denkenden met de loze belofte de mensen te zullen verdedegen zoals de maffia voor veeeeeel belasting-poen. De VS rechtbank is al zo erg als de taliban in het op vrijheid beknotten van de vrouw... hier zijn er ook kerksen die kinderen misbruik verdoezelen en verhinderen dat de daders strafrechtelijk gestraft worden>>> die nu ook al dromen om de zelfde werkwijze abortus, euthanasie, homorechten te verbieden. Volgende als duidelijk voorbeeld: Zwitserse bank strafrechtelijk veroordeeld in eigen land. In sjoemel merk België zijn Banken en verzekeraars beschermde dieven, die de rechtbank steeds de hand boven het hooft houd met rek en trek toegevingen en uitstellen terwijl slachtoffers in de kou blijven staan dit door en met de hulp van politiek geplaatste rechters. Zwitserland bewijst hiermee weeral hoe sterk het land democratisch is, hoe sterk hun wetten, regels, normen en waarden rechtsreeks via referendum kiezen door de bevolking gerealiseerd in het wetboek opgenomen >> verdedigt worden door het Zwitserse gerecht. Rechters er niet met de pet naar gooien zoals hier >>maar naar de wet handelen, Sjoemelen niet kan, zelfs niet voor Grootbank zoals Credit Suisse https://www.msn.com/nl-be/financien/...39U?li=BBqiJv1 Grootbank Credit Suisse is door een federale rechtbank in Zwitserland strafrechtelijk veroordeeld wegens het gebrekkig optreden tegen witwaspraktijken. De onderneming heeft een Bulgaarse drugssmokkelaar geholpen met het witwassen van miljoenen euro’s aan illegale inkomsten, zo oordeelde het grootste strafhof van het Alpenland. ................Het wordt gezien als een testzaak voor een mogelijke hardere aanpak door openbare aanklagers van de Zwitserse banken. Eerder kwam in 2018 een eind aan het fel geroemde Zwitserse bankgeheim. Ook om het bankgeheim stop te zetten werd de bevolking geraadpleegd en koos de bevolking om dit inderdaad toe te passen en daar een wet op te maken!!! Net zoals ze kozen voor kerncentrale uitstap op middellange termijn omdat dat financieel en met behoud van energie zekerheid de bevolking het beste leek, enz. Dus dames en heren dit is dus ware democratie, dat bedreven word in Zwitserland met de kantons, met referendum kiezen en met minimaal protocollair federale regering !!!!!!! oooooh wat ben ik jaloers op de Zwitsers. Die dus ook zelf wel zullen kiezen hoe hun wet zal geschreven worden, wat abortus enz betreft
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 juni 2022 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kan als democraat zijnde geen meerderheid weigeren wanneer ze u niet uitkomt he.
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Als je als man geen kinderen wil, dan laat je je steriliseren, dan kan je neuken zoveel je wil. Je zal zelf de sympathie van veel vrouwen hebben omdat je hen niet opzadelt met de pil, diafragma, het vragen om een condoom aan te trekken op het slechtse moment, enz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Op ze minst zou in de VS met Twee partijen ook de rechtbank evenredig vertegenwoordigt moeten zijn. Wat niet het geval is door en met politiek voorkeur benoemingen. De bevolking in de VS zou 2/3 voor abortus zijn, echter die politiek geplaatste rechters negeren volkomen de wensen van de burger en stellen hun wetten. In Zwitserland word wetten die gevormd moeten worden of aangepast voorgesteld aan de bevolking. daar word dan heel duidelijk ook uitleg overgegeven bekeken van uit vele hoeken. Pas dan kunnen de mensen via referendum hun keuze maken hoe ze een wet willen zien, hoe ze willen leven word dus door meerderheid resultaat van het referendum van de bevolking bepaald >>> NIET door politieke bendes of bende leden!!!!!. Niet de politiek, niet ivorentorens uit de politiek of de rechtbank bepalen hoe een wet er zal uit zien. En zeker niet hoe die wet in het wetboek zal verschijnen. Dat is het zeer grote verschil van Zwitserland en de rest van de wereld dat beweerd democratisch te zijn maar het NIET is.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
California zal bv nooit haar abortuswetten terugschroeven, maar Texas dan weer wel. Dat wordt democratisch gekozen en zijn gevarieerde meerderheden verspreid over diverse staten.
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
Niet neuken dan maar. Off-topic uiteraard. De draad gaat erover dat je het recht hebt om niet vermoord te worden in een baarmoeder.
