Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2006, 10:00   #121
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dat zo niet, eerder plattegronden van de wijk, met alle huizen, kamers en ingangen en vluchtwegen op. Liefst met vermelding waar de waardevolle spullen te vinden zijn in elk huis.
en de huizen waar geen honden zijn.... en geen duupjes.... LOL
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:00   #122
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen toch. Ik ben wel degelijk al eens het slachtoffer geweest van een inbraak. Terwijl ik lag te slapen dan nog. Heel vervelend allemaal en dat er mensen in je huis hebben rondgelopen terwijl je sliep geeft wel even een vreemd gevoel, maar dat is ook even snel weer verdwenen.
Ik vermoed dat je liegt, Edina. Vier buren van mijn schoonouders in spé zijn bestolen allemaal in dezelfde periode, twee van onze kennissen hun huis is overhoop gehaald op klaarlichte dag en mijn broer heeft twee jaar terug twee 'gekleurde medemensen' betrapt toen ze aan zijn achterdeur zaten te morrelen. Dat je daar zo licht overgaat bewijst alleen maar dat je niet weet waar je over spreekt. Van die 6 mensen was de helft thuis, je hoort die drie mensen zelfs na 2 jaar daar zo niet over spreken. Ze hebben zich bijna allemaal op z'n minst een alarm aangeschaft.

Laatst gewijzigd door genehunter : 4 augustus 2006 om 10:00.
genehunter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:05   #123
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
en de huizen waar geen honden zijn.... en geen duupjes.... LOL
Ik ben wel een superengeltje éh seg !
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:06   #124
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
...

ik wil niét in een beschaving leven waar het gerecht uitgeschakeld wordt, waar alles maar op straat, zonder proces, moet berecht worden.

Helaas is dit net wat het VB wil.
... tuurlijk ... hoe blijf je het zo allemaal verzinnen ?!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:07   #125
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Een trauma is nog geen reden om iemand dood te kloppen.
Wellicht is de familie van de inbreker ook wel getraumatiseerd. Misschien heeft de man kindjes, die zijn nu hun papa kwijt. Ze hebben het verdiend, wellicht.
Wat zou je er nu van vinden mochten familieleden opnieuw wraak nemen en diegene die hem in elkaar geslaan hebben een 'koekje van eigen deeg' geven?
En zo kan het weer verder gaan...
Man toch. Wanneer ga jij eens leren lezen? Waar verdedig ik het doodkloppen van een dief? Ik reageer alleen maar op de materialistische opmerking van Yves de Leugenaar die ons wil doen geloven dat het enkel over materiële dingen gaat.
En wat je verder schrijft is onzin. Ik zie dat ook niet-Vlaams Belangers dat netjes weerleggen.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:11   #126
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:14   #127
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Dood door Yves Desmet
Een 28-jarige man, van allochtone afkomst zoals dat heet, is gisteren overleden. Tenzij hij een bijzonder zwak hart had, is dat meer dan waarschijnlijk het rechtstreekse gevolg van de slagen die hij kreeg van een groep buurtbewoners die hem achtervolgden nadat hij midden in de nacht op heterdaad was betrapt bij een inbraak.

Van zelfverdediging was dus geen sprake. Het was, zo lijkt het alvast uit de eerste vaststellingen, het verstrekken van instantjustitie. Een lynchpartij, daar midden in het bronsgroene eikenhout.

Buiten enkele meldingen van omstanders dat zij er niets mee te maken hadden, kon de politie voorlopig geen nuttige getuigenissen noteren. Niemand had iets gezien, niemand had iets gehoord, niemand kon zeggen wie de slagen dan wel uitgedeeld had.

De wet van de stilte, de veiligheid van de buurt voor alles.

Het is het zoveelste in de rij van incidenten met zinloos geweld, de zoveelste dode. Vermoedelijk zullen de aandacht en de verontwaardiging van de publieke opinie ditmaal een stuk kleiner zijn, want een Marokkaanse inbreker, die zoekt het tenslotte toch een beetje zelf? Nietwaar, mevrouw, nietwaar, meneer? Veel medelijden moet je daar niet mee hebben. Je mag trouwens verwachten dat de moord vanuit een bepaalde hoek verdedigd, zo niet toegejuicht zal worden.

Toch is ook hier meer dan verontwaardiging op zijn plaats. In een democratische samenleving behoort het geweldsmonopolie nog altijd toe aan de overheid, en daar kan alleen van afgeweken worden in gevallen van wettige zelfverdediging. Daarvan was hier geen sprake. Het komt niet toe aan een vigilante van burgers om eigenmachtig het principe van oog om oog, tand om tand op straat in de praktijk toe te passen.

