![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Mag een Werknemer rokers discrimineren? | |||
Ja, de werkgever mag zich bemoeien met de privacy en de prive-activiteiten van de WN |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,45% |
Neen, zolang de WN niet rookt op bedrijfsterrein, heeft de WG er niks mee te maken. |
![]() ![]() ![]() |
35 | 79,55% |
Aantal stemmers: 44. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uitsluiten ? Zij hebben er niet voor gekozen om met deze kwaal rond te lopen. Moeten zij gehinderd worden in hun bewegingsvrijheid ? Neen. Roken is een pest voor de maatschappij en dient bestreden te worden. Men moet het roken op alle mogelijke manieren ontraden, daarmee bespaart men de rokers ook veel miserie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Voor een longkankerpreventievoorlichter zou roken eveneens een voordeel kunnen zijn. Een kettingrokende, in slechte gezondheid verkerende, zwaar kuchende longkankerpreventievoorlichter zou op een passende wijze kunnen toelichten waartoe roken leiden kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Banneling
|
![]() Maak de sigaret zo duur dat het vooral voor jongeren onbetaalbaar wordt om te beginnen en je bent al van veel miserie af.
Dat de rijke ouwe bompa zich scheef rookt boeit me geen hol, maar het zijn vooral meestal nog kinderen (14-15 jaar) die beginnen. Tegen 15 euro het pakske denken ze wel tweemaal na. En eenmaal voorbij de pubertijd beginnen ze zelden nog.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn hier wel weer goe bezig.
Roken onbetaalbaar. Pintje gaat dezelfde weg op Broodje eten idem Cinemake, alleen voor renteniers Dagje uit alleen nog voor goede tweeverdieners Auto rijden stilletjes aan verleden tijd Huis huren onmogelijk aan het worden Huis kopen is al onmogelijk En dan zeggen ze dat de mensen niet moeten klagen. Stel u voor dat u rook, een pintje wil gaan drinken, dan een cinemake, uw vrouw wil een broodje en u moet net gaan tanken die dag en de kleine zaagt voor een dagje uit morgen en u kreeg net een aangetekende brief van de huisbaas dat u moet verhuizen. Hulp! ![]() Laatst gewijzigd door Mambo : 7 augustus 2006 om 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope. Ik ben persoonlijk blij met een verbod op roken op de werkplek. Je hoeft anderen nu ook niet te gaan storen. Mensen met astma zouden al ontslag moeten nemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De dag van vandaag had ik zo iemand perd total gemept. No misery. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Persoonlijk snap ik niet wat iemand in zo een brandende stinkstok ziet, maar vermits mijn halve trouwboek er op één of andere wijze niet van afgekickt geraakt, ga ik er van uit dat het voor sommige toch zijn charme moet hebben.
Iemand een job weigeren, omdat die aan een stinkstok verslaafd is, lijkt me wat verregaand. Deze mensen verbieden op de werkvloer te roken met ontslag als mogelijke sanctie bij betrapping, kan ik wel verdragen. Geef toe, als je in de winter in de vrieskou of bij temperaturen zoals vorige maand ergens onbeschut buiten moet gaan staan met je kankerstok, lijkt me ook een goede motivatie om alleszins al minder te roken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus weigeren om aan te werven omwille van de gezondheidstoestand mag niet. Weigeren om aan te werven omdat de gezondheidstoestand meer kosten meebrengt mag wel. Dergelijke groteske toestanden zijn niet ongewoon wanneer men grondrechten uitbreidt van de overheid naar de burger. mvg Harald. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Van jou had ik anders verwacht. Ik vind overigens wel dat er langzamerhand teveel inbreuk wordt gemaakt op privacy. Wat iemand thuis doet moet ie echt zelf weten. (Binnen de wet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En hier zijn wat pubmed id's, dat is tenminste objectief wetenschappelijk materiaal. 16864557 16858679 16844668 16824415 16359124 16319363 15944214 15893541 16840251 16607175 16374830 16136318 En uiteraard, geen zinnige wetenschapper gaat ontkennen dat radiatie of asbest ook kanker kan veroorzaken, maar kom hier niet af met van die populistische teksten om proberen aan te tonen dat tabaksrook veel minder schadelijk zou zijn dan pollutiefactoren. BTW, dat van die jaren 40: kankerstatistieken zijn leeftijdsafhankelijk, nogal wiedes dat hoe langer de mens leeft, hoe meer kanker er is, als je ook maar iets zou afweten van de genese van tumoren had je dat niet aangehaald, die stellingen zijn al 10 jaar achterhaald door de meest gerenomeerde vakbladen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een cinemake is, weet ik niet eens. Maar ik rook niet en ik drink niet, en moet alleen betalen voor sex. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() Er zijn sommigen die hun eigen vrouw moeten betalen voor sex...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een werkgever mag iemand weigeren als hij rookt...
Mag een werkloze werk weigeren omdat de eventuele werkgever rookt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Erg, but so true ! |
|
![]() |
![]() |