![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag een Werknemer rokers discrimineren? | |||
Ja, de werkgever mag zich bemoeien met de privacy en de prive-activiteiten van de WN |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,45% |
Neen, zolang de WN niet rookt op bedrijfsterrein, heeft de WG er niks mee te maken. |
![]() ![]() ![]() |
35 | 79,55% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeg dat dan, Mambo... Ik heb, naast auto's, ook een hekel aan Sienemeijkes, dat operettegedoe voor het plebs. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 augustus 2006 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een werkgever heeft zich niet te bemoeien met wat ge thuis doet.
en ik ben een ex-roker (al heel lang geleden gestopt) en vind dat men de heksenjacht op rokers stilaan mag stoppen. Laatst gewijzigd door Tegendradigaard : 8 augustus 2006 om 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik als vrouw zou het niet weten, ik moet niet betalen voor mijne sex en kom bovenop niks tekort. En wie dien kakkerlakkenbekakker moet zijn volgens u weet ik niet, maar it takes one to know one ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Da's dezelfde discussie zoals al op mijn peda vroeger is geweest. Daar vroeg een gang met niet-rokers om op het aanvraagformulier een vak 'rookt u? ja/nee' te zetten, zodat het mogelijk was om niet-rokers en rokers bij elkaar te zetten per gang. Omdat er problemen waren door het gerook in aanwezigheid van mensen met astma en de voorschriften niet werden gevolgd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Wat heeft duupje chance... Anders was ze de dupe van een zichzelfbeklagendezandkorrelineenveeltegrotezandlo per...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De vraagstelling in de enquête is tendentieus. Uiteraard heeft de werkgever geen uitstaans met je privéleven. Dit belet niet dat hij het recht zou moeten hebben om rokers te weren uit een sollicitatie.
Net zoals hij het recht zou moeten hebben om op andere gronden te discrimineren. Ik ga bij de kapper waar ik wil en ik discrimineer daarbij alle andere kappers. Waarom zou een werkgever niet mogen discrimineren bij aanwerving? Als hij door zijn discriminatie een goede kandidaat misloopt dan is dat zijn zaak. De overheid heeft niet het recht om te discrimineren. Dat is de betekenis van de artikelen in de UVRM en het EVRM. De burger verbieden te discrimineren is juist een aantasting van de mensenrechten. De stellingnames in deze thread doen vermoeden dat de antidiscriminatie-indoctrinatie zijn effect niet gemist heeft. mvg Harald. |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Parlementslid
|
![]() Ondertussen (VRT-nieuws 17 uur 8 aug) is de EU commissie op zijn uitspraken teruggekomen!
Laatst gewijzigd door metten : 8 augustus 2006 om 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |