![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Wie zit er achter de sabotage van Nord Stream? | |||
quasi zeker de Russen! (>95% kans) |
![]() ![]() ![]() |
12 | 26,67% |
ik denk eerder de Russen (>50% kans) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,33% |
ik denk eerder Het Westen (VS, EU, Duitsland,...) (>50% kans) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,22% |
quasi zeker Het Westen (VS, EU, Duitsland,...)! (>95% kans) |
![]() ![]() ![]() |
11 | 24,44% |
Niet genoeg info - ik doe geen voorspelling met de info die we nu hebben. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,00% |
Prins Laurent |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,33% |
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zeg patrickske
de russen kunnen toch gewoon via die pijp een inspectiecamera laten gaan met een ladingske explosieven... moet er niemand duiken en geen GPS en timing toestanden ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Een Chinees diplomaat weet het ook niet goed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://s.weibo.com/weibo?q=%E7%AE%A...88%86%E7%82%B8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Enjoy jullie nieuwe koloniale status vrij van Russisch gas....
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Nog beter. Ze kunnen ook een kraan dicht draaien.
Laatst gewijzigd door Bach : 4 oktober 2022 om 00:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() Russell Brand legt het uit. Voor wie zijn deductie capaciteiten tijdelijk zou gedesactiveerd hebben.
https://m.youtube.com/watch?v=KwF5Y1oZrAw ![]() Laatst gewijzigd door Bach : 4 oktober 2022 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem van de kraan dicht draaien, is dat er dan nog een idee is dat ze ooit weer open gedraaid kan worden he. Dat de verleiding bestaat om ze terug open te draaien, en hiermee de beoogde totalen Krieg niet zal uitgestreden worden. Het voordeel van iets kapot te doen is dat alle hoop vervlogen is.
Dat geldt voor verschillende van de antagonisten, maar het is in het grootste voordeel van Europa, dat de hoop dat we ooit terug onze heroine spuit zouden terug kunnen hebben, en daarvoor rare dingen doen, gewoon voorgoed is opgeborgen. Op termijn is het Europa die veruit het meeste voordeel heeft van deze daad. En dus ook allen rond Europa, zoals haar vrienden, de Amerikanen, die met lede ogen moesten zien hoe hun partner zichzelf in nesten aan het werken was. Maar zoals iedereen weet is een junkie waar men pas de spuit van afneemt, bijzonder nijdig. Het is pas later, wanneer hij afgekickt is, dat hij beseft wat voor een hulp men gebracht heeft. Niettemin is het ook mogelijk langs Russische kant, waar ze op kortere termijn denken, en hopen dat het "nijdig worden" van de junkie op korte tijd nuttig is voor hen. Het ontnemen van alle hoop op nog gas te krijgen, en dus veel klapperende tanden deze winter, is wat misschien telt voor de Russen. De Russen hebben een horizon die niet verder gaat dan enkele maanden of zo. En op enkele maanden komt deze kapotte pijp dus hard aan. De Russische hoop kan het demoraliseren van Europa zijn, met een uiteraard ergere korte-termijn energie krisis met kapotte pijp, dan niet. Het is ook mogelijk langs Russische kant, dat de hardliners schrik hebben dat de softies Europa weer gas zullen geven omdat ze centjes willen. De pijp opblazen neemt dat risico weg. Kortom, zoals ik al stelde, voor elke "verdachte" kan er een serieus motief bestaan, en het volstaat helemaal niet om zo een motief helemaal te illustreren om "met zekerheid" de schuldige te hebben. Men moet ook nog eens aantonen dat alle anderen geen motieven hebben, en dat kan niet lukken. Als het de USA is, zijn het echt veel betere vrienden dan we ooit dachten. Als het de Russen zijn, zijn het veel grotere oenen dan we al dachten. Als het de Duitsers zijn, dan zijn het in de grond veel moediger Europeanen dan we dachten. Kortom, wie het ook gedaan heeft, heeft Europa een enorme dienst bewezen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2022 om 04:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Wat een verbetering. Of anders, ge hanteert een dubbele moraal. Wij hebben als geografisch europa vooral elkaar nodig. Niet de russen noch de amerikanen.
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aangezien Amerikaans gas te duur is om windmolen lulkoek mee door de duwen, gaat het hier in Europa eindelijk genezen van de Groene Zever, en daar bewijzen de Amerikanen ons een gigantische dienst mee. WIJ hebben de Amerikanen al 20 jaar ambras aangedaan met alle gelul over klimaatszever, waartoe we ze wilden dwingen. Nu helpen ze ons van onze waanzin te genezen he, waar we hen zelf ambras mee hebben aangedaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 oktober 2022 om 08:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zit toch één constant patroon in Putin zijn verhaaltje
ik wil een speelgoedje jij moet dat speelgoedje geven aan mij ah jij wilt niet luisteren en pakt mijn speelgoedje af ok ik maak uw speelgoedje kapot... als ik er niet mag mee spelen en jij maakt er u baas over, dan moet er niemand mee spelen.. Dus pas dit kinderachtig model toe op de gasleiding: Ru bouwt pijpleiding Ru verkoopt gas en probeert zijn macht op u te spelen wij verbruiken zodanig weinig gas dankzij LNG dat de leiding nutteloos daar ligt ok dan kan ik het evengoed opblazen als signaal |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voordeel is we botsen nu met de kop tegen de muur en kijk eens aan JPN wordt wakker, zij maken hun mottenballencentrales terug startklaar En wie zit er nog te twijfelen, onze autistische groene puberkes die volgende legislatuur hun schop mogen afkuisen en dan starten we gewoon weer alles op zodat we volop van dat wind/zon halve zeveroplossing effe naar een deftigie oplossing kunnen evolueren dus wij moeten zelf beginnen fracken ![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 4 oktober 2022 om 08:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat het groene gedachtengoed gaat blijven.
