Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 november 2007, 20:02   #141
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Toch wel, maar wil dat dan zeggen dat we er akkoord met moeten zijn?
Blijkbaar begrijp jij deze ergernis niet.
Neen, ik begrijp die "ergernis" niet, want die vloeit voort uit een totaal misbegrepen vrijheidsdenken in het verkeer. Je hoort je aan de regels te houden, zelfs als die je niet zinnen. En je mag in een democratie daar gerust tegen protesteren, maar ondertussen moet je je wel als een loyaal burger opstellen en terwille van het algemeen belang je aan de regels houden. Zo gaat dat in een rechtsstaat waar er regels, wetten, afspraken... zijn die het geheel ordelijk maken. Als iedereen zijn zin begint te doen, dan zijn we heel ver van huis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:02   #142
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, ik schiet natuurlijk persoonlijk. Dat is hier maar al te nodig en ook al te duidelijk: wie immers meent dat hij zelf zijn snelheid kan bepalen in het verkeer en iedere reglementering naast zich neer mag leggen, is nu eenmaal een onverantwoordelijke individualist. Daar valt niet veel anders over te zeggen.
Boehoe...
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:02   #143
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan gaat het om "ongepast rijgedrag", niet over een snelheidsovertreding.
Mag men zelfs al niet meer optrekken om bijvoorbeeld tussen een gaatje te kruipen? Moet je nu echt minutenlang wachten tot er eens geen verkeer is?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:04   #144
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik begrijp die "ergernis" niet, want die vloeit voort uit een totaal misbegrepen vrijheidsdenken in het verkeer. Je hoort je aan de regels te houden, zelfs als die je niet zinnen. En je mag in een democratie daar gerust tegen protesteren, maar ondertussen moet je je wel als een loyaal burger opstellen en terwille van het algemeen belang je aan de regels houden. Zo gaat dat in een rechtsstaat waar er regels, wetten, afspraken... zijn die het geheel ordelijk maken. Als iedereen zijn zin begint te doen, dan zijn we heel ver van huis.
Zo is dat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:06   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Naar jouw normen rijd ik sowieso te snel; edoch word ik niet beboet
Ik weet niet of u "sowieso" te snel rijdt. Als u echter stelt dat u te snel rijdt, zal u vroeg of laat wel eens een pv in de bus krijgen. Eens komt het moment dat je een snelheidscontrole te laat hebt opgemerkt.
Oud 17 november 2007, 20:08   #146
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zijn we terug bij het begin: waarom viseren ze alleen een bepaalde groep (snelheidsovertreders) en laat men andere piraten rustig hun gang gaan?

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2007 om 20:09.
Oud 17 november 2007, 20:08   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag men zelfs al niet meer optrekken om bijvoorbeeld tussen een gaatje te kruipen? Moet je nu echt minutenlang wachten tot er eens geen verkeer is?
Als dat nodig is, ja. U moet eens gaan beseffen dat u niet alleen in het verkeer bent en dat u bijgevolg met anderen moet rekening houden. Met ieder bericht dat u hier neerschrijft, toont u ons met welk individualisme u eigenlijk behept bent.
Oud 17 november 2007, 20:09   #148
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Sfax,

Het gaat over jouw foute inschatting. Jij schat in dat 160 op bepaalde plekken perfect kan.
Jij weet niet wie ik ben, met welke wagen ik rijd, op welke autostrades ik rijd, op welke momenten ik op die autostrades rijd, hoe goed ik die autostrade ken of wanneer ik aan 160 rijd, maar jij bent wel in staat om te zeggen dat ik het sowieso fout inschat? Straf moet ik zeggen. Heb je daar uberhaupt enige argumentatie voor, die niet gebaseerd is op een snelheidsfetish of helderziendheid?

Citaat:
Je vergeet wel even dat je niet alleen bent op de autostrade, dat de staat van de weg kan varieren, dat er debris kan liggen op de weg, dat mensen maneuvers kunnen doen recht voor jouw neus, dat er een technische fout kan optreden in jouw auto.....
En dat weet jij uiteraard beter dan ik .
En uiteraard ben ik bij bovenstaande voorvallen perfect veilig bij 120 en perfect onveilig bij 160.
Wat was de argumentatie ook alweer? Of staat die er gewoonweg niet bij?

Citaat:
Allemaal factoren waar jij op moet kunnen reageren. En tegen hoge snelheid kan je dat wel eens te laat doen. En dan plak je daar tegen de vangrails. Zelfs met weinig verkeer en ogenschijnlijk veilige omstandigheden.
Opnieuw, waarom zou jij, die geen flauw benul heeft van de omstandigheden waar ik over spreek, dat beter kunnen inschatten dan ik, die daar effectief rijdt?

Citaat:
En even een statement neerzetten dat snelheid enkel invloed heeft op impact, daar moet ik even goed mee lachen.
Doe gerust, lachen is nog steeds geen argument.

Citaat:
Ik ga overigens over een 2 tal weken naar een promotieverdedeging van iemand die juist op dat onderwerp onderzoek heeft gedaan bij TNO Automotive (TU Delft). Hij heeft onder andere ook punten bepaald van unavoidable crash (als je eenmaal voorbij dit punt ben, zal je niet mee de impact kunnen vermijden). Deze ligt veeeeeel meer naar voor bij een grote snelheid (logisch ook). Met een reactietijd van 1 seconde erbij wilt dit veel zeggen....
Fijn, maar wat is je punt?
Oud 17 november 2007, 20:10   #149
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zijn we terug bij het begin: waarom viseren ze alleen een bepaalde groep (snelheidsovertreders) en laat men andere piraten rustig hun gang doen?
Dit is helemaal niet zo. Onlangs was er in Waregem-Stad een grootscheepse fietscontrole: vele jongeren hebben het nadien mogen uitleggen op het politiebureau en mogen zorgen dat hun fiets reglementair in orde was.
Oud 17 november 2007, 20:10   #150
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of u "sowieso" te snel rijdt. Als u echter stelt dat u te snel rijdt, zal u vroeg of laat wel eens een pv in de bus krijgen. Eens komt het moment dat je een snelheidscontrole te laat hebt opgemerkt.
Geloof of het of niet, maar daar let ik zelfs niet op...
Oud 17 november 2007, 20:11   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij weet niet wie ik ben, met welke wagen ik rijd, op welke autostrades ik rijd, op welke momenten ik op die autostrades rijd, hoe goed ik die autostrade ken of wanneer ik aan 160 rijd, maar jij bent wel in staat om te zeggen dat ik het sowieso fout inschat? Straf moet ik zeggen. Heb je daar uberhaupt enige argumentatie voor, die niet gebaseerd is op een snelheidsfetish of helderziendheid?
Dat is allemaal niet van belang, daar het niet aan de individuele weggebruiker is te bepalen wat de wetgever reeds heeft vastgelegd.
Oud 17 november 2007, 20:12   #152
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als dat nodig is, ja. U moet eens gaan beseffen dat u niet alleen in het verkeer bent en dat u bijgevolg met anderen moet rekening houden. Met ieder bericht dat u hier neerschrijft, toont u ons met welk individualisme u eigenlijk behept bent.
De enige verkeersovertreding die ik doe, zijn snelheidsovertredingen. De andere regels respecteer ik, ben ik dan een onverbeterlijke egoïst?
Zelfs u viseert al een "bepaalde groep". Jammer.

Sorry, op gordeldracht kunnen ze mij ook pakken, was ik vergeten.

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 17 november 2007 om 20:15.
Oud 17 november 2007, 20:13   #153
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk gaat het om verkeersveiligheid: zoef je aan 70 km/u door een drukke bebouwde kom met een school in de nabijheid of rij daar aan 30 km/u voorbij, dat zal een verschil maken wanneer er een kritieke situatie zich voordoet. U moet wel heel wereldvreemd zijn om dat niet te beseffen.

