![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rusland biedt in dat geval vroeg of laat een thermonucleaire expansie aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 14 mei 2014 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In het stuk van Snyder mis ik de rol van de VS in dit verhaal. Waarom was de NED actief in de Oekraïne ? bijvoorbeeld.
![]() |
![]() |
#1645 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zal niemand ooit op ingaan, maar Uw besluit is correct- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is ongelooflijk om op Europees niveau het gebrek aan basisinzicht te zien. Gelukkig maar dat Barosso out is binnenkort en Verhofstadt geen kans maakt, hopelijk. Maar of het zal verbeteren daar in Brussel weet ik niet! En ik zeg dit terwijl ik toch meer pro dan contra de EU ben. Toegegeven dat met maximaal 15 wel prettiger zou zijn. Met ogen open in de val gelopen. Proficiat Europa. Ik kan het Putin echt niet kwalijk nemen. Ik denk dat die gast terug in Sinterklaas moet geloven nu!
![]() |
![]() |
#1648 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Erger nog, Lavrov denk er nu ook zo over... Volgens Lavrov wil de VS de EU een kloot draaien. Nu wat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zijn ze ook mee aan het rommelen in Oost-Oekraïne. Of Amerika en Europa er zich mogen/moeten mee moeien en wat hun rol is, dat is een andere discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder vind ik het wel idioot dat bijvoorbeeld nu opeens de Nederlandse defensie begroting omhoog gaat.
![]() |
![]() |
#1651 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Los van de Oekraïne strookt de Nederlandse defensie begroting gewoon niet met de Nederlandse ambities op dat vlak. Ofwel stel ze naar beneden bij of maak meer middelen vrij. Of Rusland het nu wilt of niet, ze zenden wel het signaal uit dat ze een expansionist (zie de Krim) zijn; en dat Europa dus minder veilig is dan ze (naar mijn mening onterecht) waanden te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het record van 1929 werd gepasseerd in 2014: 1,16% 1930: 1,29% 1931: 1,71% 1932: 1,76% 1933: 1,7% 1934: 1,73% 1935: 1,75% 1936: 1,73% 1937: 1,58% 1938: 2% 1939: 2,4% 2006: 1,5% 2007: 1,46% 2008: 1,42% 2009: 1,52% 2010: 1,44% 2011: 1,36% 2012: 1,31% 2013: 1,29% 2014: 1,16% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hillen bezuinigde €1 miljard Vorig jaar sept bezuinigde Hennis, begroting 2014: - €348 miljoen Uiteindelijk er toch weer bij: + €115 (in werkelijkheid werd €66 miljoen minder ingeleverd) Totaal: -€233 miljoen Nu spreekt men over een verhoging van enkele tientalle miljoenen tot mogelijk €100 miljoen Hiermee wordt dus slechts de laatste bezuiniging deels ongedaan gemaakt en komt deze nog steeds uit op: -€133 miljoen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() At the 2011 legislative election, the Communist Party of the Russian Federation took 31% of the votes in the city of Kaliningrad and Putin's United Russia only 21%.
http://en.wikipedia.org/wiki/Politic...ningrad_Oblast Tsukanov is lid van Putin's partij, nergens heb ik een bevestiging gevonden van een (belangrijke) beweging die de onafhankelijkheid van de regio bepleit. Laatst gewijzigd door tomm : 22 mei 2014 om 01:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn ondertussen al talloze doden gevallen in Oost-Oekraïne, en de neo-nazi's zitten nog steeds in de regering. Tot eind vorig jaar, dus voor de "revolutie" geleid door Banderisten samen met bepaalde oligarchen(ook de beruchte Ahmetov kiest de kant van het nieuwe regime) tegen de legaal verkozen president, viel geen enkele dode.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duidelijk is dat de huidige regering, en ook maidan (meer dan 30% van de totale Oekraïnse bevolking steunde Yanukovich volgens opiniepeilingen in december heb ik reeds op deze draad aangetoond, en als je weet dat minder dan 10% ooit op yanukovich stemden in West-Oekraïne... ) niet de steun genieten van de meerderheid van de bevolking in Oost-Oekraïne. Laatst gewijzigd door tomm : 22 mei 2014 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel dat verhaal heeft eigenlijk de Russen niet zoveel goed gebracht. Ik las volgende feiten:
1) Poetin heeft toegegeven dat de sancties tegen zijn land wel degelijk schade aanrichten. 2) Rusland heeft een 30 jarig contract met China voor het leveren van gas, ter compensatie voor Europa dat in de toekomst van Rusland's gasleveringen afwilt. Rusland krijgt wel een veel lager prijs van China dan wat ze van Europa krijgt. De VS daarentegen: De enorme gasvelden bij de kust van Israel (project Leviathan) worden meer dan waarschijnlijk de nieuwe leveranciers van Europa op gebied van gas. Naast Israel zijn ook de AmerIkanen zwaar betrokken partij in dat project. Een economisch mastodont, die gasvelden ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 22 mei 2014 om 07:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Russisch Chinese gasdeal van 400 miljard dollar als een verlies voor Rusland voorstellen is wel erg bizar. De deal was 10 jaar in onderhandeling voornamelijk omwille van onenigheid over de prijs. De prijs ligt uiteindelijk dicht bij wat Rusland vroeg volgens de westerse financiële pers (in ruil voor een afzien van een voorafbetaling van 25 miljard dollar). De details van de deal zijn nog niet allemaal bekend. Ik ben nieuwsgierig of de dollar omzeilt werd of niet. Citaat:
![]() Hopelijk lukt het de VS niet om een escalatie van sancties teweeg te brengen tussen Europa en Rusland. Daar is nog Europa noch Rusland mee gebaat. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 mei 2014 om 13:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In juni begint normaal gezien de bouw van South Stream. Deze constructie zal Bulgarije verbinden met de Russische Federatie dwars doorheen de Zwarte Zee.
Eens op volle capaciteit zal South Stream jaarlijks 63 miljard m³ gas vanuit de Russische Federatie naar de EU transporteren. BRON
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 mei 2014 om 13:50. |
![]() |
![]() |