Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2006, 12:40   #141
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ge hebt inderdaad gelijk met die Albanezen , Georgiërgs, Russen en ook bv Roemenen, en Roma zigeuners, om ze nu maar even allemaal met de naam te noemen.

Maar dat is uiteindelijk ook een van de redenen waarom ik Vlaams Belang kiezer ben, ik ben ronduit tegen die criminaliteit, (ook van skinheads, enz... trouwens, ik heb al dikwijls gezegd dat ik in criminaliteitsbestrijding geen racist ben. ) En ik wil dat daar iets aan gedaan wordt.

En wat zien we weer, wa politiekers die op het belang gaan kassen, om daar stemmekes uit te winnen...

Ipv te zeggen we schaffen die wet lejeunne af, we openen 5 nieuwe gevangenissen genoeg om 30 000 criminelen in op te sluiten bv, ... We geven het gerecht extra middelen, extra training aan agenten, enz...

We laten nie meer door ons sollen en gaan actief, die gangsters en jongenbendes aanpakken, wij vragen nie meer dan dat, ...

ah ja en ook de splitsing van den Belgiek, dat ook natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 12:46   #142
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge hebt inderdaad gelijk met die Albanezen , Georgiërgs, Russen en ook bv Roemenen, en Roma zigeuners, om ze nu maar even allemaal met de naam te noemen.

Maar dat is uiteindelijk ook een van de redenen waarom ik Vlaams Belang kiezer ben, ik ben ronduit tegen die criminaliteit, (ook van skinheads, enz... trouwens, ik heb al dikwijls gezegd dat ik in criminaliteitsbestrijding geen racist ben. ) En ik wil dat daar iets aan gedaan wordt.

En wat zien we weer, wa politiekers die op het belang gaan kassen, om daar stemmekes uit te winnen...

Ipv te zeggen we schaffen die wet lejeunne af, we openen 5 nieuwe gevangenissen genoeg om 30 000 criminelen in op te sluiten bv, ... We geven het gerecht extra middelen, extra training aan agenten, enz...

We laten nie meer door ons sollen en gaan actief, die gangsters en jongenbendes aanpakken, wij vragen nie meer dan dat, ...

ah ja en ook de splitsing van den Belgiek, dat ook natuurlijk.
Denk je dat ik NIET tegen de criminaliteit ben. Ik denk dat iedereen behalve de criminelen tegen de criminaliteit is.

Maar ik geloof niet in de oplossingen die het VB aandraagt. Bouw 5 gevangenissen, zet 5000 politieagenten meer in en we zullen ze wel pakken. Hiermee veeg je de straten op korte termijn misschien wel schoon, maar denk je nu echt dat dit op lange termijn iets opbrengt? Om nog maar te zwijgen van de kostprijs.

Laatst gewijzigd door Khonnor : 22 mei 2006 om 12:47.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 12:49   #143
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
Het is echter wel veel moeilijker om dit probleem op te lossen en er middelen voor vrij te maken dan het VB doet uitschijnen.
Dat zal best.

Maar er een ernstig begin mee maken, moet toch mogelijk zijn.

Ik herhaal dus mijn stelling: breng de straatschennerij terug tot een voor de meerderheid aanvaardbaar peil en het gros van de bevolking keert terug naar zijn traditioneel gastvrije houding tegenover nieuwkomers.

Laatst gewijzigd door baarle : 22 mei 2006 om 12:50.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 13:04   #144
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
??? Contradictio in terminis denk ik. U zegt dat de campagne niet discriminerend is, maar tegelijk vindt u het onrechtvaardig dat men tegen deze campagne geen klacht kan neerleggen omwille van discriminatie? Vreemde redenering...
Neen, ik vind het onrechtvaardig en discriminerend dat men voor een gelijkaardige campagne tegen holebi's wel klacht kan neerleggen.
Oud 22 mei 2006, 13:08   #145
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Neen, ik vind het onrechtvaardig en discriminerend dat men voor een gelijkaardige campagne tegen holebi's wel klacht kan neerleggen.
??? Dus jij ontkent dat in de huidige maatschappij homo's niet gediscrimineerd of beschimpt worden omwille van hun homo zijn?
Oud 22 mei 2006, 13:15   #146
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat ik NIET tegen de criminaliteit ben. Ik denk dat iedereen behalve de criminelen tegen de criminaliteit is.

Maar ik geloof niet in de oplossingen die het VB aandraagt. Bouw 5 gevangenissen, zet 5000 politieagenten meer in en we zullen ze wel pakken. Hiermee veeg je de straten op korte termijn misschien wel schoon, maar denk je nu echt dat dit op lange termijn iets opbrengt? Om nog maar te zwijgen van de kostprijs.

Kostprijs wordt in dit geval terug verdiend door minder verlies aan criminele ellementen, trouwens wie zegt dat we ze allemaal moeten opsluiten.

Het vuurpeleton is nie voor niks uitgevonden hé. Seriemoordenaars, serieverkrachters, massamoordenaars, en roofmoordenaars, kunnen van mij direct de kogel krijgen, dat scheelt in plaats in t gevang.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 13:20   #147
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
??? Dus jij ontkent dat in de huidige maatschappij homo's niet gediscrimineerd of beschimpt worden omwille van hun homo zijn?
Wat heeft die vraag nu met deze discussie te maken?

Natuurlijk ontken ik dat niet.
Maar een postkaartencampagne met de slogan "Vuile homo" zou niet discriminerend zijn (wel beledigend, maar dat doet er hier niet toe). Toch denk ik dat men met een klacht tegen een dergelijke campagne bij het CGKR terecht zou kunnen.
Oud 22 mei 2006, 13:20   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat?
Dus jij vindt dat hetero's wél mogen beschimpt worden omdat ze hetero zijn?
Oud 22 mei 2006, 13:26   #149
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Het gaat hier helemaal niet om stigmatisering, het ging hier om ironie. Whatever. Gradaties kunnen er blijkbaar ook helemaal niet meer zijn. Elke stigmatisering is even slecht. Gevolgen? Compleet irrelevant...
Inderdaad irrelevant. Zoals ik al zei: als ik homos uitmaak voor achterlijke zakken, wat is daar dan, heel concreet, het gevolg van?
En de 'achtergestelde minderheden', wie zijn die, heel concreet?

Kan jij het niet snappen dat ik consequent wil blijven en dus simpelweg zeg: ofwel mag je iedereen achterlijk noemen, ofwel niemand.

Een middenweg bestaat hier niet, want dan ben je al aan het discrimineren, en ik ben tegen elke vorm van discriminatie van eender wie.

Citaat:
Hierbij is psychologie een nutteloze wetenschap verklaard door Pelgrim... good job.
Ik heb niet eens over 'de' psychologie gesproken.
Oud 22 mei 2006, 16:00   #150
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Euh, ja, daar ben ik het helemaal mee eens.

Daarom dat ik twijfels heb over die uitspraak van De Witte.
En als ie het wel gezegd heeft, dan is het een domme en verkeerde uitspraak.
Het Laatste Nieuws 19-05-06, p.11 "Hetero dient klacht in tegen campagne 'vuile hetero' "...
Oud 22 mei 2006, 16:03   #151
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
De meest criminele bevolkinsgroepen in België zijn niet Marokkanen of Turken, dixit van Rossem.
Van Rossem? Over wie heb je het?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 16:04   #152
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Daarom is verbanning beter.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 16:18   #153
eno2
Banneling

Standaard

@Pollebru:
Al die heisa voor een onnozele grap.
Waar zijn jullie toch mee bezig?

Als het CGKR hiervoor moet aangeklaagd en afgestraft worden, dan is het onder de noemer 'flauwe bak', en niet onder de noemer 'discriminatie'.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 mei 2006 om 16:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2006, 18:19   #154
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Het Laatste Nieuws 19-05-06, p.11 "Hetero dient klacht in tegen campagne 'vuile hetero' "...
Bedankt.

Als ie dus werkelijk gezegd heeft: "Discriminatie is iets dat per definitie een minderheid overkomt.", dan lijkt mij dat niet in overeenstemming met de letter en de geest van de wet.

Hij moet dan maar door de premier op het matje worden geroepen, en anders moet er in het parlement geïnterpeleerd worden.

Want de directeur van het CGKR zou toch moeten weten wat discriminatie is.

Laatst gewijzigd door Firestone : 22 mei 2006 om 18:20.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 12:16   #155
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen wie wordt er het meest gediscrimineerd? Hetero's of holibi's?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vlaams-Belangers.
Ocharme... Ik heb nogthans nog geen enkele holebi of zelfs geen enkele niet-Vlaams Belanger zeggen dat Vlaams Belangers die willen huwen een gevaar betekenen voor de samenleving. Terwijl het VB dat wel zegt over holebi's die willen huwen. Het VB stigmatiseert dus holebi's, en hebben dan nog het lef om te zeggen dat ze geen holebi's discrimineren...

