![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als gij aan den Aldi aan de kassa staat aan te schuiven en ik wring mij voor u in de rij ertussen, dan ben ik asociaal en dan moogt gij mij zeggen da'k achteraan moet aanschuiven zonder dat gij hierdoor asociaal zijt. Maar sta 'k eenmaal achter u, en 't is aan u om te betalen maar gij doet liever een klapke met uwe GSM in plaats van te betalen, dan zijt gij asociaal omdat gij vindt dat de rij achter u maar moet wachten omdat gij tijd hebt, en mag ik u zeggen dat ge moet betalen en uit de weg gaan zonder dat ik hierdoor asociaal ben. En kom nu niet vertellen dat ge gene GSM hebt of niet naar den Aldi gaat, da's precies uwe stijl van argumenteren maar het gaat hier om het principe. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat klonk misschien goed toen ge het schreef, maar het slaat wel absoluut nergens op. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Vreemdeling
|
![]() De slimme pedaal zal er dan wel voor zorgen dat ge 50 km/u in de bebouwde kom en 120 km/u op de snelweg rijdt en niet onnodig traag. Kortom, die slimme pedaal zal rijden gelijk ik rijd!
Ja in uw geval zou zo'n slimme pedaal dus zeker goed van pas komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 'k heb daar m'n bedenkingen bij
als iemand nu 30 rijdt en met die pedaal 50, dan gaat die volgens mij de controle over z'n stuur verliezen en een heleboel gewonden en schade op z'n geweten hebben.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Kun je ze niet ontwijken als ze naast elkaar rijden ? Erachter blijven rijden tot je er wel voorbijkan en/of licht toeteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Lokaal Raadslid
|
![]() U aan de normale snelheid houden heeft niks met stress te maken. Enne...volgens mij moet u niet echt nog werken, is 't niet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik zeg idd niet dat jij de enige bent die zich naar de dood haast. Ik ken er een heel pak en ik weet er nog een hele stapel liggen. Leer rustig leven en geniet er van. Niet de tragere mensen zijn asociaal, het zijn de snelle levers want zij hebben geen tijd voor hun medemens. En dat is zelfs een wetenschappelijk bewezen feit. Hoe sneller men leeft, hoe minder tijd men heeft voor andere. Citaat:
Als de rijen te lang zijn zet ik zelfs mijn kar opzij en ga mijn nichtje zoeken. Dan kan zij een paar kassa's laten bij open doen. Zij mag daar toch baas spelen. En een GSM gebruik ik idd niet, zot. En iedereen overal mij kunnen bereiken zeker en mij kunnen lastig vallen. Ik heb zelfs al duizend keer op mijn kop gekregen van mijn zusters omdat ik de GSM die zij mij hebben gegeven zelfs niet aanzet en oplaad. Mijn leven is nu veel te mooi en rustig omdat te laten verpesten door zo'n rotding. Citaat:
Leer dus om je tijd niet meer tot op de minuut in te delen en zorg dat je het rustiger aan kan doen. Het leven word dan een stuk mooier en aangenamer. En dat die mensen kijken om te zien af er geen vrachtwagen achter hen rijd. Jonge toch, zo'n slecht geweten, dat je al schrik moet hebben voor vrachtwagens. Ik niet hoor, maar ik heb respect voor die mensen, want die rijden voor mij. En ik ga zelfs opzij op hen door te laten als zij van de andere kant komen en meer de de helft van de vrije ruimte op de weg nodig hebben. En die jongens zullen er echt niet kwaad over zijn dat ik slechts tegen 40 door de bebouwde kom rijd, zij mogen er ook niet sneller rijden. Dus je maakt je enkel kwaad omdat je zelf niet optijd bent vertrokken, dat maakt van mij niet een asociaal iemand. Ik ken er echt niet aandoen dat je te laat vertrekt, dat is 100% je eigen schuld. Citaat:
Zij hebben evenveel recht op de eer van de redders te zijn van de snelle maatschappij. Citaat:
Aan jou gejaagd leven. Want daar draaid het om jou totaal gejaagd leven en al wie daar niet aan meedoen is asociaal en onaangepast. Wel ik laat die ballon in je eigen gezicht ontploffen. Waarom zou ik een gejaagd leven moeten gaan leiden. Ik heb tijd hoor. Of ik mij nu haast of ik doe het langzaam aan, op het einde van de dag zit er evenveel in mijn gasopvangballon. Of ik mij nu afjaag of ik doe het rustig aan, op het einde van de maand stort de verzekering evenveel. Of ik mij nu afjaag of ik doe het rustig aan, in het begin van de maand krijg ik evenveel kindergeld. Of ik mij nu afjaag of ik doe het rustig aan, bij de afrekening betaald de stroomafnemer meer net evenveel. Of ik nu geniet van het leven of ik ren mijn leven voorbij op het einde kan ik toch niets mee nemen. Citaat:
