Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

Discussietools
Oud 25 januari 2007, 12:50   #141
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Maar die profeten hebben dat gedaan in opdracht van God. Hij heeft die altijd gestuurd om de mensen "iets" te helpen onthouden, want mensen zijn nogal "vergeetachtig".
Bewijs dat maar eens.
Ge moest eens weten hoeveel profeten momenteel zitten te kaarten met Napoleon, Elvis en Hitler.
Bobke is offline  
Oud 25 januari 2007, 13:21   #142
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat komt omdat het geloof zelf teert op het beloven van voorspoed.
Het beloofde land, het paradijs, de vermenigvuldiging van brood en vissen, wonderbaarlijke visvangst, het manna.
Sinds het westen het OCMW oprichtte stromen de andersgelovigen hier toe.
Ze hebben blijkbaar meer vertrouwen in onze God.
Hier kan ik jou geen ongelijk geven, er zit wel waarheid in. Maar of ze meer vertrouwen hebben in onze God daar betwijfelt ik wel over. Groet Ronny
ronnydecoster is offline  
Oud 25 januari 2007, 13:26   #143
Uh-Huh
Banneling

Uh-Huh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar. Als goddeloze heb ik meer eten en drinken dan vele godvrezende en godaanbiddende mensen. Dit zou toch al een belletje moeten laten rinkelen.

En waarom laat jouw allah het dan constant beven en overstromen in net die landen waar de mensen vijf maal per dag hun hoofd in het zand en hun kont in de lucht steken om allah te aanbidden? Beetje ondankbaar van allah toch?
God wil het geloof van de mensen in Hem testen. Het is niet omdat jouw iets slecht overkomt, dat Hij daarom niet bestaat. En het leven op aarde is maar voor een korte tijd. Laat de ongelovigen proberen een paradijs te maken op aarde; dat is niets vergeleken met wat je in het hiernamaals krijgt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb trouwens een heel legertje robotjes gemaakt die om de zoveel uur voor me komen buigen en me loven. doet me niks. Als ik ze anders programmeer dan maken ze om het uur een rondedansje.
rare god dat die zelf schepseltjes maakt om zichzelf te laten loven, lijkt wel op een psychologische afwijking.
Jij bent dan ook geen God. Jij zal nooit een God kunnen begrijpen. En Hij lijkt zelfs in de verste verte niet op Zijn creaties, daarom kun je Hem ook niet vergelijken met mensen of menselijke eigenschappen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 25 januari 2007 om 13:34.
Uh-Huh is offline  
Oud 25 januari 2007, 13:29   #144
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster Bekijk bericht
Maar Asaf kwam op andere gedachten, omdat de goddeloze voorspoed genieten, zei Asaf verder over hen : "Daarom heeft de hoogmoed hun tot halsketting gediend; het geweld omhult hen als een gewaad. Hun oog is uitgepuild van het vet; zij zijn de inbeeldingen van het hart te boven gegaan. Zij spotten en spreken over dat wat slechts is ; over afzetten spreken zij in verheven trant. Zij hebben hun mond in de hemel zelf gezet, en hun tong , die gaat rond op de aarde." Kwaaddoeners dragen trots als een halsketting, en hun gewelddaden zijn zo talrijk dat deze hen als een gewaad bedekken. Omdat zij vastbesloten zijn te doen waar zij zin in hebben, intimideren zij anderen. De ogen van de godelozen zijn niet hol, door gebrek aan voedsel, maar puilen uit van het vet, door corpulentie als gevolg van vraadzucht (Spreuken 23:20). Hun gekonkel is zo succesvol dat zij zelfs de inbeeldingen van hun hart overtreffen. Zij spreken in een trotse "verheven trant" over hun bedrog. Ja, zij zetten hun mond in de hemel, en hun tong gaat rond op de aarde! Omdat zij geen respect hebben voor wie dan ook in de hemel of op de aarde, bespotten zij God en belasteren zij mensen. Groet Ronny
Asaf had twijfels.; wat menselijk is. Maar hij moest toch hebben geweten dat God de ongelovigen laat genieten op aarde omdat ze in het hiernamaals zullen gestraft worden.
Uh-Huh is offline  
Oud 25 januari 2007, 13:34   #145
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja een egoïst is het wel als we gelovigen mogen geloven.
Laat dat nu juist een menselijk gebrek zijn.
Een egoïst? Je maakt een fout door Hem te vergelijken met mensen. Hij is jouw Schepper en tot Hem zul je wederkeren. Hij heeft het recht om bepaalde dingen van je eisen.
Uh-Huh is offline  
Oud 25 januari 2007, 13:47   #146
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat het geloof zelf teert op het beloven van voorspoed.
Het beloofde land, het paradijs, de vermenigvuldiging van brood en vissen, wonderbaarlijke visvangst, het manna.
Sinds het westen het OCMW oprichtte stromen de andersgelovigen hier toe.
Ze hebben blijkbaar meer vertrouwen in onze God.
Het OCMW? Doet me denken aan het vroegere islamitisch systeem met de zakat.

Veel mensen voelen zick ook verstikt door de zogenaamde islamitische landen. Hier kan je ten minste een vrije moslim zijn en daar niet. Nee, daar moet je alle "islamitische" regels volgen die ene imam Abdullah, moefti Achmed of Ayatollah Khomeini je voorschrijft. Mensen zijn dat ook beu.
Uh-Huh is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:02   #147
ronnydecoster
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Asaf had twijfels.; wat menselijk is. Maar hij moest toch hebben geweten dat God de ongelovigen laat genieten op aarde omdat ze in het hiernamaals zullen gestraft worden.

Kijk daar heb je een punt aangehaald, ze twijfelde aan God dat hij rechtvaardig is. Als gevolg van hun rechtvaardigheidsgevoel vinden veel mensen het erg benauwend te moeten aanzien dat degenen die oneerlijk zijn en geen achting voor God of hun medemensen bezitten, succes schijnen te hebben. Net als de Hebreeuwse profeet Habakuk hebben andere rechtvaardige personen afgevraagd : Waarom doet God toch niets? Had: 1:2-4. Dit is ook Asaf overkomen. Niettemin besefte Asaf dat het verkeerd was aan zulke gedachten toe te geven . Hij zei : Had ik besloten om zo te spreken, dan zou ik ontrouw zijn geworden aan het geslacht van uw kinderen. En peinsde ik ook om het te begrijpen, toch bleeft het een kwellend raadsel in mijn oog (Psalm 73: 15-16, De Katholieke Bijbel). Ja, de Psalmist besefte dat wanneer hij de dienst voor God als nutteloos zou beschouwen, hij werkelijkheid deloyaal was jegens de getrouwen. Door openlijk twijfel tot uitdrukking te brengen, zou hij bovendien het geloof van sommige kunnen ondermijnen. Wij moeten in gedachten houden dat God ons onder geen enkele omstandigheden in de steek zal laten als wij Hem trouw blijven.
Groet Ronny
ronnydecoster is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:06   #148
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
God wil het geloof van de mensen in Hem testen. Het is niet omdat jouw iets slecht overkomt, dat Hij daarom niet bestaat. En het leven op aarde is maar voor een korte tijd. Laat de ongelovigen proberen een paradijs te maken op aarde; dat is niets vergeleken met wat je in het hiernamaals krijgt.
Ik dacht dat God alwetend was?

Citaat:
Jij bent dan ook geen God. Jij zal nooit een God kunnen begrijpen. En Hij lijkt zelfs in de verste verte niet op Zijn creaties, daarom kun je Hem ook niet vergelijken met mensen of menselijke eigenschappen.
Maar jij wel hé?!

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:08   #149
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah? Dat mag niet! Genieten als ongelovige?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:10   #150
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik dacht dat God alwetend was?
Ja, maar de mensen niet.
Citaat:
Maar jij wel hé?!

Paulus.
Helemaal niet. Ik schrijf hier ook alleen maar wat ik in de koran heb gelezen.
Uh-Huh is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:11   #151
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een egoïst? Je maakt een fout door Hem te vergelijken met mensen. Hij is jouw Schepper en tot Hem zul je wederkeren. Hij heeft het recht om bepaalde dingen van je eisen.
Neen.

Als Hij mij schiep met een vrije wil dan moet Hij mijn wil ook vrij laten.

Als Hij bepaalde dingen van me eist, dan had Hij me maar zo moeten maken dat ik aan zijn eisen voldeed. Ik ben niet verantwoordelijk voor de tekortkomingen waarmee Hij mij schiep. Ik heb mezelf niet gemaakt.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:12   #152
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah? Dat mag niet! Genieten als ongelovige?

Paulus.
Natuurlijk wel. Geniet zoveel je wil maar daarom hoef je God niet te vergeten.
Uh-Huh is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:13   #153
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar de mensen niet.
Als Hij alwetend is, waarom moet hij dan nog mensen testen?

Citaat:
Helemaal niet. Ik schrijf hier ook alleen maar wat ik in de koran heb gelezen.
Ik lees in de Bijbel iets helemaal anders. Ik zie niet in waarom de Koran zo verheven zou zijn boven alle andere geschriften.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:20   #154
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.

Als Hij mij schiep met een vrije wil dan moet Hij mijn wil ook vrij laten.
Hoe bedoel je? Je bent vrij. Maar omdat Hij jouw schiep, kan Hij jouw ter verantwoording roepen voor je daden.

Ik begrijp dat mensen God liever vergeten omdat ze door niemand ter verantwoording willen geroepen worden. Helaas, is dat een persoonlijke wens van mensen en niet de realiteit.
Citaat:
Als Hij bepaalde dingen van me eist, dan had Hij me maar zo moeten maken dat ik aan zijn eisen voldeed. Ik ben niet verantwoordelijk voor de tekortkomingen waarmee Hij mij schiep. Ik heb mezelf niet gemaakt.

Paulus.
Welke tekortkomingen? Geen enkele mens is perfect.
Uh-Huh is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:24   #155
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je? Je bent vrij. Maar omdat Hij jouw schiep, kan Hij jouw ter verantwoording roepen voor je daden.
Als ik verantwoording moet afleggen ben ik niet vrij.

Citaat:
Ik begrijp dat mensen God liever vergeten omdat ze door niemand ter verantwoording willen geroepen worden. Helaas, is dat een persoonlijke wens van mensen en niet de realiteit.
Dat zeg jij...

Citaat:
Welke tekortkomingen? Geen enkele mens is perfect.
God niet willen aanbidden bijvoorbeeld.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:32   #156
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Als Hij alwetend is, waarom moet hij dan nog mensen testen?
Nee, God weet wat jouw keuzes in het leven zullen zijn maar jij en andere mensen weten dat niet. Hij kan je niet belonen of straffen als je niet beseft wat je juist of verkeerd hebt gedaan.
Citaat:
Ik lees in de Bijbel iets helemaal anders. Ik zie niet in waarom de Koran zo verheven zou zijn boven alle andere geschriften.

Paulus.
Wat lees je in de bijbel dan?
Uh-Huh is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:38   #157
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter

Voodoo Child's schermafbeelding

Standaard

Maar duifjes toch, zo in de religieuze lectuur verzeilt
Voodoo Child is offline  
Oud 25 januari 2007, 14:42   #158
Uh-Huh
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik verantwoording moet afleggen ben ik niet vrij.

Dat zeg jij...

God niet willen aanbidden bijvoorbeeld.

Paulus.
Nee, je bent niet volkomen vrij maar wel vrij om keuzes te maken.

Alles wat ik zeg komt uit de koran. Of denk je dat ik hier zomaar wat zit te verzinnen? Ik zal anders vanaf nu de verzen geven.. maar dan duurt het wat langer om te antwoorden.

En God niet willen aanbidden is geen tekortkoming maar een persoonlijke keuze.
Uh-Huh is offline  
Oud 25 januari 2007, 15:08   #159
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, God weet wat jouw keuzes in het leven zullen zijn maar jij en andere mensen weten dat niet.
Jij zei dat God het geloof van mensen in Hem wil testen. En dat moet Hij niet doen als Hij alwetend is. Ikzelf weet als geen ander wat mijn keuze is daarin.

Citaat:
Hij kan je niet belonen of straffen als je niet beseft wat je juist of verkeerd hebt gedaan.
Ik dacht dat God alle kon?
Maar afgezien van dat is dat toch een reden om Hem niet te willen kennen? Hij kan je dan ook niet straffen of belonen. Ik heb helemaal geen straf of beloning nodig, ik ben absoluut geen vragende partij.

Citaat:
Wat lees je in de bijbel dan?
Dat God engelen heeft geschapen die Hem voortdurend aanbidden.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 25 januari 2007, 15:12   #160
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, je bent niet volkomen vrij maar wel vrij om keuzes te maken.

Alles wat ik zeg komt uit de koran. Of denk je dat ik hier zomaar wat zit te verzinnen? Ik zal anders vanaf nu de verzen geven.. maar dan duurt het wat langer om te antwoorden.

En God niet willen aanbidden is geen tekortkoming maar een persoonlijke keuze.
Dus als ik er voor kies om God niet te aanbidden is dat geen tekortkoming volgens de Koran? Jawel toch...?!

Maar als ongelovige, dan pas ben ik vrij. In al mijn keuzes en gedachten. Ik mag maar moet niks. Als gelovige echter...moet ik bijvoorbeeld God aanbidden.

Paulus.
Paulus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be