Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2006, 11:00   #141
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het was toch het VB die luid stond te roepen dat de wet op zelfbescherming moest uitgebreid worden tot materiële zaken?
Nou, dan krijg je dus lynchpartijen als deze, maar ook toestanden waarin iemand die een wortel steelt neergeschoten wordt.
Inderdaad hoe blijven ze het verzinnen.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:02   #142
humble
Burgemeester

Standaard

De dood van De Moor vergelijken met die van die inbreker getuigd van een waarlijk psychotische geest.

1) Als Ait Out die twee kinderen dood (en misbruikt) en eist iedereen terecht zijn vel
Dit is een onverbeterlijke crimineel die een gevaar is voor de maatschappij..
2) Als ik morgen Ait out ineen rammen met de dood tot gevolg dan kreeg ik een standbeeld. (zal waarschijnlijk nodig zijn want met deze bewijzen sluit je die man niet op). Ik verlos op die manier de maatschappij van een zeker gevaar, zoals van de pest of aids.

Dit is al één onderscheid tussen het (busincident) in Antwerpen en de dood van een inbreker. De moor was een vredelievende burger tegen criminelen
De inbreker was een gewapende beroepscrimineel die toestak
- de een was een misdaad van schorem tegen een persoon met plichtbewustzijn en een gerechtvaardigde opmerking naar hun gedragingen?
De Moor zocht op vredelievende wijze een oplossing voor een agressief gedrag.
- Het inbrekers incident was een stoppen van een beroepscrimineel die, met bewijzen op zak, zich verzette bij nacht en ontij tegen een arrestatie en onder bedreiging van steekwapens;
Een verlossing van de maatschappij van een zeker gevaar.

Tweede verschil
De Moor was niet achterbaks met insluiping en nacht en ontij.
Derde
De Moor was niet gewapend met messen bv
Vierde
De Moor herviel niet in crimineel gedrag en was ook niet gekend bij de politie.
Waarschijnlijk praktisch zeker vijfde redenen.
De Moor had een behoorlijk beroep, dopte nieten was een verantwoordelijke vader.
zesde
De Moor is doodgeslagen, deze inbreker leefde nog toen hij in het ziekenhuis aankwam.

Laatst gewijzigd door humble : 4 augustus 2006 om 11:05.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:02   #143
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
en wacht maar af tot duidelijk wordt welke boeken de betrokkenen in hun boekenkast hebben staan, om maar te zwijgen over eventuele vlaggetjes....

zoals je weet is dat bepalend in zulke onderzoeken en van het hoogste belang....
Inderdaad, de reden waarom men zoiets doet, telt niet.
Toch echt ongelooflijk hoe ze van een dader een slachtofferke maken in no-time. Als dien onnozele hans niet had ingebroken in de eerste plaats, was dit hem niet overkomen. Zo simpel is het, en aan al zij die dit toch zo willen vergoeilijken, stel uw huis/app open voor zulk volk. Dan laten ze de mensen die aan hun eigendom gehecht zijn en er hard voor werken met rust.
Als ik kan leven zonder criminaliteit, moeten anderen het ook kunnen. En kom niet af met kansarme bullshit wat dit betreft, in mijn wijk wonen genoeg kansarmen die zich nog steeds niet schuldig maken aan zo'n idiote wanpraktijken. Ikzelf ben ook geen schatrijk mens en kan mij ook niet alles permitteren wat ik wil. Heeft niets met kansarm te zien, enkel met weinig gezond verstand tussen de oren en gebrek aan respect voor uw medeburger en zijn/haar eigendom, ongeacht kleur of overtuiging.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:04   #144
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Maar aan de andere kant, fair is fair, zijn er wel geen gepaste straffen meer mogelijk wettelijk gezien vermits kleine criminaliteit niet meer bestraft wordt.
Qua desinformatie kan dit wel tellen.
Inbraak is geen kleine criminaliteit.
Oud 4 augustus 2006, 11:05   #145
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nou, dan krijg je dus lynchpartijen als deze
Ge hebt zeker de burgemeester niet gehoord net?

"Het was zeker geen lynchpartij!" (en er staat geen hakenkruisfontein voor mijn deur ook nie!)

