![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een tweede flahaut of vandenboeynans(?) met napoleontistsche trekjes kunnen we missen. 16a of 17? om de verfransing tegen te gaan. un saludo
Laatst gewijzigd door Miguelito : 31 mei 2006 om 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iemand Verhofstadt beziggezien in het Europees parlement vanmiddag? Hij kwam daar weer eens z'n zegje doen ten voordele van een Europese superstaat en werd flink op z'n plaats gezet door een Brits parlementslid.
"Mr Verhofstadt, uw eigen land valt uit elkaar, wat komt u zich hier moeien?" ![]() Laatst gewijzigd door Zeno! : 31 mei 2006 om 20:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mooi!
Laatst gewijzigd door C uit W : 31 mei 2006 om 20:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() Stand van zaken: dit zijn nu 36 stellingen.
Ik denk dat we ermee verder kunnen. Nieuwe maken veel kans louter herhalingen te zijn. Tenzij iemand nog iets echt anders weet. Belgicistische stellingen 1. België bestaat al, waarom het veranderen? 2. België is een opportuniteit, een buitenkans. 3. België is een natuurlijke historische eenheid 4. Separatisme werkt als een splijtzwam 5. Een onafhankelijk Vlaanderen zal een onverdraagzaam Vlaanderen zijn 6. Vernippering veroorzaakt kwaliteitsverlies 7. "Het Vlaamse volk" bestaat niet, "De Vlaming" is een stereotype 8. Een meerderheid is voor het behoud van België. 9. Een onafhankelijk Vlaanderen wordt gemotiveerd door economisch en etnisch fundamentalisme 10. België is te klein om te splitsen 11. We kunnen onze energie en middelen beter aan andere dingen besteden dan aan een splitsing of verdergaande staatshervorming 12.Vlaanderen en Wallonië zijn complementair. 13. Sommige (culturele of gebruiks)produkten zijn typisch Belgisch. 14. België heeft een grotere economische uitstraling. 15. Brussel ligt in Vlaanderen 16. Brussel is de hoofdstad van Europa 17. Een unitaire staat heeft geen overheid "in drievoud": minder politici per capita 18. België is multicultureel. Flamingante stellingen 1. Wat Vlaanderen zelf doet, doet het beter. 2. Het is wetenschappelijk bewezen dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden. 3. Wallonië kost Vlaanderen veel geld. 4. Vlaanderen en Wallonië zijn totaal verschillend van aard. 5. België is een "kunstmatig huwelijk". (6. Vlaanderen maakt deel uit van het Grote Rijk der Nederlanden.) 7. België is een bourgeoisstaat. 8. Het "Belgische" volk bestaat al helemaal niet, en België bestaat toch. 9. Vlamingen worden behandeld als tweede-rangsburgers. 10. België is niet democratisch, en kan dat ook nooit zijn. (11. Wallonië moet bevrijd worden van de zogenaamde "Vlaamse racisten".) 12. We kunnen onze energie en middelen beter aan andere dingen besteden dan aan het samenhouden van België of overcomplexe hervormingen. 13. Een onafhankelijk Vlaanderen zal een democratische republiek zijn. 14. Kleine landen doen het economisch beter (per capita) en de welvaart ligt er veel hoger. 15. Een splitsing is positief voor beide landsdelen 16. Er zijn geen taalfaciliteiten meer in een onafhankelijk Vlaanderen 17. Vlamingen zijn in de Belgische instellingen ondervertegenwoordigd 18. Een onafhankelijk Vlaanderen beschermt tegen verfransing.
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 31 mei 2006 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Ben ik dat, of zit er bij die Belgische argumenten maar 1 (allez ja) deftig argument pro? (uitstraling belgische producten).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben voor de republiek en helemaal niet koningsgezind. Maar toch wil ik niet de afschaffing van het koningshuis. Het koningshuis afschaffen zou het einde van België betekenen en dit is niet wat ik wil. Ik ga akkoord dat België vierkant draait maar men kan ook anders reageren : België gewoon verwaarlozen, het land verlaten en zijn/haar nationaliteit laten veranderen, enz......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft die dat gezegd????????
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Vreemdeling
|
![]() Toen ik die verzameling "stellingen" las moest ik eigenlijk net hetzelfde denken... Het komt er eigenlijk telkens op neer dat men gewoon geen deftige (en niet onmiddellijk weerlegbare) argumenten naar voor kan brengen: er zijn er gewoon geen !! Het kan er bij mij echt niet in hoe men zich aan zo'n nep-"stellingen" kan blijven vasthouden. Wil men dat gewoon niet inzien (bang voor verandering) of kan men het gewoon niet inzien (tja...).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Exacte quote: "Meneer Verhofstadt, is het omdat u zich schaamt dat uw eigen land uiteen valt dat u vindt dat wij onszelf ook moeten vernietigen?" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() UKIP? Ik had het kunnen denken....
![]() Een zeldzame verstandige opmerking van een UKIP'er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Vreemdeling
|
![]() Een Nederlandstalige verslag van het debat vind je op:
http://www.europarl.europa.eu/news/e...default_nl.htm |
![]() |
![]() |