![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de kroost buiten is, meerderjarig worden, vrouw die dopt/werkt...enfin zo zijn er wel genoeg situaties. En een gezin dat is minimaal 2 en maximaal ? personen. Dus feitelijk pp is het niet echt ruim te noemen. Tenslotte men dat zo zien.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 december 2006 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
niet-Westerse vreemdelingen) én tegelijkertijd de sociale bijdragen te verminderden met het gedeelte dat nu dient ter financiering van de kinderbijslag zodat de nettolonen zouden stijgen, waardoor de werkende bevolking per saldo geen nood meer zou hebben aan kinderbijslag. Een dergelijke maatregel zou de werklozen en de werkbekwame OCMW-leefloontrekkers extra stimuleren om WERK te zoeken. Er is dringend nood aan een mentaliteitswijziging waarbij voor werkbekwamen WERKEN opnieuw beschouwd wordt als de normale manier om geld te verdienen. Alleen arbeid bevrijdt u uit de armoede. Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 december 2006 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij je een werkgelegenheidsvoorstelvoor+45ershebtinjemouw? Behalve die 5€ natuurlijk. Bedelen op zulke leeftijd is niet netjes.
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Werkenden doen er uiteraard ook goed aan voldoende te sparen (in plaats van alles te verbrassen), ten einde in staat te zijn mogelijke moeilijke periodes te overbruggen. Dat is gewoon een kwestie van persoonlijke verantwoordelijkheid. Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 december 2006 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed eender welk systeem; dat zijn doekjes tegen het bloeden. Wat mij betreft moet de sociale lasten op arbeid zakken naargelang met ouder wordt zodat met de loonstijging op leeftijd ook een loonlastenverlaging heeft waardoor de werkgevers geen nadeel meer ondervinden van ouderen te werk te houden of te stellen. Tenslotte daar draait het allemaal om, de centen!
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zegt niet dat dit het voldoende is, maar ook het minimum loon is dus niet echt voldoende om van te leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij toch ook? Tenslotte we geven het hun in een cadeaupapiertje. We zoeken goedkoop!
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Goedkoop ja,maar geen slavernij hé ![]()
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U moet het mij niet vertellen, maar zoals ik al 100 keer verteld heb, ze nemen me niet meer aan. Wat stelt u voor voor werkloze 55+ers die gewoon niet meer aan de bak komen ? Kinderbijslag afschaffen is gewoon een stap terug naar de 19de eeuw. Ooit uzelf geïnformeerd over de miserie in werkmansgezinnen voor er kinderbijslag bestond ? Misschien moet ik daar nog bijvoegen 'en voor de vrouwen het kindergeld zelf in handen kregen'.
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar hoe dan ook, wij zitten met een grote groep armen die niet aan de bak komen en dat kost ons allen veel geld. Om hier op te bezuinigen nemen we dan nog eens liefst van al mensen van vreemde landen binnen om het nog eens goedkoper te hebben, wat ons nog eens meer geld kost uiteindelijk om de groeiende groep armen van bij ons te kunnen steunen. Zie je het? We doen het verkeerd! En het rare is, de arme groep mensen van bij ons steunen dan nog eens de vreemdelingen die hier in plaats komen werken! Hoe raar? Het lijkt wel voetbal waarin de ééne ploeg de bal aan de andere ploeg gaat gaan geven en uit de weg gaat om een doelpunt aan hun te verliezen. Echt, zo is het!
![]() |
![]() |
#155 |
Staatssecretaris
|
![]() nee, maar ik mag toch ook een persoonlijk standpunt hebben of mag dat niet? werklozen die langdurig werkloos zijn en NIET willen werken moet men aanpakken, dat is toch niet meer dan normaal??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Steeds meer werklozen verliezen uitkering
ma 18/12/06 - In de eerste negen maanden van dit jaar hebben al meer dan 16.000 werklozen een tijd geen uitkering gekregen omdat ze een baan of een opleiding geweigerd hebben. Dat schrijven de Concentra-kranten. ![]() Ten opzichte van vorig jaar is het aantal geschorste werklozen gestegen met elf procent. De groep geschorste werklozen is nog nooit zo groot geweest. Directeur-generaal Theo Schollen van de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) legt de oorzaak van de stijging vooral bij een betere doorstroming van informatie over de werklozen. Sinds juli 2004 hanteert de RVA een streng activeringsbeleid, waarbij vooral langdurig werklozen worden opgevolgd. Langdurig werklozen worden uitgenodigd voor een gesprek, waarbij ze moeten aantonen dat ze voldoende inspanningen leveren om werk te vinden. Als dat niet het geval blijkt te zijn, krijgen ze een aangepast begeleidingstraject om werk te vinden. Wie dan nog onvoldoende inspanningen blijft leveren of een baan of een opleiding weigert, kan worden geschorst. Hoe overleven geschorste werklozen? Voor een groot deel van de geschorste werklozen is het onduidelijk hoe ze overleven zonder hun uitkering. Uit een steekproef van de RVA blijkt dat van zo'n dertig procent geen spoor is terug te vinden in de databanken van de sociale zekerheid. Wellicht leven ze tijdens de schorsing van zwartwerk of het inkomen van hun partner. Bron/Vrt nieuws net
