Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2023, 11:11   #141
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Technisch gezien is dat waar, alleen hebben de meeste mensen sex zonder getuigen. Het wordt dan hij zegt / zij zegt.

Praktisch is de deur dan het laatste moment om U te bedenken.
Goh, das wel kort door de bocht vind ik.

Nu hebt hebt ge wel een punt dat een deel van me-too geldklopperij zal zijn.
Oud 20 september 2023, 13:25   #142
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het verschil is dat binnen elk geloof de geestelijken een speciale status krijgen. Dat net die geestelijken datzelfde doen geeft bij een bevolking zelfs nog meer verontwaardiging. Op zich is dat geen fout van het instituut de Kerk maar van het concept geloof an sich.
Ik zie daar zelfs het probleem niet bij. "U met de glimlach laten verkrachten door een geestelijke" is in mijn boekje juist een van de onderdelen van "geloof". En de grondwet zegt dat men zijn cultus mag beleven in alle vrijheid

Het heeft iets SM achtigs.

Laatst gewijzigd door patrickve : 20 september 2023 om 13:25.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 13:26   #143
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Het probleem met het hotelkamervoorbeeld is dat ook hoeren zich mogen bedenken op het laatste moment. Een hoer verkrachten is nog steeds verkrachten.
Als dat met fysische dwang is, ja. Als zij komt zagen van "jamaar anders moest ik terugbetalen, hij zette mij onder druk", dan nie zievere he.
Oud 20 september 2023, 22:47   #144
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Maar wat als het Satanisme zo ver gaat dat zelfs de paus medeplichtig is? Paus Ratzinger was jarenlang op de hoogte van massaal seksueel misbruik door een van de meest hoogstgeplaatsten in de kerk, maar zweeg. Net zoals alle andere voor hem.

Sexual abuse cases of Marcial Maciel

Ratzinger werd zelfs agressief tegen een journalist toen hij er een vraag over kreeg.

Ratzinger gets angry when asked about Marcial Maciel

De kerk ondermijnen.. Het satanisme heeft de kerk overgenomen

Onze eigen Godfried Danneels heeft ook over massa's zaken gezwegen. Het zijn allemaal dezelfden. Er is geen hiernamaals, maar ik wou dat er een was.
Dat was een echt achterbakse smeerlap.
Ik heb die aflevering gezien waar hij aan de neef van Van Gheluwe vroeg om nog een jaar te wachten voor hij met zijn verklaring naar buiten kwam.
Ik begrijp dat u lijdt onder de feiten maar ook meneer Van Gheluwe lijdt er onder, dat begrijpt u toch ook zei hij tegen het slachtoffer.

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 september 2023 om 22:47.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2023, 22:51   #145
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, toen ik Jan Vandenberghe jaren geleden erop wees dat priester Rik Devillé met vaste regelmaat het kindermisbruik in de kerk aankloeg, wimpelde Van den Berghe -als hondstrouwe zoon van de katholieke kerk- dit af met het argument dat Devillé een hoogst onbetrouwbaar personage was en een ruziemaker.

En wat blijk nu? Jaaaren later, kreeg Devillé overschot van gelijk. Geen leugenaar dus, deze Devillé, maar een zeer moedig man! Zijn priesterambt meer dan waardig. En dat kunnen we helaas van de toenmalige eerste prelaat van het land, Godfried Danneels, niet zeggen. Verre, verre van!
100% mee eens !
Oud 20 september 2023, 22:57   #146
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kindermisbruik is een zaak voor het gerecht, niet de werkgever.
In dit geval wel !
In de Afspraak op Vrijdag zei Van Grieken: '' Volgens de huidige wetgeving zijn de feiten inderdaad verjaard maar de kerk moet daar geen rekening mee houden. Wat belet hen die pedofielen uit hun systeem te flikkeren !!

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 september 2023 om 22:57.
Oud 20 september 2023, 23:04   #147
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen, want die worden gesubsidieerd volgens hun aantal leden.

De enige manier om ontdoopt te geraken is: de grootste subsidieslurper der godsdiensten, de Katholieke kerk, ons belastinggeld ontnemen. ALLE belastingbetalers draaien daar immers voor op. Ook niet katholieken. De katholieke kerk is veruit de grootste subsidieslurper.

De katholieke kerk en vadertje zijn niet gescheiden maar één pot van hetzelfde nat. De bewijzen daarvan liggen voor het rapen. Eén van die bewijzen is: dat ze geen van beiden werk hebben gemaakt van seksueel misbruik van kinderen. Kindermisbruik buiten de kerk werd wél onderzocht én gestraft.
In éen van de afleveringen Godvergeten liet men beelden zien hoe men dossiers in beslag nam bij een huiszoeking bij Danneels. Een toenmalige BOB 'er verklaarde dat ze die dossiers tot hun frustratie niet mochten inkijken en moesten terug geven aan Danneels.
Oud 20 september 2023, 23:19   #148
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk naar de reeks "godvergeten" en je moeite om het te geloven zal smelten als sneeuw voor de zon. Smeerlapperij van een ongezien niveau. Eigenlijk is er maar 1 mogelijke sanctie. Het instituut voor eens en voor altijd buiten de wet plaatsen.
Het is inderdaad onvoorstelbaar wat je daar ziet en hoort !
Oud 20 september 2023, 23:23   #149
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het Belgisch koningshuis ook.