Er is ook geen enkele holebi die de huwelijken van Vlaams Belangers nietig willen verklaren, terwijl het Vlaams Belang de huwelijken van holebi's wel wil nietig laten verklaren. Wie discrimineert nu wie?

"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 25 mei 2006 om 12:33.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 12:26   #156
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik heb dat onlangs, ergens gelezen op een internetgazet, dat die campagne samen met een aantal homo organisaties is opgezet. ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht van niet.
Dat is dan foute informatie: de campagne komt enkel uit van het CGKR. De campagne vermeldt enkel een aantel holebi-organisaties waar holebi's die gediscrimineerd worden terecht kunnen voor (juridische) bijstand.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 15:52   #157
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Dat is dan foute informatie: de campagne komt enkel uit van het CGKR. De campagne vermeldt enkel een aantel holebi-organisaties waar holebi's die gediscrimineerd worden terecht kunnen voor (juridische) bijstand.

Dat dacht ik ook, maar ik was niet zeker. Ik snap eigenlijk niet goed dat er vanuit die holebiverenigingen geen reactie komt op deze campagne. Want in feite doet het CGKR niets minder dan een bepaalde bevokingsgroep (de hetero's) tegen een andere (de holebi's) op te zetten.
Oud 25 mei 2006, 16:12   #158
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat dacht ik ook, maar ik was niet zeker. Ik snap eigenlijk niet goed dat er vanuit die holebiverenigingen geen reactie komt op deze campagne. Want in feite doet het CGKR niets minder dan een bepaalde bevokingsgroep (de hetero's) tegen een andere (de holebi's) op te zetten.
Verdeel een heers. Dat is de politiek in ons land.
Oud 25 mei 2006, 16:21   #159
Casca
Minister

Standaard

Wat een gezeik... zijn jullie echt zo blind dat jullie het oorspronkelijke doel van de campagne (om iemand die er anders nooit last heeft eens te weten te laten komen hoe het voelt om op basis van sexuele geaardheid te worden uitgemaakt) niet kunnen onderkennen en er onmiddelijk een variatie van battle of the sexes van moeten maken?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 16:23   #160
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pollebru Bekijk bericht
Klacht tegen CGKR

20.05.2006 - Het moest er eens van komen. Het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding kreeg zopas zelf een klacht wegens discriminatie aan de broek. Aanleiding is de hier reeds eerder vermelde postkaartencampagne met de slogan “vuile hetero”. Jan Van Gucht stapte naar de politie van Menen.

“Ik ben zelf hetero, ik heb dat niet gekozen, ik ben zo geboren en wil daar bijgevolg niet voor uitgemaakt worden. Deze campagne zet aan tot nog meer onbegrip tussen beide groepen. Waar gaat het heen als aan antidiscriminatiecentrum met zulke ‘grapjes’ begint”, zegt de brave man.

Het Centrum staat met de billen bloot en wordt nu zèlf het slachtoffer van een klimaat waarin iedereen zowat iedereen kan beschuldigen van het ‘aanzetten tot discriminatie’ en waarin op de duur niets meer kan of mag gezegd worden. Wie een put graaft voor een ander, valt er vroeg of laat zelf in.

Directeur Jozef De Witte doet een poging om de klacht weg te lachen. “Ik meen te mogen zeggen dat ik hier enkele experts in dienst heb die weten wat discriminatie is. Stigmatiseren van een meerderheid hoort daar niet echt bij. Discriminatie is iets dat per definitie een minderheid overkomt.”

Lees het nog maar eens goed. Stigmatiseren van een meerderheid moet kunnen, zegt De Witte met andere woorden. Wat belet hem om 100.000 postkaarten te drukken met de slogan “vuile witte”? In sommige kringen, steden en wijken is die slogan trouwens al goed ingeburgerd geraakt… Omgekeerd racisme, waarvoor het CGKR in niet geringe mate medeverantwoordelijk is.

De Witte bevestigt met zijn standpunt het “weg met ons”-leidmotief van het beruchte CGKR. Racisme en discriminatie zijn in hun ogen alleen kwalijk en strafbaar als allochtonen of homo’s het slachtoffer zijn. Autochtonen of hetero’s moeten daar vooral niet te zwaar aan tillen. Zij moeten dat maar allemaal slikken. Goed dat De Witte het ook met zoveel woorden zegt. Dat weten we ook weeral. Vl Belang webstek
Moogt ge in Sint Joost en Molenbeek als autochtoon een allo voor "Vuile Makkak" uitmaken? Je bent daar als auto in de minderheid, ja toch?
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be