![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |||
Banneling
|
![]() Dus iemand die een goed contract onderhandelt,,heeft iets slecht gedaan. Ferm standpunt; vertel gerust wat hij dan slecht heeft gedaan...
Citaat:
Werknemers aan de bak houden, en daarmee de hele toekomst van het hele bedrijf hypothekeren, is eveens verwerpelijk... Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ken je de situatie in de VS een beetje? Dan weet je wat voor een sociale puinhoop daar ligt, ondanks de onaflatende economische groei. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook jij krijgt immers genoeg om in andere werelddelen enkele tientallen mee te helpen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de "sociale crisis" en de VS wordt er vaakkgenoeg bijgehaald door mensen die eigenlijk niet helemaal goed weten hoe de vork aan de steel zit, om de VS te veroordelen. Ik ben eerder geneigd mensen die er wonen te geloven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Volgens u zijn Koen Wauters, Helmut Lotti, Tom Barman, enz. dus schandalige uitbuiters, om van topsporters nog maar te zwijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
|
![]() De levensstandaard van de gemiddelde burger in de VS ligt een stuk hoger dan in Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of het verantwoord is dat topsporters zo'n schandalige lonen krijgen. Niet vergeten dat deze lonen betaald worden door sponsors, wat er op neerkomt dat wij dit moeten betalen telkens we het één of ander kopen. Erger nog, topsporters gaan lopen met een toploon, veel van deze sopters hebben hun sport aangeleerd in een accomodatie van de overheid of van een club (met subsidies). Eens dat ze er zijn, vinden ze de belastingen in België te hoog en trekken naar Monaco. En dan eisen (Stefan Everts) dat België moet zorgen voor betere crossterreinen.
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() InBev voorziet 343 miljoen voor schadeloosstellingen
![]() Bierbrouwer Inbev heeft 343 miljoen euro opzij gezet voor schadeloosstellingen van managers. Dat heeft de Franstalige krant Le Soir vandaag geschreven. Volgens de krant is de eis van de gewezen CEO John Brock van 30 miljoen euro geen alleenstaand geval. Veel hooggeplaatste managers die ontslagen werden na de fusie tussen Interbrew en Ambev betwisten de financiële condities die ze verkregen bij hun vertrek. Het groter aantal geschillen op vlak van ontslagvergoedingen zou volgens Le Soir te maken hebben met een striktere politiek van het bedrijf inzake schadeloosstellingen. (belga/dm)
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De wereld is van iedereen... Dus iedereen evenveel... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 15 april 2007 om 08:31. Reden: Smiely vergeten te plaatsen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Vindt u dat echt een juiste vergelijking? Eerst en vooral zijn dit artiesten of sportlui die hooguit een handvol mensen tewerk stellen, en geen managers van grote bedrijven. De bedragen die deze mensen verdienen zijn inderdaad soms ook waanzinnig, maar ze doen dat niet op de rug van anderen. Ik kan nog altijd zelfstandig beslissen of ik naar een concert van Koen Wauters wil gaan of niet, ik moet daar niet naartoe om mijn huur te betalen.
![]() |
![]() |
#153 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is een gemiddelde. Met een hoge inkomensklasse die 10x meer verdient dan hier is dat niet moeilijk.
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() U moet lezen wat ik schrijf. Ik heb het over de levensstandaard van de modale burger in de VS die een stuk hoger ligt dan die van de modale burger in Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik sommige vergoedingen van topmanagers inderdaad fel overdreven. Maar dat is de verantwoordelijkheid van de aandeelhouders en geen morele kwestie. De volkomen belachelijke bedragen die sommige artiesten en sportlui ontvangen zijn immers even overdreven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() De lonen van topmanagers worden bepaald tussen de raad van bestuur en hun en er is voor de overheid geen reden om zich mee te moeien.Dat is de zaak van de aandeelhouders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan benoemen ze die Monogasken nog als Belgisch sport (man)(vrouw) van het jaar. De medaille die ze krijgen, betalen wij dankzij de belastingen.
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En dat die hier geen belastingen willen betalen, daar heb ik ook geen problemen mee als dat wettelijk is... Vooral omdat ze hun inkomsten meestal niet hier halen (zou het niet oneerlijk zijn die hier belastingen te laten betalen op inkomsten die ze in het buitenland verdiend hebben? ![]() Maar voor een medaille of een titel zouden ze niet meer in aanmerking mogen komen... Ik zou zelfs nog verder gaan en hen de Belgische nationaliteit afnemen, want nu zijn het Multigasken... ![]() ![]() Waar ik wel enorm veel problemen mee heb dat zijn... die wild(e) stakers, die om een paar maaltijdcheques 26.000 mensen (waaronder kleuters en zuigelingen) gijzelen en de bedrijven (en dus de staat=wij) enorme schade berokkenen... Laatst gewijzigd door Chipie : 15 april 2007 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |