![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het enige wat men kan vaststellen is dat we naar een klassenloze maatschappij gaan evolueren door de wetten der geschiedenis.
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en laat het nu net daarin zijn waarin het natuurlijk collectivisme van het op marx geinspireerde collectivisme verschilt.
het natuurlijk collectivisme gaat helemaal niet uit van de utopie van een evolutie naar een volledig klassenloze maatschappij. het verwacht niet dat iedereen ( bvb ook metsers ofzo ) de theorieen van marx bvb gaat begrijpen het accepteerd dat er nu eenmaal werkers, organisators, denkers en weet ik wat nog allemaal en dus klassen als je wilt zijn. ( dat is het eenheid in veelheid princiepe - eenheid is niet in strijd met individualisme ) in india kennen we het kastenstelsel in auroville wordt dat stelsel verworpen maar toch ook niet afgeschaft (het wordt niet afgeschaft in die zin dat iedereen zijn eigen kaste moet kunnen kiezen en dat het niet zoals traditioneel door geboorte bepaald wordt) het uitganspunt dat wel realistisch is dat is dat de klassen dynamisch moeten worden en wat de geschiedenis mij leert dat is dat ze idd ook dynamischer worden er zal nooit een letterlijk volledig klassenloze mao-pakjes maatschappij komen en dat is maar goed ook. lang leve de diversiteit en de vrijheid
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() kan je dat een ietsiepietsie uitdiepen ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant 10 personen die op formele wijze geld inzamelen, daarmee een bedrijfje oprichten en dan dat bedrijf het huis laten kopen. Andere juridische aanpak, maar het proces is hetzelfde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
|
![]() Citaat:
je vergeet de sociale controle een marokaan of jood die geld leent en misbruik maakt van het vertrouwen kan nooit meer geld lenen van zijn gemeenschap. lernaut en hauspie - hadden die kerels nu intussen weer geen bedrijfje in australie ofzo ?l
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 18 juli 2006 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
je kan voor mijn part een kapitalistisch bedrijf een collectief noemen over collectieven kan ik uit ervaring hetvolgende zeggen ze werken enkel op basis van vertrouwen, volledige vrijwilligheid en de bereidwilligheid van de verschillende deelnemers om hun krachten elkaar te laten aanvullen ipv te concurreren. het probleem met het communisme van de ussr en china was dat er geen sprake was van vrijwilligheid het probleem met het kapitalisme is dat je niet tegelijkertijd kan samenwerken en concureren. beide vormen van collectivisme (opgelegde samenwerking en opgelegde concurrentie ) zijn dan ook gedoemd om in de toekomst te verdwijnen het joods collectivisme daarentegen bvb gaat al heel wat duizenden jaartjes mee he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 01:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat stond dan ook tussen haakjes...
Citaat:
Op die manier zaai je in feite verwarring. Lijkt me verdacht veel op een "boekenheldenprofetie"...Ik denk dat toch wel iedereen uit de dagelijkse praktijk kan zien kapitalistische bedrijven wel degelijk werken. Laatst gewijzigd door sancho : 19 juli 2006 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() intern wel ja, in die zin dat zij streven naar zo veel mogelijk poen. Maar zet die bedrijven allemaal naast elkaar en het is complete anarchie. Het ene 'samenwerkende' groepje streeft er naar om de andere 'samenwerkende' groepjes de kop in te slaan, zij het dan op een indirecte en meer gerafinneerde manier.
Dat is bijzonder efficiënt ja. Veel efficiënter zou zijn als al die samenwerkende groepjes niet langer zouden proberen elkaar dood te concurreren, maar integendeel hun krachten zouden bundelen. Als zij hun werkzaamheden op elkaar afstemmen maken zij van zichzelf één groot superbedrijf, democratisch gerund, dat de hele maatschappij beslaat, waarbij het winststreven wordt vervangen door een streven naar algemeen welzijn van de gemeenschap en de leden. Of anders gezegd: democratisch communisme ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
![]() het stond er - en je drukte er je wantrouwen mee uit in het informeel geld delen of informeel collectivisme dat ik organisch of natuurlijk collectivisme noem.
Citaat:
Citaat:
2. het komt niet uit boekjes vandaar dat ik ook geen bronvermelding hoef te geven. 3. met mijn argumentatie een kwalificatie op te trachten kleven weerleg je ze niet. Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 14:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
en het lezen van boeken is net niet empirisch Een empirisch resultaat wordt verkregen als men experimentele resultaten verklaart op een manier die niet is gebaseerd op een uitgewerkte theoretische onderbouwing, maar puur en alleen gericht op het enkele experiment.h bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Empirisch_resultaat en mensen die met collectivisme experimenteren zijn oa de krakers en oa ook de aurovillians.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() hier vind je nog zo n site van allemaal mensen die collectivisme empirisch en dus niet theoretisch benaderen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister
|
![]() Ik bouw eerst mijn kennis op om het dan in de praktijk te kunnen brengen,de ervaring uit de boeken is dan ook een empirische ervaring
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() iedereen doet wat ie wilt maar de boekenwijsheid is zo goed als nutteloos, dat leerde ik uit de ervaring. zo leerde ik uit de ervaring dat de klasseloosheid van marx pure nonsens is en dat heel het fundament dus waarop zijn theorie gebaseerd is ook nonsens is.
en nee boeken leveren geen ervaring op theorie is antoniem aan empirisme
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() niet leren uit de fouten van de vorige generatie die er niet in geslaagd is het kapitalisme te overwinnen is nog dommer en je eigen ervaring miskennen voor wat stomme theorietjes van een baardaap is al helemaal te gek.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 19 juli 2006 om 15:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |