Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2006, 18:47   #141
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
ericferemans vroeg :

Gaan we 't amusant houden feremans ? Je referereert uiteraard naar mijn "bezigheden" als Prof. Wél ericske die "bezigheden" zijn nu uitsluitens post-universitair. Dat betekent in onderhavig geval : wil je bij ondergetekende kursus komen lopen, dan zal je waarschijnlijk, zélfs met een duw in de rug van de regeringsleider (federale, vlaams, waalse, duitse, brusselse), wel een jaartje mogen wachten voor je die kursus kan volgen. Je bedrijf kan dan gerust wat "sparen". 80% van mijn kursisten komen uit het bedrijfleven en zijn ... betalerseric. Ik breng nog op voor de unief i.p.v. "belastingsgeld" te kosten. Eigenaardig hé ! De kursus wordt in 't engels gegeven want méér dan de hélft van de studenten zijn buitenlanders.

feremans, een AUTOCHTONE blokker die het licht doorgeeft aan wat jij noemt "allochtonen" !!!

Kennis moet toch zwaar betaald worden ...

Dju, nu heb ik over mijn pensioen(en) nog niet gesproken. Ja, maar daar heb ik méér dan genoeg voor betaald, zélfs nu nog betaal ik afhoudingen, maar kan ik aan pensioensparen doen (?), kan ik belastingsvermindering krijgen wegens pensioensparen - je weet toch dat dat nu, met bankbemiddeling, zélfs mogelijk is tot de leeftijd van 75 jaar - arme minister reynders, ...

Gebrek aan kennis ... zie de houding van enoke (ik heb het niet over de laatst geciteerde minister) : nu heeft hij nog altijd géén kommentaar gegeven over het sociale verschijnsel dat maar steeds aan belang wint : doppende nestklevers. Zo zijn we terug, enigszins toch, bij het onderwerp van deze thread. Voil�* zie ... Enoke kan niet antwoorden, want hij is op dit ogenlik aan het ronddolen in de Offerandestraat in Antwerpen. daar kan je in de allochtone, druk door autochtonen bezochte, winkels, prachtige broeken kopen voor € 5 (vijf !); die marokkanen toch : op de chinesche kar gesprongen. Die straat is niet ver van het Centraal Station, maar den Eno zal toch wél zo slim zijn van op bus 23 te wachten. Want éénmaal met zo'n broek in de regen én dan is het het "hide"-syndroom ...

Beste Groeten.

NAschrift.
Één zaak zal je zéker moeten toegeven : ik ben beleefd gebleven !
Dus heb jij jaren genoten van een inkomen uit een vette job, betaald door de belastingen en die inhoud dat je enkele uren per week moet werken (aanwezig zijn) en voor de rest je goesting doet.
En dan maar schelden op mensen die géén universitaire betrekking hebben kunnen lospeuteren.
Tiens, tiens....

Laatst gewijzigd door ericferemans : 11 augustus 2006 om 18:48.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 09:37   #142
eno2
Banneling

Standaard

Jaja White Fangs, de Staat betaalt hard mee aan het o zo nodige onderhoud van je o zo afschrikwekkend gebit, zonder dat je ook maar in de verste verte behoeftig bent.

En dat noem ik geen Predator, maar Parasitator.

Schrijf dan maar eerst je straf, honderd keer 'Parasitator'...

Volkomen terecht opgelegd vanwege primitief parasitair woordgebruik, en dat nog wel op basis van een vast abonnement, tegenover echte behoeftigen.

Honderd keer van het topic afwijken, en er slechts tien keer op terugkeren, daar ben ik niet van onder de indruk.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2006 om 09:38.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 10:13   #143
ilfalco
Minister-President

Standaard

Ik vind dat je niet enerzijds kunt jagen op de werklozen en anderzijds de polen en andere oost-blokkers hier met 1000'den laten komen.

Dan komen de lonen onder druk .

