Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2004, 10:30   #1
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

De 4 vrijheden (nl. het vrije verkeer van goederen, diensten, kapitaal en personen in de EU) zijn zowat het fundament van de Europese integratie. Toch past het ook hier om kritisch te blijven. Het vrije verkeer van personen kan er immers voor zorgen dat sommige reeds overbevolkte regio's compleet gedestabiliseerd raken. De toevloed aan Eurocraten zorgt er bv. voor dat wonen in en rond Brussel onbetaalbaar is geworden. Ook de toevloed van Nederlanders in de Noorderkempen doet de prijzen voor gronden en woningen extra de pan uitswingen. Daarom wordt het hoogtijd dat het taboe inzake het vrije verkeer van personen sneuvelt. Regio's met een gemiddelde bevolkingsdichtheid van meer dan 200 inwoners per vierkante kilometer, zouden de mogelijkheid moeten krijgen nieuwkomers van zowel binnen als buiten de EU te weigeren. VOL is VOL.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 10:35   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Komaan zeg.

Ten eerste bestaat er niet 1 criterium om te bepalen wanneer een regio overbevolkt is. Dat is iets relatief.

Meer ten gronde: het vrij verkeer van personen (binnen de EU wel te verstaan) moet behouden blijven. Het is een van de positieve verwezenlijkingen van de Europese eenmaking.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 10:45   #3
zillox
Burger
 
zillox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 173
Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Dit slaat dus nergens op. Nergens een gefundamenteert antwoord
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
De 4 vrijheden (nl. het vrije verkeer van goederen, diensten, kapitaal en personen in de EU) zijn zowat het fundament van de Europese integratie. Toch past het ook hier om kritisch te blijven. Het vrije verkeer van personen kan er immers voor zorgen dat sommige reeds overbevolkte regio's compleet gedestabiliseerd raken. De toevloed aan Eurocraten zorgt er bv. voor dat wonen in en rond Brussel onbetaalbaar is geworden. Ook de toevloed van Nederlanders in de Noorderkempen doet de prijzen voor gronden en woningen extra de pan uitswingen. Daarom wordt het hoogtijd dat het taboe inzake het vrije verkeer van personen sneuvelt. Regio's met een gemiddelde bevolkingsdichtheid van meer dan 200 inwoners per vierkante kilometer, zouden de mogelijkheid moeten krijgen nieuwkomers van zowel binnen als buiten de EU te weigeren. VOL is VOL.
zillox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 11:20   #4
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Die 4 vrijheden zijn onontbeerlijk voor de unie. Schaf één van deze af en je schaft beter de unie af.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 16:18   #5
European Voice
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Locatie: Europa-Vlaanderen
Berichten: 79
Stuur een bericht via MSN naar European Voice
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Die 4 vrijheden zijn onontbeerlijk voor de unie. Schaf één van deze af en je schaft beter de unie af.
Correct. En verwachten we nu dat de Eurocraten niet meer in Brussel gaan wonen als het vrij verkeer van personen wordt afgeschaft??? Komaan seg, die mensen moeten ergen wonen hoor. Die kunnen niet elke dag het vliegtuig vanuit, pakweg, Portugal nemen om te komen werken.
Cultureel is het trouwens goed dat er een mengeling komt van culturen binnen de EU zodat we elkaars cultuur beter zouden begrijpen en accepteren.
__________________
Nothing is possible without men, nothing is lasting without institutions. (J. Monnet)
European Voice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 19:27   #6
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door European Voice
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Die 4 vrijheden zijn onontbeerlijk voor de unie. Schaf één van deze af en je schaft beter de unie af.
Correct. En verwachten we nu dat de Eurocraten niet meer in Brussel gaan wonen als het vrij verkeer van personen wordt afgeschaft??? Komaan seg, die mensen moeten ergen wonen hoor. Die kunnen niet elke dag het vliegtuig vanuit, pakweg, Portugal nemen om te komen werken.
Cultureel is het trouwens goed dat er een mengeling komt van culturen binnen de EU zodat we elkaars cultuur beter zouden begrijpen en accepteren.
Paal en perk stellen aan het ongebreidelde, vrije verkeer van personen, zou bv. ook kunnen inhouden dat de lidstaten autonoom kunnen beslissen dat het voor buitenlanders verboden moet worden om vastgoed te kopen in die lidstaat. Niet alleen voor niet-Europese vreemdelingen (zoals het 66-ste punt van het goede 70-puntenprogramma vermeldde), maar ook voor Europese vreemdelingen. Gewoon als pragmatische maatregel van algemeen belang, om er op die manier voor te zorgen dat iedereen van ons eigen volk zich een betaalbare woning zou kunnen aanschaffen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 19:42   #7
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Njet
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 20:08   #8
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Njet
De teneur van uw reactie is een duidelijke indicatie dat die EU-technokraten absoluut geen kritiek verdragen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2004, 20:33   #9
Max
Gouverneur
 
Max's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juli 2003
Locatie: London, UK
Berichten: 1.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Njet
De teneur van uw reactie is een duidelijke indicatie dat die EU-technokraten absoluut geen kritiek verdragen.
Wa wil je dat ik anders antwoord? U bekritiseert de basis van een werkende Unie. Da's hetzelfde als de unie afschaffen en voor wat? Een idee dat u hebt dat iedereen naar Vlaanderen gaat komen en vastgoed te duur gaat worden. Dat slaat op niets , dus zeg ik : "njet". Meer heb ik daar niet op te zeggen.
Max is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 09:25   #10
European Voice
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 21 juni 2004
Locatie: Europa-Vlaanderen
Berichten: 79
Stuur een bericht via MSN naar European Voice
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus

De teneur van uw reactie is een duidelijke indicatie dat die EU-technokraten absoluut geen kritiek verdragen.
Wa wil je dat ik anders antwoord? U bekritiseert de basis van een werkende Unie. Da's hetzelfde als de unie afschaffen en voor wat? Een idee dat u hebt dat iedereen naar Vlaanderen gaat komen en vastgoed te duur gaat worden. Dat slaat op niets , dus zeg ik : "njet". Meer heb ik daar niet op te zeggen.
Daar sluit ik mij volledig bij aan
__________________
Nothing is possible without men, nothing is lasting without institutions. (J. Monnet)
European Voice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 09:26   #11
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
De 4 vrijheden (nl. het vrije verkeer van goederen, diensten, kapitaal en personen in de EU) zijn zowat het fundament van de Europese integratie. Toch past het ook hier om kritisch te blijven. Het vrije verkeer van personen kan er immers voor zorgen dat sommige reeds overbevolkte regio's compleet gedestabiliseerd raken. De toevloed aan Eurocraten zorgt er bv. voor dat wonen in en rond Brussel onbetaalbaar is geworden. Ook de toevloed van Nederlanders in de Noorderkempen doet de prijzen voor gronden en woningen extra de pan uitswingen. Daarom wordt het hoogtijd dat het taboe inzake het vrije verkeer van personen sneuvelt. Regio's met een gemiddelde bevolkingsdichtheid van meer dan 200 inwoners per vierkante kilometer, zouden de mogelijkheid moeten krijgen nieuwkomers van zowel binnen als buiten de EU te weigeren. VOL is VOL.
Wat is er mis mee dat onze grond meer waard wordt? Dat is toch goed voor het eigen volk die die huizen verhuurt?
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 20:48   #12
§tijn
Burgemeester
 
§tijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2003
Berichten: 514
Standaard

Wil jij terug naar een Europa met grenscontroles en constant je geld zitten te wisselen. Trouwens, de EU moet verdergaan, we zijn nu één van de grootste economische machtsblokken, als we nog meer zullen samenwerken zouden we het grootste economische blok zijn in de wereld. en goede economie brengt welvaart! Zonder de EU zou nu onze welvaart nooit zo groot zijn als vandaag.
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 12:32   #13
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Ik vrees dat de fenomenen die Cynicus beschrijft, eerder andere oorzaken hebben dan "het vrij verkeer van personen".

De reden waarom bvb. Nederlanders in de Noorderkempen komen wonen en de huizen daardoor duurder maken, is omdat de Nederlanders de aankoop van een huis fiscaal kunnen in rekening brengen. Daarom kunnen ze relatief gezien meer geld geven voor een huis dan een Belg.

En wat betreft de financiën van Euro-personeel, daar hoef ik waarschijnlijk geen tekeningetje bij te maken... (vergelijk de Europese aanslagvoet maar eens met de Belgische...).

Het is dus eerder het niet-gelijk zijn van onderdanen van de EU dat voor problemen zorgt, dan het gelijk zijn.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 15:45   #14
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Op mijn eigendommen is er geen vrij verkeer van personen. Eigenlijk zie ik het probleem dus niet in.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 20:55   #15
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Ik vind dat we dat eens moeten uittesten, aangezien Cynicus voorstander is, mag hij zich vanaf morgen niet meer buiten de 20 meter van zijn voordeur begeven.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 22:34   #16
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

De band maatschappij-territorium moet terug hersteld worden.

We moeten terugkeren naar gesloten en beheersbare samenlevingen, het laatste is immers onmogelijk zonder het eerste.

Enkel een gesloten samenleving is in staat om autonoom voor zichzelf te beslissen en actie te ondernemen. Dit kan enkel als het territorium van die samenleving duidelijk afgelijnd is.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 08:16   #17
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
De band maatschappij-territorium moet terug hersteld worden.

We moeten terugkeren naar gesloten en beheersbare samenlevingen, het laatste is immers onmogelijk zonder het eerste.

Enkel een gesloten samenleving is in staat om autonoom voor zichzelf te beslissen en actie te ondernemen. Dit kan enkel als het territorium van die samenleving duidelijk afgelijnd is.
Vanaf heden wens ik dan ook aangesproken te worden als Keizer Turkje, staatshoofd van Turkjestan. Mijn territorium is ongeveer 6a30 groot en volledig beheersbaar. Om in de noodzakelijke behoeften van onze inwoners te voorzien, sluiten we een economische unie met het nabijgelegen "Grand Bazaria". Ik heb gesproken.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 19:49   #18
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Wil jij terug naar een Europa met grenscontroles en constant je geld zitten te wisselen. Trouwens, de EU moet verdergaan, we zijn nu één van de grootste economische machtsblokken, als we nog meer zullen samenwerken zouden we het grootste economische blok zijn in de wereld. en goede economie brengt welvaart! Zonder de EU zou nu onze welvaart nooit zo groot zijn als vandaag.
Ja, ik wil terug naar een Europa met (selectieve) grenscontroles, om zo de grensoverschrijdende criminaliteit in te dijken. Neen, ik wil niet terug naar "constant geld zitten wisselen". De euro en meer Europese economische integratie vind ik trouwens een goede zaak.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 10:43   #19
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard

Naar aanleiding van de vijftigste verjaardag van het verdrag van Rome, zou ik dit topic nog eens in herinnering willen brengen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 15:16   #20
Marlboro
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 4.544
Standaard

Lol;laat turkije in de EU en tis volledig bescheten zaak.Het paard van troje binnen halen noem ik dat.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be