Het was hier trouwens niet eens oog om oog. Hier ging het over juwelen en kredietkaarten die een mensenleven hebben gekost.

Natuurlijk kan er geen vrijgeleide zijn voor diefstal en inbraak, maar in een beschaafde samenleving speelt nog altijd het principe van de proportionaliteit tussen misdaad en straf, bepaald door een onafhankelijke rechterlijke macht, en heerst de wet van de jungle niet.

Wanneer burgers zich eigenmachtig het recht toe-eigenen om inbrekers dood te slaan, dan is er meer dan één brug overschreden.

Wanneer die burgers zich vervolgens in een omerta hullen omdat de belangen van de rust en de veiligheid van hun wijk primeren boven menselijke waarden en elementaire rechtsprincipes, dan is er iets meer dan grondig mis.

Net zozeer als in die andere gevallen van zinloos geweld kan een samenleving dit niet tolereren, en zijn politie en parket het aan zichzelf verplicht deze zaak helemaal uit te vlooien.

De graad van beschaving van een samenleving meet zich immers onder meer af aan de manier waarop ze met wetsovertreders omgaat. En dat is niet om ze standrechtelijk te laten doodslaan door burgers die denken dat stilaan alles gepermitteerd is in deze samenleving.

uit De Morgen ...

het woord racisme is er nog niet uit, maar nu het slachtoffer (?!) een Marokkaan blijkt zal dat wel niet lang meer uitblijven zeker ...

Yves heeft dat blijkbaar NIET gehoord dat de inbreker een mes zou getrokken hebben, wat het wel wettige zelfverdediging zou kunnen maken ... geen woord van nuance ...
Denk dat er geen groter verschil in berichtgeving kan bestaan dan met de moord op Guido Demoor, maar ja daar waren de daders Marokkanen. Het is heel duidelijk waar Douglas De Koninck zijn stiel geleerd heeft.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:16   #128
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Wat is het nut van deze tussenkomst? Aan te tonen dat er voor jou genoeg veiligheid is? Proficiat, maar wat heeft dat met deze discussie te maken?
U stelt dat de reactie van de mensen "begrijpelijk" is gezien de steeds groeiende onveiligheid in ons land. Omdat de rechtstaat niet meer werkt (bewij: de onveiligheid), moeten de mensen dus zelf wel het recht in eigen handen nemen. (correct me if I'm wrong).

Ik stel dat onze rechtstaat zeker niet perfect is, maar dat het al bij al tamelijk goed werkt, waardoor er geen nood is om het recht in eigen handen te nemen. Die buurtbewoners zullen dit wel merken.
Oud 4 augustus 2006, 10:23   #129
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Mensen toch. Ik ben wel degelijk al eens het slachtoffer geweest van een inbraak. Terwijl ik lag te slapen dan nog. Heel vervelend allemaal en dat er mensen in je huis hebben rondgelopen terwijl je sliep geeft wel even een vreemd gevoel, maar dat is ook even snel weer verdwenen. Ik ben er niet paranoia van geworden en het ging alleen maar om materiële zaken hé. En als ik de dief zou betrappen zou ik waarschijnlijk enkel hard roepen om hem op de vlucht te doen slaan. Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken om hem te achtervolgen. Maar als je dat dan toch doet en hij trekt een mes, dan laat je die toch zeker lopen. Wie waagt er nu zijn leven voor materiële zaken? Trouwens, het ging hier duidelijk niet over overmeesteren, maar over een regelrechte lynchpartij (de man was zwaargewond). Wie voor zo'n maatschappij staat, is niet helemaal bij zijn hoofd!
Ik denk dat we de waarheid wel in Humo zullen lezen binnen enkele weken. Inclusief boekenrek en vlaggemateriaal van de betrokkenen....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 4 augustus 2006, 10:27   #130
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Volgende week

Witte mars voor de Brave inbrekertjes

+Speech tegen VB omdat de brave inbreker zijn kost al niet meer kan verdienen zonder bedreigd te worden met slagen en verwondingen, Ja zelfs met de dood
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:29   #131
Tegendradigaard

Standaard

Ik merk trouwens op dat, in een bepaalde hoek, een inbraak bij nacht zo stilaan wordt afgedaan als ja zeg zo een klein vergrijpje.....

