![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik begrijp die "ergernis" niet, want die vloeit voort uit een totaal misbegrepen vrijheidsdenken in het verkeer. Je hoort je aan de regels te houden, zelfs als die je niet zinnen. En je mag in een democratie daar gerust tegen protesteren, maar ondertussen moet je je wel als een loyaal burger opstellen en terwille van het algemeen belang je aan de regels houden. Zo gaat dat in een rechtsstaat waar er regels, wetten, afspraken... zijn die het geheel ordelijk maken. Als iedereen zijn zin begint te doen, dan zijn we heel ver van huis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag men zelfs al niet meer optrekken om bijvoorbeeld tussen een gaatje te kruipen? Moet je nu echt minutenlang wachten tot er eens geen verkeer is?
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of u "sowieso" te snel rijdt. Als u echter stelt dat u te snel rijdt, zal u vroeg of laat wel eens een pv in de bus krijgen. Eens komt het moment dat je een snelheidscontrole te laat hebt opgemerkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2007 om 20:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat nodig is, ja. U moet eens gaan beseffen dat u niet alleen in het verkeer bent en dat u bijgevolg met anderen moet rekening houden. Met ieder bericht dat u hier neerschrijft, toont u ons met welk individualisme u eigenlijk behept bent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En uiteraard ben ik bij bovenstaande voorvallen perfect veilig bij 120 en perfect onveilig bij 160. Wat was de argumentatie ook alweer? Of staat die er gewoonweg niet bij? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is helemaal niet zo. Onlangs was er in Waregem-Stad een grootscheepse fietscontrole: vele jongeren hebben het nadien mogen uitleggen op het politiebureau en mogen zorgen dat hun fiets reglementair in orde was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Geloof of het of niet, maar daar let ik zelfs niet op...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs u viseert al een "bepaalde groep". Jammer. Sorry, op gordeldracht kunnen ze mij ook pakken, was ik vergeten.
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2007 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen wordt geacht zich aan de wet te houden. Maar wat dat in dit geval met verkeersveiligheid te maken heeft, is mij een raadsel. Ik ben wereldvreemd, ongetwijfeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hoeft ook niet, daar het niet aan de individuele weggebruiker is te bepalen of de omstandigheden 120 of 160 toelaten. Dat is niet zijn bevoegdheid, daar de verkeersautoriteiten en de wetgever dat hebben vastgelegd. Het is ook niet aan u te bepalen om op een verlaten weg om 2 uur 's nachts nu eens links of rechts gaat rijden: de wetgever heeft hier bepaald dat wij rechts rijden. Niets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begrijp dat het niet zo'n goede zaak is 30 km/u aan een schoolomgeving te behouden tijdens de nacht. En dat ziet men ook in: daarom worden er ook steeds meer dynamische borden ingevoerd. Tot zolang die er niet staan op bepaalde plaatsen, hoort u zich te houden aan de wet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik viseer niemand, tenzij mensen die de verkeersregels naast zich neerleggen. Dus, zowel mensen die geen gordel dragen, die telefoneren terwijl ze rijden, die voorrang van rechts niet respecteren... enz. enz. en dus ook mensen die de snelheidsregels niet wensen te respecteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat probeer ik inderdaad te zijn. Ik hou me in ieder geval aan de snelheidsbeperkingen, doe steeds de gordel aan, telefoneer nooit terwijl ik rij en hou me voor steeds alert te zijn in het verkeer. Verstrooidheid bestaat, maar als ik er dan voor beboet wordt zal ik dat aanvaarden. Ik zoek geen uitvluchten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
als je op een baan maar 70 mag rijden, rij dan gewoon maar 60-65 ofzo, en je wordt toch nooit gepakt? Waarom sneller rijden dan mag?
![]() |