Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 14 juni 2007, 11:18   #141
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
en natuurlijk de politiek van alles de schuld geven, typisch vlaams.
En natuurlijk de kiezer van alles de schuld geven, typisch links.

Citaat:
ik vraag me af of de vlamingen wel rijp zijn voor democratie.
Dat zien we wel wanneer ze ingevoerd wordt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 14 juni 2007, 12:03   #142
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Niveau van vrt is een stuk beter dan wat je in nederland of frankrijk vind hoor. Ze kosten dan ook genoeg.

Lijkt me logisch, alles wat de staat doet moet ze geld gaan zoeken.

Onzin, je hebt geen kinderen denk ik?
De meeste ouders doen dit omdat ze beiden werken en dus weinig keus hebben. VOor kinderen is dit ook niet slecht, zo komen ze bij anderen en ontwikkelen ze sociale vaardigheden, creches en kleuterscholen zijn ook dikwijls veel beter geplaatst omkinderen zaken te leren.

Een ouder die goed weet waar hij mee bezig is en die veel aandacht aan de kinderen geeft is idd beter dan een creche of kleuterschool mar zo zijn er echt wel niet veel hoor.

Dat is regelrechte onzin, men moet gewoon met 2 weken om rond te komen, als er dus geen opvang is worden kinderen uitgesteld en uitgesteld tot het te laat is of men oud genoeg is en er 1 genoeg verdiend dat de andere kan stoppen . Schaf de opvang af en ik garandeer je dat het geboortecijfer drastisch zal dalen.

Neen dat is omdat de opvang te duur is en het te lastig is, tegen dat je 4 kinderen klaargemaakt hebt en 2 naar de creche 1 naar de kleuterschool en 1 naar de lagere school gebracht hebt ben je al een halve dag bezig en dus is het gewoon makkelijker om ze thuis te houden tot ze klaar zijn om allemaal naar de lagere of kleuter school te gaan .

Creche en kleuterschool zijn ook niet gratis he? Creches lopen op tot 20-30euro/dag waarvan je ongeveer 10euro terugkrijgt bij de belastingen, reken maar uit voor 2 kinderen .
Ik heb zelf 4 kinderen en ben een alleenstaande vader.
En ik heb echt geen tweede inkomen nodig om rond te komen en mijn kids te geven wat ze nodig hebben.

Ik kom zelf uit een gezin van 9 kinderen en woon op slechts een paar meter van mijn eigen en mijn ex-schoonfamilie.

Je moet mij dus niet komen vertellen dat men met twee moet gaan werken om rond te komen, het tweede inkomen diend in de meeste gevallen gewoon voor de luxe.

Maar men kan zonder luxe niet meer leven en daarom is de opvang nodig.
En omdat de bedrijven vrouwen minder betalen dan mannen voor het zelfde werk en deze voor hen dus goedkoper zijn.
Jantje is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:29   #143
Palladium
Burger

Palladium's schermafbeelding

Standaard

Laat ons 1 ding niet vergeten.
Wat rechts is in België is een centrumpartij in de meeste andere landen.
Wat extreem rechts is in België is gematigd rechts in de meeste andere landen.
Wat links is in België is een soort anarchie in de meeste andere landen.
We hebben het al veel te ver laten komen met linkse partijen, de uitslagen zijn positief.
Punt andere lijn.
Al de rest is flauwekul.

Laatst gewijzigd door Palladium : 14 juni 2007 om 20:31.
Palladium is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:31   #144
Gastspreker
Vreemdeling

Gastspreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Trek het u niet aan Mitgard, na 4 jaar tsjevenbeleid zijn ze het toch weer beu, zeker als ze weer de gracht in rijden met BHV.
Volkomen akkoord
Gastspreker is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:41   #145
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik vraag me af of de vlamingen wel rijp zijn voor democratie.
Touché

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:47   #146
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
En ik heb echt geen tweede inkomen nodig om rond te komen en mijn kids te geven wat ze nodig hebben.

Ik kom zelf uit een gezin van 9 kinderen en woon op slechts een paar meter van mijn eigen en mijn ex-schoonfamilie.

