Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2023, 10:57   #1641
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De doodstraf voor wie, laat dat de hamvraag zijn...

Iemand die van de honger een appel pikt uit een winkel of iemand die het nodig heeft gevonden zomaar lukraak andere mensen te vferkrachten of te vermoorden?

Wel dan valt er over de doodstraf als straf nog na te denken of gaat men de brave belastingbetaler daar ook nog jaren voor laten betalen???

Dat nadenken laat ik over aan diegenen die daar meer kennis van zaken voor hebben.

Het zal ook geen gemakkelijke taak zijn daar over na te denken.

Cellen als in de filmprent Papillon voor hardleerse moordenaars verkrachters?

Te ver gezocht?¿
Te ver gezocht? Een cel zoals die van Papillon daar zitten in Belgie zes mensen in.
Oud 29 augustus 2023, 11:09   #1642
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Dat denk ik ook wel.

Maar er zijn een massa mensen die voor hun mening niet durven uitkomen, meestal om hun eigen situatie/werk niet in gevaar te brengen of zie ik dat verkeerd?
Veel mensen moeten inderdaad oppassen. Neem nu bijvoorbeeld een artiest die sympathie betuigt voor rechts, die komt nergens meer aan de bak. De Strangers hebben ooit één keer opgetreden op een VB-festiviteit. Sindsdien werden zij overal geboycot.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 augustus 2023 om 11:21.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 15:04   #1643
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
We noemen dit de traditionele Christelijke waarden, maar er zijn ook mensen die aanhanger zijn van het Noorse, Germaamse heidendom, die de traditionele waarden delen, zoals de familie Verreycken of Tomas Boutens bijvoorbeeld.
De familie Verreycken heeft een welbepaalde interpretatie dan van 'traditionele waarden'.

Gunnar Verreycken, zoon van Rob Verreycken, toont die in passant in Breendonck:

Gunnar Verreycken doet Hitlergroet in Breendonk

En kijk, wie komt er nu verbroederen met Gunnar Verreyken?? Juist: Driesje!

Gunnar Verreycken gezellig samen op de foto met Dries Van Langenhoven.

Ofte: soort zoekt soort.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 29 augustus 2023 om 15:05.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 15:18   #1644
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Philip schreef in zijn evangelie dat men alle toegekende naturaliseringen vanaf 1974 'opnieuw moet bekijken'. Dat is mensen terug vogelvrij maken. En dat ALLE niet-europese vreemdelingen moeten gedeporteerd worden.
Jij hebt een raar gedacht van vogelvrij maken.
Jij hebt een raar gedacht van 'opnieuw bekijken'.

Ach het is wel duidelijk: om de een of de andere reden zet je sommige halve garens in een criminele hoek, en wil je daarmee al die mensen de duivel aandoen (met terminologie zoals vergassen, en het zijn geen mensen).
Het probleem met mensen die hetzelfde doen als jij: er komen daardoor geen oplossingen voor de gewone man, die wel alle nadelen van de te massale immigratie op zijn kop krijgt.
De demonisering verhindert een goed bestuur.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 15:21   #1645
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Veel mensen moeten inderdaad oppassen. Neem nu bijvoorbeeld een artiest die sympathie betuigt voor rechts, die komt nergens meer aan de bak. De Strangers hebben ooit één keer opgetreden op een VB-festiviteit. Sindsdien werden zij overal geboycot.
Hoe 'verbindend' zijn die linkiewinkies en die belgicisten !!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 17:06   #1646
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Normaal heb ik het niet zo voor die Dries Van Langenhove, maar zijn pleidooi voor een ethisch en moreel réveil, bevalt mij wel.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 17:55   #1647
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij hebt een raar gedacht van vogelvrij maken.
Jij hebt een raar gedacht van 'opnieuw bekijken'.
Ik denk eerder dat jij komedie speelt, en doet alsof je een dumbo bent die Philip zijn plan niet begrijpt...

Wat zou het anders willen betekenen ? Hij wil gewoon honderdduizenden mensen de nationaliteit afnemen & deporteren.

Je lijkt weer voor de zoveelste keer tactisch 'vergeten' te zijn dat PhDW nooit één woord heeft willen terugnemen van zijn 70 puntenplan en dat hij het in 2016 nog expliciet omschreef als 'te braaf'.

Citaat:
Ach het is wel duidelijk: om de een of de andere reden zet je sommige halve garens in een criminele hoek,
Met die omschrijving en die kwalificatie voor PhDW kan ik akkoord gaan, ik vind ze passend en goed gevonden.
Citaat:
en wil je daarmee al die mensen de duivel aandoen (met terminologie zoals vergassen, en het zijn geen mensen).
Mensen ? Wie burgers hun grondrechten wil afnemen (bv EVRM) kan wat mij betreft geen enkele aanspraak maken dat hij/zij/het behoort tot het menselijke ras en de geciviliseerde beschaving.

Citaat:
Het probleem met mensen die hetzelfde doen als jij: er komen daardoor geen oplossingen voor de gewone man, die wel alle nadelen van de te massale immigratie op zijn kop krijgt.
De demonisering verhindert een goed bestuur.
Neville Chamberlain vertoonde diezelfde attitude als hij belangrijke problemen ontwaarde. Die wou ook alles minimaliseren. Dat werkt niet tegenover extreem-rechts. Bekampen of op termijn ondergaan.

Ik kies voor het eerste. Jouw geminimaliseer kan enkel eindigen met het tweede.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 17:59   #1648
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belangrijke correctie : voor extreem-rechts...

En dat is heel normaal. Wie bij de hond heeft geslapen, krijgt zijn vlooien.

