Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 april 2005, 11:21   #141
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Wat een mooie vlag hebben jullie daar hangen van achter.

jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 11:24   #142
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

De mening van 40% van de Belgen is dus kwatsh voor het VB. Van vrijheid van meningsuiting gesproken. Enfin, ik maak er mij HIER niet meer moe aan.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 11:30   #143
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De mening van 40% van de Belgen is dus kwatsh voor het VB. Van vrijheid van meningsuiting gesproken. Enfin, ik maak er mij HIER niet meer moe aan.
Beste Hans: geen te moeilijke woordjes gebruiken, het is Quatsch en "kwatsh", ik zie dat je daar een schuchtere poging deed om te schrijven maar misschien toch eerst binnen de lijntjes leren kleuren.

Wanneer bent U overigens van plan om op een volwassen en serieuze manier te gaan deelnemen aan dit forum? Zeker kunnen bovenstaande twee, ellendige zinnen niet echt tot een noemenswaardige bijdrage gerekend worden in het licht van de uitvoerige en logische samenhang der betogen van je tegenstanders.

En nu had ik een vraag over jouw saai en repetitief betoog. Kennelijk scherm je steeds met dat getal van "40% van de bevolking". Echter, de BUB scoorde ergens iets in de regio van 0,040%. Zodoende vraag ik me af waar dat getal vandaag komt? Wat geeft jou het recht zogezegd de mening van meer dan een miljoen mensen te vertegenwoordigen? Zoiets houdt helemaal geen steek.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 11:49   #144
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Heb je nog nooit gehoord van gewenning? Of van de beinvloeding van mensen via televisie? Is dat soms nog niet doorgedrongen bij jou.
Je bedoelt dat de kiezer niet slim genoeg is? Of beter moet beïnvloed worden?

Citaat:
Snap je dan niet dat als je van televisie en radio geweerd wordt, mensen je niet kennen. En dat mensen niet stemmen op iets wat ze niet kennen. Ook dat zijn feiten.
Onzin. De VU, Agalev, het Vlaams Blok, allemaal hadden ze bij de eerste of tweede verkiezing na hun oprichting minstens 1 zetel. Zonder de minste media-exposure. Belgicistische partijen doen al een decennium mee aan verkiezingen. Resultaat : nul komma nul. Excuseer: 0,04. Eat it!

Citaat:
Ik heb geen probleem met de kiezer.
Waarom aanvaard je dan zijn verdict niet zonder morren?

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 11:58   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het treinongeval in Pécrot heeft reeds op dodelijke wijze bewezen waar taalmisverstanden en misverstanden in het algemeen toe kunnen leiden: tot de dood.

Je kan trouwens een parallel trekken met het gebrek aan taalkennis van sommige Nederlandstalige en Franstalige ambulanciers. En dan hoor je de flaminganten in één keer weer wel.

Twee maten en twee gewichten. Weer eens. Alle logica is zoek bij jullie, blijkbaar.

Ik hou niet van misverstanden. Jullie wel blijkbaar.
Belangrijk nieuwsbericht speciaal voor le Grand Chef, Hans I: verkeersborden, net zoals pictogrammen, zijn begrijpbaar ongeacht de taal die je spreekt. Om een voorrangsbord in Griekenland te begrijpen, hoef je geen Grieks te hebben gestudeerd. Een Waal/Franstalige wordt dus ook verondersteld de verkeersborden en seinen in het Vlaams Gewest te begrijpen, zelfs al kent hij geen gebenedijd woord Nederlands.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 12:02   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En welke verschillen kunnen dat wel zijn?
Ik woon op de grens met Nederland en ondervind helemaal geen hinder bij het overschrijden van de grens.
Alleen de hoogte van een eventuele boete kan wel eens verschillen.
Ook komt de opbrengst van die boete ten goede aan het land waar het misdrijf gepleegd werd, iets wat in onze gewesten niet het geval is..
Ondertussen wachten we nog steeds op concrete voorbeelden van dergelijke misverstanden.

Eerder al haalde ik voorbeelden aan, maar daar wist de Grote Leider-Voorzitter niets anders op te antwoorden dan te beweren "u gaat niet in op mijn vragen" om dan later toch weer te stellen dat mijn antwoorden niet passend waren... Bubbellogica...

In ieder geval, de doorluchtige Voorzitter, Hans I le Grand, moet eens concreet aanduiden welke misverstanden er nu wel bestaan bij de volgende grensovergangen: Poperinge/Boeschepe, Abele/Abeele, Terneuzen/Zelzate, Moeskroen/Tourcoing... Als zijn stelling klopt, wordt men op die plaatsen dagelijks geconfronteerd met misverstanden doordat automobilisten plotseling met een andere wegcode worden geconfronteerd.
Oud 27 april 2005, 12:06   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Man, je vertikt het ook maar om even los te komen van je eigen hersenschimmen hé. Heb je nog nooit gehoord van gewenning? Of van de beinvloeding van mensen via televisie?
Daar zijn onze bubbels weer met hun theorie van het grote "VlaemSSch-nationalistisch complot" (aldus de door de Voorzitter-Leider, Hans I le Grand, gehanteerde spelling) in de gesproken en geschreven media.

Blijkbaar krioelt het daar van de "VlaemSSch-nationalisten"... terwijl diezelfde Hans I le Grand een paar berichten later dan toch weer de volledig uitsterven van de weinig overblijvende "VlaemSSch-nationalisten" aankondigt.

