![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dienstmededeling. Ik vind dat maar een raar woord hoor. Wat zijn dat, GS-memmen? Correct zou zijn: GSM'en.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je kan goed overweg met PhotoShop, zie ik?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gephotoshopte foto's overnemen van de meest gore francofone fascisten-sites is daarentegen een minder handige tactiek. Posters kunnen immers zelf nagaan van waar de propaganda komt en wat voor een soort ze gecreërd heeft. Oliedom bovendien: welke flamingant zou nu zelf zijn slogan vertalen in het Frans...
Laatst gewijzigd door baarle : 1 juli 2006 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Staafse terminologie...
![]() |
#145 |
Minister
|
![]() ik vind dat alle Regionaale Partijen In Wallonië & Vlaanderen Landelijk moeten woorden
de PS & de Nederlandse SP zouden samen Landelijk 1 Lijst kunnen maaken voor zowel het Nederlandstalige deel van De Nederlanden als het Franstalige Democratie's gekozen Kabinet , verdeelt over beolkings groepen geen discrimininatie tegen Walen , Vlamingen , Hollanders , Brabanders , Limburgers gewoon alle stoeltjes eerlijk verdelen binnen de Regering - Coalitie een Minister President namens de grootste Coalitie partij (Bijvoorbeeld de PS , of Het CDA of de Partij Van De Arbeid - PVDA) Regering zetelt in Den Haag wisselt halverwege de week het Terrein en verkast naar Brussel (maar wel op zo een goedkope manier als het kan , is iedereen blij) |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Zeebrugge?
![]() |
#148 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (Wist ik dat dat ging volgen...)
In Vlaanderen worden Gent en Zeebrugge nog altijd onderschikt gemaakt aan Antwerpen. Antwerpen is de Vlaamse wereldhaven, en Gent en Zeebrugge zijn bijkomende havens. Vergelijk het et de luchthavens: Zaventem is de onbetwiste nummer één van Vlaanderen, terwijl Oostende, Antwerpen-Deurne en Kortrijk-Wevelgem secundaire zijn. Maar hoe zit dat met Antwerpen en Rotterdam? In het VKN zal Antwerpen gedegradeerd worden tot secundaire haven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
|
![]() Die liggen toch redelijk dicht, kan je toch 1 superhaven van maken?
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2000km² dokken, kranen, bedrijven, spoorlijnen, enz...? Rotterdam en Amsterdam liggen dichter bij elkaar, en daar heeft men ook niet één haven van gemaakt. Maar Amsterdam heeft zijn plaats moeten accepteren, en Rotterdam was nu eenmal de grootste. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 juli 2006 om 16:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt de SP (NL) beter op een lijn zetten met de Belgische PvdA, hoewel de Nederlandse SP ook nationalistische trekjes begint te krijgen.
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor in het topic "Zijn er voordelen aan de Verenigde Nederlanden": dan kan je in Vlaanderen op de SP stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() Het partijlandschap is inderdaad iets moeilijker dan het aangaan van gewone fusies. De CD&V is bv. een zuiver katholieke partij, met een ietsje meer sociale bewogenheid dan het CDA en de CHU in Wallonië (van de Luxemburgers Laatst gewijzigd door 1handclapping : 2 juli 2006 om 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang alles goed gaat in de sector, zie ik geen problemen. Maar was als de sector krimpt? In Vlaanderen zal men geneigd zijn om Gent en Zeebrugge die schok te laten opvangen, zodat Antwerpen overeind blijft als belangrijke haven. In Nederland zal men Terneuzen, Amsterdam, Vlissingen,... de schok laten opvangen. Maar in een VKN zal ook Antwerpen opgeofferd worden om Rotterdam intact te houden. Een Vlaming kan ermee leven dat de politiek Anwterpen zou voortrekken tov Zeebrugge. Een Nederlander zal ermee kunnen leven dat Rotterdam wordt voorgetrokken op Vlissingen. Bij Antwerpen en Rotterdam heb je immers de kwestie van nationaal prestige. Het zijn havens waar niet aan kan geraakt worden. Maar een Vlaming zal het niet dulden dat Antwerpen wordt achtergestoken tov Rotterdam, en een Nederlander zal het omgekeerde niet toelaten. Als het slecht gaat in de sector zal het toch elk voor zich worden: de Vlamingen staan dan op de bres voor Antwerpen, en de Nederlanders voor Rotterdam. Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 juli 2006 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De havens dienen verenigd te worden onder één bestuursorgaan met paritaire samenstelling. Het naddel aan een VKN is die onderdanige en verongelijkte houding van veel Vlamingen, en daar tegenover de schreeuwerige snoeverige arrogantie van Ollanders die zich beroepen op de jongens van Bontekoe maar eerder gelijken op de zelfgenoegzame in de VS investerende regent uit de 18e eeuw.
België is een synoniem voor Groot-Wallonië Laatst gewijzigd door Supervlaming : 2 juli 2006 om 22:03. Reden: Typfout |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#160 |
Gouverneur
|
![]() En dan nog is er economisch ruimte voor meerdere zeehavens!