![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uzelf nu goed proberen te praten zou kinderachtig zijn. Niemand gaat betwisten dat pedofielen misschien wel de laatsten mogen zijn om kinderen te hebben, maar u scheert alles over één kam. Hoogstwaarschijnlijk, maar dat is uiteraard een presumptie, bent u één van die mensen die vrezen op de verspreiding van de Homoseksuele Zwarte Vlek in de mensheid indien holebi-adoptie wordt aanvaard.
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
:cymbaal: Trouwens, zie vorig: aannemen dat kinderen de geaardheid van hun ouders overnemen kadert misschien wel vostrekt in de Moraal der Christelijke Oemma's, maar kom daar toch maar eens met bewijzen, én dan nog is er geen argument tegen het feit dat ze kinderen mogen hebben.
Laatst gewijzigd door lombas : 9 maart 2006 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik scheer niets over dezelfde kam. Ik stel alleen dat men kinderen hoort te beschermen tegen afwijkend seksueel gedrag of het nu onmiddellijk dan wel middellijk gevaar oplevert voor het kind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() :cymbaal:
Laatst gewijzigd door lombas : 9 maart 2006 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees eens goed wat ik schrijf. Er staat namelijk nog een woordje voor "gevaarlijk". Laat dus maar vlug uw "cymbaal" weg... Nog steeds immers niet aangetoond dat het kind geen psychologische schade zal ondervinden door te moeten opgroeien in een gezin die gedomineerd wordt door een tegennatuurlijke relatie. Misschien is er gevaar op grote psychologische problemen. Nooit is het goed kinderen bloot te stellen aan afwijkende toestanden, ook niet als ze niet onmiddellijk gevaar opleveren (pedofilie is dan weer inherent gevaarlijk en tast de morele, psychologische integriteit van een kind onmiddellijk aan).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan komen we tot mijn mening: de psychologische gesteldheid van een kind is niet gebonden aan arbitraire maatregelen, en gebonden aan situationele gevallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergo: homoadoptie is te verwerpen daar het kind van bij het begin in een uitzonderlijke en uitzonderlijke situatie wordt geplaatst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In uw mening verwijdert men best ook kinderen die gaan geboren worden in zeer kansarme gezinnen, of bij mensen met een fysieke handicap,of bij extreem rijke mensen, of extreem slimme mensen, of bij politici, of bij dassenmakers...
Allemaal zeer "uitzonderlijke en uitzonderlijke" situaties... |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vraag die men ook zou moeten stellen is deze:
Waarom is het nodig dat holebi adoptierecht krijgen? Er zijn al kandidaat adoptieouders te over die soms tot zes jaar moeten wachten op hun kind. Het antwoord kan in alle geval niet zijn: Voor het belang van het kind. Het gaat dus om de rechten van een minderheid die er niet voor terugdeinst om kinderen te gebruiken in hun strijd naar erkenning. Schandalig noem ik dat. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je argument houdt geen steek. Het is niet omdat ik al gesolliciteerd heb bij een bedrijf, dat een ander dat niet meer mag doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je bevestigt wat ik zeg. Het gaat het niet om het belang van het kind. Het gaat hun over het beperken van minderheden. Normverlegging zeg maar. Afwijkende gezinsmodellen, als normaal gaan beschouwen. Zogezegd in het belang van het kind. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Vreemdeling
|
![]() Vraag me af waarom er een te kort aan adoptiekinderen is.
Moest iedereen een kind adopteren in plaats van zelf bijmaken zoude alle problemen in de wereld opgelost zijn ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() De overgrote meerderheid der adoptiekinderen zal in de toekomst nog steeds in een traditioneel vader-moeder gezin worden geplaatst. Een kleine minderheid zal, zonder enige inspraak, bij een holebi-gezin terechtkomen. De vraag die zich dan opdringt is deze: als de kinderen tijdens het opgroeien voor problemen komen te staan kunnen ze dan klacht indienen bij het beruchte ''Centrum voor Gelijke Kansen" om aan te klagen dat zij GEEN gelijke kansen kregen? En kunnen ze dan de Staat voor de Rechter dagen aangezien de Staat hiervoor verantwoordelijk kan worden gesteld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat je een kind nu eenmaal geen twee maal kunt opvoeden, zal het kind nooit kunnen aantonen dat hij/zij meer of minder kansen kreeg. Maar je slaat spijkers met grote koppen door te stellen dat de kinderen zelf geen inspraak hebben. Daarvoor moeten zij op ons rekenen. En aangezien het onze verantwoordelijkheid is om via een wetgeving deze kinderen het beste van de maatschappij aan te bieden, ben ik tegen adoptie door holebi, als er heterogezinnen voorhanden zijn. Waarom? Omdat ik, wanneer het om mijn eigen kinderen zou gaan, en de keuze voor hen moet maken, ik hen het liefst in een heterogezin zou zien opgroeien. En ik kan moeilijk zeggen dat andere kinderen maar opgroeien waar men het goeddunkt, als de mijne maar in een heterogezin terechtkomen hé?! Dat is geen kwestie van discriminatie, maar van persoonlijke voorkeur. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 9 maart 2006 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En een overheid is er per definitie voor het welzijn van AL haar burgers, en niet om ze met problemen op te zadelen, met als verzwarende bijkomstigheid dat de overheid nu problemen wil opdringen aan onderdanen die onmondig zijn (want kinderen die weerloos zijn)!!! Kan deze zaak niet aanhangig worden gemaakt bij het Europees hof voor de Rechten van de Mens vraag ik mij dan af? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
In verband met dat erfenisrecht: ja, de homoseksuele mee-ouder kan inderdaad naar de notaris gaan en het kind in zijn/haar testament zetten, maar dan is er nog steeds een verschil in behandeling. Kinderen met een juridische afstammingsband zijn erfgenamen in de eerste orde, kinderen zonder die afstammingsband zullen als legatarissen geconfronteerd worden met de reservataire massa. In ons erfrecht worden de natuurlijke erfgenamen (dus die met een al dan niet ficitieve afstammingband) bevoordeeld boven de legatarissen of de begunstigden van schenkingen onder de levenden. Dus (volgens mij) toch een verschil in behandeling. |
|
![]() |
![]() |