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
Om dat standpunt in te nemen, moeten de misdaden van de ene beschermheer dan maar gememory-holed worden.
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus eenvoudig model voor BE We willen 100% FOSSIELVRIJ, dat impliceert 400TWh energie Om 400TWh energie op te weken hebben we: 45GW kerncentrales nodig OK je hebt gelijk we willen niet alles met kernenergie doen we gaan een MIX maken. De vraag is hoe wek je 400TWh 45GW energie met ZERO fossiel op Belgisch grondgebeid REKENINGhoudend met de LIMIETEN Eerst moeten we de LIMIETEN bepalen hé.. Ik ga een beetje moeten helpen maar de limiet vind je gemakkelijk dankzij enkele eenvoudige FYSICA wetten ' dat zijn geen wetten die poilitiekers pol&soc en juristen' maken maar echte wetten waar je rekening mee moet houden De limiet voor wind is 30GWp of 60TWh energie uit wind en staat af te lezen op een mapoftehworld we staan naast zuid korea voor diegen die de map niet goed kan lezen http://www.inference.org.uk/sustaina...apOfWorld.html Die 30GWp betekent eenvoudig weg alle beschikbare wind ni BE wordt geoogst en anders zakt het rendement van de turbines omdat we tevele energie uit de lucht halen scheppen we zelfs een hoogdrukgebied hier... is nog een ander discussie De limiet voor zon is idd hoger maar zit laten we zeggen ergens genoegzaam tegen de 60GWp of ook 60TWh een beetje functie van backupmogelijkheden maar vooral ook 60GW betekent 10% landschapsbeslag Concreet: aangezien we 400TWh nodig hebben en maar 120TWh kunnen opwekken en de rest fossielvrij moet , heb je nog 280TWh fossielvrije energie nodig We gieten dat in een modelletje zoals beloofd en hier kom thet Heb je geluk heb het onlangs nog eens zitten uitrekenen met de nieuwe gasprijzen... kom je natuurlijk uit dat je bijna geen gas meer moet verbranden https://twitter.com/WouterAvet/statu...40453911072769 hier is het modelletje https://model.energy/?results=46013d...3838df7a#solve 60GW PV, 28GW wind, 8GW batterij, 6GW H2gasturbine , 1.4GW gas, en 40GW nucleair... dank u wel voor het begrip en de medewerking om eens te kijken naar een model die berekend is en klopt en niet steunt op een of andere groene fantasie die beweert dat ze 100% HE gaat realiseren en continu witte konijnen uit haar hoed moet toveren om haar zeverplannen de bloopers te camoufleren met sociaal tarief, subsidies, taksen etc Solar 60000 MW 11.6 11.6 0.0 29.9 43.8 Wind 28400.1 MW 29.7 29.7 0.0 40.6 48.3 Battery power 8768.2 MW 18.2 123.3 45.3/151.9 Battery energy 53211.1 MWh 44.9 Hydrogen electrolyser 10043.4 MW 40.4 25.9 Hydrogen turbine 6079.7 MW 24.0 184.0 219.1 Hydrogen energy 2744119 MWh 57.3 Dispatchable1 1458.7 MW 1.3 701.6 835.4 Dispatchable2 39255.2 MW 95.1 87.8 104.5 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is niets verkeerd met goedkoop Russisch gas, indien nodig kunnen we overstappen op 5x duurder gas. Nu hebben we die keuze veel minder, het is nu sowieso 5x duurder gas. Welk voordeel hebben we nu er een keuze wegvalt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik formuleer dat zo omdat ik anders op mijn kloten ga krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Europees Commissaris
|
![]() Het voorlaatste antwoord is het enige rationele antwoord. De rest zijn emotionele antwoorden van mensen die makkelijk gebrainwashed of met de kudde meelopen en dus waarschijnlijk een 9-5 job hebben bij een baas waarbij ze nét niet genoeg verdienen.
vBulletin software 4.2.2 en 4.2.3 had een data breach in 2015. Er wordt aanbevolen een hogere versie te gebruiken om zo e-mails en wachtwoorden te beschermen. Dit forum draait versie 3.6.8 uit 2007, gebruik dus een uniek en veilig (lang) paswoord. |
![]() |
![]() |