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel er zijn idd ook profiteurs tussen de werklozen, maar het grootste gedeelte is dat niet. En schaf het kindergeld af en je zit met nogeens een paar 100.000 gezinnen die in armoede mogen gaan leven. Want wat men krijgt aan invaliditeit is ook niet echt om over naar huis te schrijven hoor. En wat die belastingen aan gaat. Schaf om te beginnen de vele zinloze en dure staatsinstellingen af en je hebt zo al een overschot. En dan wil ik je er nog even op wijzen dat Julle Kabas het reeds zong toen ik nog een kind was, het zijn zotten die werken. Want je word daar niet rijk van. En ik kan je met mijn levenservaring enkel zeggen dat hij toen reeds gelijk had. Nu ik invalide thuis zit en rustig leef. En ik rustig de tijd heb om zelf voor mijn gas en stroom te zorgen en zelfs een deel daarvan kan verkopen, heb ik een groter inkomen dan toen ik werkte. En ik kan je dan nog verzekeren dat er veel werkenden zijn die zelfs niet aan het inkomen van een werkloze komen. En dat deze mensen helemaal in de stront terecht komen als zij moeten gaan leven van een vervangingsinkomen. Wat er moet gebeuren om de armoede weg te krijgen is heel wat anders dan mensen bestraffen omdat ze geen werk vinden of omdat ze niet gaan werken, maar liever voor hun kinderen zorgen. Men moet maar eens beginnen met een paar wetten af te schaffen en het makkelijker maken voor de mensen om zelfstandige te worden. Zowel de papierberg als de financiele kost om door deze papierberg te geraken is een enorme hinderpaal voor veel mensen om zelfstandige te worden en om thuis te werken en zo voor hun kids te zorgen. Om je een idee te geven, voor een kleine huiselijke biogas installatie moet je een milieuvergunning, een bouwvergunning, een zware/gevaarlijke industrie vergunning, een uitbatingsvergunning, een wijziging van bestemming van het pand vragen, een veiligheidsattest aanvragen en een afvalverwerkingsvergunning hebben. Terwijl dit eigenlijk niet meer is dan een gasleiding van je verwarming en een automotor die staat te draaien. Zo moet iemand die een klein strijk bedrijfje begint, over dezelfde vergunningen beschikken als voor een huiselijke biogas installatie, of de buren hebben het recht je bedrijfje te laten sluiten. Ja, zelfs een naai atelier moet een massa papierwerk doorlopen, of iemand die een grote ruimte heeft en deze wil verhuren voor vergaderingen moet eerst een hoop geld uitgeven en vergunningen aanvragen voor dit mag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
men denkt en werkt in die instellingen nog steeds op regionaal en landelijk niveaux, terwijl de industrie reeds jaren op Europees en zelfs Wereld niveaux werkt en denkt. De meeste problemen zijn zo opgelost als men begint met een europees minimumloon en met Europese sociale zekerheid en met Europese belastingsnormen. Nu verdiend een arbeider in Polen of Griekenland nog niet de helft van wat een arbeider in Belgiê of Nederland verdiend voor het zelfde werk. Maar de bedrijven vragen wel de zelfde prijzen voor hun producten over de hele EU en zelfs over de hele wereld, enkel de belastingen er op verschillen nog van land tot land. Met andere woorden, een stoel gemaakt in België, Nederland, Griekenland of Polen heeft overal dezelfde bassisprijs voor de consument, enkel de belastingen er op verschillen voor de consument en de productieprijs voor het bedrijf dat deze stoel laat maken. En dat is er verkeerd in onze maatschappij. Te veel papierwerk en te veel verschillen binnen de EU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het omgekeerde kan ook niet. Trouwens ze zouden wel gek zijn hun diensten zo duur te maken als bij ons. Weet je wel hoeveel bedrijven er zich momenteel registreren in die landen momenteel....ik dacht een 20'000 nieuwe bedrijven per jaar. Ze hebben daar twee belasting tarieven 18 en 32%. Wij hebben er een handleiding bij nodig en we snappen het nog maar voor de helft. Kunnen wij een puntje aan zuigen natuurlijk. Ik denk eerder dat we België niet meer als land moeten zien maar als provincie in europa waar het nu eenmaal peperduur is. Goed om te werken maar niet om in te wonen.
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb persoonlijk altijd de mening gehad, dat men in het buitenland moet kunnen gaan werken en leven voor een bedrijf dat je in belgiê betaald volgens de belgische normen en met de belgische sociale zekerheid. Pas dan heb je als arbeider een goed en luxe leven. En wat de papierwinkel hier aangaat, mijn zoon zit in het 4 jaar handel TSO en ik kan je verzekeren dat ik bio- en industiële wetenschappen veeel gemakkelijker en begrijpbaarder vind, dan zijn handelswetten. Sommige zaken er in spreken elkaar zelfs gewoon tegen. Ik werk dan nog zonder personeel en heb slechts een zeer evenvoudig bedrijfje met slechts één klant en zonder leveranier, die zelf de facturen maakt en zelf de nodige papieren bezorgd voor mijn belastingsaangifte. Ik kan dus nog werken zonder ingewikkelde boekhouding. Vaak heb ik echt medelijden met de winkeliers en bedrijven die met een paar 10talle leveraniers en afnemers zitten. En ik vind idd ook dat het tijd word dat men gaat beseffen, dat België niet meer is dan een provincie van de EU. Dat het nu bijna onmogelijk is om de wetten en lonen over de EU gelijk te stellen, weet ik ook. En het gaat nog moeilijker worden na 1/1/07 als er nogeens 2 landen zijn bijgekomen. Men moet dus dringend stoppen met de uitbreiding en nu eerst eens alles op orde stellen en gelijk stellen. |
|
![]() |
![]() |