Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2006, 12:50   #141
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Een prima Dewever gehoord in de zevende dag, denk er voor het eerst aan een lidkaart te kopen van de N-VA...

Mensen die elkaar een mes in de rug planten spreekt je precies wel aan hé BVL?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 12:50   #142
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Er staan N-VA nog moeilijke tijden te wachten.
Frieda Brepoels neemt onslag als ondervoorzitter!!!
Een teken dat zij de wil van de partijraad niet respecteert, had ik van haar niet verwacht !
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 12:53   #143
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
De partijraad heeft een moeilijke beslissing genomen. Maar noodzakelijk.

Alleen haalde de N-VA mss 7% (15% is totaal ongeloofwaardig), maar zelfs als ze 15% haalde, en het VB 22 �* 25%, dan nog heb je niet genoeg en sta je totaal buiten spel. De strategie die de N-VA volgt is: de traditionele partijen meekrijgen. En dat is ook de enige weg. Bart wist ook dat hij door (extreem)rechts nu nog harder gaat aangepakt worden, en dat komt nu ook uit. Respect voor Bart.

Van Hoorebeke steunde de N-VAcampagne in Gent en Brepoels neemt geen ontslag uit de partij vooralsnog. Die halvering vd Bende van Vier is voorlopig niet aan de orde.
De partijraad heeft idd de juiste beslissing genomen. Als de nva alleen was gegaan waren ze zoals je zegt samen met het vlaams belang niet sterk genoeg. De vld, cdv en de spa zouden het dan alleen kunnen doen en dat is helemaal verkeerd. Ik ben zeer opgelucht dat nva voor het kartel heeft gekozen zodat we met een stevige staatshervorming een stapje dichter bij de onafhankelijkheid kunnen komen. Zonder de nva in de regering zouden we alleen maar grote stappen achteruit zetten!!!
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 12:54   #144
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
De partijraad heeft een moeilijke beslissing genomen. Maar noodzakelijk.

Alleen haalde de N-VA mss 7% (15% is totaal ongeloofwaardig), maar zelfs als ze 15% haalde, en het VB 22 �* 25%, dan nog heb je niet genoeg en sta je totaal buiten spel. De strategie die de N-VA volgt is: de traditionele partijen meekrijgen. En dat is ook de enige weg. Bart wist ook dat hij door (extreem)rechts nu nog harder gaat aangepakt worden, en dat komt nu ook uit. Respect voor Bart.

Van Hoorebeke steunde de N-VAcampagne in Gent en Brepoels neemt geen ontslag uit de partij vooralsnog. Die halvering vd Bende van Vier is voorlopig niet aan de orde.
maar man toch, zie je het dan niet. Ze hebben ons verkocht. Misschien is die beslissing wel oprecht genomen, maar de kaloten gaan ons toch bedriegen na de verkiezingen. En wat heb je dan nog over? NIETS
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 12:56   #145
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En wat zou jou zoveel aantrekkelijker voor de N-VA maken dan De Decker?
Ik moet volgend jaar ook stemmen, meer hoeft echt niet...
Ik wil gewoon wat best is voor Vlaanderen, een partijidioot ben ik nooit geweest en zal het nooit zijn...
Weverken is echt aangedaan, dat wil zeggen dat het een mens is in de politieke beestenboel. In het Blok is dit gewoon niet mogelijk, daar zag ik slechts onmensen, met her en der een schaarse uitzondering.
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 12:57   #146
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik had het kunnen denken.....
Kijken naar de heruitzending dus. Er was eerst een interview met BDW en nadien een debat tn JMDD en FDW.
Hopelijk wordt er niet geknipt.
Oud 10 december 2006, 12:58   #147
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
De partijraad heeft idd de juiste beslissing genomen. Als de nva alleen was gegaan waren ze zoals je zegt samen met het vlaams belang niet sterk genoeg. De vld, cdv en de spa zouden het dan alleen kunnen doen en dat is helemaal verkeerd. Ik ben zeer opgelucht dat nva voor het kartel heeft gekozen zodat we met een stevige staatshervorming een stapje dichter bij de onafhankelijkheid kunnen komen. Zonder de nva in de regering zouden we alleen maar grote stappen achteruit zetten!!!
ben je nu werkelijk zo dom? Er komt helemaal geen grote staatshervorming. De aftocht is al lang ingezet! Di rupo gaat gewoon weer neen zeggen op alles wat cd&v gaat vragen, en daar zal het bij blijven. In het beste geval krijgen we een paar flutbevoegdheden maar zal dat weer miljarden kosten per jaar
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 12:58   #148
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
maar man toch, zie je het dan niet. Ze hebben ons verkocht. Misschien is die beslissing wel oprecht genomen, maar de kaloten gaan ons toch bedriegen na de verkiezingen. En wat heb je dan nog over? NIETS

Inderdaad.
Wat belet de CD&V de N-VA te dumpen na de verkiezingen ? Niets.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 12:59   #149
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Oh, een staatshervorming komt er zeker. Als de de CD&V aan de macht komt, herstellen ze het status-quo weer, en wordt onafhankelijkhied weer eens uitgesteld.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 13:08   #150
Keats
Gouverneur

Keats's schermafbeelding

Standaard

Smullen dit, voor Nederlanders!
Keats is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 13:22   #151
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
ben je nu werkelijk zo dom? Er komt helemaal geen grote staatshervorming. De aftocht is al lang ingezet! Di rupo gaat gewoon weer neen zeggen op alles wat cd&v gaat vragen, en daar zal het bij blijven. In het beste geval krijgen we een paar flutbevoegdheden maar zal dat weer miljarden kosten per jaar
Idd maar wat erger is dan Geen staatshervroming is een slechtse staatshervroming .? één wqaarbij leterme voor wat kruimels de brusselse rand afstaat of waarbij men zaken terug overheveld naar het federale niveau zoals leterme nu al wil doen met buitenlandse handel.

