![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#1642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Ik kom je tegemoet zelfs.
Ik meet de situatie af aan wat de gangbare formulering voor discriminatie is en concludeer dat het niet om discriminatie gaat. Als jij blijft volhouden van wel, dan sta ik open voor jou formulering die blijkbaar afwijkt van de mijne. Maar die laat, zoals verwacht, op zich wachten. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 |
Staatssecretaris
|
![]() Pauluske, dat je dit balletje terugkaatst bewijst enkel jouw onmacht, je kunt mijn visie niet aan aan omdat jullie kunnen niet debatteren, enkel preken.
![]() |
#1644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Verklaar me eens wat er dan niet dicriminerend is om homo's als ongelijken te beschouwen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga dan eens een dorpscafé, een voetbalkantine... binnen en vraag de mensen of ze homofilie/seksualiteit normaal vinden. Wedden dat wat wij hier schrijven u in veel straffere bewoordingen daar zult horen. Dat is immers het gezond verstand van de gewone man.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet kent geen groepsrechten. Wel individugebonden rechten. M.a.w. afkomen met "twee of meer personen" heeft wettelijk gezien weinig zin om over een al dan niet aanwijsbare discriminatie te spreken. Ieder individu heeft dezelfde rechten, ook wanneer het huwelijk enkel voorbehouden wordt voor een man-vrouwrelatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En neen, het is helemaal geen discriminatie het huwelijk niet open te stellen voor afwijkende relatievormen. Ongelijke situaties, ongelijke voorschriften. Dat is ook op andere terreinen zo. De overheid stipuleert bijvoorbeeld andere voorschriften voor gehandicapten en bij de rest van de bevolking. De rest van de bevolking wordt evenwel niet gediscrimineerd omdat ze bijvoorbeeld niet in aanmerking komt voor de verschillende statuten en voordelen waar gehandicapten een beroep op kunnen doen. Net zo gaat dat op voor de huwelijksvoorwaarden die de overheid kan bepalen (en dat ook doet). Als zij in de voorwaarden stelt dat het burgerlijk huwelijk alleen toegankelijk is voor resp. een man én een vrouw, dan is dat geen discriminatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Indien je het huwelijk voorbehoudt voor een man-vrouwrelatie; discrimineer je de man-man- en de vrouw-vrouwrelatie. Er is immers geen redelijke verantwoording om de man-man- of de vrouw-vrouwrelatie anders te behandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En er is weldegelijk een heel redelijke verantwoording het huwelijk daartoe te beperken. In deze draad hebben Paulus als ik verschillende redenen opgesomd en uitgelegd. Reacties beperken zich grotendeels tot woorden als "onzin", "quatsj" e.d. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wel van belang is : 1 ongelijke behandeling 2 geen redelijke verantwoording Citaat:
Ik heb gisteren en eergisteren deze draad niet gevolgd; (het ging een beetje te rap vooruit) is er in die posts een redelijke verantwoording terug te vinden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, daar onze westerse rechtstaat geen groepsgebonden rechten kent. Dat is iets voor bijvoorbeeld bepaalde moslimlanden waar er aparte rechtstelsels zijn voor moslims, christenen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie het schrijft.
![]() |
#1657 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar de 2 voorwaarden om van discriminatie te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook zoiets als respect hebben voor je eigen lichaam, iets dat jij duidelijk niet hebt. Ik veroordeel je daar niet voor, maar kom mij aub niet zeggen hoe ik moet leven of denken.
![]() |
![]() |
#1659 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch niet hoor
![]() |
#1660 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat jij je lichaam verkoopt voor het slijk der aarde is jouw "eigen wil" (tenminste dat hoop ik voor u), maar zie het aub niet als de norm.
![]() |