Sorry, maar volgens mij is inbraak bij nacht GEWAPEND een zware misdaad.
Oud 4 augustus 2006, 10:32   #132
humble
Burgemeester

Standaard

Hum Yves de Smet aanvoeren als authoriteit?
Ver gezocht.
Laat die man nu goed zijn in woorden breien, over recht of onrecht heeft hij in het beste geval een vere notie en wat instructie.
humble is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:35   #133
Tegendradigaard

Standaard

Misschien is de inbreker gewoon gestorven aan een hersenvliesbloeding en is het dus overduidelijk dat dit niets te maken heeft met een eventuele klap die hij gekregen heeft vanwege een buurtbewoner...
Oud 4 augustus 2006, 10:51   #134
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Misschien is de inbreker gewoon gestorven aan een hersenvliesbloeding en is het dus overduidelijk dat dit niets te maken heeft met een eventuele klap die hij gekregen heeft vanwege een buurtbewoner...
Denk dat ze nog aan het afwachten zijn totdat ze de etnische achtergrond van de betrokken buurtbewoners kennen om conclusies te trekken, blijkbaar wonen er nogal veel Italianen en ook mensen met een niet- Europese achtergrond in de wijk.
Oud 4 augustus 2006, 10:51   #135
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Even de logica van de De Moor-zaak doortrekken.
Toen de politie ter plaatse kwam, was hij niet dood. Hij is later in het ziekenhuis pas overleden. Dus van doodkloppen is er tot hier toe geen sprake. Ze lieten hem gewond achter. (Zie link.)
Dus is het dan hooguit nog slagen en verwondingen met de dood tot gevolg ofzoiets. En dan moet het nog aangetoond worden dat hij wel degelijk overleden is aan zijn verwondingen...bij Mr. De Moor moest dat ook zo uitgespit worden. Dus wacht ik tot ook hier zo'n degelijk onderzoek van de lijkschouwers komt, en tot de werkelijke doodsoorzaak aan het licht komt.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...F-0197EA743F5D}
Oud 4 augustus 2006, 10:51   #136
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Wel als er niet teveel aandacht wordt op gevestigd is het volgens mij een autochtone of allocthone dief die door allochtonen werd doodgeslagen. We zullen zien!
de media is zo voorspelbaar geworden in ons land!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2006, 10:54   #137
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena Bekijk bericht
Denk dat ze nog aan het afwachten zijn totdat ze de etnische achtergrond van de betrokken buurtbewoners kennen om conclusies te trekken, blijkbaar wonen er nogal veel Italianen en ook mensen met een niet- Europese achtergrond in de wijk.
Dat zou de giller van het jaar zijn, Italianen...ahja juist, die waren/zijn ook extreem racistisch dan weer binnenkort, gezien vroegere tijden nog steeds zo relevant zijn (oorlog etc). Het zit hen in de genen. LOL
Oud 4 augustus 2006, 10:55   #138
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Even de logica van de De Moor-zaak doortrekken.
Toen de politie ter plaatse kwam, was hij niet dood. Hij is later in het ziekenhuis pas overleden. Dus van doodkloppen is er tot hier toe geen sprake. Ze lieten hem gewond achter. (Zie link.)
Dus is het dan hooguit nog slagen en verwondingen met de dood tot gevolg ofzoiets. En dan moet het nog aangetoond worden dat hij wel degelijk overleden is aan zijn verwondingen...bij Mr. De Moor moest dat ook zo uitgespit worden. Dus wacht ik tot ook hier zo'n degelijk onderzoek van de lijkschouwers komt, en tot de werkelijke doodsoorzaak aan het licht komt.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...-0197EA743F5D}
en wacht maar af tot duidelijk wordt welke boeken de betrokkenen in hun boekenkast hebben staan, om maar te zwijgen over eventuele vlaggetjes....

zoals je weet is dat bepalend in zulke onderzoeken en van het hoogste belang....

Oud 4 augustus 2006, 10:58   #139
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was toch het VB die luid stond te roepen dat de wet op zelfbescherming moest uitgebreid worden tot materiële zaken?
Nou, dan krijg je dus lynchpartijen als deze, maar ook toestanden waarin iemand die een wortel steelt neergeschoten wordt.
Oud 4 augustus 2006, 10:59   #140
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
en wacht maar af tot duidelijk wordt welke boeken de betrokkenen in hun boekenkast hebben staan, om maar te zwijgen over eventuele vlaggetjes....

zoals je weet is dat bepalend in zulke onderzoeken en van het hoogste belang....
Misschien Italianen met een foto van Berlusconi op de schouw, ijzersterke bewijsvoering noemen ze dat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be