Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2006, 07:06   #141
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yahyazakarya Bekijk bericht
Maar mijnheer Lyot, jij bent hier niet duidelijk .. of mischien zeg jij wat jij niet begrijpt .. dat weet ik niet .. als jij beweert dat terrorisme van ben laden op de koran gebaseerd is dan moet je het bewijzen.
even die 2 citaties in het nederlands, ik denkt dat jij niets in het nederlands hebt gevonden .. evene gegoogld en frans gepakt

{Het aantal der maanden is volgens God's verordening twaalf sinds de tijd waarop Hij de hemelen en de aarde schiep. Vier hiervan zijn heilig. Dit is het juiste geloof. Doet u zelf dus hierin geen onrecht aan. En bestrijdt de afgodendienaren allen tezamen, zoals zij u bestrijden en weet, dat God met de rechtvaardigen is.} (Koran 9 /36)

{En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.} (Koran 2 /193)

Lees deze verzen heel goed en ga de uitelg ervan zoeken, (tafsier) maar dan moet je eerst weten hoe de koran geinterpreteerd wordt anders begrijp je het niet... jij moet nog iets anders weten islam is een volledige manier van leven en denken, de koran behandelt bijna alles wat betreft het leven ..
jou antwoord op mijn vraag of dat iets te maken heeft met de amerikaanse politiek tegen de moslim wereld en de kwestie van israel-palastina zei je:

waar ligt de kern van de zaak dan? Proof it !!

groet
Yahya,

Ben Laden zegt :"Tuer les Américains et leurs alliés , qu'ils soient civils ou militaires, est un devoir qui s'impose �* tout musulman qui le pourra

Vervolgens verwijst hij naar verzen uit de KORAN om dat te legitimeren .

Jou vraag was dat ik zou aantonen dat AQ / Ben Laden terrorisme legitimeert op basis van de Koran.. Bovenstaand citaat laat denk ik weinig ruimte voor twijfel.

Als je echt eerlijk bent zul je moeten toegeven dat er niet EEN specifieke manier is waarop de Koran geinterpreteerd wordt. Er zijn talrijke stromingen en tientallen manieren waarop gelovige moslims met de koran omspringen. Een van die stromingen is helaas de salafiya jihadia. Ik zeg niet dat hun manier van de koran interpreteren de juiste is. Wat ik zeg is dat ze geweld legitimeren tegen burgers op basis van de Koran & Sunna
Oud 17 augustus 2006, 07:07   #142
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Toch. Laat maar komen.
vanavond
Oud 17 augustus 2006, 17:13   #143
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Die grotbewoner KAN dit logistiek NIET op poten hebben gezet.
Die grotbewoner heeft het logistiek ook niet op poten gezet, de Hamburg-cel heeft het gepland en uitgevoerd. Bin Laden is binnen Al Qaeda geen actieve leider maar veeleer een symbool.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 17:14   #144
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot Bekijk bericht
..
Als je echt eerlijk bent zul je moeten toegeven dat er niet EEN specifieke manier is waarop de Koran geinterpreteerd wordt. Er zijn talrijke stromingen en tientallen manieren waarop gelovige moslims met de koran omspringen. Een van die stromingen is helaas de salafiya jihadia. Ik zeg niet dat hun manier van de koran interpreteren de juiste is. Wat ik zeg is dat ze geweld legitimeren tegen burgers op basis van de Koran & Sunna
Nee, er zijn regels voor bepaald ... wetten .. niemand kan er iets aan veranderen .. ook al er mensen zijn die dat anders willen interpreteren , mar zij houden zich niet aan die regels.
En dat is natuurlijk een andere probleem ...
De terreur daden van Al-Qaida heeft niets niets met de islam of koran te maken (ik dag jij uit als jij dat maar bewijst !!) maar wel met de amerikaanse politiek tegen islam landen .. en de kwestie van Palastin en Israel .. 98 % van de wereld weet dat .. ook al er media en pers die altyd proberen om iets anders voor de internationale opinie te brengen.. maar feiten blijven feiten ..

