![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je had Algerije niet moeten laten vallen, nu zitten ze allemaal hier.
1962 onthoudt de datum...
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“Normen & Waarden” om ‘de nieuwe generatie’ mee lastig te vallen. “Kindeke Jezus” of “Adolf Hitler”? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=MKhPyci-PnY
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() leeuwen of schapen he
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerder ‘schaamluizen of schurft’.
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er zo grappig?
https://www.youtube.com/watch?v=HIa7adwc4ps Algerije. Van boven van dat Afrika. In Frans bezit. Zuid-Afrika. Van onder van dat Afrika. In Nederlands bezit. Aah ja dat Congo, tussen een rots en een harde plaats. Hetzelfde als België. "Zeg, die werden soms zoals honden afgeknald als ze het te bont maakten." "Neen, je schiet op mijn ziel." Och, die Moren...
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat grootvader gewoon geen menswaardig leven meer heeft (emotie) speelt immers voor u geen rol eh? Nee, want volgens u moeten we enkel kijken naar de voordelen die grootvader nog oplevert. Menselijkheid mag daarbij gewoon vergeten worden. Totaal irrelevant. Als waren we een hoop kakkerlakken. Nee, de centen die grootvaders pensioen binnenbrengen, dat is rationeel bekijken reden genoeg om grootvader nog enkele maanden of jaren zijn pamper te laten volschijten. Want dat levert u voordeel op. En voordeel.... dat is alles wat telt voor u. In zo'n wereld wil ik niet wonen. Voor u is dat blijkbaar een ideaalbeeld.
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of wacht, ik weet het al ! Daar doet een partij wat ze aan hun kiezers beloofden voor de verkiezingen. Laatst gewijzigd door daiwa : 19 juli 2025 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ge zijt aan het zeveren he. Ik zegde dat emoties niet aan de basis mogen liggen van beslissingen, maar dat men wel rationeel rekening moet houden met de kostprijs van emoties in de overwegingen. Tenslotte is de strikt enige drijfveer van handelingen, van moraliteit die aan de basis ligt van alle RATIONELE afwegingen, 'goed gevoel' he. Als er geen goed gevoel (of lijden) is, is er geen goed en slecht, en dus geen basis om te handelen. Wij doen rationeel gezien gewoon alles, en alles wat wij doen staat enkel en alleen maar in functie, van goed gevoel. Iets anders is er niet om op te beslissen. In de mate dat ik dus empathie zou hebben met grootvader, waar veel kans toe is vermits hij familie is, ga ik nadenken over waar MIJN goed gevoel het meeste mee gediend is, en dat zou bijvoorbeeld kunnen zijn met het idee dat grootvader niet ligt af te zien. Als ik zelf een beter gevoel heb bij een dode grootvader eerder dan een afziende grootvader, dan dien ik mijn goed gevoel door het beeindigen van zijn leven. Als aan de andere kant de pensioensinkomens van grootvader mij een beter gevoel geven, dan houd ik die in leven zoals je zegt. Het is dus een RATIONEEL afwegen van waar ik het grootste goed gevoel uit haal he. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juli 2025 om 06:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rationaliteit zit hem in het juist afwegen van die twee voordelen tegen elkaar, om de handelingen te ondernemen die mij het beste gevoel opleveren he. Geld heeft tenslotte maar een eindige waarde ook, en moet uiteindelijk dienen om mij goed gevoel mee te kopen ook, dus is het een afwegen van nutswaarde he. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juli 2025 om 06:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst zijn emoties van geen tel en telt enkel de rationele afweging. En nu wordt die rationele afweging al gemaakt op basis van emoties... Zo kom je er natuurlijk altijd wel uit.
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zonder emoties is een rationele overweging dus zelfs niet eens mogelijk. Er is geen voordeel als er geen emoties zijn, de enige voordelen zijn "goed gevoel" he. "aangenaam". "plezier". En men wil "zeer doen", "onaangenaam", "slecht gevoel" mijden. Plezier zoeken en pijn vermijden. Dat is de strikt enige reden om iets te wensen in de eerste plaats, niewaar. Zonder plezier, goed gevoel en zo, en zonder vermijden van pijn en onaangenaam, is alles kifkif. Het is de basis van elke economische (en dus ook ethische) overweging. Mijn "grote bijdrage" ; mijn "groot inzicht" is om de ethische nep-blabla in de vuilbak te kieperen, en het ethische en economische weer gelijk te stellen zoals het hoort. Economie is de wetenschap van de keuze, maar om te kiezen moet er een voorkeur zijn. De voorkeur is "plezier" en "geen pijn". Als dusdanig hebben we TEVENS de definitie van goed en slecht, en dus van de ethiek. Goed is mijn plezier, en de afwezigheid van mijn pijn. Slecht is het omgekeerde. Economische keuzes zijn zo veel mogelijk plezier bekomen en zo weinig mogelijk pijn. En ELKE beslissing is daarop gebaseerd, en is dus ethisch. Er is niks anders. Maar men moet dus RATIONEEL nagaan wat het meeste pret, en het minste zeer betekent, en niet EMOTIONEEL gaan handelen van ochottekes we gaan toch geen kinderkes doodkloppen zekers. Als het RATIONEEL gezien voordeliger is, ttz als er meer pret en minder pijn in de toekomst voor mij weggelegd is door nu klein kindertjes hun schedeltjes uiteen te pletsen met een hamer, dan is dat rationeel gezien, ethisch gezien, de beste keuze want het gaat mij het meeste plezier en het minste zeer bezorgen. Alles wat tot een keuze leidt, "economisch", "rationeel" en "ethisch" is identiek hetzelfde: meer pret en minder zeer voor mij, he. Simpel, eenvoudig, onweerlegbaar, ijzersterk. Meer is daar niet aan. Dat is trouwens de reden waarom "anderen" behalve door empathische koppeling, geen belang hebben, en waarom "na mijn dood" geen enkele implicatie kan hebben op mijn handelen nu. Want na mijn dood heb ik geen gevoelens meer, geen goed gevoel en geen pijn. Als dusdanig is er niks dat dan gebeurt, dat enige rationele voorkeur of afkeer kan hebben. Er is niks goed of slecht na mijn dood, vermits het enige dat het onderscheid maakte, namelijk of het mij goed gevoel dan wel pijn bezorgde, op dat moment niet aanwezig is. Goed en slecht houden op te bestaan als ik dood ben. Zoals ze niet bestonden voor ik geboren was. Laatst gewijzigd door patrickve : 20 juli 2025 om 15:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Onafhankelijk van uw ethische of religieuze opinie, ik denk niet dat we euthanasie plegen zonder toestemming van de betrokkene iets is dat we moeten normaliseren.
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Euthanasie zonder akkoord, dat is moord he. En als ik dat in het algemeen wil goedpraten is 't em nie content ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Ge hebt hedonisme, en dan hebt ge andere zaken waar ge soms complexe afwegingen maakt. Ge hebt ge niet eens een goed gevoel, omdat ge enkel de minst slechte oplossing kiest, vaak met ontbrekende informatie. Om dat allemaal in een zak "goed gevoel" te steken, is een goochel truc.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs paterkes die zichzelf gaan geselen in hun cel om aan hun god plezier te doen in hun ingebeelde wereldje doen dat voor het geprojecteerde goed gevoel in het paradijs he of het vermijden van de pijn in de hel. Dat het hen totaal aan intelligentie ontbreekt om de dwaasheid van die afleiding te doorzien verandert niks aan hun doelstelling. De Greta's van deze wereld doen dat omdat zij een goed gevoel zouden hebben bij het idee dat ze de wereld gered hebben of zo he. (of meer cynisch om zich een carriere te maken op de internationale scene of zo, waarvan ze goed gevoel verwachten). Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2025 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Minder intens gaat het over vriendschap en jaloersheid bijvoorbeeld. En zoals je zegt gaan we door handelingen jegens die andere personen via dat empathiemechanisme ook op zoek naar eigen goed gevoel. Wat weer de uiteindelijke drijfveer is. We bekomen goed gevoel door mensen die we liefhebben in een situatie te brengen waarbij we denken dat ze blij zijn (of ze dat echt zijn of niet heeft hierbij zelfs geen belang, het is onze illusie die telt) ; we bekomen een goed gevoel door mensen die we haten in een situatie te brengen waarbij we denken dat ze afzien (of ze echt afzien of niet speelt ook geen rol, wat telt is wat we ons inbeelden). Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juli 2025 om 07:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
Dus brengt ge dat samen in de zak "goed gevoel" en hoopt ge dat niemand uw goocheltruc door heeft. Terwijl ge niet echt filosofie moet gestudeerd hebben om een verschil te zien tussen hedonisme en onthechting. Voor niet-relativisten zijn dat antoniemen.
![]() |