Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Fitness-centra als bron van elektriciteit
Ja, uitstekend idee. Waar wachten we op ? 10 28,57%
Is misschien wel een goed idee, maar moeilijk realiseerbaar. 12 34,29%
Dit is niet echt een goed idee, en bovendien is het onuitvoerbaar. 5 14,29%
Een véél beter idee is : iedereen zijn eigen mini-kerncentrale. 3 8,57%
Ik heb hierover geen mening. 1 2,86%
Ik verbruik zèlf helemaal geen energie, dus heb ik uw ideeën ook niet nodig. 4 11,43%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2006, 14:50   #141
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
In het artikel hieronder
... wordt bevestigd wat ik hierboven zei: het gaat over paniekreacties van onderaannemers die geen bal afweten van radioactiviteit en stralingsdosissen. Die reportage was uiterst tendentieus en gebouwd rond het gegeven dat "jan met de pet" in paniek slaagt wanneer de term "radioactiviteit" erbij te pas komt.
Oud 18 juli 2006, 15:20   #142
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Merkwaardig dat het argument "economisch niet haalbaar" hier niet telt.
Heeft dat toevallig te maken met de "vroeg of laat" en dus "not in my generation" mentaliteit? Jouw oplossing is dus: laat dat afval maar opstapelen en als het probleem te groot wordt dan moeten anderen maar voor onze goedkope energie opdraaien. Bedankt dat je mijn eerdere stelling (dat het een fabeltje is dat kernenergie de goedkoopste energiebron is) hier eventjes staaft.
Ik staaf juist niets van je stellingen; ik pak je enkel op uitspraken die je in een verkeerd kader doet. Praktische uitvoerbaarheid van een technologie heeft an sich niets te maken met de economische haalbaarheid. Dat argument van je valt al in het water. En jij bent hier diegene die moord en brand schreeuwt over de enorme kosten van opslag en over de duurte van kernenergie. Het leuke gevolg daarvan is dat in die situatie die jij als realiteit beschrijft, transmutatie automatisch wel economisch haalbaar wordt, en dat ook daar je argumenten oplossen in het niets. Twee keer door de mand dus.
Over wat ik een goede oplossing vind, rep ik met geen woord...

Citaat:
Dat is gewoon een kwestie van logisch nadenken, schatje. Aanslag met een kernwapen, vergelding van de aanslag, vergelding van de vergelding,... Misschien had je nog niet door dat ik ook tegen kernwapens ben (onder meer om dezelfde reden). Of ben jij zo iemand die echt geloofd dat het bezit van kernwapens een bescherminng zijn tegen aanvallen met kernwapen? Ik vrees dus van wel.
En wie ga je juist vergelden als je geen centraal "vergeldingspunt" hebt? Of heb je het deeltje over geen centrale structuur gemist?
Of met andere woorden: hoe weet jij dat een groepering als Al Quaeda geen aanslag met een a-bom doet omwille van de rpresailles die erachter zouden kunnen zitten?

Citaat:
Ik heb geen zin in flauwe spelletjes. Ik heb nergens ontkent dat de impact van een aanslag van een kernbom veel groter is dan de impact van een vuile bom. Enkel dat de kans op een aanslag met een vuile bom veel reëler is en daar blijf ik bij. Je hebt me nog niet van het tegendeel kunnen bewijzen. Overheden zijn als de dood dat er kernafval in de handen van terroristen zou komen. Alleen jij blijkt dat geen probleem te vinden.
Al heb je nog steeds niet aangetoond dat die kans op een aanslag met vuile bom veel groter is. Heb je daar statistieken van? Studies?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 11:08   #143
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De energie die in de talloze fitness-centra van deze planeet vrijkomt wordt niet goed benut.
De vele toestellen waaraan mensen zich vastklampen om hun conditie, gewicht, lichaamsbouw, ... te verbeteren zouden m.i. moeten aangesloten worden op dynamo's, waarmee de menselijke energie in elektriciteit kan omgezet worden.
Deze elektriciteit zou moeten opgeslagen worden in oplaadbare batterijen.
Als �*lle fitness-centra van deze wereld daaraan meewerken, kunnen misschien wel enkele kerncentrales dicht. Dat is altijd mooi meegenomen.
Een tijdje geleden heb ik een enigzins gelijkaardig constructief voorstel gelanceerd, namelijk het inzetten van werkbewame uitkeringstrekkers voor het verrichten van milieuvriendelijke spierkrachtenergieproductiegemeenschapsdienst.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2006, 22:28   #144
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
goed idee, Djimi.Ik heb er nog één.We zouden lege fabrieksgebouwen vol appartementsfietsen kunnen zetten, en daar illegalen en allochtoonse veroordeelden op kunnen vastketenen.Om hun onderdak & voedsel te betalen, zouden ze dus energie kunnen verwekken, in shiften van 8 uur, of meer, als ze een extraatje willen verdienen.We kunnen hen dan ook niet meer uitmaken voor "profiteurs", dat is toch positief ,nee?
Maar maak je nu niet direkt druk hé. Ik vind het écht een goed idee. Veel te veel energie word inderdaad verspild of verloren ...
Maar men zou dat ook in eigen huis mogelijk moeten maken.Als ik zo een appartementfiets thuis heb staan, waarop ik wat kan gaan trappen als ik tijd en zin heb, en de daaruitkomende energie kan opstapelen in een pil, of een baterij, om m'n woning van elektriciteit te voorzien...zoiets zou door een ingenieur/uitvinder inééngestoken moeten worden.

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 23 juli 2006 om 22:36. Reden: iets vergeten
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be