Deze twee bovenstaande verzen uit de heilige koran of andere verzen over strijd zijn eigenlijk geopenbaard om een einde te maken aan de oorlog tegen moslims, want in die tijd waren de vijanden van dit geloof - arabieren in die tijd - altyd van plan geweest om deze beweging te stoppen en vernietigen, maar de moslism mochten niet terug vechten en zij moesten wachten tot een er een openbaring komt, maar deze verzen waren niet enkel voor die tijd geldig nee maar altyd, want zij zijn de oorzaak om kolonisatie weg te krijgen uit de moslim landen ...
Maar de basis principe van strijd volgens de koran is:
{En strijdt voor de zaak van God tegen degenen, die tegen u strijden,
maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, God heeft de overtreders niet lief.}

(Koran: 2/190)
even in het engels uitleggen:
After the Prophet (s) was prevented from [visiting] the House in the year of the battle of Hudaybiyya,
he made a pact with the disbelievers that he would be allowed to return the following year,
at which time they would vacate Mecca for three days. Having prepared to depart for the Visitation ['umra],
[he and] the believers were concerned that Quraysh would not keep to the agreement and instigate fighting.
The Muslims were averse to becoming engaged in fighting while in a state of pilgrimage inviolability
in the Sacred Enclosure [al-haram] and during the sacred months, and so the following was revealed:
And fight in the way of God, to elevate His religion, with those who fight against you, the disbelievers,
but aggress not, against them by initiating the fighting; God loves not the aggressors,
the ones that overstep the bounds which God has set for them: this stipulation was abrogated
by the verse of bara'a, 'immunity' [Q. 9:1], or by His saying [below]:

Ik hou van deze manier om verzen uit de koran uit te leggen .. geef mij het vers, zeg waarom dat het geopenbaard is, en zeg welk rol dat het in de huidige tijd speelt..

Groetjes

Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 17 augustus 2006 om 17:18.
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 18:09   #145
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik heb al bewezen dat de Islam gebruikt wordt om terreurdaden te legitimeren (zie hierboven). Je mag het proberen weerleggen.

Trouwens, je zondigt tegen de regels die in de door jou aangehaalde link worden aangehaald :

Omdat alleen God weet wat Hij precies bedoelde,
bestaat er niet zoiets als 'de' interpretatie van de Koran. Wanneer iemand toch zou beweren met zekerheid de betekenis van de Koran te begrijpen, zou hij zichzelf op dezelfde hoogte stellen als God. Daarmee zou hij het meest centrale geloofspunt van de Islam, met name dat er geen god is dan God, verbreken, en zou hij zichzelf buiten het Islamitisch discours plaatsen. Vandaar dat veel Koraninterpretaties eindigen met de relativerende woorden: 'en God weet het best'.
Met andere woorden, er zijn verschillende soorten interpretaties mogelijk. Sommigen houden rekening met de context, salafi doen dit zo goed als helemaal niet. Of wil je het bestaan van stromingen als het Salafisme, het Sufisme, het Takfirisme, de Kwhaarazj en dergelijke meer ontkennen ?Ga je gang, maar je maakt enkel jezelf belachelijk;

[/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana][SIZE=2][/SIZE][/FONT]

Citaat:
Nee, er zijn regels voor bepaald ... wetten .. niemand kan er iets aan veranderen .. ook al er mensen zijn die dat anders willen interpreteren , mar zij houden zich niet aan die regels.
De terreur daden van Al-Qaida heeft niets niets met de islam of koran te maken (ik dag jij uit als jij dat maar bewijst !!) maar wel met de amerikaanse politiek tegen islam landen .. en de kwestie van Palastin en Israel .. 98 % van de wereld weet dat .. ook al er media en pers die altyd proberen om iets anders voor de internationale opinie te brengen.. maar feiten blijven feiten ..

Deze twee bovenstaande verzen uit de heilige koran of andere verzen over strijd zijn eigenlijk geopenbaard om een einde te maken aan de oorlog tegen moslims, want in die tijd waren de vijanden van dit geloof - arabieren in die tijd - altyd van plan geweest om deze beweging te stoppen en vernietigen, maar de moslism mochten niet terug vechten en zij moesten wachten tot een er een openbaring komt, maar deze verzen waren niet enkel voor die tijd geldig nee maar altyd, want zij zijn de oorzaak om kolonisatie weg te krijgen uit de moslim landen ...
maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, God heeft de overtreders niet lief.}

After the Prophet (s) was prevented from [visiting] the House in the year of the battle of Hudaybiyya,
he made a pact with the disbelievers that he would be allowed to return the following year,
at which time they would vacate Mecca for three days. Having prepared to depart for the Visitation ['umra],
[he and] the believers were concerned that Quraysh would not keep to the agreement and instigate fighting.
The Muslims were averse to becoming engaged in fighting while in a state of pilgrimage inviolability
in the Sacred Enclosure [al-haram] and during the sacred months, and so the following was revealed:
And fight in the way of God, to elevate His religion, with those who fight against you, the disbelievers,
but aggress not, against them by initiating the fighting; God loves not the aggressors,
the ones that overstep the bounds which God has set for them: this stipulation was abrogated

Ik hou van deze manier om verzen uit de koran uit te leggen .. geef mij het vers, zeg waarom dat het geopenbaard is, en zeg welk rol dat het in de huidige tijd speelt..

Groetjes

Laatst gewijzigd door lyot : 17 augustus 2006 om 18:10.
lyot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 18:35   #146
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve Bekijk bericht
Aan mij dan misschien?
Hello Steve
Oud 17 augustus 2006, 18:37   #147
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderschatting van de tegenstander. Overschatting van het 'eigen' kunnen.
Ziehier meteen een illustratie van twee van de basisprincipes aan de oorsprong van het gros der samenzweringstheorieën. En inherent aan het Westers superioriteitsdenken.
Het basisprinciepe van deze samenzwering (niet theorie) is het officiële verhaal vergelijken met de gebeurde feiten.

De theorie wordt geleverd door de officiële rapporten8)
Oud 17 augustus 2006, 18:39   #148
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan Bekijk bericht
Die grotbewoner heeft het logistiek ook niet op poten gezet, de Hamburg-cel heeft het gepland en uitgevoerd. Bin Laden is binnen Al Qaeda geen actieve leider maar veeleer een symbool.
Hebt U het over die persoon die 4 jaar in Hamburg heeft gestudeerd maar geen woord Duits verstond? Allez, hoe noemt die nu weer?
Oud 17 augustus 2006, 18:43   #149
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebt U het over die persoon die 4 jaar in Hamburg heeft gestudeerd maar geen woord Duits verstond? Allez, hoe noemt die nu weer?
Mohammed Atta? Geen woord duits?
Mogelijk, ik ken arabieren, marokanen en turken die hier al 30 jaar wonen en nog geen woord nederlands verstaan.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 18:48   #150
werkgroep morkhoven
Banneling

werkgroep morkhoven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Mogelijk, ik ken arabieren, marokanen en turken die hier al 30 jaar wonen en nog geen woord nederlands verstaan.
Ik ken heel wat Vlamingen die zelfs niet kunnen schrijven !
werkgroep morkhoven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 18:49   #151
parcifal
Banneling

Standaard

Trouwens Yahiazakaria,

Hoe verklaar jij dat de kapers van United Flight 93, waarvan de stemmen opgenomen werden door de Cockpit Voice Recorder, voortdurend 'Allah Akhbar' riepen terwijl ze mensen de keel oversneden en het vliegtuig tegen de grond lieten tepletter slaan?

Een transcript van de Voice Recorder Van United 93 : hier
Oud 17 augustus 2006, 18:51   #152
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En in Leuven naar de universiteit gaan?
Oud 17 augustus 2006, 18:53   #153
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
En in Leuven naar de universiteit gaan?
En wat was alweer uw bron dat Atta geen duits verstond?
Trouwens er zijn hier in Gent ook genoeg anderstaligen die hier
lessen volgen in het Engels en die enkel 'pientje' en 'astoeblieft' kennen.
Oud 17 augustus 2006, 19:06   #154
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De zogenaamde leider van de 9-11 kapers was Mohammed Atta. Zoals bij de 7 kapers waarvan men weet dat ze nog in leven zijn, is het paspoort van Mohammed Atta getolen in 1999, hetzelfde paspoort dat miraculeus te voorschijn is gekomen van tussen het puin van de WTC torens. Atta stond bekend als een verlegen, soms timide en vrouwenschuwe man. Hij was een student artchitectuur. Omwille van zijn brave voordoen probeerden zijn medestudenten niet te drinken of te vloeken in zijn bijzijn. Hoe dit brave niet-politiek geïnspirreerde mama’s-kindje kon transformeren tot een wodkadrinkend terroristisch beest, zoals beschreven in de media, kan waarschijnlijk bovenaan gerangschikt worden in de lijst van meesterlijke persoonlijkheidswissels en verdringt bij deze “Jekyll and Hyde”.

