Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2007, 20:06   #141
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
dan zie je nog dat bv filip de winter 8000 stemmen meer haalde dan vorige keer ondanks een zware haatcampagne, dan zie je nog dat VB 41 tot 43% haalt in sommige districten (goed voor 70000 en 41000 inwoners)
ondanks de massale witte vlucht gaat het VB in de districten waar nog veel vlamingen wonen zeer fors vooruti. het Vb stagneert enkel op de plaatsen waar zzwoel een massale witte vlucht is een een massale toename aan nieuwe belgen.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 23:49   #142
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard Nazisme light

Er worden hier een aantal dingen door mekaar gehaald.
Het heeft belang om in te zien wat de essentiële bestanddelen waren van de nazi's, nog VOOR ze aan de macht kwamen.
Het VB is immers niet aan de macht. Je kan ze enkel gaan vergelijken met de nazi's toen ze nog wolven in schaapsvacht waren.

Hier worden mijn vergelijkingen, die over de ideologie gaan en de fundamentele denkwijzen van beide groepen, ontzenuwd door het VB te gaan vergelijken met de nazi partij toen ze de macht had gegrepen. Dat is natuurlijk niet ernstig.

Er was een respons die stelde dat het VB niet corporatistisch, niet solidaristisch is. Ik verwacht hier normaal heel veel protest van de groep VB-ers die precies tegen het ultraliberalisme is....

Ook werd beweerd dat het VB tegen een sterke staat is... Het VB heeft duidelijk een aristocratische opvatting over volk en staat die zeer dicht tegen de ideën van Hitler staat: ze spotten met alle ideologieën die in een democratie inherent voorkomen (zie maar eens naar hun apen!).

Rechts is per definitie gericht op elites en op autoritair, anti-democratisch besturen. Zij willen inderdaad een zogenaamde volksdemocratie: met referendums als uitgangspunt. Eenieder die de trucen van rechts kent weet waarom ze dit doen: ze zoeken naar een legitimatie van het vestigen van een dictatuur: "Wollt Ihr den totalen Krieg? " antwoord "JAAAAAHHHH"

Deze referenda hebben ze nodig om hun machtsgreep te legitimeren buiten een parlement, waar kan gediscusieerd worden hierover. Ze willen dit doen na desinformatie, propaganda, druk en vervalsing van zogenaamde vrije verkiezingen. Het soort volksdemocratie van de DDR waar, mocht deze nog bestaan niet 99 procent voor de dictatuur van de partij hebben gestemd maar tweehonderd procent

Natuurlijk speelt het VB zijn kaarten niet bloot: hun kiezers zouden gillend gaan lopen. ZIj hopen vroeg of laat, in een crisissituatie te kunnen toeslaan. Het zijn hyena's, het zijn gieren die wachten tot de miserie zo groot is dat mensen wanhopig worden en voor hen kiezen uit gebrek aan inzicht en gemanipuleerd door hun nooit ophoudende desinformatie over alles.

De vraag die ik altijd stel om het effect van leugens te illustreren is
"Hoeveel islamieten zijn er nu ondertussen in Belgie".
De uitkomst is ontstellend.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 00:09   #143
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Er worden hier een aantal dingen door mekaar gehaald.
Het heeft belang om in te zien wat de essentiële bestanddelen waren van de nazi's, nog VOOR ze aan de macht kwamen.
Het VB is immers niet aan de macht. Je kan ze enkel gaan vergelijken met de nazi's toen ze nog wolven in schaapsvacht waren.

Hier worden mijn vergelijkingen, die over de ideologie gaan en de fundamentele denkwijzen van beide groepen, ontzenuwd door het VB te gaan vergelijken met de nazi partij toen ze de macht had gegrepen. Dat is natuurlijk niet ernstig.

Er was een respons die stelde dat het VB niet corporatistisch, niet solidaristisch is. Ik verwacht hier normaal heel veel protest van de groep VB-ers die precies tegen het ultraliberalisme is....

Ook werd beweerd dat het VB tegen een sterke staat is... Het VB heeft duidelijk een aristocratische opvatting over volk en staat die zeer dicht tegen de ideën van Hitler staat: ze spotten met alle ideologieën die in een democratie inherent voorkomen (zie maar eens naar hun apen!).

Rechts is per definitie gericht op elites en op autoritair, anti-democratisch besturen. Zij willen inderdaad een zogenaamde volksdemocratie: met referendums als uitgangspunt. Eenieder die de trucen van rechts kent weet waarom ze dit doen: ze zoeken naar een legitimatie van het vestigen van een dictatuur: "Wollt Ihr den totalen Krieg? " antwoord "JAAAAAHHHH"

Deze referenda hebben ze nodig om hun machtsgreep te legitimeren buiten een parlement, waar kan gediscusieerd worden hierover. Ze willen dit doen na desinformatie, propaganda, druk en vervalsing van zogenaamde vrije verkiezingen. Het soort volksdemocratie van de DDR waar, mocht deze nog bestaan niet 99 procent voor de dictatuur van de partij hebben gestemd maar tweehonderd procent

Natuurlijk speelt het VB zijn kaarten niet bloot: hun kiezers zouden gillend gaan lopen. ZIj hopen vroeg of laat, in een crisissituatie te kunnen toeslaan. Het zijn hyena's, het zijn gieren die wachten tot de miserie zo groot is dat mensen wanhopig worden en voor hen kiezen uit gebrek aan inzicht en gemanipuleerd door hun nooit ophoudende desinformatie over alles.

De vraag die ik altijd stel om het effect van leugens te illustreren is
"Hoeveel islamieten zijn er nu ondertussen in Belgie".
De uitkomst is ontstellend.
Erik, u maakt me bang. U weet blijkbaar alles over de geheime plannen die het Vlaams Belang gaat uitvoeren als ze aan de macht komen. Volgens mij bent u stiekem de undercover-voorzitter van het VB...
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 01:16   #144
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Erik, u maakt me bang. U weet blijkbaar alles over de geheime plannen die het Vlaams Belang gaat uitvoeren als ze aan de macht komen. Volgens mij bent u stiekem de undercover-voorzitter van het VB...
Wees logisch: dan zou ik doen wat de heertjes doen die dromen van hun "day of glory", (wees gerust: die komt niet): zwijgen!
Hun aapjes zijn goed gekozen...
Maar de kaartjes zijn verwisseld...
Oud 24 februari 2007, 13:23   #145
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wees logisch: dan zou ik doen wat de heertjes doen die dromen van hun "day of glory", (wees gerust: die komt niet): zwijgen!
Hun aapjes zijn goed gekozen...
Maar de kaartjes zijn verwisseld...
U bent onverbeterlijk. Discussiëren met u mag dan lachwekkend zijn, op den duur begint het toch te vervelen.
Oud 24 februari 2007, 13:32   #146
ericferemans

Standaard

Citaat:
U bent onverbeterlijk. Discussiëren met u mag dan lachwekkend zijn, op den duur begint het toch te vervelen.
Het vervelendste is wel dat u geen enkel argument weerlegt. Maar kreunend zaagt.
Ik vind je antwoord niet alleen vervelend: het is nietszeggend.
Alhoewel dat genoeg zegt, natuurlijk
Indien u vindt dat ik niet te verbeteren ben moet ik dit tegenspreken: indien u mij perfect vindt dien ik mij namelijk grote zorgen te gaan maken.
Derhalve: NOBODY is perfect.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 24 februari 2007 om 13:37.
Oud 24 februari 2007, 13:44   #147
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen laat men het islamofascisme zijn gang gaan. De ten onrechte ontslagen veldwerkster Marijke Uijt den bogaard spreekt.

Onrust in Antwerpen over falende integratie (2)
Radicale islam gijzelt cordon sanitair in Antwerpen

'Ik ben het moe mezelf te verdedigen, ik heb er geen zin meer in mezelf te verantwoorden. Ik heb geen fouten gemaakt, ik wilde alleen een verontrustende ontwikkeling onder de aandacht van mijn leidinggevenden brengen, zodat erop kon worden geanticipeerd.'
Met deze woorden motiveert de murw gestreden Marij Uijt den bogaard haar beslissing om de zaak open te breken en haar bevindingen over toenemende radicalisering onder moslimgroepen in Antwerpen naar buiten te brengen. Haar herhaalde pogingen om de verontrustende problematiek onder de aandacht te brengen mondden uit op conflicten op het werk. De personeelschef van haar dienst deelde zelfs mee dat de ernstige incidenten die Uijt den bogaard had gerapporteerd niet meer waren dan 'Vlaams Belang-teksten', en hij verbood haar verder dergelijke meldingen te doen. Uiteindelijk werd ze volledig onverwacht tijdens haar verlof ontslagen; er werd haar nog mondeling te verstaan werd gegeven zich koest te houden en niet naar buiten te treden, of ze zou geen ander werk meer vinden dan een kantoorbaantje waar 'ze niemand kwaad zou kunnen doen' - een waarschuwing die door haar inmiddels totaal vernietigde reputatie lijkt te zijn bewaarheid.
Marijke Uijt den bogaard, zelf lid van de Vlaamse SP, heeft het dossier waarin een structureel patroon van groeiende radicalisering onder groepen Antwerpse moslims was vastgelegd aan alle leidinggevenden en betrokkenen laten zien. De hele gemeenteraad was op de hoogte gesteld, maar er werd door niemand op gereageerd. Binnen het linkse politieke milieu blijkt het onmogelijk zijn om verontrustende ontwikkelingen zelfs maar aan te kaarten, laat staan er een adequaat beleid op af te stemmen om deze tendens een halt toe te roepen voor het probleem volledig onbeheersbaar is.
Binnen de radicale groepen worden probleemjongeren gemotiveerd zich af te sluiten van de westerse cultuur en een 'zuivere islam' aan te hangen. Onvrede en machteloosheid onder jongeren worden gebruikt om de kloof tussen de bevolkingsgroepen onoverbrugbaar te maken.

Niemand binnen de linkse politiek lijkt de mechanismes te willen herkennen of iets te willen doen om het te doorbreken. Er is geen duidelijk standpunt over wat men met deze groepen aan wil. Men blijft aansturen op dialoog en het organiseren van acties om de radicale groepen bij de samenleving te betrekken, om zo het samenleven van verschillende culturen te stimuleren. Maar hoe kun je een dialoog onderhouden met groepen die openlijk of heimelijk streven naar maatschappelijke segregatie, en die hun leden verbieden om te gaan met niet-moslims of deel te nemen aan westerse, 'onzedelijke' evenementen?

Abu Jahjah, gedaagd voor de reachtbank wegens het aanzetten tot rellen

Uijt den bogaard herkende een patroon in de werkwijze van de salafisten waaruit naar voren komt hoe radicale groeperingen overal proberen te infiltreren om de openbare discussie een bepaalde richting in te sturen, en te voorkomen dat de islamitische gemeenschap zelf het onderwerp van kritische analyse wordt, zodat uitsluitend de westerse aanpak verantwoordelijk wordt gesteld voor de mislukkende integratie van een aanzienlijke groep allochtonen.
Terwijl uitspraken van het Vlaams Belang voortdurend tot algemene maatschappelijke verontwaardiging leiden, blijkt dat een identiek gedachtegoed onder moslimradicalen systematisch onder het tapijt wordt geveegd, zogenaamd om 'stigmatisering' te voorkomen. Maar uit de manier waarop de radicalen werken blijkt dat de karakterisering 'stigmatisering van een hele groep' voornamelijk dient om te voorkomen dat de aandacht zicht richt op een anti-maatschappelijke, ondermijnende beweging die steeds meer grip probeert te krijgen op die moslims die moeite hebben hun plaats in de maatschappij te vinden, om deze van de maatschappij te isoleren en ze er tegenop te zetten.
De enige van de hele Antwerpse gemeenteraad die een vraag stelde over het ontslag van Uijt den Bogaard was Filip Dewinter van het Vlaams Belang. Hij beloofde zich Marijkes lot van outcast aan te trekken en zo spoedig mogelijk het dossier in de gemeenteraad te bespreken, met aandacht voor zowel de genegeerde rapportages over radicalisering als voor de manier waarop haar leidinggevenden en werkgevers haar monddood maakten en haar ontslag weten aan een 'attitudeprobleem'.
Dewinters partij is door het Antwerpse cordon sanitaire van deelname aan het politieke beleid buitengesloten, vanwege zijn als verderfelijk beschouwde hardnekkigheid om de multiculturele taboes aan de kaak te stellen, waarmee hij grote groepen ontevredenen aantrekt die met hun stem nergens gehoor vinden. Nu blijkt dat linkse ambtenaren die dezelfde tendenzen door grondig onderzoek in kaart brachten net zo meedogenloos uit het beleid worden geweerd en worden uitgestoten, zelfs als hun werkwijze om de problematiek aan te pakken volledig strookt met het op menselijkheid en samenleven gerichte beleid zoals dat door de linkse coalitiepartij Groen! onder aanvoering van de (inmiddels vertrokken) schepen Chantal Pauwels is uitgewerkt.
Dat geeft te denken over de motieven waarom critici het zwijgen wordt opgelegd. Als geen ander is Marijke Uijt den bogaard op de hoogte van de systematische aanpak van de salafisten waarmee iedereen die onwelgevallige berichten naar buiten brengt, wordt geplaatst in een hoek van stokers die gericht zijn op het zaaien van onrust in plaats van het bij elkaar brengen van mensen. De dubbele agenda die door de woordvoerders van islamitische groeperingen wordt gehanteerd is voor haar inmiddels een transparant mechanisme. Naar buiten toe dragen de woordvoerders uit de dialoog tussen de groepen te willen bevorderen, en organiseren ze gelegenheden waarbij uitwisseling en samenwerking centraal staat. Maar in feite blijkt dat zij achter de schermen zelf de dialoog voortdurend dwarsbomen en de schuld van de mislukking bij de autochtone samenleving leggen. Dit wordt gemotiveerd door structureel te wijzen op westerse discriminatie en racisme en op gebrek aan belangstelling voor de problemen waar de moslimbevolking mee te kampen heeft.
Uitbuiting conflictsituaties
Een tendens hierbij is dat conflictsituaties door Marokkaanse woordvoerders worden uitgebuit om zichzelf te profileren en Antwerpen ervan te beschuldigen niets te willen doen voor de gefrustreerde en vaak in armoede levende moslims. Sinds Uijt den bogaard getuige was van hoe een woordvoerder eerst zelf de dialoog dwarsboomde en vervolgens de schuld bij Uijt den bogaard en Antwerpen legde, ontstond bij haar het inzicht dat regelmatig bewust op mislukkingen wordt aangestuurd, om vervolgens via de media aandacht te vragen voor zelfpromotie door te klagen over het discrimineren van moslims, om zo de populariteit bij de achterban te verhogen. Nadat dit inzicht eenmaal was ontstaan, werd het makkelijker om de patronen achter dit systeem waar te nemen.
Marijke Uijt den bogaard is ontslagen, door diverse voormalige collega's in de steek gelaten en verraden, en haar verdere carrière is voorlopig ten einde. Ze lijkt vogelvrij te zijn verklaard. De deskundigheid die zij gedurende vele jaren werk als veldwerkster heeft opgebouwd, is onbruikbaar geworden, omdat ze deze niet langer in de praktijk kan aanwenden. Aangezien ze niets meer te verliezen heeft, heeft ze gekozen voor de enig mogelijke oplossing: de openbare confrontatie.
De komende tijd zal in een reeks berichten uit de doeken worden gedaan wat de doelstelling is van de Antwerpse salafisten, wat hun werkwijze is, hun dubbele agenda, welke ideologie zij uitdragen en hoe het ze lukt om waarden te verspreiden die rechtstreeks indruisen tegen de westerse wetten en rechten; er wordt aangetoond hoe spanningen en criminaliteit de maatschappelijke gevolgen zijn van het verspreiden van een leer die predikt dat de ongelovigen niet als gelijken mogen worden behandeld; en natuurlijk is er aandacht voor het lot van degenen die hun persoonlijke ervaringen rond radicalisering doorcommuniceren naar hun meerderen wanneer dit niet in de politieke agenda past.