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was vroeger eerder eigenaardig. Het moeten "activistische" rechters geweest zijn die de Amerikaanse grondwet zo interpreteerden dat ze daar een recht op abortus in lazen. Het ware goed geweest mocht dat erin gestaan hebben, maar eerlijk gezegd, het staat er niet in. Men moet door nogal wat lusssen dansen om dat erin te zien. Het huidige hof dat minder activistische rechters heeft, is dat gaan herbekijken, en vindt dat de tekst van de Amerikaanse grondwet nergens iets zegt over wat als een recht op abortus kan geinterpreteerd worden. Infeite zit het probleem niet in dat hof. Er moet gewoon toegegeven worden dat er in de Amerikaanse grondwet - net zoals in de onze - niks staat over abortus, en dat er ook niks is dat zoiets duidelijk impliceert. Het echte probleem is dat er staten zijn waar blijkbaar een meerderheid vindt dat abortus niet kan. Zoals dat bij ons ook het geval was in de jaren 60 en 70. Dat was toen ook niet ongrondwettelijk. Het zijn in de meeste Europese landen gewone wetten die abortus toelaten. In Amerikaanse staten zijn er wetten die dat - zoals bij ons voor de jaren 70 - verbieden. Het is natuurlijk juist dat er geen enkele fundamentele reden is om abortus te verbieden op religieuze zever na, maar men kan gewoon niet beweren dat het in de Amerikaanse noch Belgische grondwet staat. En dat is wat het hof daar gezegd heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]()
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wil men dan toch aan de "fabricage" van kinderen beginnen zou dat silicone bolletje verwijderen voldoende zijn om dat terug te kunnen. Deze regelingen vallen echter op mogelijkheden, persoonlijke "werk" toepassingen. Maar een dictatoriale wet zoals gestemd door politiek aangestelde rechters die totaal geen rekening houden met de bevolking >>> in de VS behandeld NU de vrouwen in totaliteit zoals de taliban in Afghanistan!!!!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog eens, er is geen "je". Er is geen intelligent en gecultiveerd leven in een baarmoeder. Er is biologisch menselijk leven aanwezig, omdat er daar cellen zitten met menselijk DNA, zoals in uw kleine pink, op exact dezelfde manier. Zitten lullen over hoe dat nu "een persoon" is die daar zit, is even idioot als zeggen dat uw linker pink "een persoon" is. Er zit daar een levensvorm die een veel lagere graad van intelligentie en cultuur heeft dan uw gemiddeld konijn. Meer nog, dan uw goudvis. Of in de eerste weken, dan uw kakkerlak. Men zit daar echt te neuten over een dinges dat het niveau van een kakkerlak, dan wel een goudvis heeft he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Het jammere is dat ongeboren kinderen nog niet kunnen genieten van het libertarische recht op zelfverdediging. En daar ik heb ik geen antwoord op.
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen dictatoriale wet gestemd. Het grondwettelijk hof heeft gewoon beslist dat de Amerikaanse grondwet de STATEN niet kan beletten van zelf te legifereren over abortus. Da's al. Moesten wij die vraag aan ons grondwettelijk hof stellen, het zou exact hetzelfde antwoord geven.
Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2022 om 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het een hoop cellen is die menselijk DNA hebben, wil op zich niet zeggen dat het een "persoon" is he. Het is gewoon een stukje vlees, zonder een hoger bewustzijn dan een kakkerlak of een goudvis. Trouwens, het feit dat wij een (te) dik hoofd hebben, maakt dat mensen systematisch "prematuur" geboren worden. Zelfs bij onze geboorte zijn we, in vergelijking met andere zoogdieren, nog ferm onderontwikkeld en infeite zou de zwangerschap langer moeten duren, maar met onze dikke kop geraken we dan niet meer door het bekken van de vrouw. Daarom worden wij allemaal prematuur geboren. Dat is de reden waarom een pasgeboren baby nog zo onmenselijk is, en nog niet eens het niveau van een kat of zo haalt. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2022 om 19:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Belachelijk dus. En een vrouw zegt gewoon: als je geen kinderen wil, maar wel wil neuken, neem je verantwoordelijkheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Minister
|
![]() Infeite zit het probleem niet in dat hof. Er moet gewoon toegegeven worden dat er in de Amerikaanse grondwet - net zoals in de onze - niks staat over abortus, en dat er ook niks is dat zoiets duidelijk impliceert.
Als men inderdaad nog werkt met een gemanipuleer het wetboek van Napoleon ten voordele van politieke partijen en hun achterkamers de kerk zoals in het sjoemel merk België zal er over abortus niets in dat wetboek te vinden zijn. Daarom verwijs ik steeds naar de aanpak in Zwitserland waar de bevolking bij eender welk probleem in de maatschappij kiest hoe een wet, regel vastgelegd zal worden. Ze kiezen zelf hoe ze willen leven en hoe ze zich zullen gedragen!!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 27 juni 2022 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |