Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 september 2007, 17:25   #141
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straatrue Bekijk bericht
een bewijs dat alle mensen waar ook ter wereld veel meer op elkaar gelijken dan alle ruziemakers beweren.

De meeste mensen hebben trouwens als voornaamste kenmerk dat ze verschillen zoeken met andere mensen en er graag ruzie mee maken. Wellicht omdat ze tijd over hebben; maar au fond lijkt er niemand meer op een andere mens.. dan een andere mens.
Precies
Tommm is offline  
Oud 15 september 2007, 17:48   #142
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Precies
Dus als je een eskimo in afrika neerplant, heeft die totaal géén problemen natuurlijk...

.
Eddy B is offline  
Oud 15 september 2007, 18:56   #143
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Dus als je een eskimo in afrika neerplant, heeft die totaal géén problemen natuurlijk...
Misschien wel, maar een Waal en Vlaming is niet echt dezelfde situatie...
Tommm is offline  
Oud 15 september 2007, 19:50   #144
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik voel me niet meer verschillend van een Limburger, van een Hollander, een Duitser, een Luksemburger, een Fransman of een Engelsman. Zelfs al heeft ieder van hen een eigen aksent van een kultuur.
Ik kijk niet anders aan tegen de inwoners van een stadje, hier op 15 km gelegen, omdat zij een sossenburgemeester hebben, en wij een tsjeef.

Reorganisatie van je overheidsapparaat heeft niks te maken met ruzie stoken of verschillend zijn.
Ik vind gewoon dat we beter gediend zullen zijn in Vlaanderen, met een Vlaamse onafhankelijkheid, los van de franstaligen.
En tesamen met de Walen lid zijn van de EU enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 15 september 2007, 19:54   #145
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik voel me niet meer verschillend van een Limburger, van een Hollander, een Duitser, een Luksemburger, een Fransman of een Engelsman. Zelfs al heeft ieder van hen een eigen aksent van een kultuur.
Ik kijk niet anders aan tegen de inwoners van een stadje, hier op 15 km gelegen, omdat zij een sossenburgemeester hebben, en wij een tsjeef.

Reorganisatie van je overheidsapparaat heeft niks te maken met ruzie stoken of verschillend zijn.
Ik vind gewoon dat we beter gediend zullen zijn in Vlaanderen, met een Vlaamse onafhankelijkheid, los van de franstaligen.
En tesamen met de Walen lid zijn van de EU enz.
Eenmaal onafhankelijk Vlanderen er zou zijn, zullen de verongelijkten en de mensen die graag de kaakslagen tellen wel iets anders nodig hebben om over te zagen. Er bestaat daar nu een traditie van meer dan 150 jaar, waarom er nu moeten mee stoppen?
straatrue is offline  
Oud 15 september 2007, 20:29   #146
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien wel, maar een Waal en Vlaming is niet echt dezelfde situatie...
DAT is waar, maar allemaal mensen? Hoe melig wil je het maken? Natuurlijk zijn we allemaal mensen. Alleen zitten er wel degelijk cultuurverschillen tussen verschillende groepen, nietwaar?

.
Eddy B is offline  
Oud 15 september 2007, 20:42   #147
straatrue
Minister-President

Standaard

Citaat:
DAT is waar, maar allemaal mensen? Hoe melig wil je het maken? Natuurlijk zijn we allemaal mensen. Alleen zitten er wel degelijk cultuurverschillen tussen verschillende groepen, nietwaar?

En het is juist een verrijking om daarmee om te gaan ipv zich als kleine kinderen terug te trekken en in zijn eigen hoekje te kruipen.

Mama, hij wil niet spelen met mij, hij is stout en hij spreekt ook een andere taal die ik niet begrijp,
straatrue is offline  
Oud 15 september 2007, 21:30   #148
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alweer onzin, niemand wilde nog als het achterlijke gebied van Nederland worden beschouwd. België is ontstaan omdat Belgen niet langer onderdrukt wilden worden door het noorden. De burgers hebben de opstand bewerkstelligt, niemand anders.
Correctie: Franstaligen
Oud 15 september 2007, 21:33   #149
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En het is juist een verrijking om daarmee om te gaan ipv zich als kleine kinderen terug te trekken en in zijn eigen hoekje te kruipen.

Mama, hij wil niet spelen met mij, hij is stout en hij spreekt ook een andere taal die ik niet begrijp,
NOGmaals : ik spreek vlot 5 talen. DAT is dus zeker niet het probleem! Maar als je de eigenheid van verschillende volkeren wil ontkennen, ontken je ook de eigenheid van personen. Iedereen heeft zijn eigen ik. We zijn geen eenheidsworst!

.
Eddy B is offline  
Oud 15 september 2007, 21:43   #150
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je het dan toch zo kinderlijk wilt voorstellen:
we willen zeker samenspelen, net zoals we met iedereen willen samenspelen. 't Meest van al spelen we samen met de buren: deze uit de EU. Niet dat we minder willen spelen met de anderen, maar als je buren bent, komt je mekaar makkelijker tegen.
Met de Walen samenspelen, dat willen we op dezelfde manier regelen als samenspelen met de Hollanders, de Duitsers, de Luksemburgers, de Fransen en de Engelsen.
Enig probleem is dat de Walen liever basketten en wij liever voetballen. Geen probleem dus. Alleen: niet de hele tijd alleen maar basketten en nooit samen voetballen, en zelfs niet meer aan voetballen komen ....