Atta, of beter gezegd iemand die zijn identiteit gebruikte, schreef zich in bij een vliegschool in Florida waar hij na zijn training heel duidelijk maakte dat hij naar Boston(!?) trok. De directeur van de vliegschool was Rudi Dekkers, een geëmigreerde Nederlander. Rudi Dekkers maakte duidelijk dat de cursus die hij voorschotelde niet van toepassing is voor commerciële vliegtuigen. Hij beschreef Atta als “an asshole”, één van de redenen hiervoor was te vinden in een ongewoon incident tussen Rudi Dekkers en Mohammed Atta bij het begin van de cursus.
DEKKERS: “Wanneer ik iemand een aantal keer opmerk in onze gebouwen weet ik dat deze een reguliere student is en tarcht ik een gesprek op gang te brengen. Het is een vorm van PR. Mijn mensen hadden me geïnformeerd dat Mohammed Atta 4 jaar in Hamburg had gestudeerd. Ik ben van oorsprong Nederlander en kan een woordje Duits, dus spark ik op een onbewaakt moment Mohammed Atta aan: “Goeie morgen , alles OK?” ... “Is de koffie in orde?” ... Hij keek me aan met ijzige ogen; antwoordde niet en liep weg. Tot zover de eerste kennismaking”

Een ander voorval dat deze versie van het verhaal ondersteunt is dat de vader van Mohammed Atta beweert zijn zoon nog aan de telefoon te hebben gehad op 12 september, juist “The day after”. Van de echte Mohammed Atta is intussen niets meer gehoord. Kan dit iets te maken hebben met een aantal agenten, zich voordoend als “studenten”, die zijn gearresteerd in Hollywood (Een klein stadje in Florida) omwille van mogelijke liquidatiepraktijken? Laat dit net dezelfde kleine stad zijn waarin de echte Atta verbleef. Op de vraag wat er gebeurde met de echte Atta antwoorde de vader: “vraag het aan de MOSSAD!”

Laatst gewijzigd door Gun : 17 augustus 2006 om 19:12.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 19:10   #155
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens Yahiazakaria,

Hoe verklaar jij dat de kapers van United Flight 93, waarvan de stemmen opgenomen werden door de Cockpit Voice Recorder, voortdurend 'Allah Akhbar' riepen terwijl ze mensen de keel oversneden en het vliegtuig tegen de grond lieten tepletter slaan?

Een transcript van de Voice Recorder Van United 93 : hier
Ik kan morgen ook in het centraal station mijn machinegeweer (ter info: dat ik (nog) niet heb) leegschieten en roepen dat ik Jehova getuige ben (ter info: terwijl dit niet het geval is)

Laatst gewijzigd door Gun : 17 augustus 2006 om 19:10.
Oud 17 augustus 2006, 19:18   #156
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Met de zogenaamde 20ste kaper, Zacharias Moussaoui, maakte een vlieginstructeur uit Minnessota een gelijkaardige conversatie. Moussaoui sprak oorlogsvoerende taal wanneer hij bij de introductie in het Frans werd aangesproken. Opmerkelijk dat iemand, die zelf zegt uit Frankrijk afkomstig te zijn, geen woord Frans verstond. Eerst fronste Moussaoui gewoon de wenkbrauwen, later werd hij gewelddadig. Opmerkelijk ook is het feit dat Moussaoui nog geen enkele vliegervaring had, maar toch op zoek was naar extreem dure opleidingen in commerciële vliegsimulatoren.
Oud 17 augustus 2006, 19:57   #157
_Yahya_
Parlementsvoorzitter

_Yahya_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb al bewezen dat de Islam gebruikt wordt om terreurdaden te legitimeren (zie hierboven). Je mag het proberen weerleggen.

Trouwens, je zondigt tegen de regels die in de door jou aangehaalde link worden aangehaald :

Omdat alleen God weet wat Hij precies bedoelde,bestaat er niet zoiets als 'de' interpretatie van de Koran. Wanneer iemand toch zou beweren met zekerheid de betekenis van de Koran te begrijpen, zou hij zichzelf op dezelfde hoogte stellen als God. Daarmee zou hij het meest centrale geloofspunt van de Islam, met name dat er geen god is dan God, verbreken, en zou hij zichzelf buiten het Islamitisch discours plaatsen. Vandaar dat veel Koraninterpretaties eindigen met de relativerende woorden: 'en God weet het best'.
Met andere woorden, er zijn verschillende soorten interpretaties mogelijk. Sommigen houden rekening met de context, salafi doen dit zo goed als helemaal niet. Of wil je het bestaan van stromingen als het Salafisme, het Sufisme, het Takfirisme, de Kwhaarazj en dergelijke meer ontkennen ?Ga je gang, maar je maakt enkel jezelf belachelijk.

Ik maak mijzelf niet belachelijk, jij doet dat wel .. want jij zegt wa jij niet begrijpt .. de bovenstaande tekst heeft te maken met ((Uniciteit van de Boodschap, veelvuldigheid van interpretatie)) en dat geldt enkel voor verzen waarvoor er geen ((Omstandigheden)) zijn gevonden, dat is bijvoorbeeld een vers in de Koran over iets dat in de toekomst zal gebeuren of iets dat door de wetenschap kan uitgelegd worden .. en niet de verzen over strijd .. wat betreft de verzen van strijd weten wij allemaal waarom zij geopenbaard zijn, en de opinie van Fuqaha is 1.
Dus definities en begrippen mag je niet met elkaar mengen, en zeg nooit wat jij niet begrijpt .. !! dat heb ik vaak gemerkt ..!!
{Volg niet hetgeen waarvan je geen kennis hebt} (Koran).
En mijn antwoord is zeer duidelijk voor degene die de waarheid wilt horen:
Citaat:

En gebruik nooit begrippen die je niet begrijpt, of stromingen binnen het islamitische wijsbegeert zoals (Salafisme, het Sufisme, het Takfirisme, de Kwhaarazj , ..)
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 20:30   #158
Ploertendoder
Banneling

Ploertendoder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
me dunkt dat ze dat al 5 jaar aan het doen zijn. is de wereld intussen ook maar een spatje veiliger? 80% vd amerikaanse veiligheidsexperts beweert van niet. bush blijft beweren van wel...
Het is nochtans heel gemakkelijk om dat op te lossen als daar de politieke wil voor is... Maar dat is niet waar dit topic over ging.

De moslimfundamentalisten kennen het westen en de gevoeligheden van het westen blijkbaar veel beter dan zij die zich "gematigden" noemen.
Ploertendoder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2006, 20:51   #159
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

helaas, Yahya. De uniciteit van de boodschap is inderdaad een belangrijk principe, doch wat die 'uniciteit' precies inhoudt is zonder enige twijfel voorwerp van 'interpretatie' ! Evenmin doet het afbreuk aan de vaststelling dat dergelijke 'omstandigheden' blijkbaar relatief makkelijk gevonden blijken te worden. Ik refereer hier nogmaals naar het door Bin Laden aangehaalde citaat, waar jij duidelijk géén weerlegging voor weet te vinden. De verzen over 'strijd' zijn wel dégelijk voorwerp voor onderlinge interpretatie. Om het meest recente voorbeeld te noemen :de discussies hieromtrent tusse Maqdisi en Al Zarqawi, zoals je waarschijnlijk zelf ook weet werd hierover ook bericht op media zoals Al Jazeera.

Overigens, Mohammed zelf haalde het voorbeeld aan van de 72 sekten die er allemaal een 'verkeerde' interpretatie op nahielden. En heus, dit handelde niet over zaken die slechts 'zijdelings' belangrijk waren.

Citaat:
Ik maak mijzelf niet belachelijk, jij doet dat wel .. want jij zegt wa jij niet begrijpt .. de bovenstaande tekst heeft te maken met ((Uniciteit van de Boodschap, veelvuldigheid van interpretatie)) en dat geldt enkel voor verzen waarvoor er geen ((Omstandigheden)) zijn gevonden, dat is bijvoorbeeld een vers in de Koran over iets dat in de toekomst zal gebeuren of iets dat door de wetenschap kan uitgelegd worden .. en niet de verzen over strijd .. wat betreft de verzen van strijd weten wij allemaal waarom zij geopenbaard zijn, en de opinie van Fuqaha is 1.
Dus definities en begrippen mag je niet met elkaar mengen, en zeg nooit wat jij niet begrijpt .. !! dat heb ik vaak gemerkt ..!!
{Volg niet hetgeen waarvan je geen kennis hebt} (Koran).
En mijn antwoord is zeer duidelijk voor degene die de waarheid wilt horen:

En gebruik nooit begrippen die je niet begrijpt, of stromingen binnen het islamitische wijsbegeert zoals (Salafisme, het Sufisme, het Takfirisme, de Kwhaarazj , ..)
Oud 17 augustus 2006, 21:00   #160
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

1996 - 1999: Mohamed Atta, Ziad Jarrah and Marwan Al-Shehhi meet the
Al-Asqa mosque in Hamburg, Germany and eventually share a flat together along with at least three others, to include Ramzi Binalshibh.

1996 -- Hani Hanjour enters the US on a student visa to study English at a branch of ELS
Language Centers in California.

Late 1997 --Atta disappears from the university in Hamburg for over a year. Intelligence reporting has now established that Atta traveled to Afghanistan, to the camps of Al-Qaeda and was followed there eventually by Al-Shehhi and Jarrah.

Winter 1998 -- German intelligence miss an opportunity to detect the cell and spot their plot. In the aftermath of the Al-Qaeda bombings of the US Embassies in East Africa (August 1998). The Germans carry out surveillance on one of Atta's roommates who is suspected of having links to Bin Laden, but never focus on Atta or the other future pilots.

Late 1999 -- Atta, Al-Shehhi, and Jarrah all report their passports stolen. The old ones bore the evidence that they had all been to Bin Laden's camps. They apply for and receive new passports.
January 2000 -- At the behest of Sheikh Hambali, Yazid Sufaat, hosts a meeting of Al-Qaeda operatives at his Hazel Evergreen condominium in Malaysia. Two of those in attendance are Al-Midhar and Al-Hazmi. Both return to the US thereafter to enroll in flight school. At the request of US intelligence (and based upon information developed from a tap of a Yemini registry telephone), the meeting is surveilled by Malaysian security officials
and Al-Midhar and Al Hazmi are eventually identified as possible Al-Qaeda operatives. However they are not placed on the Terrorism Watch List until after they had already entered the US and notification was not made until a month before the September 11 attacks.

Spring 2000 -- Al-Midhar and Al-Hazmi take flying lessons at Sorbi's Flying Club in San Diego, but are reportedly low performers and express an interest in only flying big jets.

May - June 2000 -- Al-Shehhi, Atta, and Jarrah arrive separately in the U.S. on tourist visas from Berlin. Al-Shehhi flies from Europe to Newark, N.J., on May 29, 2000. One month after Al-Shehhi enters the U.S., $4,790 is wired to him from the U.A.E. Jarrah arrives in Atlanta, Ga., on a June 27 flight from Munich, Germany. Atta arrives in Newark on or about June 3, on a tourist visa he had received in Berlin on May 18. Instead of traveling directly to the U.S.,Atta first traveled to Prague in the Czech Republic, where he stayed for a day before traveling to Newark. The trio quickly make their way to Florida to learn how to fly. Atta and Al-Shehhi enroll at Huffman Aviation. As foreigners, they need student visas to take lessons, but they are accepted even though they both have only tourist visas.

May - June 2000 -- Atta visits an office of the US Department of Agriculture requesting a loan of $650,000 to purchase and covert a six-passenger airplane to a craft that would be fitted with a large chemical tank for spraying purposes. His request is denied.

Summer 2000 -- Al-Midhar leaves the U.S. and travels to various points in the Middle East and Southeast Asia not returning until Summer 2001.

Fall 2000 -- Jarrah begins attending the Florida Flight Training Center in Venice, Fla.He also tries to enroll another member of the Hamburg cell, Ramzi Binalshibh, in flight school. At the time, Binalshibh is still living in Hamburg. Binalshibh is from Yemen, however, which is considered a hotbed of terrorism, so the U.S. denies his visa four times.

Sept and Oct 2000 -- Moussaoui travels to Malaysia and in late 2001 is eventually linked to Sheikh Hambali as an outcome of those visits.

Nov. - Dec. 2000 -- Atta purchases flight-deck videos for Boeing 747 and 757 aircraft in a pilot store in Ohio. He then purchases more videos a little over a month later, this time for the Boeing 767 and Airbus A320 aircraft.

December 2000 -- Atta and Al-Shehhi visit a jet aircraft simulator in Opa-Locka, Fla. For $1,500, they buy six hours of simulator time. On Dec. 26, 2000, Atta and Al-Shehhi fly a small plane from Huffman Aviation to Miami International Airport and have a mechanical breakdown on a busy taxiway. They leave the airplane on the taxiway. FAA is notified.

December 9, 2000 -- Moussaoui flies from London, England to Pakistan.

Late 2000 -- Al-Hazmi meets with Hani Hanjour in Phoenix.

January 2001 -- Al-Hazmi flunks out of two California flight schools and relocates to Phoenix where he links up with Hanjour.

January 2001 -- Jarrah arrives at Dubai Airport in the United Arab Emirates. Under questioning, Jarrah tells local authorities that for two months he has been in Pakistan, Jarrah said he was a pilot, headed back to the United States. He had a valid U.S. visa, so Dubai released him.

January 2001 -- Atta flies from Miami to Madrid in January 2001 and returns to the U.S. six days later.

Jan - Mar 2001 -- Hanjour attends pilot training courses in Phoenix, Arizona, including at a school called Jet-Tech, an affiliate of the Pan Am International Flight Academy. Twice during his course of instruction, schools officials contacted the FAA to observe Hanjour (who
possessed a commercial license), owing to his limited aviation skills and knowledge.

February 2001 -- Atta and Al-Shehhi took a flight check ride around Decatur, Georgia.

