![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg de N-VA niet in deze. Als een voorstel goed is, dan is het goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de N-VA gaat de hervorming uiteraard niet ver genoeg, en de besparing al helemaal niet. Di Rupo verdeelde een deel van de besparingen onder de partijen. Voor de N-VA moeten er geen Senaatsverkiezingen meer komen, voor de N-VA mag de senaat volledig afgeschaft worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() Eigenlijk zegt de jonge garde hier wat ik al een tijd beweer, namelijk dat OVLD zich heeft laten rollen voor een premier-postje. Inhoudelijk doen ze niets binnen die regering. Ze hadden veel meer kunnen scoren in de coalitie zonder MR en met NVA... Alsof de clown van de MR even loyaal zou zijn in het omgekeerde geval.
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 18 juli 2022 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist.
Merk zijn woordkeuze : omdat het van een concurrent komt. De klassieke truuk om te doen alsof het VB gewoon een andere partij zoals de rest is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een systeem waarin naast een 'parlement' ook een BROV (Bindend Referendum Op Volksinitiatief) als wettelijk én wettig beleidsinstrument kan & mag worden georganiseerd, lijkt me alvast 'democratischer' dan een systeem waarin de 'volksvertegenwoordigers' (vanwege de 'particratie' kan & mag de vraag worden gesteld in hoeverre die 'het volk' vertegenwoordigen) zowat autonoom kunnen & mogen bepalen HOE ze hun werk gaan doen en WIE hen op WELKE MANIER kan & mag 'kiezen'.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het voor iedereen duidelijk, en hoeft men daar verder geen energie in te steken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen dweilen zelfs internet-fora af om hun infecte bezigheid te promoten.
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker, maar het legt geen verplichting op om partij X of Y in een meerderheid te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mee eens. Het initiatiefrecht is een goede zaak, en eigenlijk heel logisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat je dit fundamenteel kunt bijsturen via referenda. Kiessystemen zijn een heel fundamentele schakel in de opbouw van een democratie, best vast te leggen in wetgeving volgens mij. Moest één of andere partij om al dan niet opportunistische redenen een initiatief willen nemen om iets fundamenteel aan het kiessysteem te wijzigen is er nog heel het parlementair proces, het werk in de commissie, advies van de RVS, en uiteindelijk plenaire zitting om corrigerend te werken. Referenda lijkt me eerder iets te zijn voor 'brede' thema's in hun huidige en niet-bindende vorm. Bevragen van de burger wat hij denkt over mobiliteitskeuzes bv. Of het standpunt vragen van de burger of die nieuwe kerncentrales wil of niet. Beslissende referenda kennen wij niet, enkel Zwitserland kent dat. En ja, hun systeem werkt. Al ga ik het zeker niet gaan idealiseren. Zwitserland is een land van regelneverij tot in het kwadraat. Over wat men daar allemaal referenda organiseert zouden wij waarschijnlijk met grote ogen zitten kijken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het blijft kinderachtig.
Da's zoals dat je iets dringend nodig hebt, bijv. een airco. Op een dag komt de buurman u een cadeau geven: een airco. Jij kunt de buurman niet luchten, gooit het ding tegen de grond, en blijft dan klagen dat je geen airco hebt. Gewoon debiel.
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verkoop hem gewoon en koop voor dat geld een, andere airco. Ik versta me goed met mijn buren, ik kreeg echter nog nooit een airco als cadeau. Moest ik me niet goed verstaan met mijn buren, en zo'n buurman wilde mij een airco geven als verzoeningsgeschenk, dan zou ik hem dankbaar aannemen. Laatst gewijzigd door reservespeler : 18 juli 2022 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Di is één van de betere merken op de markt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Achteraf heeft hij dan gezegd dat het toch alleen maar was omdat het van het VB kwam. Dus niet de zaken verdraaien, want dat doe jij heel graag.
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk heb ik zo'n model. Ik denk niet dat de buurman zo ne airco zal schenken. Laatst gewijzigd door reservespeler : 18 juli 2022 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
|
![]() Bestaat dat woord, "infect"?