En laat ons wel wezen... Ik ken jongeren die in de electro-mechanica de buizen opstapelden gewoon omdat ze te dom waren , maar die een goede metser zijn. Volgens mij hoeft het niet veel tijd en geld te kosten om iemand een job in de bouw aan te leren mits wat aangeboren handigheid.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2006, 10:20   #144
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Ik vind dat je niet enerzijds kunt jagen op de werklozen en anderzijds de polen en andere oost-blokkers hier met 1000'den laten komen.

En laat ons wel wezen... Ik ken jongeren die in de electro-mechanica de buizen opstapelden gewoon omdat ze te dom waren , maar die een goede metser zijn. Volgens mij hoeft het niet veel tijd en geld te kosten om iemand een job in de bouw aan te leren mits wat aangeboren handigheid.
Ja vroeger waren dat maffia-praktijken, onder neo-liberale druk is dat nu lean mean and clean politics.

Laatst gewijzigd door eno2 : 12 augustus 2006 om 10:20.
Oud 12 augustus 2006, 10:39   #145
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jaja White Fangs, de Staat betaalt hard mee aan het o zo nodige onderhoud van je o zo afschrikwekkend gebit, zonder dat je ook maar in de verste verte behoeftig bent.

En dat noem ik geen Predator, maar Parasitator.

Schrijf dan maar eerst je straf, honderd keer 'Parasitator'...

Volkomen terecht opgelegd vanwege primitief parasitair woordgebruik, en dat nog wel op basis van een vast abonnement, tegenover echte behoeftigen.

Honderd keer van het topic afwijken, en er slechts tien keer op terugkeren, daar ben ik niet van onder de indruk.
Zijn hier nu kinderen bezig?...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2006, 07:57   #146
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht

Ik ben voor wat werkbekwamen zonder werk betreft voorstander van de omvorming van het huidige systeem van passieve uitkeringen naar een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ten einde op die manier een werkloosheidsontmoedigingsbeleid te voeren, en ik ben eveneens voorstander van een zekere mate van flexibilisering en deregulering van de arbeidsmarkt, doch ik ben daarbij echter wel voorstander van een nationaalarbeidsmarkt. Binnen de Europese Unie zou dan ook het vrije verkeer van personen drastisch aan banden moeten worden gelegd. Een vrije internationale arbeidsmarkt is absoluut niet wenselijk daar deze onze lonen en arbeidsvoorwaarden onder een sterk neerwaartse druk zou zetten. Bovendien leidt de instroom van vreemde arbeidskrachten alleen maar tot overbevolking, en Vlaanderen is reeds overvol.

Laatst gewijzigd door Cynicus : 13 augustus 2006 om 08:13.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2006, 10:39   #147
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Ik ben voor wat werkbekwamen zonder werk betreft voorstander van de omvorming van het huidige systeem van passieve uitkeringen naar een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem ten einde op die manier een werkloosheidsontmoedigingsbeleid te voeren, en ik ben eveneens voorstander van een zekere mate van flexibilisering en deregulering van de arbeidsmarkt, doch ik ben daarbij echter wel voorstander van een nationaalarbeidsmarkt. Binnen de Europese Unie zou dan ook het vrije verkeer van personen drastisch aan banden moeten worden gelegd. Een vrije internationale arbeidsmarkt is absoluut niet wenselijk daar deze onze lonen en arbeidsvoorwaarden onder een sterk neerwaartse druk zou zetten. Bovendien leidt de instroom van vreemde arbeidskrachten alleen maar tot overbevolking, en Vlaanderen is reeds overvol.
Ik heb dat nu al zo'n twintig keer gelezen op andere plaatsen en ik sta er nog altijd even paf van.
Ik krijg nu al geregeld last van aanvalletjes van claustrofobie van dit kleine Vlaanderen.
Jij wil er een complete gevangenis van maken.
Niets binnen, niets buiten, allé, dan toch geen personen, alleen kapitaal.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 augustus 2006 om 10:40.
Oud 14 augustus 2006, 21:58   #148
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

én eno2 sprak :

Citaat:
Ik krijg nu al geregeld last van aanvalletjes van claustrofobie van dit kleine Vlaanderen.
Den eno2 krijgt last van claustrofibie in dit kleine Vlaanderen; maar die last gaat snel over wanneer hij zijn groot "dopgeld" ontvangt !

en beschaamd is dat niet ... het krijgt zélfs nog de geestelijke steun van Spirit; allez de versie feremans van spirit ...

Ten andere ! De antwoorden van feremans-enoke hebben wel gemeenschappelijke kenmerken :

- niets ter zaken doende;
- rond te pot draaien;
- kinderachtig.
Oud 16 augustus 2006, 10:21   #149
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door predator Bekijk bericht
én eno2 sprak :

Den eno2 krijgt last van claustrofibie in dit kleine Vlaanderen; maar die last gaat snel over wanneer hij zijn groot "dopgeld" ontvangt !

en beschaamd is dat niet ... het krijgt zélfs nog de geestelijke steun van Spirit; allez de versie feremans van spirit ...

Ten andere ! De antwoorden van feremans-enoke hebben wel gemeenschappelijke kenmerken :

- niets ter zaken doende;
- rond te pot draaien;
- kinderachtig.
Wordt je gebit soms niet door de staat onderhouden?
Ik heb niet alleen last van claustrofobie, maar ook van de tertiaire analfabetiek van zogenaamde intellectuelen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 16 augustus 2006 om 10:23.
Oud 19 augustus 2006, 08:17   #150
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat nu al zo'n twintig keer gelezen op andere plaatsen en ik sta er nog altijd even paf van.
Jij wil er een complete gevangenis van maken.
Niets binnen, niets buiten, allé, dan toch geen personen, alleen kapitaal.
Indien u geregeld last krijgt van aanvalletjes van claustrofobie van dit kleine Vlaanderen, dan wil u absoluut niet tegenhouden om hier te vertrekken. Op die manier zou u een zeer bescheiden bijdrage leveren aan het probleem van de overbevolking in Vlaanderen.

Ik ben inderdaad gewonnen voor een zeer strikte immigratiestop, maar ik heb helemaal niets tegen emigratie. Hoe meer mensen het in Vlaanderen voor bekeken zouden houden, des te beter. Zeker indien het vreemdelingen en/of (extreem)linksen betreft. Het kan de leefbaarheid van Vlaanderen alleen maar ten goede komen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 10:05   #151
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Indien u geregeld last krijgt van aanvalletjes van claustrofobie van dit kleine Vlaanderen, dan wil u absoluut niet tegenhouden om hier te vertrekken. Op die manier zou u een zeer bescheiden bijdrage leveren aan het probleem van de overbevolking in Vlaanderen.

Ik ben inderdaad gewonnen voor een zeer strikte immigratiestop, maar ik heb helemaal niets tegen emigratie. Hoe meer mensen het in Vlaanderen voor bekeken zouden houden, des te beter. Zeker indien het vreemdelingen en/of (extreem)linksen betreft. Het kan de leefbaarheid van Vlaanderen alleen maar ten goede komen.
Ik ben nog maar net terug.
Oud 16 september 2006, 10:09   #152
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