March 19, 2001 -- Al-Hazmi purchases flight deck videos for the Boeing 747 Model 400,the Boeing 747 Model 200 and the Boeing 777 Model 200, and another video from the Ohio Pilot Store.

April 23 - June 29, 2001 -- Hijackers not already resident in the US travel from various points around the world to link up with other operatives.

Spring 2001 -- Atta receives a ticket in South Florida for driving without a license. He fails to show up for court and a bench warrant is issued for his arrest. He was never picked up.Jarrah and Atta are both issued Florida driver's licenses on May 2, 2001.

May 2001-- Hanjour and Al-Hazmi show up in New Jersey and open a shared bank account with two other plotters, Ahmed Al-Ghamdi and Majed Moqed. The next month, Al-Hazmi helps two other hijackers, Salem Al-Hazmi and Abdulaziz Alomari, open their own bank accounts.

June 2001 - Atta and a number of the hijackers meet in an EconoLodge Motel in Las Vegas NV; one of two meetings the hijackers conducted there in 2001.

June 25, 2001 -- Mustafa Ahmed Al-Hasawi uses a cash deposit to open a checking account at a Standard Chartered Bank branch in Dubai, UAE.

July 2, 2001 - FBI alerts law enforcement agencies of possible Al-Qaeda attacks overseas.

July 4, 2001 -- Al-Midhar returns to the US. During his absence his visa had expired but he was able to get it renewed despite being photographed and identified at the Malaysian Al-Qaeda meeting in January 2000.

July 4, 2001 -- Two Saudi members of the hijacking team fly to Newark, N.J., from abroad. They join the other Saudis who are renting an apartment above a convenience store in Patterson, N.J.

July 10, 2001 - An FBI Phoenix field agent sends a memo to FBI HQ concerning Middle East students attending an Arizona flight school. Agent theorizes that a terrorist group could be sponsoring them for use in a plot involving aircraft.

July 18, 2001 -- Banihammad gave power of attorney to Al-Hasawi for Fayez Ahmed's Standard Chartered Bank accounts in UAE.

July 18 - August 1, 2001 -- Al-Hasawi collects Banihammad's VISA and ATM ships them to the latter in Florida. (The VISA card was then used for the first time on August 1, 2001, in Florida).

August 4, 2001 -- Jarrah traveled from Germany to the United States.

Late August - Sept 10, 2002 -- Atta visits the Laurel MD motel where five of the hijackers stayed from late August through Sept. 10. The motel is less than a mile from another motel where Jarrah and Al-Hazmi were registered on separate nights in late August and early September.

August 22, 2001 - Banihammad uses his VISA card in Florida to obtain approximately $4,900
cash, which had been deposited into his Standard Chartered Bank account in UAE the day
before.

August 22, 2001 -- In Miami, Florida, Jarrah purchases an antenna for a Global Positioning System ("GPS"), other GPS related equipment, and schematics for 757 cockpit instrument diagrams. (GPS allows an individual to navigate to a position using coordinates pre-programmed into the GPS unit.)

August 23, 2001 -- After a file review pertaining to an overseas-based Al-Qaeda operative,CIA analysts find the photos/files on Al-Midhar. The CIA requests that the INS put Al-Midhar on the Terrorist Watch List. INS informs the CIA that Al-Midhar re-entered the U.S. on July 4, 2001.CIA then sends out an urgent cable, labeled IMMEDIATE, to the State Department, Customs, INS and FBI, telling them to put the two men on the Terrorism Watch List.

August 25, 2001 -- Al-Midhar and Moqed purchase with cash tickets for American Airlines Flight 77, from Virginia to Los Angeles CA, scheduled for September 11, 2001.

August 26, 2001 -- Waleed Al-Shehri and Wail Al-Shehri make reservations on American Airlines Flight 11, from Boston MA, to Los Angeles, California, scheduled for September 11, 2001, listing a telephone number in Florida as a contact number.

August 27, 2001 -- Reservations for electronic, one-way tickets are made for Banihammad and Mohand Al-Shehri, for United Airlines Flight 175, from Boston MA, to Los Angeles CA, scheduled for September 11, 2001, listing the same Florida telephone number as a contact number.

August 27, 2001 -- Nawaf Al-Hazmi and Salem Al-Hazmi book flights on American Airlines Flight 77.

August 28, 2001 -- Satam Al-Suqami purchases a ticket with cash for American Airlines Flight 11.

August 28, 2001 -- Atta and Abdulaziz Alomari reserve two seats on American Airlines Flight 11, listing the same Florida telephone number as used by the others as a contact number.