Zoiets wil je niet in je huis binnen. Hygiëne is belangrijk.
Oud 29 augustus 2023, 18:21   #1649
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Nog eens dat op de draad versleten verhaal over De Strangers.

Die zijn trouwens na enkele jaren gerehabiliteerd.Detiège heeft ze zelfs tot ambassadeurs van de stad benoemd.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 18:32   #1650
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat jij komedie speelt, en doet alsof je een dumbo bent die Philip zijn plan niet begrijpt...

Wat zou het anders willen betekenen ? Hij wil gewoon honderdduizenden mensen de nationaliteit afnemen & deporteren.

Je lijkt weer voor de zoveelste keer tactisch 'vergeten' te zijn dat PhDW nooit één woord heeft willen terugnemen van zijn 70 puntenplan en dat hij het in 2016 nog expliciet omschreef als 'te braaf'.

Met die omschrijving en die kwalificatie voor PhDW kan ik akkoord gaan, ik vind ze passend en goed gevonden.

Mensen ? Wie burgers hun grondrechten wil afnemen (bv EVRM) kan wat mij betreft geen enkele aanspraak maken dat hij/zij/het behoort tot het menselijke ras en de geciviliseerde beschaving.

Neville Chamberlain vertoonde diezelfde attitude als hij belangrijke problemen ontwaarde. Die wou ook alles minimaliseren. Dat werkt niet tegenover extreem-rechts. Bekampen of op termijn ondergaan.

Ik kies voor het eerste. Jouw geminimaliseer kan enkel eindigen met het tweede.
Het EVRM is dringend aan herziening toe, of de eigen Westerse beschaving wordt helemaal vernietigd door uw protégés.
Toen dat EVRM werd opgesteld, was Europa nog niet het OCMW van Afrika en het Midden Oosten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 19:54   #1651
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nog eens dat op de draad versleten verhaal over De Strangers.

Die zijn trouwens na enkele jaren gerehabiliteerd.Detiège heeft ze zelfs tot ambassadeurs van de stad benoemd.
Man, man, toch. Ik heb de Strangers heel even aan getoetst als voorbeeld. Het feit is dat elke artiest die sympathiseert met rechts, niet meer aan de bak komt. Dat is de kern van de zaak.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 augustus 2023 om 19:54.
Oud 29 augustus 2023, 19:59   #1652
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man, man, toch. Ik heb de Strangers heel even aan getoetst als voorbeeld. Het feit is dat elke artiest die sympathiseert met rechts, niet meer aan de bak komt. Dat is de kern van de zaak.
Urbanus was daar ook duidelijk over, je moest doen alsof je links was of je werkte niet op de BRT.
Oud 29 augustus 2023, 20:17   #1653
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Urbanus was daar ook duidelijk over, je moest doen alsof je links was of je werkte niet op de BRT.
Inderdaad, meehuilen met de wolven in het bos, anders is men zijn/haar broodwinning kwijt. Typisch voor een dictatuur. Mensenrechten kent die linkse bende niet. Brainwashen en de mensen monddood maken is prioritair.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 29 augustus 2023 om 20:27.
Oud 29 augustus 2023, 20:27   #1654
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Normaal heb ik het niet zo voor die Dries Van Langenhove, maar zijn pleidooi voor een ethisch en moreel réveil, bevalt mij wel.
maar dan wel liefst zonder "meneer pastoor"

Citaat:
Oud 29 augustus 2023, 20:49   #1655
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Het EVRM is dringend aan herziening toe, of de eigen Westerse beschaving wordt helemaal vernietigd door uw protégés.
Toen dat EVRM werd opgesteld, was Europa nog niet het OCMW van Afrika en het Midden Oosten.
Wie tegen het EVRM is kan maar best zijn valies pakken en richting het paradijs Iran, Afghanistan, Rusland of Noord-Korea vertrekken.
Daar heb je gegarandeerd geen last meer van het EVRM

Bye-bye...
Oud 29 augustus 2023, 20:52   #1656
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie tegen het EVRM is kan maar best zijn valies pakken en richting het paradijs Iran, Afghanistan, Rusland of Noord-Korea vertrekken.

Bye-bye...
Ge hebt duidelijk leesproblemen.

Zelfs De Wever (volgens u toch boven elk mogelijke verdenking) geeft mij gelijk :

https://www.dewereldmorgen.be/artike...mensenrechten/

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 augustus 2023 om 20:58.
Oud 29 augustus 2023, 20:58   #1657
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Jef Geeraerts noemde in zijn romans een politicus die met zulk discours de macht zocht te verwerven 'De Grote Herbronner'.

En die drang naar vroeger noemde hij de nostalgie naar de Bourgondische Kreits.
Oud 29 augustus 2023, 20:59   #1658
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En van de slag behoor je daar zelf toe, tot die die geen aanspraak kunnen maken hierop !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2023, 21:01   #1659
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wie voor de EVRM is, maakt het hier in een ijltempo zoals Iran, Afghanistan of Saoudi Arabie (maar dan zonder de olie).

Kortom, de EVRM waren een verkeerd goed idee. Zij die ze volgen vernietigen ze.
Oud 29 augustus 2023, 21:04   #1660
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een veel te zachte oplossing he. Dat had 30 jaar geleden kunnen werken. Nu hebben we het over miljoenen, en deporteren is dweilen met de kraan open want dat kost moeite en die komen terug.

Kortom, dat vroom 70-puntenplan heeft zijn tijd gehad, want het was een zachte oplossing waarvan het nuttige tijdsvenster allang is gesloten.

Eliminatie ter plaatse is nu nog de enige optie he.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be