ER IS GEEN ENKELE OPENBARE WEG AANGELEGD OP AUTO'S TE LATEN RIJDEN Dus pas je aan met je auto, je bent immers steeds op het terrein dat is aangelegd voor andere weggebruikers dan jou auto. Koning auto heeft terrein gepikt, maar hij heeft nergens eigen terrein. Hij is een bezetter en onderdrukker. Citaat:
En ik zal nooit tussen twee vrachtwagens geplet geraken. Ik heb zelf te veel ervaring met die monsters om niet te weten wat ze zijn. Ik zorg dus steeds dat ik er voldoende afstand van houd. Maar de meeste ongelukken met vrachtwagens gebeuren niet door mensen zoals mij, ik moet mij niet haasten en zal dus niet snel een vrachtwagen voorbij steken om dan voor de neus van dat monster te moeten remmen om de afrit nog te kunnen nemen. Citaat:
Je snelle leven brengt je enkel sneller naar de dood. En het zijn wij die rustig leven die zorgen dat jij in je gehaastheid nog aandacht moet hebben voor wat er rond je gebeurd. Wees dus maar dankbaar dat wij er nog zijn, anders rende je zelfs je eigen nog voorbij. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toen ik nog moest werken, was zelfs mijn ex-schoonbroer regelmaitg kwaam op mij, omdat als ik juist voor hem vertrok hij er zeker van kon zijn dat zijn 20minuten om op zijn werk te geraken te weinig waren. Ik gebruikte voor de zelfde afstand 30tot 40 minuten. En kon dan op het werk nog eerst een kop koffie drinken voor ik moest beginnen werken. We vertrokken op bijna de zelfde plaats en werkte op het zelfde bedrijf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En -hypothetisch dan- als gij die tegenkomt, zeggen die dan van u dat gij ne snelheidsmaniak zijt die u naar de dood haast, omdat gij rapper rijdt dan hun? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoe doet ge dat, zorgen dat de vrachtwagens niet in uw gat hangen en dus voldoende afstand houden? En als er nu 4 wagens in uw gat hangen en die 4e wagen heeft ne vrachtwagen in zijn gat hangen, omdat gij denkt dat ge met een paardenkar onderweg zijt, trekt ge u dat dan aan of is dat zijn probleem? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Vreemdeling
|
![]() Iemand die niet veilig 50 kan rijden moet gewoon zijn rijbewijs inleveren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat mijn nichtje aangaat, die kan niet op 20 plaatsen tegelijk zijn, en dus vraag ik haar enkel om die gejaagde wat sneller door hun leven te laten rennen. Citaat:
En lui, nee. en de tijden veranderen, nee. Ook in mijn jeugd werden er jonge mensen te grave gedragen, en ook uit mijn jeugd zijn er mensen die nu in een rolstoel zitten door hun gejaagd leven. En dat het mijn beslissing is om traag door het leven te gaan en er van te genieten is 100% juist en ik heb dat recht. Maar er is niemand die mij kan en mag verplichten om mijn levensritme te veranderen. Er is niemand die mij kan en mag verplichten mij aan te passen naar het gejaagde leven dat de industrie deze maatschappij wil opleggen. Dus nee, ik handel niet fout, het zijn zij die zich laten opjagen die fout zijn. Het is alleen zo spijtig dat ze daar altijd veel te laat achter komen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je moet dat toch echt eens gaan proberen hoor. Gewoon alles laten draaien en er zelf even naast gaan staan. Pas dan raak je alle stress en zorgen kwijt. Pas dan zie je hoe mooi het leven kan zijn. Citaat:
Ik vind er idd niets aan om tussen een bende gejaagden te rijden. Want dan is het toch gedaan met mijn rust en moet ik hen veel te veel in het oog houden. Mij vind je dus idd niet meer voor 9 uur op de baan en ook niet tussen 15.00 en 19.00 uur. Dan hebben mensen zoals ik daar idd niets verloren. Daar geef ik je 100% gelijk in. Citaat:
De rest is enkel aangelegd om te zorgen dat de goederen veilig en wel terbestemming geraken. Niks auto, men heeft alles moeten aanpassen omdat de auto's anders verhinderen dat de goederen om hun plaats geraken. Citaat:
Ik heb er zelf lang genoeg mee gereden. En ik weet ook wanneer een vrachtwagen een gevaar voor de andere weggebruikers word. En als ik 4 wagens achter mij heb hangen als ik een vrachtwagen in haal wil dat zeggen dat die 4 veel te snel reden, want ik steek vrachtwagens voorbij tegen 120/130 per uur. Citaat:
Moest men al deze die onveilig rijden door hun snelheid en gejaagdheid hun rijbewijs intrekken dan was zelfs de milieuvervuilig voor een groot deel opgelost. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Traagheid of zelfs apathie (in 't geval dat ge het ni erg vindt dat ze u aan de kassa voorsteken) is totaal iets anders als rust zenne. En tot hiertoe probeert ge mij niet rust maar wel traagheid en apathie op te dringen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien moet ge eens nadenken of gij nog wel meekunt in het huidige verkeer, en dus niet het verkeer gelijk gij het graag zou hebben en dat afgestemd is op uw levensritme, maar het verkeer gelijk het momenteel is. Er is vanalles dat ne mens niet meer goed kan met het ouder worden, met een auto rijden is daarop geen uitzondering. En 't gaat alleen nog verslechteren zenne. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens 30 km/u is in de meeste gevallen de juiste snelheid in de bebouwde km. Citaat:
![]() Maar waarschijnlijk heeft u de gave voor anderen te kunnen beslissen wat hun veilige snelheid is. Laatst gewijzigd door Bobke : 2 november 2006 om 18:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is meestal de snelheid die zo weinig mogelijk verschilt van de andere autos rondom u. En als ge die snelheid niet kunt of durft halen, moet ge uw rijbewijs inleveren, want dat zijt ge onveilig door onaangepaste snelheid. En dan hebben we het nog niet over wat ge nog allemaal niet kunt in een noodsituatie. Laatst gewijzigd door Jawatte : 2 november 2006 om 19:10. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn zelfs zij die de jeugd opjagen. En ik was rond jou leefttijd of mss zelfs nog jonger toen ik de opjagers van mij heb afgeschud en ben dus reeds op jeugdige leeftijd rustiger gaan leven en er van gaan genieten. Dat leverde zelf zeer komische situaties op als ik uitging. De meisjes lieten de jongens aan hen trakteren en als ze dan naar huis moesten, kwamen ze aan mij vragen of ik hen wilde naar huis brengen. Want ze wilden veilig thuis komen en niet eerst een paar maanden in het ziekenhuis liggen of op het kerkhof eindigen op jonge leeftijd. En wie zegt er dat ik niet met het verkeer mee kan, het is niet omdat ik mij niet laat opjagen dat ik het niet zou kunnen hoor. Ik heb lang genoeg met de ziekenwagen gereden, ik heb dus reeds lange tijd bewezen dat ik het wel kan. Ik mag alleen niet meer met de ziekenwagen rijden, omdat ik geen zware gewichten meer mag tillen. Citaat:
Jij staat op dat ogenblik aan de zijkant. In een winkelstraat is iedereen gestresseerd opdat men bang is niet optijd alle winkels te hebben afgelopen. Het is dus niet de snelhied waarmee iemand anders jou verplaatst die de gejaagdheid bepaald, maar de snelheid die jij je zelf oplegt om ergens te geraken of iets af te werken. Citaat:
Een haas die op zijn gemak naar een kropsla huppel geniet en is rustig. Citaat:
Jantje zegt dat jij je eens wat minder moet opjagen en wat meer moet genieten van het leven. Want het is je gejaagd leven dat je opjaagd in het verkeer. En ik hoop voor jou dat je nooit fier moet zijn omdat je mensen levens hebt vernield door je gejaagd leven. Citaat:
Geen juist antwoord, geen rijbewijs. Citaat:
Citaat:
En jongen, wees gerust ik dring jou zeker mijn levenfilosofie niet op. Want dan zou je zelfs niet meer aan een bezinepomp mogen stoppen, maar je brandstof zelf moeten winnen. Citaat:
Dus ik heb het recht om dat ook van andere te verlangen, jij hebt dat recht dus niet want jij kan je niet aanpassen naar andere. Denk jij nu echt dat iemand met meer dan een miljoen kilometers achter het stuur niet weet wat hij moet doen bij noodgevallen, jonge ik denk dat jij nog veel kan leren van mensen zoals ik. Citaat:
Maar niet om de zelfde reden denk ik. Er zijn er veel te veel die denken dat ze overal sneller kunnen rijden dan die 50, en vergeten dat binnen bebouwde kommen hun 50 vaak nog veel te snel is. |
|||||||||
![]() |
![]() |