August 29, 2001 -- Ahmed Al-Ghamdi and Hamza Al-Ghamdi reserve electronic, one-way tickets for United Airlines Flight 175.

August 29, 2001 -- Ahmed Al-Haznawi purchases a ticket on United Airlines Flight 93 from Newark NJ, to San Francisco CA, scheduled for September 11, 2001.

September 3, 2001 -- In Hamburg, Germany, Binalshibh receives approximately $1,500 by wire transfer from "Hashim Ahmed" in UAE.

September 4, 2001 -- Atta sends a FedEx package from Florida to UAE.

September 5, 2001 -- Binalshibh travels from Dusseldorf GE, to Madrid SP, and does not return to Germany.

September 6, 2001 -- Al-Suqami and Alomari fly from Florida to Boston.

September 6, 2001 -- Approximately $8,055 is wired from Banihammad's Florida SunTrust
account to the Standard Chartered Bank account over which Al-Hasawi has power of attorney.

September 8, 2001 -- An Arab male retrieves the package sent by Atta at FedEx in Dubai, UAE.

September 8, 2001 -- Atta wires $2,860 to "Mustafa Ahmed" in UAE.

September 8, 2001 -- Atta wires $5,000 to "Mustafa Ahmed" in UAE.

September 9, 2001 -- Maryland State Trooper 1st Class Joseph Catalano stops Jarrah for speeding on northbound Interstate 95 shortly after midnight. At the time of the traffic stop, Jarrah was listed on the Terrorism Watch List, but Maryland State troopers did not have access to that
information.

September 9, 2001 -- Waleed M. Al-Shehri wires $5,000 to "Ahmad Mustafa" in UAE.

September 10, 2001 -- Al-Shehhi wires $5,400 to "Mustafa Ahmad" in UAE.

September 11, 2001 -- In UAE, approximately $16,348 is deposited into Al-Hasawi's Standard Chartered Bank account.

September 11, 2001 -- In UAE, at about 9:22 a.m. local time (the early morning hours of Eastern Daylight Time), Mustafa Ahmed al-Hasawi moves approximately $6,534 from the $8,055 in Banihammad's Standard Chartered Bank account into his own account, using a check dated September 10, 2001 and signed by Banihammad; Al-Hasawi then withdraws approximately $1,361, nearly all the remaining balance in Banihammad's account, by ATM cash withdrawal.

September 11, 2001 -- In UAE, approximately $40,871 is prepaid to a VISA card connected to Al-Hasawi's Standard Chartered Bank account.

September 11, 2001 -- The hijackers possess a handwritten set of final instructions for a martyrdom operation on an airplane using knives

September 11, 2001 -- Atta and Alomari fly from Portland ME to Boston MA.

September 11, 2001 -- Atta, Alomari, Al-Suqami, Wail M. Al-Shehri, and Waleed Al-Shehri hijackAmerican Airlines Flight 11, a Boeing 767, which had departed Boston at approximately 7:55 a.m. They fly Flight 11 into the North Tower of the World Trade Center in Manhattan at approximately 8:45 a.m., causing the collapse of the tower and the deaths of thousands of persons.

September 11, 2001 -- Hamza Al-Ghamdi, Banihammad, Mohand Al-Shehri, Ahmed Al-Ghamdi,and Marwan Al-Shehhi hijack United Airlines Flight 175, a Boeing 767, which had departed from Boston at approximately 8:15 a.m. They fly Flight 175 into the South Tower of the World Trade Center in Manhattan at approximately 9:05 a.m., causing the collapse of the tower and the deaths of thousands of persons.

September 11, 2001 -- Al-Midhar, Moqed, Nawaf Al-Hazmi, Salem Al-Hazmi, and Hanjour hijack American Airlines Flight 77, a Boeing 757, which had departed from Virginia bound for Los Angeles, at approximately 8:10 a.m. They fly Flight 77 into the Pentagon in Virginia at approximately 9:40 a.m., causing the deaths of 189 persons.

September 11, 2001 -- Saeed al-Ghamdi, Ahmed Al-Nami, Al-Haznawi, and Jarrah hijack United Airlines Flight 93, a Boeing 757, which had departed from Newark, New Jersey bound for San Francisco at approximately 8:00 a.m. After resistance by the passengers, Flight 93 crashes in Somerset County, Pennsylvania at approximately 10:10 a.m., killing all on board.

September 11, 2001 -- Al-Hasawi leaves the UAE for Pakistan.

September 13, 2001 -- The VISA card connected to Al-Hasawi's account is used to make six ATM withdrawals in Karachi, Pakistan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be