Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2007, 13:36   #141
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Ik heb nooit gehoord dat die Italjanen voor problemen zorgden.
Dan ben je slecht geïnformeerd.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:37   #142
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
tja wat wil je he. De waarheid over vreemdelingen mag nu eenmaal niet meer gezegd worden he....

Racisme he.... ge weet wel he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:39   #143
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is in strijd met de elementaire mensenrechten.
Nochtans was het Dewael himself die zich verweerde door te stellen dat de regering tegenwoordig voorwaarden stelt om de nationaliteit te verwerven. Een daarvan was taalkennis.

Citaat:
Daarover ging het hier niet. Maar het is wel interessant dat je dat zo formuleert. Dump die ouders en grootouders maar in een verpleegtehuis. Zijn dat de waarden die allochtonen moeten aanleren?
Over wat jij raaskalt ging het evenmin. Zelfs Mie Vogels besefte jaren geleden al dat met die gezinshereniging iets grondig fout loopt. Het zijn de allochtonen zélf die hun ouders en grootouders naar hier halen om ze na een tijdje in onze instellingen of een sociale woning te dumpen.
D�*�*r ging het over. Over gezinshereniging waardoor ook ouders en grootouders naar hier worden gehaald.
Over allochtonen die hun partner verkiezen in het buitenland te blijven halen, ook al bestaat er hier een uitgebreide huwelijksmarkt voor het eigen volk eerst. Het ging over de cultuurverschillen tussen allochtonen die hier opgroeiden en die een partner halen in het land van oorsprong. Over de scheidingen die daaruit voortvloeien en het feit dat er dan opnieuw een partner uit het land van herkomst wordt gehaald, wat tot nieuwe gezinsherenigingen leidt.
Oud 24 mei 2007, 13:40   #144
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
de elementaire mensenrechten zijn in strijd met de basis natuurwetten.
En als groene natuurvriendin zouden deze wetten voor jou hoger moeten staan, dan de wetten van de mensenrechten.
Wat een nonsens. Mensenrechten primeren voor mij vanzelfsprekend boven natuurwetten. En dat zal voor elk verstandig mens wel zo zijn.

Citaat:
En de grootouders van mijn kids zitten niet in een bejaardentehuis.

Mijn ex-schoonmoeder woond in haar eigenhuis in haar geboorte dorp en helpt mij om voor mijn kids te zorgen.
Mijn moeder is bedleggerig en word door één van mijn zusters verzorgd in haar eigen ouderlijk-huis zij is daar geboren en wil daar ook sterven, net als haar moeder.
Het is nogal moeilijk om ouders/grootouders te verzorgen wanneer ze in een ander land wonen hé! En ouders kunnen al evenmin meehelpen voor hun kleinkinderen te zorgen in dat geval.
Oud 24 mei 2007, 13:43   #145
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat je daar een redeneringsouft maakt en voor de rest maak je er een karikatuur van.

Je haalt de oorzaken van de problemen zelf aan (dat ze recht hebben op veel instanties met geld) maar toch wil je het gevolg aanpakken. Dat vind ikr aar.
Welke redeneringsfout maakt hij?

En de gevolgen aanpakken, nee, dit is een oorzaak van de overbevolking hier.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:43   #146
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Edina, los van het feit dat ik het niet zo extreem wil stellen als de vb-collega's hier, moet je gewoon rekening houden dat we niet iedereen kunnen verzorgen. Immigratie kan iets positief zijn maar het 'wilde' beleid dat er gevoerd is (en waar gelukkig langzaam een kentering in komt) kunnen (en konden) we niet aan.

Het hele reddingssloepscenario.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:44   #147
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Welke redeneringsfout maakt hij?

En de gevolgen aanpakken, nee, dit is een oorzaak van de overbevolking hier.
Zie het zinnentje daaronder.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:44   #148
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb gisteren niemand Morel het zwijgen zien opleggen, noch heeft niemand haar mestkever of mentaal gehandicapte genoemd. Stop dat calimerospelletje nu eens aub! Het gaat hier over het debat van gisteren.
Hou jij je liever aan antwoorden op wat er tegen jou gezegd wordt dan heb je al werk genoeg.

Niemand heeft hier immers gezegd dat Morel het zwijgen werd opgelegd of uitgescholden.
Oud 24 mei 2007, 13:50   #149
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt de info die we krijgen in dit geval misschien ook al niet vermits ik decennialang tussen Italianen woonde en ik deze niet kan bevestigen?
Oud 24 mei 2007, 13:50   #150
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nochtans was het Dewael himself die zich verweerde door te stellen dat de regering tegenwoordig voorwaarden stelt om de nationaliteit te verwerven. Een daarvan was taalkennis.
Dat ging over de nationaliteit verwerven. Niet over voorwaarden om met een partner uit een ander land te trouwen.