Ik vraag me af wie er na het onverwijlde B-H-V bedrog en de diktaten van het ACW nog gelooft in het vlaamse"imago" van de cdenv.

Als het ACW als kan bepalen wie op welke lijst mag staan. Dan is hun macht TOTAAL.Niet alleen denva kent zijn bazen maar ook de tsjeven moeten luisteren.. naar een belgicistische vakbond.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 13:32   #152
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Oh, een staatshervorming komt er zeker. Als de de CD&V aan de macht komt, herstellen ze het status-quo weer, en wordt onafhankelijkhied weer eens uitgesteld.
Inderdaad, en die minimale staatshervorming zou er ook gekomen zijn zonder het kartel. CD&V zou dat om haar geloofwaardigheid te behouden ook alleen gedaan hebben.
Dan nadien een onwerkbare coalitie met 6 partijen. En de N-VA kon met haar 10% perfect oppositie voeren en bij de volgende verkiezingen brokken maken.

Nu kunnen ze het vergeten.
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 13:34   #153
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Jean-Marie Dedecker staat weer op straat. De N-VA koos namelijk voor het kartel met CD&V en zal Jean-Marie Dedecker niet op een lijst zetten voor de verkiezingen van volgend jaar. Dat heeft de partijraad van de N-VA zaterdag beslist.

Tweederde van de leden van de partijraad stemden voor het kartel met CD&V. De partijtop zal aan Jean-Marie Dedecker vragen om lid te blijven van de partij, maar die stapt zelf op.

"Ik voel mij verraden, vooral door Bart De Wever. Drie keer staat de NV-A achter haar beslissing om mij in de partij te halen en nu gooit ze het roer helemaal om. Ik dacht dat de N-VA een rechtlijnige partij was, maar ik heb me blijkbaar weer vergist," reageerde een zichtbaar teleurgestelde Dedecker.

N-VA-voorzitter Bart De Wever verklaarde in het radiojournaal dat het kartel het gehaald heeft "omdat we er absoluut bij moeten zijn voor de volgende ronde van de staatshervorming, en omdat we niet voldoende kunnen wegen zonder de CD&V".
bron: gva
deryz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 13:34   #154
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Ik neem het nu vooral personen als Peumans het kwalijk dat ze Dedecker niet wilden.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 13:42   #155
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tuurlijk, juist zoals nva nooit in een vlaamse regering ging stappen zonder splitsing bhv, zoals ze nooit in een regering wouden gaan met spa & ps, denk je nu echt dat er een grote staatshervorming komt?
Oud 10 december 2006, 15:14   #156
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Voor mij is het intussen duidelijk: in juni volgend jaar zal er een diagonale lijn op mijn stembiljet komen te staan. Zaterdag 9/12 zal voor mij de dag zijn dat de N-VA ten grave gedragen is door de tsjeven in haar partijmiddens...

Dat de N-VA uiteindelijk kiest voor de zekerheid en de postjes had ik nooit gedacht. Ik hoopte dat de N-VA de laatste rechtlijnige partij in dit land was, maar ze zijn al in hetzelfde bedje ziek als al die andere windhanen.

N-VA, een gelukkige Belgische toekomst gewenst, hypocriete lafaards. Pseudo-tsjeven.

Hoe pijnlijk ook, van mij mag het kartel een stevige knauw krijgen in juni volgend jaar. Ze leiden in alle geval al gezichtsverlies. Voor de CD&V is het beter na de verkiezingen volgend jaar de N-VA gewoon te dumpen...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 15:18   #157
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 15:26   #158
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het is toch normaal van de NV-A.Een partij die zijn kiezers bedriecht BHV.Nu JMDD.Wat verwacht men van zo een partij.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 15:30   #159
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Die komt er niet. Eerder misschien wat restjes links en rechts om het de dwergtsjeven wat te sussen.

Samen met de N-VA is ook de Vlaamse zaak dood. De enige andere partij die Vlaanderen zogezegd hoog in het vaandel voert, is een lege doos.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 15:33   #160
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Zonet gehoord op het nieuws : 62 % pro kartel.
Wel, wel, dat had ik niet verwacht.
Dat had ik wel verwacht. Het stemmenkanon Dedecker ging na enige tijd de leidersrol opeisen binnen de NV-A en alle andere bekende figuren konden dan maar in de toekomst wat in de schaduw van ' de partij van Dedecker ' optreden. En daar houdt niemand van, noch bij de VLD, noch bij CD&V en nu ook de NV-A.
Dedecker is gewoon een einzelgänger en die kan alleen maar zijn eigen weg gaan.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 december 2006 om 15:47.
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be