Zoals al gezegd: snelheid is een van de zaken, niet het enige zoals u me eerst wou toedichten.
Ik zoefde 's zondags om 22.30 uur aan 32 km/u voorbij een school. Geen mens, kat of hond in de omgeving te bespeuren. Ik werd beboet.

Iedereen wordt geacht zich aan de wet te houden. Maar wat dat in dit geval met verkeersveiligheid te maken heeft, is mij een raadsel.

Ik ben wereldvreemd, ongetwijfeld.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2007, 20:13   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opnieuw, waarom zou jij, die geen flauw benul heeft van de omstandigheden waar ik over spreek, dat beter kunnen inschatten dan ik, die daar effectief rijdt?
Dat hoeft ook niet, daar het niet aan de individuele weggebruiker is te bepalen of de omstandigheden 120 of 160 toelaten. Dat is niet zijn bevoegdheid, daar de verkeersautoriteiten en de wetgever dat hebben vastgelegd. Het is ook niet aan u te bepalen om op een verlaten weg om 2 uur 's nachts nu eens links of rechts gaat rijden: de wetgever heeft hier bepaald dat wij rechts rijden. Niets anders.
Oud 17 november 2007, 20:15   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Ik zoefde 's zondags om 22.30 uur aan 32 km/u voorbij een school. Geen mens, kat of hond in de omgeving te bespeuren. Ik werd beboet.

Iedereen wordt geacht zich aan de wet te houden. Maar wat dat in dit geval met verkeersveiligheid te maken heeft, is mij een raadsel.

Ik ben wereldvreemd, ongetwijfeld.
Aan 32 km/u? U reed sneller, want er is steeds een foutenmarge.

Ik begrijp dat het niet zo'n goede zaak is 30 km/u aan een schoolomgeving te behouden tijdens de nacht. En dat ziet men ook in: daarom worden er ook steeds meer dynamische borden ingevoerd. Tot zolang die er niet staan op bepaalde plaatsen, hoort u zich te houden aan de wet.
Oud 17 november 2007, 20:17   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige verkeersovertreding die ik doe, zijn snelheidsovertredingen. De andere regels respecteer ik, ben ik dan een onverbeterlijke egoïst?
Ja.
Oud 17 november 2007, 20:19   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs u viseert al een "bepaalde groep". Jammer.
Ik viseer niemand, tenzij mensen die de verkeersregels naast zich neerleggen. Dus, zowel mensen die geen gordel dragen, die telefoneren terwijl ze rijden, die voorrang van rechts niet respecteren... enz. enz. en dus ook mensen die de snelheidsregels niet wensen te respecteren.
Oud 17 november 2007, 20:27   #158
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik viseer niemand, tenzij mensen die de verkeersregels naast zich neerleggen. Dus, zowel mensen die geen gordel dragen, die telefoneren terwijl ze rijden, die voorrang van rechts niet respecteren... enz. enz. en dus ook mensen die de snelheidsregels niet wensen te respecteren.
Bent u dan een heilige in't verkeer?
Oud 17 november 2007, 20:29   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bent u dan een heilige in't verkeer?
Dat probeer ik inderdaad te zijn. Ik hou me in ieder geval aan de snelheidsbeperkingen, doe steeds de gordel aan, telefoneer nooit terwijl ik rij en hou me voor steeds alert te zijn in het verkeer. Verstrooidheid bestaat, maar als ik er dan voor beboet wordt zal ik dat aanvaarden. Ik zoek geen uitvluchten.
Oud 17 november 2007, 20:31   #160
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op den duur staan hier meer flitspalen dan straatverlichting... Dat is toch gewoon zuivere pesterij... ik zie het al voor me: welke banen krijgen zo'n ondingen? Waarschijnlijk die banen waar ge nog niet eens beseft dat ge 100 km/h rijd, en waar ze zo een smerig bordje hebben gezet met 70...
mja, ik zie het probleem niet
als je op een baan maar 70 mag rijden, rij dan gewoon maar 60-65 ofzo, en je wordt toch nooit gepakt?
Waarom sneller rijden dan mag?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be