Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2006, 20:13   #141
de velomobilist
Vreemdeling

de velomobilist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan comfort en daarom zou ik eens uitkijken naar andere soort wielen dan wat wij als "normaal" zien. Vroeger heel lang geleden heb ik nog met een bakkersfiets gereden en daar zaten ballon banden op. Weet zelf niet eens of dat nog bestaat vandaag, maar die veerden heel goed mee en je kreeg ze nauwelijks plat.
Die fijne koersbanden schijnen om de haverklap plat te staan.
Ballonbanden bestaan nog steeds. De Duitse firma Schwalbe produceert de zogenaamde Big Apple (vanaf dit jaar verkrijgbaar met een speciale antileklaag). Die heeft het voordeel dat de band een goede vering geeft, maar tegelijkertijd geen verlies betekent. De rolweerstand is laag.
de velomobilist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2006, 16:33   #142
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de velomobilist Bekijk bericht
Neen, een velomobiel moet je volgens de wet niet verzekeren. Men kan echter altijd een persoonlijke verzekering afsluiten. Een soort omnium. Jammer genoeg wordt die niet aangeboden in België. Daarvoor kun je wel een beroep doen op bepaalde Nederlandse verzekeringsmaatschappijen.

De velomobiel zien als een "traagrijder" vind ik een beetje vreemd. De normale kruissnelheid is boven de 30 km/u. In vergelijking met veel fietsers is dat al snel. Ik zou niet weten trouwens hoe een velomobiel tot files zou kunnen leiden.
Ik krijg dus alleen goed nieuws te horen van je.

Ze moesten bij dagen van smog iedere automobilist verplichten over te schakelen naar een velomobiel.

Zodra mijn kleine verrekking genezen is, ga ik eens een dergelijk groot experiment wagen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 mei 2006 om 16:35.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be