http://www.dutch.faithfreedom.org/index.html
Oud 24 februari 2007, 16:00   #148
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het vervelendste is wel dat u geen enkel argument weerlegt. Maar kreunend zaagt.
Ik vind je antwoord niet alleen vervelend: het is nietszeggend.
Alhoewel dat genoeg zegt, natuurlijk
Indien u vindt dat ik niet te verbeteren ben moet ik dit tegenspreken: indien u mij perfect vindt dien ik mij namelijk grote zorgen te gaan maken.
Derhalve: NOBODY is perfect.
Welke argumenten dien ik dan te weerleggen? Loze en ongefundeerde beschuldigingen beschouw ik niet als argumenten.
Oud 24 februari 2007, 16:06   #149
ericferemans

Standaard

Citaat:
Welke argumenten dien ik dan te weerleggen? Loze en ongefundeerde beschuldigingen beschouw ik niet als argumenten.
En gaat af als een leeggelopen ballonnetje.....
Oud 24 februari 2007, 16:13   #150
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En gaat af als een leeggelopen ballonnetje.....
Excuseert u mij, hersendode, maar u ligt hier al enkele pagina's als een leeggelopen ballon op de grond. Op mijn post, die duidelijk uw stelling ontkrachtte dat de NSDAP qua ideologie hetzelfde is als het VB, kon u enkel wat onduidelijke beschuldigingen en verdachtmakingen lanceren over de dingen die het VB eventueel zou kunnen doen indien ze aan de macht zouden komen. Bewijzen of zelfs maar aanwijzigingen dat die dingen werkelijk zouden gebeuren bemerk ik nergens. Dat noem ik geen argumenten, punt.
Oud 24 februari 2007, 16:18   #151
ericferemans

Standaard

Citaat:
Excuseert u mij, hersendode, maar u ligt hier al enkele pagina's als een leeggelopen ballon op de grond. Op mijn post, die duidelijk uw stelling ontkrachtte dat de NSDAP qua ideologie hetzelfde is als het VB, kon u enkel wat onduidelijke beschuldigingen en verdachtmakingen lanceren over de dingen die het VB eventueel zou kunnen doen indien ze aan de macht zouden komen. Bewijzen of zelfs maar aanwijzigingen dat die dingen werkelijk zouden gebeuren bemerk ik nergens. Dat noem ik geen argumenten, punt.
Flauwe kul: ik maakte onmiddellijk duidelijk dat men het VB moet vergelijken met de NSDAP tijdens de periode voor ze aan de macht kwam.
En daar had je geen enkel verhaal tegen
Natuurlijk niet...
Al gaat de leugen nog zo snel: de waarheid achterhaald die wel.
Dus: als je wil argumenteren, antwoord dan op mijn argumenten, doe niet of ze niet bestaan: ze steken de ogen uit natuurlijk.
Oud 24 februari 2007, 17:43   #152
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Flauwe kul: ik maakte onmiddellijk duidelijk dat men het VB moet vergelijken met de NSDAP tijdens de periode voor ze aan de macht kwam.
En daar had je geen enkel verhaal tegen
Natuurlijk niet...
Al gaat de leugen nog zo snel: de waarheid achterhaald die wel.
Dus: als je wil argumenteren, antwoord dan op mijn argumenten, doe niet of ze niet bestaan: ze steken de ogen uit natuurlijk.
Mijn beste, de standpunten van de NSDAP die ik toelichtte kwamen dan ook grotendeels uit de periode vóór de machtsovername (Mein Kampf + de 25 eisen).