Citaat:
Over wat jij raaskalt ging het evenmin. Zelfs Mie Vogels besefte jaren geleden al dat met die gezinshereniging iets grondig fout loopt. Het zijn de allochtonen zélf die hun ouders en grootouders naar hier halen om ze na een tijdje in onze instellingen of een sociale woning te dumpen.
D�*�*r ging het over. Over gezinshereniging waardoor ook ouders en grootouders naar hier worden gehaald.
Ik stel voor dat je onze bejaardentehuizen eens bezoekt. Veel allochtonen zal je er echt niet tegenkomen hoor. Dat sommige ouders of grootouders afhankelijk worden van de sociale zekerheid is ongetwijfeld zo, maar dat is eerder een uitzondering dan de regel zoals jij doet uitschijnen.

Citaat:
Over allochtonen die hun partner verkiezen in het buitenland te blijven halen, ook al bestaat er hier een uitgebreide huwelijksmarkt voor het eigen volk eerst. Het ging over de cultuurverschillen tussen allochtonen die hier opgroeiden en die een partner halen in het land van oorsprong. Over de scheidingen die daaruit voortvloeien en het feit dat er dan opnieuw een partner uit het land van herkomst wordt gehaald, wat tot nieuwe gezinsherenigingen leidt.
Ik heb niets anders beweerd, Knuppel. Ik heb er alleen op gewezen dat er geen aanvaardbare oplossingen zijn om dat tegen te gaan, behalve de gemeenschappen proberen te overtuigen van de moeilijkheden die dat met zich meebrengt. Of stel je voor dat de staat vanaf nu huwelijken moet gaan regelen voor allochtonen?
Oud 24 mei 2007, 13:51   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dump die ouders en grootouders maar in een verpleegtehuis. Zijn dat de waarden die allochtonen moeten aanleren?
Niemand weerhoudt die mensen toch om hun eigen ouders en grootouders in hun eigen huis en op hun eigen kosten te verzorgen en te onderhouden?

Het probleem is dat de (velen, niet alle) allochtonen hun ouders en grootouders naar hier halen, en die mensen zonder pensioen of andere bronnen van inkomsten, gewoon maar door hun kinderen GEDUMPT worden bij het OCMW of verpleegtehuis, op ONZE kosten weliswaar.

Terwijl onze ouders en grootouders die naar een verpleegtehuis zijn gegaan omdat hun kinderen beiden uit werken gaan, dit doen op HUN kosten (pensioen of spaarpotje) of op de kosten van HUN kinderen.

Een alternatief waar Edina zo voorstander van blijkt te zijn, is dat de dochters en schoondochters gewoon hun job opzeggen en zelf voor de verzorging van hun schoon- of eigen moeder of vader instaan zeker?
Voorstander van "terug naar moeder aan de haard" Edina?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 mei 2007 om 13:52.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:52   #152
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thin White Duke Bekijk bericht
Over dat van die meerwaarde: daar heeft dewael een punt (een van zijn enige in dit debat), want in de loop van de geschiedenis kan aangetoond worden dat contact tussen verschillende culturen een enorme culturele boost teweeg brengt (vb Klein-Azië ten tijde van de Grieken).
U vergelijkt de invoering van de islam in onze moderne 21 ste eeuwse maatschappij met die van klein-Azie in de tijd van de Grieken. U vind dit een enorme culturele boost ?
Trouwens grappig hoe Dewael zijn standpunt verdedigde dat integratie wil zeggen, behoud van eigen identiteit. Die zogenaamde nieuwe Vlaming naast hem zegt van zichzelf dan nog een Vlaming te zijn... een Vlaming met een andere identiteit dan een Vlaming. Hoe kan die zichzelf dan een Vlaming noemen ?

Laatst gewijzigd door smiley : 24 mei 2007 om 13:58.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:53   #153
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hou jij je liever aan antwoorden op wat er tegen jou gezegd wordt dan heb je al werk genoeg.

Niemand heeft hier immers gezegd dat Morel het zwijgen werd opgelegd of uitgescholden.
Euh schatje, ik reageerde op een post van jou die duidelijk aan mij gericht was aangezien daar een quote van mij aan vooraf ging. Mag ik uit deze reactie begrijpen dat die post inderdaad compleet naast de kwestie was?
Oud 24 mei 2007, 13:55   #154
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh schatje, ik reageerde op een post van jou die duidelijk aan mij gericht was aangezien daar een quote van mij aan vooraf ging. Mag ik uit deze reactie begrijpen dat die post inderdaad compleet naast de kwestie was?
Toch goed dat je erbij verduidelijkte:
Citaat:
Het gaat hier over het debat van gisteren.
een mens zou zich al eens kunnen vergissen nietwaar?

Nu werd Morel wel niet uitgescholden, maar mensen onderbreken blijkt toch wel een ingebakken "hoe interview ik iemand van het Vlaams Belang" te blijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 13:56   #155
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar Bekijk bericht
Blijkbaar heb ik een ander Terzake gezien, met de afgang van het loensend scheef bakhuis...
Vooral toen ze eventjes in beeld kwam zonder woorden. Wat een koude vis, harteloos... doet me denken aan Ilse, wolvin van de SS !
Mag toch mijn indruk geven hé ?
Holala! Deze had ik gemist!
Wat een argumentatie zeg!
Zit de haat tegen je vroegere partijgenoten zo diep?

By the way, dat loensend schreef bakhuis kreeg zelfs een complimentje van Dewael. Zo slecht zal ze er dus ook weer niet uitgezien hebben.
Oud 24 mei 2007, 13:56   #156
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een alternatief waar Edina zo voorstander van blijkt te zijn, is dat de dochters en schoondochters gewoon hun job opzeggen en zelf voor de verzorging van hun schoon- of eigen moeder of vader instaan zeker?
Voorstander van "terug naar moeder aan de haard" Edina?
Wat een zever zeg! Alsof enkel vrouwen voor hun ouders en/of schoonouders kunnen zorgen. Alsof het nodig is om je job op te zeggen om dat te doen. Niets mis met een verpleegtehuis overigens. Wel met het daar dumpen en ze verder aan hun lot overlaten door nooit op bezoek te gaan bijvoorbeeld. Wat jammer genoeg niet zelden gebeurt.

En voor de rest: zie mijn antwoord aan Knuppel. Ik stel voor dat je samen met haar eens wat bejaardentehuizen bezoekt en daar het aantal allochtonen telt.
Oud 24 mei 2007, 13:58   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En 'schatje', waar staat dat Morel gisteren voor een mentaal gehandicapte werd aanzien of dat haar het zwijgen werd opgelegd?
Oud 24 mei 2007, 14:00   #158
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Edina, los van het feit dat ik het niet zo extreem wil stellen als de vb-collega's hier, moet je gewoon rekening houden dat we niet iedereen kunnen verzorgen. Immigratie kan iets positief zijn maar het 'wilde' beleid dat er gevoerd is (en waar gelukkig langzaam een kentering in komt) kunnen (en konden) we niet aan.

Het hele reddingssloepscenario.
Ongetwijfeld, maar de enige manier om daar iets aan te veranderen, is om de scheefgetrokken noord-zuid verhoudingen aan te pakken. Anders zullen er migranten blijven komen.
Oud 24 mei 2007, 14:00   #159
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een nonsens. Mensenrechten primeren voor mij vanzelfsprekend boven natuurwetten. En dat zal voor elk verstandig mens wel zo zijn.

Het is nogal moeilijk om ouders/grootouders te verzorgen wanneer ze in een ander land wonen hé! En ouders kunnen al evenmin meehelpen voor hun kleinkinderen te zorgen in dat geval.
Op een bepaald ogenblik moet je de natuurwetten boven de menselijke wetten stellen, als je dat niet doet veroorzaak je problemen enn werk je je eigen ondergang in de hand.

En mijn ouders en ex-schoonouders hebben steeds kunnen helpen om min kids op te voeden. Ik ben in mijn geboorteland blijven wonen.
Als ik ooit besloten had om hier te verhuizen, wel dan hadden zij idd hun kleinkinderen niet zien opgroeien, maar dat was dan een keuze van mij geweest en ik had zekers mijn ouders en grootouders niet mee naar dat land moeten nemen en daar op de kosten van de sociale zekerheid moeten laten leven.
Ze zouden mij hebben zien aankomen in Congo en Canada.
Geen geld, geen behoorlijke opleiding, geen eigen gegarandeerd inkomen, wel jongen kom binnen een paar jaar nog eens terug als je geld hebt.
En je hier een economische actieviteit kan starten die werk creeërd voor onze eigenbevolking.
Maar jij hier komen wonen en je ouders meebrengen en dan op onze kosten gaan leven, vergeet het.
En heel de uitleg wel in hun taal he, ik moet in het buitenland niet vragen om mij papieren in mijn taal te bezorgen hoor.
In de USA en Canada moet je zelfs bewijzen dat je engels kent en een examen afleggen, of je krijgt de nationaliteit niet.
Dus waarom zouden wij dat ook niet mogen vragen en moeten wij hier maar opendeur houden?
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 14:02   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een zever zeg! Alsof enkel vrouwen voor hun ouders en/of schoonouders kunnen zorgen. Alsof het nodig is om je job op te zeggen om dat te doen. Niets mis met een verpleegtehuis overigens. Wel met het daar dumpen en ze verder aan hun lot overlaten door nooit op bezoek te gaan bijvoorbeeld. Wat jammer genoeg niet zelden gebeurt.

En voor de rest: zie mijn antwoord aan Knuppel. Ik stel voor dat je samen met haar eens wat bejaardentehuizen bezoekt en daar het aantal allochtonen telt.
Ik moet toegeven dat ik in de bejaardentehuizen, in tegenstelling tot vluchthuizen, niet recentelijk ben geweest.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be