![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is me daar inderdaad opgevallen, ja! En zelfs die mensen "met hoofddoeken en tulbanden" (en er waren er zeker niet in die mate dat er zich iemand daar vragen ging over stellen, en nooit kreeg ik de indruk: kijk, ik hoor bij de islam hoor en ik heb recht op een speciale behandeling) schenen te begrijpen dat het onnozel is aan de lopende band iedereen binnen te laten, en stuurden diegenen die ze niet gevraagd hadden of niet konden gebruiken, of waar ze hun twijfels over hadden terug naar af! Wat voor kleurtje of nationaliteit ze hadden, maakte niets uit! Het gaat hier niet om "iedere vreemdeling buiten"! Het gaat om "niet iedere en alle vreemdelingen die zich aandienen binnen!" In theorie kijkt men het hier ook na, maar bijna iedereen blijft toch hangen tot de volgende regularisatie! Dan krijg je het resultaat waar wij mee zitten. Akkoord? U moet niet proberen me iets in de schoenen te schuiven dat ik niet vraag of zeg! Indien U zo goed naar dat programma gekeken hebt... kunt U er toch zelf de "juiste" conclusies uit trekken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou zelfs een heel interessante discussie zijn, voor mij en de leerlingen, geloof me...die zullen héél anders reageren dan je denkt! Laatst gewijzigd door andev : 12 mei 2010 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1643 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1644 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1645 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Die twee Brusselse ambtenaren (want dat zijn het) worden naar huis gestuurd omdat ze een hoofddoek dragen terwijl de Australische ambtenaren blijkbaar wel hun werk kunnen doen (toch ook een zeer publieke functie) met een hoofddoek of een tulband. Waarom ga je ervan uit dat de Brusselse vrouwen willen laten zien "kijk, ik ben een moslim" en dat dit anders zou zijn voor de Australische moslima's? De kans is overigens aanzienlijk dat de Australische tulband- of hoofddoekdragers geboren en getogen zijn in Australië en dat hun ouders of grootouder relatief gemakkelijk het land binnenkwamen. Hetzelfde geldt trouwens voor Canada. Of wil je eigenlijk zeggen dat als de immigratie aan banden gelegd wordt, dat van jou allochtonen in openbare functies wel hun symbolen mogen blijven dragen? Want ik hoor hier toch vaak Australië en Canada als de te volgen voorbeeld noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1646 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eind vorig jaar verklaarde de Australische premier duidelijk: Aanpassen of opkrassen !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1647 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1648 |
|
![]() Ik wist niet dat Kevin Rudd Nederlands sprak. Maar je mag mij altijd een link sturen naar een bron waar hij dat gezegd heeft, in welke context en waarover het dan juist ging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal aan mij liggen, maar ik hoor en lees daar precies nergens iets over! Daar weten ze wellicht dat ze op hun tellen moeten letten met extreem gedoe, straten afbreken enz als ze hun zin niet krijgen enz ... anders mogen ze misschien weer vertrekken! Die twee moslimleraressen zijn maar een onderdeel van een geheel! Als het geheel van het moslimgedoe hier niet past kunnen we best onderdelen ervan niet beetje bij beetje toch toelaten! Hebben ze dezelfde problemen met moslisms ginder als wij hier? Weet je daar meer over? Ik denk niet dat je dat klakkeloos mag vergelijken... Laatst gewijzigd door andev : 12 mei 2010 om 18:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1650 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je hier luidop en in het openbaar gaat zeggen: aanpassen of opkrassen! ... dan ben je een Vber, racist, nazi enz Wanneer ginder de premier dat zonder schroom in de media gooit bewijst dat dat "ze" ginder niet zoveel op hun neus te zetten hebben als hier! Ik denk niet dat ze daar politiebegeleiding moeten geven aan autochtone scouts die ergens samenkomen... ze zouden wat meemaken waarschijnlijk! Hier mag de politie er vanop afstand braaf naar kijken en iedereen gerust laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1651 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Grappig! Natuurlijk zei hij dat niet in het Nederlands, maar het kwam op hetzelfde neer in zijn taal. Alsof je dat niet wist...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1652 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is voor alle duidelijkheid de vijf pijlers, geloof in Allah, Ramadan, reis naar Mekka,zakaat,bidden....daar heb je toch geen probleem mee? Eigenlijk bent u het met me eens hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1653 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2010 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1654 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2010 om 19:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1655 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2010 om 20:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1656 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de rest van de bevolking, in het bijzonder de Joden, denkt er ook zo over trouwens, de onnozelaars buiten beschouwing gelaten. Uiteraard. Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 mei 2010 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1657 |
|
![]() Het eerste deel van mijn post was inderdaad een (ietwat flauw) grapje. Maar ik heb wel nog steeds geen link gekregen waaruit blijkt dat de huidige premier van Australië (die overigens al premier is sinds 2007) zoiets gezegd heeft. Howard misschien, maar die is in 2007 dan ook vrij spectaculair weggestemd door de bevolking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1658 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar mogen ze daar hun hoofddoek aanhouden; dan hoeven ze ook niet te protesteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1659 |
Banneling
|
![]() Inderdaad; totdat het VB veroordeeld werd voor racisme; hun naam veranderde van VB in VB en in hun discours "vreemdeling" verving door "Moslim".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1660 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ze hebben daar deels dezelfde problemen met moslims, maar ze hebben er evenzeer problemen met aboriginals (die zijn in het Australische gevangeniswezen ongeveer even sterk oververtegenwoordigd dan Marokkanen - want meestal is dat in dit soort discussies waarover men het heeft als men praat over moslims), Aziaten en Italianen en Grieken. |
||||
![]() |
![]() |