Moehahahaha, voor een keer komt dat politiek correct gedoe eens een standpunt van het VB ten goede, heb je nu nog geweten. Dat we dat nog mogen meemaken.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:05   #146
PAJOT
Banneling

Standaard

het heeft iets heroïsch. De schipper die sterft op zee, de acteur die neervalt op de planken ....

En de inbreker, doodgeslagen door de mensen die hij wilde beroven van hun dierbare goederen.

opgeruimd staat mooi
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:06   #147
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vanuit een bepaalde hoek is het ook zo dat wat er ook gebeurt ... het is altijd de schuld of de verantwoordelijkheid van het VB.....
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:07   #148
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PAJOT Bekijk bericht
het heeft iets heroïsch. De schipper die sterft op zee, de acteur die neervalt op de planken ....

En de inbreker, doodgeslagen door de mensen die hij wilde beroven van hun dierbare goederen.

opgeruimd staat mooi
Niet bij jou.
En 't is ook niet zo netjes.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:07   #149
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ humble
In mijn post, vergeleek ik niet de moord/doodslag/overlijden op zich, ik vergeleek de reacties enkel hoe men in alle bochten draaide om het slachtoffer (autochtoon) tot dader uit te roepen.
Net als wat hier omgekeerd gebeurt, de dader (allochtoon) wordt slachtoffer.
Anything you say will and can be used against you, als het maar in het anti-racistische plaatje past.
Oud 4 augustus 2006, 11:09   #150
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humble Bekijk bericht
De dood van De Moor vergelijken met die van die inbreker getuigd van een waarlijk psychotische geest.

1) Als Ait Out die twee kinderen dood (en misbruikt) en eist iedereen terecht zijn vel
Dit is een onverbeterlijke crimineel die een gevaar is voor de maatschappij..
2) Als ik morgen Ait out ineen rammen met de dood tot gevolg dan kreeg ik een standbeeld. (zal waarschijnlijk nodig zijn want met deze bewijzen sluit je die man niet op). Ik verlos op die manier de maatschappij van een zeker gevaar, zoals van de pest of aids.

Dit is al één onderscheid tussen het (busincident) in Antwerpen en de dood van een inbreker. De moor was een vredelievende burger tegen criminelen
De inbreker was een gewapende beroepscrimineel die toestak
- de een was een misdaad van schorem tegen een persoon met plichtbewustzijn en een gerechtvaardigde opmerking naar hun gedragingen?
De Moor zocht op vredelievende wijze een oplossing voor een agressief gedrag.
- Het inbrekers incident was een stoppen van een beroepscrimineel die, met bewijzen op zak, zich verzette bij nacht en ontij tegen een arrestatie en onder bedreiging van steekwapens;
Een verlossing van de maatschappij van een zeker gevaar.

Tweede verschil
De Moor was niet achterbaks met insluiping en nacht en ontij.
Derde
De Moor was niet gewapend met messen bv
Vierde
De Moor herviel niet in crimineel gedrag en was ook niet gekend bij de politie.
Waarschijnlijk praktisch zeker vijfde redenen.
De Moor had een behoorlijk beroep, dopte nieten was een verantwoordelijke vader.
zesde
De Moor is doodgeslagen, deze inbreker leefde nog toen hij in het ziekenhuis aankwam.
Volledig mee akkoord, maar u bent volgens mij het grootste verschil vergeten: volgens de pc- media was De moor dader enkel en alleen omdat hij blank was en is in deze zaak de inbreker slachtoffer enkel en alleen omdat hij Marokkaan was.
Over racistische reflexen in de media gesproken.
Oud 4 augustus 2006, 11:09   #151
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dit zo is, mijn excuses dan. Wel graag meer uitleg dan, waarom er niet strenger wordt tegen opgetreden en waarom een wijk dan zolang met een inbrakenplaag kan verveeld zitten. Als het dan toch bestraft kan worden nog steeds.
Oud 4 augustus 2006, 11:10   #152
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
? is criminaliteit ook al niet meer politiek correct? Moeten we over "rechtvaardige reactie tegen de maatschappij" spreken misschien?