Gaat u gerust verder met uzelf belachelijk te maken.
Oud 24 februari 2007, 19:10   #153
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Blokkwatsj maakt al maanden reclame voor dat filmke dat een perfect symbool is van haatpropaganda van links: wat beeldjes monteren, wat muziek er onder en een 'duider' die alle moeite moet doen om zijn kots achter zijn tanden te houden. Mijn excuses voor het taalgebruik, maar dat soort journalisten horen thuis op de mesthoop en niet bij een openbare omroep.
Van Dewinter en Annemans verwondert me dat niet. En van zeker Dewinter niet. Die vertoeft graag in het bijzijn van de 'Alte Kamaraden'. Nu Annemans vertrouw ik geen sikkepit meer dan Dewinter in die aangelegenheden.

Laatst gewijzigd door system : 24 februari 2007 om 19:12.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2007, 20:26   #154
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Ik vraag al 5 jaar op dit forum naar een eensluidende definitie van het woord 'racisme'. Nog nooit heb ik daar een antwoord op gekregen, zelfs geen ontwijkend antwoord.

Het is pas na een eensluidende en duidelijke definitie van 'racisme' dat we kunnen discuteren over het al dan niet racistich karakter van het Vlaams Belang/Blok!

Na 5 jaar heeft nog geen enkele linkse forumganger het woord racisme verklaard. Dat zegt genoeg zeker!

Genoeg gezeverd dus, nu de waarheid graag!
Het is niet belangrijk hoe je racisme definieert.
Het VB bezondigd zich aan ansporen tot VREEMDELINGENHAAT.
Dat is niet hetzelfde als racisme, maar even erg.
Mensen slaan die zaken door mekaar. Dat is taalkundig fout. Maar ik denk dat iedereen wel weet hoe erge vreemdelingenhaters het VB geboefte is.
En dat is moreel verwerpelijk, en indien men er (als partij dan nog!) toe aanzet is het even verwerpelijk als aanzetten tot pedofylie!
Oud 24 februari 2007, 20:35   #155
ericferemans

Standaard

Citaat:
Mijn beste, de standpunten van de NSDAP die ik toelichtte kwamen dan ook grotendeels uit de periode vóór de machtsovername (Mein Kampf + de 25 eisen).

Gaat u gerust verder met uzelf belachelijk te maken.
Ook " mein Kampf " ging toch over het verweideren van ongewensten? Of het nu Joden zijn of Islamieten: dat is toch beiden antisemitisme?

Ook Hitler spotte met de democratie, al was die niet eens zo grof om alle partijen als apen voor te stellen, en ging hij WEL een coalitie aan.

De ideologie van Hitler op economisch/sociaal vlak: is dat NIET dezelfde als die van het VB?

Het stokken in de wielen steken, het voeren van leugenpropaganda (vier procent vreemdelingen in Belgie worden voorgesteld als een lawine )
Uit vergelijkende studies blijkt zelf dat de slogans, de layout en de kleuren die het VB overeenkomt met de nazi propaganda!
Zelf de thema's (het opkuisen met borstels) komt van ... DR Goebels!

Je weerlegde NIETS.
Oud 24 februari 2007, 23:18   #156
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ook " mein Kampf " ging toch over het verweideren van ongewensten? Of het nu Joden zijn of Islamieten: dat is toch beiden antisemitisme?
Tuurlijk jongen. Het Vlaams Belang wil alle Islamieten in concentratiekampen stoppen, hun rechten ontnemen, en ze vervolgens één voor één vergassen... Geef toe: dat geloof jij zelfs niet.

Citaat:
Ook Hitler spotte met de democratie, al was die niet eens zo grof om alle partijen als apen voor te stellen, en ging hij WEL een coalitie aan.
Straks gaan we nog horen dat Hitler beter was dan het Vlaams Belang. Even serieus: de tegenstander in een ludieke actie voorstellen als de dove, blinde en stomme aapjes is niet gelijk aan het spotten met de democratie. Of mag er tijdens de campagneperiode enkel nog met bloemetjes naar de tegenstanders gegooid worden? En vindt u Karel De Gught, die alle VB-kiezers op de racistische hoop gooit, ook een gevaar voor de democratie?

Citaat:
De ideologie van Hitler op economisch/sociaal vlak: is dat NIET dezelfde als die van het VB?
Neen, lees deze post nu eindelijk eens aandachtig:

Citaat:

Ideologie NSDAP versus VB

1. Economische en sociale ideologie?
De NSDAP stond voor een corporatorische, solidaristische economie, met sterke staatscontrole. Het Vlaams Belang wil de rol van de overheid in de economie beperken en een zo vrij mogelijke markt bereiken.
==> NIET dezelfde.

2. Vreemdelingen- en minderheidenhaat?
De NSDAP eiste de verwijdering van alle vreemdelingen die na 1914 Duitser geworden waren, alsmede de verwijdering van de joden uit Duitsland. De stelling van het Vlaams Belang die haar vreemdelingenbeleid goed samenvat is de volgende: aanpassen of terugkeren.
==> NIET dezelfde.
Wat betreft minderhedenhaat, één voorbeeld: De NSDAP pastte verschillende euthanasieprogramma's toe op 'ongewensten' zoals mentaal gehandicapten. Het Vlaams Belang verzet zich tegen euthanasie.
==> NIET dezelfde

3. Hekel aan democratie, willen invoeren van een aristocratie?
De NSDAP zei openlijk dat ze in het parlement gingen zetelen om datzelfde parlement af te schaffen. Ook trachtte de NSDAP in 1923 een staatsgreep te plegen. Het Vlaams Belang zegt openlijk een voorstander te zijn van de democratie en wilt zelfs méér democratie (referenda e.d.). Het Vlaams Belang heeft nooit geweld gebruikt om de macht te bereiken en zal dat ook nooit doen.
==> NIET dezelfde

4. Nationalistisch gedweep, sollidaristisch en corporatisctisch denken?
Het is waar dat zowel de NSDAP en het Vlaams Belang nationalistische partijen waren/zijn. Moeten alle nationalistische partijen nu bekampt worden, gewoon omdat de NSDAP ook nationalistisch was? Ik hoop van niet.
Zoals ik in punt 1 vermeld heb, is het Vlaams Belang geen aanhanger van een solidaristische of corporatorische economie, in tegenstelling tot de NSDAP
==> Beiden nationalistisch, voor de rest NIET dezelfde.

Citaat:
Het stokken in de wielen steken, het voeren van leugenpropaganda (vier procent vreemdelingen in Belgie worden voorgesteld als een lawine )
Sorry mijn beste, maar recente studies hebben aangetoond dat er meer dan 1 000 000 allochtonen in België zijn.
http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie...orteplaats.pdf

Citaat:
Uit vergelijkende studies blijkt zelf dat de slogans, de layout en de kleuren die het VB overeenkomt met de nazi propaganda!
Zelf de thema's (het opkuisen met borstels) komt van ... DR Goebels!
Zeg, ik heb zelf ook eens een studie georganiseerd, en weet je wat? De SP.a gebruikt de kleur 'rood' in haar campagnes en logo's! Dit is een duidelijk bewijs van haar rechtstreekse banden met het dictatoriale communisme!!!

Citaat:
Je weerlegde NIETS.
Neen hoor jongen, je hebt gelijk. En buiten vliegen er roze olifantjes in het rond.
Oud 25 februari 2007, 03:02   #157
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
Tuurlijk jongen. Het Vlaams Belang wil alle Islamieten in concentratiekampen stoppen, hun rechten ontnemen, en ze vervolgens één voor één vergassen... Geef toe: dat geloof jij zelfs niet.
Als je sommigen hier leest geloof ik dat direct!

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 februari 2007 om 03:02.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 03:08   #158
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst
Sorry mijn beste, maar recente studies hebben aangetoond dat er meer dan 1 000 000 allochtonen in België zijn.
http://www.dofi.fgov.be/nl/statistie... rteplaats.pdf
Maar jij vergeet wel dat die buitenlanders voor 96% afkomstig zijn uit de EU... waar is die "Deutsche Grundlichkeit" toch gebleven, Herr Oberst?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2007, 10:03   #159
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Citaat:

Maar jij vergeet wel dat die buitenlanders voor 96% afkomstig zijn uit de EU... waar is die "Deutsche Grundlichkeit" toch gebleven, Herr Oberst?
Auch, filo jongen, doe-da-niet!
Ge weet niet wat voor reacties dat meebrengt, jong.

Ze worden daar onozel van als je dat schrijft: doodsbedreigingen, vettige emails, persoonlijke smeekbeden "Ik weet dat ge een goede mens zijt, en ge weet dat ik het niet met u eens ben, maar ga eens naar dr. XXX, ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat hij je kan genezen, die psychiater!"

Het is de hel man!
Ik raad je oprecht aan van mij op dat punt niet te citeren. Negeer het gewoon of je hebt het ook zitten. Ik heb de plaag nu al, spaar je de moeite. "Einen von uns sollt doch der Bluthund sein!" maar niet jij ook, beste vriend.

Door de uitspraak "De keizer heeft geen kleren aan" zijn al véél mensen gek verklaard, niet alleen in sprookjes.

Vier procent (pak dat ze poepen als beesten en dan worden het er volgens sommigen binnen twintig jaar vijf, alvorens het begint te zakken) is een getal waar ze niet tegen kunnen.
Het is zo bespottelijk. "De vijand staat voor de poorten: met zijn drie vier man" Haal de kernwapens!"

Binnenkort, als op televisie blijkt dat die vier procent beter Nederlands spreekt dan Dewinter (niet moeilijk: zijn thuisland is West-Vlaanderen) dan is het tijperk van de pscychiatrie voor de meesten van hen voorbij: dan is het gesticht tijd.
Arm Vlaanderen.
Hou zee en laat mij maar de stront opruimen, je bent nog te jong om zo af te zien.
Oud 25 februari 2007, 12:00   #160
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:

Binnenkort, als op televisie blijkt dat die vier procent beter Nederlands spreekt dan Dewinter (niet moeilijk: zijn thuisland is West-Vlaanderen) dan is het tijperk van de pscychiatrie voor de meesten van hen voorbij: dan is het gesticht tijd.
Rap nog een cliché over de Westvlamingen erdoor jagen? Omdat FDW blijkbaar nooit de moeite gedaan heeft om zijn vette Brugse "a" af te leren?
Toch vreemd voor iemand die hier zo bevlogen tegen discriminatie reageert en het niet kan hebben dat door sommigen hele bevolkingsgroepen over dezelfde kam geschoren worden. (Een stelling die ik kan appreciëren).

Normaal vind ik opmerkingen geven over taalfouten op een internetforum zeer ongepast. Maar in uw bovenstaande tekst over 'beter Nederlands' staan ze natuurlijk wel te blinken,nietwaar!?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be