Je moet mij dus niet komen vertellen dat men met twee moet gaan werken om rond te komen, het tweede inkomen diend in de meeste gevallen gewoon voor de luxe.

En omdat de bedrijven vrouwen minder betalen dan mannen voor het zelfde werk en deze voor hen dus goedkoper zijn.
U hebt waarschijnlijk veel hulp van uw familie, ook financieel, of een riant inkomen of u zwanst.
rik47 is offline  
Oud 14 juni 2007, 20:58   #147
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
U hebt waarschijnlijk veel hulp van uw familie, ook financieel, of een riant inkomen of u zwanst.

Neen, Jantje zwanst niet maar weet héél goed waarover hij het heeft. Ik ben zelf ook de oudste uit een gezin van negen kinderen en wéét dus wat wel en niet kan met slechts één kostwinner. We hadden het niet breed maar we hebben alle negen geleerd om beter onze plan te trekken dan heel wat anderen die van kleinsaf alles hadden wat hun hartje begeerde.
Oud 14 juni 2007, 22:22   #148
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
ik help zelfs mijn familie, ik speel zelf regelmatig voor babysitter, GRATIS.
En mijn familie help mij financieel zekers niet.
Of ik over een riant inkomen beschik, wel dat weet ik niet, ik ben maar een thuiswerkende invalide.

Maar hier staan natuurlijk geen twee nieuwe BMW's voor de deur en ik ga ook niet alle weken fitnessen.

Ik ben zelf de zevende uit de rij en heb dus van kleinsaf geleerd om te vrede te zijn met wat ik had.

het grote verschil met de meeste andere die met niets meer tevreden zijn.
Jantje is offline  
Oud 15 juni 2007, 13:51   #149
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Of ik over een riant inkomen beschik, wel dat weet ik niet, ik ben maar een thuiswerkende invalide.

Maar hier staan natuurlijk geen twee nieuwe BMW's voor de deur en ik ga ook niet alle weken fitnessen.

Ik ben zelf de zevende uit de rij en heb dus van kleinsaf geleerd om te vrede te zijn met wat ik had.

Alle respect voor u, ik kom ook uit een groot gezin en hadden het ook echt niet breed.
Maar in de huidige tijdgeest met de heersende levensduurte met 4 kinderen en één (gemiddeld) inkomen rondkomen, niet eenvoudig.
Vroeger kwam je rond met één inkomen, maar nu.....
Ik hoop dat u geen woning moet huren, maar dan heb je kinderen die studeren, sporten, vervoer, kleden.....
Stilzwijgen wanneer de kinderen moeten uitkijken voor een bouwplaats, woning, huren woning, stilaan voor velen onbetaalbaar aan het worden.
rik47 is offline  
Oud 15 juni 2007, 14:18   #150
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
EN dus zijn je kinderen van 6h tot 18h alleen?

EN dan heb jij een goede job hoor, laat me eens zien, huur voor huis + nuts 1000euro, school 200, eten 4-500dan zit je per maand al gewoon voor de basis behoeften op 1500+ euro, en dan heb je nog geen kleding,uitgaan, auto, fiets, cadeaus,... gekocht.

Citaat:

In sommige gevallen ja, in andere niet, niet iedereen verdient 2000+ euro he? Er zijn heel veel mensen die 12-13-1400 euro verdienen en daar is met ene hele familie moeilijk van te leven.

Citaat:
Onzin, zoals ik al zei trouwens er is niks mis mee met de opvang, genoeg studies die dit aantonen. Maar ja, jij weet beter he?

Citaat:
Valt wel mee, misschien in de kleine bedrijven.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 15 juni 2007, 14:20   #151
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Neen, Jantje zwanst niet maar weet héél goed waarover hij het heeft. Ik ben zelf ook de oudste uit een gezin van negen kinderen en wéét dus wat wel en niet kan met slechts één kostwinner. We hadden het niet breed maar we hebben alle negen geleerd om beter onze plan te trekken dan heel wat anderen die van kleinsaf alles hadden wat hun hartje begeerde.
Tja voor de 2e wereldoorlog was het echt wel een andere tijd hoor

Serieus, je kan de huidige situatie niet vergelijken met 20-30-40 jaar geleden.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 15 juni 2007, 14:31   #152
k9

Standaard

Citaat:
Mai hoe nobel

Citaat:
Je weet niet hoeveel je verdiend?Misschien helpt vadertje staat dan wel?

Citaat:
Fitnissen, wat heb je tegen fitnissen? IS echt niet zo duur hoor, als dat al luxe is ...

Citaat:
DUs het is slecht dat men zijn kinderen iets meer wil geven? Iedereen moet leven zoals vroeger? Water en brood, wat vlees op zondag? AL de kindjes in 1 kamer slapen,...nee dank u hoor.

Ga je je kinderen dan ook zelf les geven? ANders drop ze je zoveel uur per dag op die school ?

k9 is offline  
Oud 15 juni 2007, 18:05   #153
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En natuurlijk de kiezer van alles de schuld geven, typisch links.
Om het met de woorden van Peter Tom Jones te zeggen: de kiezer heeft geen gelijk, de kiezer heeft een vergissing gemaakt.

Toch vreemd dat diezelfde mensen de zelfverklaarde voorvechters van de democratie zijn. Ze zouden nog de demo(nen)cratie opzij willen zetten om anti-democratische partijen zoals het Vlaams Belang met alle middelen te bestrijden.
lomeanor is offline  
Oud 15 juni 2007, 18:51   #154
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Om het met de woorden van Peter Tom Jones te zeggen: de kiezer heeft geen gelijk, de kiezer heeft een vergissing gemaakt.

Toch vreemd dat diezelfde mensen de zelfverklaarde voorvechters van de democratie zijn. Ze zouden nog de demo(nen)cratie opzij willen zetten om anti-democratische partijen zoals het Vlaams Belang met alle middelen te bestrijden.
Citaat:
[17/02/07] Geen cordon sanitaire in Oost-Vlaamse provincieraad

Op de agenda van de provincieraad van woensdag 14 februari 2007 stond de benoeming van een heel reeks provincieraadsleden in tal van intercommunales en VZW´s. Ondermeer diende men 4 effectieve vertegenwoordigers in het Regionaal Landschap Meetjesland (RLM) aan te duiden.

Hierbij viel het op dat bij de geheime stemming de kandidaat namens het Vlaams Belang, Michel Roelens uit Nevele, zomaar eventjes 36 stemmen achter zijn naam kreeg, terwijl het Vlaams Belang slechts met 19 leden in de provincieraad zetelt. Het is dan ook duidelijk de verschillende leden uit de meerderheid van CD&V, VLD en SP.a voor de Vlaams Belanger hebben gestemd.
Een goede evolutie die er op wijst dat het gezond verstand en de noodzaak tot het goed functionneren van onze provinciale instellingen zegevieren boven het ondemocratische cordon sanitaire.
Wie duidelijk wel nog een dosis gezond verstand ontberen, zijn de collega´s van Groen!. Zij kregen het aanbod van de meerderheidspartijen om in datzelfde Regionaal Landschap Meetjesland het mandaat van plaatsvervanger van voornoemde Michel Roelens te vervullen. Dit aanbod zagen de fanatici van Groen! evenwel niet zitten, want een Vlaams Belanger in een vergadering moeten vervangen, brrr... Wat een angstwekkende gedachte !
Daarom stuurden niet minder dan 48 provincieraadsleden de Vlaams Belanger Dirk Bafort uit Eeklo als plaatsvervanger naar het RLM. Wie had gedacht dat we dat nog zouden meemaken; we hebben nog andere tijden gekend...

[19/02/07] Update
- Cordon sanitaire verbroken in provincieraad (Het Laatste Nieuws, editie Gent-Wetteren-Lochristi): [...] «Dit gebeurde met steun van de meerderheid. Zij verkiest een niet-democratische partij boven Groen!, een aanfluiting van het cordon sanitaire. Er is ook een procedurefout gemaakt, want onze kandidaat werd zelfs niet in overweging genomen», zegt Groen!-fractieleider Jan Fiers, die klacht zal indienen. [...] Eerste gedeputeerde Sander Vercamer was niet onder de indruk. «Waarom VB het mandaat gekregen heeft? Onder meer omdat de macht van het getal speelt: 19 VB´ers tegenover 4 leden van Groen! In totaal kreeg VB 12 mandaten toegewezen en Groen! slechts één minder.» [...]
http://www.tanguyveys.be/index.php?g...=1&news_id=243

Zoals je zelf al aangaf: slechte verliezers, die groenen.
Zwartengeel is offline  
Oud 15 juni 2007, 20:12   #155
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat is dat nu voor zever?
zijt ge niet mogen gaan stemmen misschien? krijgt uw vuil blok minder dotaties? minder zetels/stemmen?

of nee, democratie is het pas wanneer �*lle politici zeggen wat de malcontente verzuurde vlaams blokker denkt, is het niet?
Mitgard is offline  
Oud 15 juni 2007, 20:22   #156
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
zijt ge niet mogen gaan stemmen misschien? krijgt uw vuil blok minder dotaties? minder zetels/stemmen?

of nee, democratie is het pas wanneer �*lle politici zeggen wat de malcontente verzuurde vlaams blokker denkt, is het niet?
Nee dat is het niet. Ik zou het je uitleggen, maar ik heb geen zin. Al te vaak moeten herhalen en in een rots dringt niets door.

Ik moet wel zeggen dat met zo'n opmerking als "wat is dat nu voor zever" je nogal overkomt als de vlaemsche klei-gast met het gezond verstand zoals je je hem zelf voorstelt. Nadat hij zijn kip met appelmoes opheeft natuurlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 15 juni 2007 om 20:24.
Jazeker is offline  
Oud 15 juni 2007, 20:27   #157
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat een verzuurde reactie, Mitgard!
Scheelt er iets?
Oud 15 juni 2007, 20:31   #158
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
http://www.tanguyveys.be/index.php?g...=1&news_id=243

Zoals je zelf al aangaf: slechte verliezers, die groenen.
Maar wel duidelijk superdemocraten.....
Oud 15 juni 2007, 20:33   #159
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

zoals verwacht geen zinnig antwoord van de blok-tandem jazeker-knuppel.

'we weten eigenlijk zelf niet goed waarom, maar dat er géén democratie is, d�*t is zeker!'.

Laatst gewijzigd door Mitgard : 15 juni 2007 om 20:34.
Mitgard is offline  
Oud 15 juni 2007, 21:00   #160
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geacht Heer Mitgard,

Op dit forum probeer ik steeds iets op te steken als ik met iemand in debat ga. Dat is dan ook de reden dat ik nooit zal reageren op een poster die het VB als vuilblok, de Spa als spallochtonenpartij of nog andere koosnaampjes verzint. Het hoeft uiteraard geen betoog dat een poster die zich aan deze linguistieke promiscuïteit bezondigt wegens dergelijke intellectuele pollutie bezwaarlijk als een interessante poster kan worden geconnoteerd.
Maar vandaag wil ik toch eens een uitzondering maken omdat ik geintrigeerd ben door uw creatieve consequentie.

Jij noemt het VB dus vuil blok.
Maar in dezelfde zin noem jij een lid van die politieke formatie een vlaams blokker.
Bijgevolg moet ik dus aannemen dat vlaams voor U een synoniem is van vuil.
Nu zijn er twee mogelijheden:
A/ ofwel bent U geen Vlaming en verdient een lid van dat volk, wiens taal jij spreekt, dus het epitheton "vuil" te hebben. In dit geval kan ik gezien de huidige wetgeving niet anders dan U een racist te noemen en bent U manifest in overtreding met de antiracismewetgeving.
B/ ofwel bent U wel een Vlaming en moet ik er van uitgaan dat U de hygiënische staat waarin U zich bevindt extrapoleert naar gans uw volk.
In dit geval kan ik niet anders dan besluiten dat U zich vergist en dat Vlaanderen bekend staat als een zeer proper volkje. In dit geval dus voel ik mij verplicht om U aan te bevelen eens een doucheke te nemen, uw tandjes eens te wassen en eventueel eens een deodorantje te plegen.

Het geval A/ is ongeneeslijk en kan op dit forum enkel door de moderatie opgelost worden.
Het geval B/ is oplosbaar op voorwaarde dat U zich sociaal verbetert om recidivering te voorkomen.

Zonder dank,

Fi

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be