Ik geef het maar even mee.
Touché !
Oud 21 september 2023, 06:06   #150
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
In éen van de afleveringen Godvergeten liet men beelden zien hoe men dossiers in beslag nam bij een huiszoeking bij Danneels. Een toenmalige BOB 'er verklaarde dat ze die dossiers tot hun frustratie niet mochten inkijken en moesten terug geven aan Danneels.
Het gerecht is dus medeplichtig ?
Oud 21 september 2023, 06:25   #151
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit geval wel !
In de Afspraak op Vrijdag zei Van Grieken: '' Volgens de huidige wetgeving zijn de feiten inderdaad verjaard maar de kerk moet daar geen rekening mee houden. Wat belet hen die pedofielen uit hun systeem te flikkeren !!
U bent voorstander van onschuldige mensen te ontslaan op basis van geruchten?
Oud 21 september 2023, 06:27   #152
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad onvoorstelbaar wat je daar ziet en hoort !
Dat men vlekken ziet op een radar, daar kindergraven van maakt en dat Kerken dan in brand worden gestoken?

Het klink een beetje jaren dertig hee.
Oud 22 oktober 2023, 06:03   #153
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Volgens Silvius Brabo - die ik graag lees op 'tScheldt behalve wanneer hij schrijft over auto's - zit de zaak uit Godvergeten toch een beetje anders in elkaar dan we voorgekauwd krijgen. Niet de slachtoffers van kindermisbruik in de kerk werden in de steek gelaten maar de slachtoffers van kindermisbruik in de kerk die zich lieten gebruiken door Walter Van Steenbrugge, de loges en de politiek. De slachtoffers van kindermisbruik die niet aan onmogelijke rechtszaken (verjaring) begonnen kregen excuses en geldsommen van de kerk hoger dan deze die met rechtszaken hadden kunnen gewonnen worden.

Ik kan pedofilie niet begrijpen en walg ervan en hou me er liever niet mee bezig, volg het niet echt, maar het is een tegengeluid dat niet aan bod lijkt te komen in de media. Geen idee wat er van aan is.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 07:17   #154
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens Silvius Brabo - die ik graag lees op 'tScheldt behalve wanneer hij schrijft over auto's - zit de zaak uit Godvergeten toch een beetje anders in elkaar dan we voorgekauwd krijgen. Niet de slachtoffers van kindermisbruik in de kerk werden in de steek gelaten maar de slachtoffers van kindermisbruik in de kerk die zich lieten gebruiken door Walter Van Steenbrugge, de loges en de politiek. De slachtoffers van kindermisbruik die niet aan onmogelijke rechtszaken (verjaring) begonnen kregen excuses en geldsommen van de kerk hoger dan deze die met rechtszaken hadden kunnen gewonnen worden.

Ik kan pedofilie niet begrijpen en walg ervan en hou me er liever niet mee bezig, volg het niet echt, maar het is een tegengeluid dat niet aan bod lijkt te komen in de media. Geen idee wat er van aan is.
Ik denk niet dat het ging over financiële vergoedingen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 07:37   #155
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
In dit geval wel !
Een gebrek aan bewijs?

Of id het de bedoeling dat de Kerk priesters straft enkel op basis van aantijgingen?
Oud 22 oktober 2023, 13:55   #156
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat de Katholieke Kerk nodig heeft is een veel sterker en radicaler leiderschap.

Zo pleit ik voor de herinvoering van de Kerkelijke Inquisitie om pedofielen en ander ongedierte aan te pakken.

Het was voorspeld dat Satan de Kerk van binnenuit ging proberen te ondermijnen, dit is nu bezig. Er moet dringend een keiharde reactie volgen.

Die pedofielen zouden dan voor Inquisitierechtbanken moeten komen en zullen worden gestraft op de wijze die gebruikelijk was in de Middeleeuwen.

Dit geeft de slachtoffers gerechtigheid en de Kerk die kan het morele gezag opnieuw opbouwen.
nee echt, of hoe je zegt dat zwart toch wit is.

Wanneer organiseert u de eerste heksenverbranding? Denk dat ik die dag best binnen blijf.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2023, 14:17   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Wat de Katholieke Kerk nodig heeft is een veel sterker en radicaler leiderschap.

Zo pleit ik voor de herinvoering van de Kerkelijke Inquisitie om pedofielen en ander ongedierte aan te pakken.

Het was voorspeld dat Satan de Kerk van binnenuit ging proberen te ondermijnen, dit is nu bezig. Er moet dringend een keiharde reactie volgen.

Die pedofielen zouden dan voor Inquisitierechtbanken moeten komen en zullen worden gestraft op de wijze die gebruikelijk was in de Middeleeuwen.

Dit geeft de slachtoffers gerechtigheid en de Kerk die kan het morele gezag opnieuw opbouwen.
Zot zijn doet geen pijn.
Oud 22 oktober 2023, 18:40   #158
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een gebrek aan bewijs?

Of id het de bedoeling dat de Kerk priesters straft enkel op basis van aantijgingen?
Er zijn priesters genoeg van wie men zeker weet dat ze schuldig waren/zijn en toch priester mogen blijven.
Vandaar de terechte vraag van Van Grieken.
Oud 22 oktober 2023, 19:12   #159
Karel Martel B

Standaard

Citaat:
Er zijn priesters genoeg van wie men zeker weet dat ze schuldig waren/zijn en toch priester mogen blijven.
Vandaar de terechte vraag van Van Grieken.
Neen, men is onschuldig tot een rechtbank U veroordeelt.
Oud 22 oktober 2023, 19:22   #160
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, men is onschuldig tot een rechtbank U veroordeelt.
Ook als priesters/geestelijken zelf bekend hebben?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be