50% van de Afrikaanse jongeren wil naar Europa.
Ik wil gerust deelnemen aan een uitwisselingsprogramma en mijn plaats hier afstaan aan één vén de vele kandidaten.
Trouwens over drie jaar salut en de kost sowieso.
Nog even geduld, dus, beste cynicus. Tot zolang mag je gerust je gewaardeerde cynisme ook in mijn richting blijven spuwen, ik spuw wel terug.
Oud 16 september 2006, 14:44   #153
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je de uitkeringen verhoogt maar beperkt in de tijd, zoals Unizo wil, ben je contraproductief bezig, want je vergroot de werkloosheidsval.
Je drijft ook een hele meute naar het leefloon, wat weeral honderd euro minder bedraagt, voor een alleenstaande. Dat is zonder meer een sociaal drama voor honderduizenden langdurige werklozen.
Je fragmenteert de sociale zekerheid (wat ongetwijfeld de bedoeling is) van nationale materie naar locale.
Niet alle gemeenten hebben de middelen en de modaliteiten in deze materie die overduidelijk beter federaal blijft.
terwijl ik dit schrijf klinkt op de radio "Give me something to do" van Bob Brassman.
Dat schets het hele probleem.
Het is onvoldoende en zelfs wreed met de vinger te wijzen naar de slachtoffers van sociale en economische uitsluiting.
De verantwoordelijkheid voor het dichtklappen van de werkloosheidsval weegt zwaar op de drie partners van het sociale overleg.
De vakbonden hebben daartoe in het verleden véél te weinig druk gezet.
Allemaal goed en wel...maar ik hoor uit verdraagzame (laat mij niet lachen) hoek niemand die een lans breekt voor die groep mensen die Geen recht hebben op werkloosheidsuitkering...zie je die bij een faillissement onder een brug liggen? sterven die van de honger? komen die in opstand? Waar is voor die groep van honderdduizenden dan het "sociale vangnet"?...
Oud 18 september 2006, 09:40   #154
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Allemaal goed en wel...maar ik hoor uit verdraagzame (laat mij niet lachen) hoek niemand die een lans breekt voor die groep mensen die Geen recht hebben op werkloosheidsuitkering...zie je die bij een faillissement onder een brug liggen? sterven die van de honger? komen die in opstand? Waar is voor die groep van honderdduizenden dan het "sociale vangnet"?...
Die komen op het leefloon, dat nog geen tien procent onder de werkloosheidsuitkering ligt, en beide liggen ruim onder de armoedegrens (igv. langdurige werkloosheid).
Oud 18 september 2006, 12:40   #155
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die komen op het leefloon, dat nog geen tien procent onder de werkloosheidsuitkering ligt, en beide liggen ruim onder de armoedegrens (igv. langdurige werkloosheid).
Zelfstandigen hebben dan daarenboven nog niet heel hun leven bijgedragen aan de werkloosheidskas: daarom krijgen ze geen dop.
De gemeenschap betaald dus voor hen. Voor doppers geldt dat NIET.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 14:13   #156
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Zelfstandigen hebben dan daarenboven nog niet heel hun leven bijgedragen aan de werkloosheidskas: daarom krijgen ze geen dop.
ah.. en sinds wanneer volstaan de sociale bijdragen om de sociale zekerheidsuitkeringen te betalen? ik meende begrepen te hebben dat men daarvoor alternatieve bronnen (BTW) heeft moeten zoeken, overheidsfinanciering etc... Of kunnen de werkloosheidsuitkeringen integraal gefinancierd worden met de werknemersbijdrage (0,87%) en de werkgeversbijdrage (1,46% in sommige gevallen hoger blijkbaar 1,60% extra als men ten minste 10 werknemers had http://www.onssrszlss.fgov.be/Onssrs...nsult_home.htm)
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2006, 10:11   #157
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt.
Minimale bijdragen of niets bijgedragen , maar wél steungerechtigd.

Plus een tijdelijk statuut door het OCMW en dan staan ze ook aan de dop.
Ik ben daar allemaal voor, maar het niveau van al die uitkeringen moet wel even naar de armoedegrens opgetrokken worden en welvaartsvast gemaakt.
Oud 17 augustus 2009, 09:41   #158
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De wereld op zijn kop: Bazen eisen hogere Dop
Verdomme geen hogere dop gekregen.

Konden de bazen nietwat beter lobby-en?
Oud 17 augustus 2009, 10:47   #159
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alsof enkel degenen die bijgedragen hebben, aan de werkloosheidskas, dop trekken.
Alsof de bijdragen vanuit de federale regering naar de sociale kassen, niet de pan uitswingen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2009, 10:50   #160
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt.
Minimale bijdragen of niets bijgedragen , maar wél steungerechtigd.

Plus een tijdelijk statuut door het OCMW en dan staan ze ook aan de dop.
Ik ben daar allemaal voor, maar het niveau van al die uitkeringen moet wel even naar de armoedegrens opgetrokken worden en welvaartsvast gemaakt.
Misschien moet het minimumloon wel naar de armoedegrens (wat trouwens een fictief gegeven is) opgetrokken worden. En welvaartsvast gemaakt worden, zoals de staatspensioenen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be