Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 25 december 2004, 23:28   #1
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard Het groene uitroepteken kan geen open forum aan

Ik heb de gewoonte om zonder taboes op een schaamteloos oprechte wijze mijn gedacht neer te schrijven, waarbij ik wel eens omstreden standpunten durf in te nemen. Daarmee kan men het eens zijn, of helemaal niet eens zijn. Het mooie aan een democratie zit zich juist in het feit dat we rustig van mening met elkaar kunnen verschillen. Op het partijforum van Groen! plaatste ik het volgende bericht met als titel "Milieuvriendelijke hometrainerenergie" :

[size=1]"Als men op een hometrainerachtig toestel trappende bewegingen maakt, dan komt er energie vrij. Die energie zou in principe kunnen worden opgevangen. In ons land leven vele honderdduizenden van een vervangingsuitkering. Vele van die mensen voelen zich nutteloos en uitgesloten. In diverse posts heb ik er reeds voor gepleit om werkbekwame uitkeringstrekkers te verplichten gemeenschapsdiensten te laten verrichten. Misschien zouden we er kunnen aan denken om een aantal van die uitkeringstrekkers te verplichten om in ruil voor hun uitkering te gaan hometrainen in een soort hometrainingsenergiecentrale ten einde daar dan de nodige milieuvriendelijke energie te produceren. Tegelijkertijd blijven die uitkeringstrekkers dan ook fit, wat dan op zijn beurt besparingen zou opleveren op het vlak van de ziekteverzekering. Als dat geen goed voorbeeld is van een voorstel voor een
positief-autoritaire groene maatregel !!!!!!"[/size]

(zie http://forum.politics.be/showpost.ph...23&postcount=1)

Ik wou daarmee op een constructieve manier een debat voeren over milieuvriendelijke energie. Over de partijgrenzen heen, zouden we er toch mogen van uitgaan dat milieuvriendelijke energie iets is waar we allemaal belang bij hebben. Daarom wilde ik eens een originele denkpiste lanceren.
Dit topic werd echter vrijwel onmiddellijk gesloten. Dat zegt veel over het democratisch gehalte van het groene uitroepteken.
Cynicus is offline  
Oud 25 december 2004, 23:42   #2
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Grappige titel!


Zeker als je beseft dat het eigenbelang helemaal GEEN FORUM HEEFT !!!
En ik daarover vergelijkbare topics 1 2 3 heb gelanceerd.

Sterk bezig!
Het Skill Effect is offline  
Oud 25 december 2004, 23:59   #3
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Grappige titel!

U hebt dan tenminste toch nog wat gevoel voor humor. Zelfs dat hebben ze bij het groene uitroepteken niet.
Cynicus is offline  
Oud 26 december 2004, 00:04   #4
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Ik heb er dan ook niks mee te maken [size=4]![/size]
Het Skill Effect is offline  
Oud 26 december 2004, 00:04   #5
Haiduc
Burger
 
Geregistreerd: 18 december 2004
Locatie: Gdansk
Berichten: 107
Standaard

Het gaat hier over het groene uitroepteken , en meneer begint hier weer dadelijk over het "eigenbelang".
Haiduc is offline  
Oud 26 december 2004, 00:11   #6
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Haiduc
Het gaat hier over het groene uitroepteken , en meneer begint hier weer dadelijk over het "eigenbelang".
Je moet blind zijn om de aard van de topicopener aan je voorbij te laten gaan.

Praat rustig verder over groen!, of zoek iemand van eigen formaat.
Het Skill Effect is offline  
Oud 26 december 2004, 00:15   #7
Haiduc
Burger
 
Geregistreerd: 18 december 2004
Locatie: Gdansk
Berichten: 107
Standaard

Die zijn o zo moeilijk te vinden..

Ik dacht, ik probeer het eens bij Het Skull Effect, maar die tijd is (nog maar eens) o zo ver weg.
Haiduc is offline  
Oud 26 december 2004, 00:48   #8
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Jèzykowy nieporozumienie.

[size=1](zo ongeveer)[/size]
[size=1][/size]

Doe zo voort.

Laatst gewijzigd door Het Skill Effect : 26 december 2004 om 00:56.
Het Skill Effect is offline  
Oud 26 december 2004, 01:56   #9
schaduw
Gouverneur
 
schaduw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: in een vuiligheid van huizen en straten en verkeer
Berichten: 1.064
Standaard

Schitterend idee. Er zijn inderdaad veel hometrainende mensen. Wat als de hometrainer zou uitgerust worden met een adapter die in het stopcontact kan gestoken worden en waarmee men stroom levert aan het net. En met een teller natuurlijk zodat kan uitgerekent(hmm) worden hoeveel korting je krijgt op je eindrekening. Geen problemen meer met wielertoeristen. De conditie van de bevolking die met bokkesprongen vooruitschiet.Lagere energierekeningen. En nog veel meer voordelen die zichzelf zullen uitwijzen.
schaduw is offline  
Oud 26 december 2004, 02:16   #10
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Laten we verbale schetenlaters onder een dampkap zetten en zo natuurlijke gassen opvangen.

Nog beter: pak een vers hoopje stront er warm er je handen mee op!
Het Skill Effect is offline  
Oud 26 december 2004, 02:30   #11
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik heb de gewoonte om zonder taboes op een schaamteloos oprechte wijze mijn gedacht neer te schrijven, waarbij ik wel eens omstreden standpunten durf in te nemen. Daarmee kan men het eens zijn, of helemaal niet eens zijn. Het mooie aan een democratie zit zich juist in het feit dat we rustig van mening met elkaar kunnen verschillen. Op het partijforum van Groen! plaatste ik het volgende bericht met als titel "Milieuvriendelijke hometrainerenergie" :

[size=1]"Als men op een hometrainerachtig toestel trappende bewegingen maakt, dan komt er energie vrij. Die energie zou in principe kunnen worden opgevangen. In ons land leven vele honderdduizenden van een vervangingsuitkering. Vele van die mensen voelen zich nutteloos en uitgesloten. In diverse posts heb ik er reeds voor gepleit om werkbekwame uitkeringstrekkers te verplichten gemeenschapsdiensten te laten verrichten. Misschien zouden we er kunnen aan denken om een aantal van die uitkeringstrekkers te verplichten om in ruil voor hun uitkering te gaan hometrainen in een soort hometrainingsenergiecentrale ten einde daar dan de nodige milieuvriendelijke energie te produceren. Tegelijkertijd blijven die uitkeringstrekkers dan ook fit, wat dan op zijn beurt besparingen zou opleveren op het vlak van de ziekteverzekering. Als dat geen goed voorbeeld is van een voorstel voor een
positief-autoritaire groene maatregel !!!!!!"[/size]

(zie http://forum.politics.be/showpost.ph...23&postcount=1)

Ik wou daarmee op een constructieve manier een debat voeren over milieuvriendelijke energie. Over de partijgrenzen heen, zouden we er toch mogen van uitgaan dat milieuvriendelijke energie iets is waar we allemaal belang bij hebben. Daarom wilde ik eens een originele denkpiste lanceren.
Dit topic werd echter vrijwel onmiddellijk gesloten. Dat zegt veel over het democratisch gehalte van het groene uitroepteken.
ten eerste heeft de partij groen! niks met dat subforum te maken. het is een deel van politics, dat door forumleden met sympathie voor de desbetreffende partij. zoals je trouwens in de sig van jules kan lezen is hij zelfs geen lid van groen!

bovendien hoort jouw post idd niet in dat subforum. je wilt gewoon wat provoceren. daarom trouwens dat je er een tijdje geband bent. als je echt een constructief debat wil, stel ik voor dat je je wat inwerkt in de materie, en dat je dan eens een minder belachelijk voorstel naar voor brengt.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 26 december 2004, 19:17   #12
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Ik heb de gewoonte om zonder taboes op een schaamteloos oprechte wijze mijn gedacht neer te schrijven, waarbij ik wel eens omstreden standpunten durf in te nemen. Daarmee kan men het eens zijn, of helemaal niet eens zijn. Het mooie aan een democratie zit zich juist in het feit dat we rustig van mening met elkaar kunnen verschillen. Op het partijforum van Groen! plaatste ik het volgende bericht met als titel "Milieuvriendelijke hometrainerenergie" :

[size=1]"Als men op een hometrainerachtig toestel trappende bewegingen maakt, dan komt er energie vrij. Die energie zou in principe kunnen worden opgevangen. In ons land leven vele honderdduizenden van een vervangingsuitkering. Vele van die mensen voelen zich nutteloos en uitgesloten. In diverse posts heb ik er reeds voor gepleit om werkbekwame uitkeringstrekkers te verplichten gemeenschapsdiensten te laten verrichten. Misschien zouden we er kunnen aan denken om een aantal van die uitkeringstrekkers te verplichten om in ruil voor hun uitkering te gaan hometrainen in een soort hometrainingsenergiecentrale ten einde daar dan de nodige milieuvriendelijke energie te produceren. Tegelijkertijd blijven die uitkeringstrekkers dan ook fit, wat dan op zijn beurt besparingen zou opleveren op het vlak van de ziekteverzekering. Als dat geen goed voorbeeld is van een voorstel voor een
positief-autoritaire groene maatregel !!!!!!"[/size]
(zie http://forum.politics.be/showpost.ph...23&postcount=1)

Ik wou daarmee op een constructieve manier een debat voeren over milieuvriendelijke energie. Over de partijgrenzen heen, zouden we er toch mogen van uitgaan dat milieuvriendelijke energie iets is waar we allemaal belang bij hebben. Daarom wilde ik eens een originele denkpiste lanceren.
Dit topic werd echter vrijwel onmiddellijk gesloten. Dat zegt veel over het democratisch gehalte van het groene uitroepteken.
Je kunt nu niet eenmaal het elektriciteitsnet 'vullen' zoals ge een glas vult met water.
Het is dus een onrealistisch voorstel.
lustige lezer is offline  
Oud 26 december 2004, 20:00   #13
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Je kunt nu niet eenmaal het elektriciteitsnet 'vullen' zoals ge een glas vult met water.
Het is dus een onrealistisch voorstel.
Ik had het over heuse hometrainerenergiecentrales, of zo u wil energiecentrales die aangedreven worden door menselijke spierkracht. Of dat nu gebeurt door trappende bewegingen te maken op een hometrainer, of door aan een wieletje te draaien, of door met een of ander toestel roeiende bewegingen te maken, of door welke bewegingen dan ook, is in feite maar bijzaak. Of dat technisch gezien bij voorbaat zo onmogelijk te realiseren zou zijn, daarop zou ik toch niet te veel geld durven verwedden. Tegenwoordig is technisch gezien zeer veel mogelijk, of kan technisch gezien zeer veel mogelijk worden gemaakt. Persoonlijk denk ik niet dat groenen en andere linksen tegen een dergelijk milieuvriendelijk energieconcept op zich zijn, maar dat ze vanuit een soort voorbijgestreefde
anti-autoritaire reflex niet te vinden zijn voor mijn voorstel om daarvoor een beroep te doen op de spierkracht van uitkeringstrekkers.
Cynicus is offline  
Oud 26 december 2004, 20:37   #14
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Het is technisch gezien wel mogelijk, maar ook duur!

Je kunt de werkloze beter gebruiken voor andere zaken dan. Onderhoud gemeente of zo.
lustige lezer is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be