Alweer een sterk staaltje van bubbellogica.
Oud 27 april 2005, 12:08   #148
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
PS : hoe komt het eigenlijk dat jullie, ondanks jullie ruim 1000 leden (dixit bob vangeel), er in een grote provincie als antwerpen niet eens in slagen meer dan 6 mensen te vinden die op een bub lijst willen staan
Ze krijgen zelfs geen gemeentelijst bijeen gesprokkeld. De bloedarmoede is zelfs zodanig groot dat ze op het internet oproepen lanceren om mensen te vinden, ook wie nog geen lid van de bubbelclub.
Oud 27 april 2005, 12:56   #149
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ze krijgen zelfs geen gemeentelijst bijeen gesprokkeld. De bloedarmoede is zelfs zodanig groot dat ze op het internet oproepen lanceren om mensen te vinden, ook wie nog geen lid van de bubbelclub.
Echt?

Dat opent perspectieven. Weet u waar ik me kan aanbieden (niet als Egidius, natuurlijk ) ?

Egidius
Oud 27 april 2005, 13:07   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Echt?

Dat opent perspectieven. Weet u waar ik me kan aanbieden (niet als Egidius, natuurlijk ) ?

Egidius
Tijd om de club te infiltreren

Me dunkt dat je een mailtje moet sturen naar het Paleis van Hans I le Grand, alwaar je vervolgens zult ontboden worden.

Begin al maar je Frans te oefenen opdat de begroeting alvast vlotjes verloopt: "Bonjour, o Grand Timonier, Chef Suprême des Belgicains, Plus Fidèle Disciple du Roi, Géant de la Pensée, Génie de Bruxelles, Homme du Destin, Illustre Président-Fondateur, je vous salue, o Hans I le Grand".
Oud 27 april 2005, 13:26   #151
Egidius

Standaard

Citaat:
Begin al maar je Frans te oefenen opdat de begroeting alvast vlotjes verloopt: "Bonjour, o Grand Timonier, Chef Suprême des Belgicains, Plus Fidèle Disciple du Roi, Géant de la Pensée, Génie de Bruxelles, Homme du Destin, Illustre Président-Fondateur, je vous salue, o Hans I le Grand".
Oh, maar mijn Frans is in orde. Op vakantie in Frankrijk hebben ze me trouwens al eens gevraagd of ik van Ile-de-France kwam...
Belangrijker lijkt me of ze een verkiesbare plaats gaan willen aanbieden. Hans1 ?
Oud 27 april 2005, 13:32   #152
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh, maar mijn Frans is in orde. Op vakantie in Frankrijk hebben ze me trouwens al eens gevraagd of ik van Ile-de-France kwam...
Belangrijker lijkt me of ze een verkiesbare plaats gaan willen aanbieden. Hans1 ?
Naar het schijnt zoeken ze nog een Groot-Inquisiteur om alle smerige flaminganten in de ban te slaan, af te slaan en dan met geweld uit te roeien (in die volgorde). Zegt het je iets?

Oud 27 april 2005, 13:41   #153
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Naar het schijnt zoeken ze nog een Groot-Inquisiteur om alle smerige flaminganten in de ban te slaan, af te slaan en dan met geweld uit te roeien (in die volgorde). Zegt het je iets?
Neen, het is mijn bedoeling zodra ik verkozen ben alle argumenten voor een terugkeer naar het unitarisme vanop de tribune af te roepen. De rest van mijn mandaat zal ik de eisen van het grootste deel van de Vlaamse kiezers op de agenda zetten.

Egidius
Oud 27 april 2005, 13:51   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe u voor als voormalig FDF-er die zich niet weet te vinden in de federalistische opvatting van Mangain. Hans I le Grand zet u onmiddellijk bovenaan de Brusselse lijst! Blijf natuurlijk Frans spreken!
Oud 27 april 2005, 13:52   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Neen, neen, dat uitroeien neemt Hofmaarschalk bubbel Yann al wel voor zijn rekening. Na het neerhalen van de "Yzertooren" start hij immers met een tweede repressie.
Oud 27 april 2005, 13:56   #156
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe u voor als voormalig FDF-er die zich niet weet te vinden in de federalistische opvatting van Mangain. Hans I le Grand zet u onmiddellijk bovenaan de Brusselse lijst! Blijf natuurlijk Frans spreken!
Vergeet het. Dat kan hij niet. Vandaar is hij ook flamingant.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 27 april 2005 om 13:56.
Oud 27 april 2005, 14:02   #157
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Vergeet het. Dat kan hij niet. Vandaar is hij ook flamingant.
Bravo Hans - de zoveelste schitterende argumentatie! Hun unitaire Belziekistan is nu niet ver meer dankzij jouw "zware" inspannigen!
Oud 27 april 2005, 14:03   #158
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

U bevestigt dus de erbarmelijke Franse taalkennis van de flaminganten.
Oud 27 april 2005, 14:05   #159
CHW
Burgemeester

CHW's schermafbeelding

Standaard

U veronderstelt veel te veel.
CHW is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 14:07   #160
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
U bevestigt dus de erbarmelijke Franse taalkennis van de flaminganten.
Maar wat zit jij hier nu toch compleet off-topic te zeveren over jouw Frans? Kan jij je bek nu geen vijf minuten houden zonder met het Frans te zitten dwepen? Wat heeft dat trouwens met de discussie te maken? Niemand heeft hier zelfs in het Frans iets gezegd, dus waar jij die bevestigingen ziet mag Joost weten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be