Samen in de EU spelen we dus alle sporten. Alle sporten. (alle kulturele, ekonomische, ..... samenwerkingsverbanden ... in duidelijke afspraken ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 15 september 2007 om 21:43.
De schoofzak is offline  
Oud 15 september 2007, 21:51   #151
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:

Dus in 1830 wou de Belgische burgerij niet meer met de stoute Nederlanders spelen. Zij hebben dan het nog meer verrijkende Koninkrijk verlaten en hebben zich als kleine kinderen teruggetrokken om in de eigen Belgische hoek te kruipen. Ga je daarmee akkoord of is dat iets anders?
Kaal is offline  
Oud 15 september 2007, 22:05   #152
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dus in 1830 wou de Belgische burgerij niet meer met de stoute Nederlanders spelen. Zij hebben dan het nog meer verrijkende Koninkrijk verlaten en hebben zich als kleine kinderen teruggetrokken om in de eigen Belgische hoek te kruipen. Ga je daarmee akkoord of is dat iets anders?

.
Eddy B is offline  
Oud 16 september 2007, 11:37   #153
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Nee, sterker nog, het is krek hetzelfde. Als niet iemand stopt met hun eigen hoekje opzoeken kunnen we een verenigd Europa ook vergeten. Zwitserland leeft wel samen met verschillende taalgroepen, waarom kunnen zij het wel? ALs we die energie die we in federalisme stoppen en elkaar wederzijds pesten nu eens aanwenden om onze belangrijkste handelspartners(Nederland, Frankrijk en Duitsland) gebundeld te paaien en ze naar hier te halen. We kunnen van onze taalverscheidenheid ook een economisch voordeel maken, als we dat willen. Ik denk dat het nogal typisch is voor Belgen om niet verder te kijken dan de eigen achtertuin. Daar zouden we eens met moeten ophouden. Verschillende taalgroepen in één land is een voordeel, geen last.
Tommm is offline  
Oud 16 september 2007, 12:01   #154
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nee, sterker nog, het is krek hetzelfde. Als niet iemand stopt met hun eigen hoekje opzoeken kunnen we een verenigd Europa ook vergeten. Zwitserland leeft wel samen met verschillende taalgroepen, waarom kunnen zij het wel? ALs we die energie die we in federalisme stoppen en elkaar wederzijds pesten nu eens aanwenden om onze belangrijkste handelspartners(Nederland, Frankrijk en Duitsland) gebundeld te paaien en ze naar hier te halen. We kunnen van onze taalverscheidenheid ook een economisch voordeel maken, als we dat willen. Ik denk dat het nogal typisch is voor Belgen om niet verder te kijken dan de eigen achtertuin. Daar zouden we eens met moeten ophouden. Verschillende taalgroepen in één land is een voordeel, geen last.
Zwitserland heeft dan ook niet het probleem EU en hun bemoeienissen tot in je eigen onderbroek!
Vlaanderen zou hetzelfde moeten doen! Bye Bye EU

.
Eddy B is offline  
Oud 16 september 2007, 12:05   #155
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zwitserland heeft dan ook niet het probleem EU en hun bemoeienissen tot in je eigen onderbroek!
Vlaanderen zou hetzelfde moeten doen! Bye Bye EU
Meen je dat echt?
Tommm is offline  
Oud 16 september 2007, 12:08   #156
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Meen je dat echt?
Als je een beetje mijn posts volgt, zal je merken dat ik pleit om deze EU op korte termijn vaarwel te zeggen, en binnen de benelux met een ander project te starten dat meer om de burgers geeft dan de super liberale EU nu doet.
De Burgers van Europa willen een europa voor de burgers, niet voor de kapitalisten.
Samen met Nederland en luxemburg, en zeker nog enkele kandidaten kunnen we een degelijke eunie oprichten, waarvan de macht beperkt wordt door enkel af te geven naar boven wat we van boven willen laten besturen. Democratie dicht bij de burger. Mét Referenda!

.
Eddy B is offline  
Oud 16 september 2007, 12:15   #157
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Zwitserland bestaat er tussen de verschillende taalgroepen een consensus over de richting die men met het land uit wil, waardoor communautaire problemen in de orde van grootte zoals we die hier kennen daar onbestaande zijn. In België is dat niet meer het geval.
Zwartengeel is offline  
Oud 16 september 2007, 12:42   #158
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
In Zwitserland bestaat er tussen de verschillende taalgroepen een consensus over de richting die men met het land uit wil, waardoor communautaire problemen in de orde van grootte zoals we die hier kennen daar onbestaande zijn. In België is dat niet meer het geval.
Kunnen we daar niet aan werken zonder het land vaarwel te zeggen?
Tommm is offline  
Oud 16 september 2007, 12:47   #159
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kunnen we daar niet aan werken zonder het land vaarwel te zeggen?
Zoiets heet CONfederatie, en de franstaligen zeggen "NON"

.
Eddy B is offline  
Oud 16 september 2007, 12:53   #160
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoiets heet CONfederatie, en de franstaligen zeggen "NON"
Misschien moeten we de vragen zo stellen dat NON OUI betekent. Zou de provocatie die al aan de gang was voor de verkiezingen niet gezorgd hebben voor die eeuwige NON?
Tommm is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be