Of waar stopt kleine en waar begint zware criminaliteit volgens jou? Naargelang het slachtoffer blank of zwart is?...
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:10   #153
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
vind ik ook. Maar ach zo erg is het toch niet he...

zie het bericht van Edina bvb...'t is toch maar materiale zaken he...
zie bericht Y Desmet...voor wat juwelen en kredietkaarten....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!

Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 4 augustus 2006 om 11:11.
Oud 4 augustus 2006, 11:12   #154
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Man toch. Wanneer ga jij eens leren lezen? Waar verdedig ik het doodkloppen van een dief? Ik reageer alleen maar op de materialistische opmerking van Yves de Leugenaar die ons wil doen geloven dat het enkel over materiële dingen gaat.
En wat je verder schrijft is onzin. Ik zie dat ook niet-Vlaams Belangers dat netjes weerleggen.

Een inbrekende papa hebben is inderdaad vervelend.
Een dode papa zodoende nog vervelender.
Oud 4 augustus 2006, 11:12   #155
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Vanuit een bepaalde hoek is het ook zo dat wat er ook gebeurt ... het is altijd de schuld of de verantwoordelijkheid van het VB.....
Inderdaad, naar aanleiding van de aanslagen van 9/11 is er in De Morgen ooit een opiniestuk verschenen waarin de aanslagen in de schoenen van het VB werden geschoven.
De Morgen, de krant die denkt.
Oud 4 augustus 2006, 11:13   #156
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Inderdaad, naar aanleiding van de aanslagen van 9/11 is er in De Morgen ooit een opiniestuk verschenen waarin de aanslagen in de schoenen van het VB werden geschoven.
De Morgen, de krant die denkt.
ik lees ze niet dus ik zou het niet weten maar als dat inderdaad zo is....... djeezes christus allah mijn god......
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 augustus 2006, 11:13   #157
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

autochtoon = criminaliteit

Allochtoon = En persoon die door kasarmoede en door de rascistische klimaat van het vb geen kans op onderwijs en werk kreeg. Hierdoor gedreven werd tot een uiting tegen de maatschappij.

Linkse woordenboek p62
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 11:13   #158
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een inbrekende papa hebben is inderdaad vervelend.
Een dode papa zodoende nog vervelender.
Guido De Moor had ook 2 kinderen, weinig medeleven voor hen nietwaar.
Oud 4 augustus 2006, 11:15   #159
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Guido De Moor had ook 2 kinderen, weinig medeleven voor hen nietwaar.
jamaar die kinderen De Moor zijn hoogstwaarschijnlijk met vooroordelen besmette kinderen he.....
daar moet ge geen compassie mee hebben...

Oud 4 augustus 2006, 11:17   #160
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Even de logica van de De Moor-zaak doortrekken.
Toen de politie ter plaatse kwam, was hij niet dood. Hij is later in het ziekenhuis pas overleden. Dus van doodkloppen is er tot hier toe geen sprake. Ze lieten hem gewond achter. (Zie link.)
Dus is het dan hooguit nog slagen en verwondingen met de dood tot gevolg ofzoiets. En dan moet het nog aangetoond worden dat hij wel degelijk overleden is aan zijn verwondingen...bij Mr. De Moor moest dat ook zo uitgespit worden. Dus wacht ik tot ook hier zo'n degelijk onderzoek van de lijkschouwers komt, en tot de werkelijke doodsoorzaak aan het licht komt.
Een groot verschil: Demoor werd niet gewond achtergelaten. Weten jullie dat nu nog altijd niet? Overigens heeft het weinig zin om beide zaken te vergelijken.

Blijft wel: we moeten inderdaad de autopsie en het onderzoek afwachten. Dat is altijd zo. In het eerste bericht zei men dat de inbreker zwaargewond was en sprak men van bloed. Nu blijkt dat er op het lichaam weinig letsels of sporen van ernstig geweld werden teruggevonden. De autopsie werd nog wel niet helemaal afgerond.

Maar waar het mij om gaat is dat velen hier blijkbaar geen problemen zouden hebben met het feit dat een inbreker wordt doodgetrapt. En dat verontrust mij wel enigszins.

Laatst gewijzigd door Edina : 4 augustus 2006 om 11:29.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be