Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2010, 10:53   #1641
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
We hebben dan ook wekenlang gezien hoe douane- en immigratiebeambten daar met hoofddoeken en tulbans rondliepen, maar ik neem aan dat je dat toevallig gemist hebt.
Absoluut! Wat bewijst dat je wat moet selecteren om vreemdelingen toe te laten waar het land wel wat mee is! Geen supergrote verzameling werklozen waar niets kan mee aangevangen worden!
Dat is me daar inderdaad opgevallen, ja! En zelfs die mensen "met hoofddoeken en tulbanden" (en er waren er zeker niet in die mate dat er zich iemand daar vragen ging over stellen, en nooit kreeg ik de indruk: kijk, ik hoor bij de islam hoor en ik heb recht op een speciale behandeling) schenen te begrijpen dat het onnozel is aan de lopende band iedereen binnen te laten, en stuurden diegenen die ze niet gevraagd hadden of niet konden gebruiken, of waar ze hun twijfels over hadden terug naar af! Wat voor kleurtje of nationaliteit ze hadden, maakte niets uit!
Het gaat hier niet om "iedere vreemdeling buiten"! Het gaat om "niet iedere en alle vreemdelingen die zich aandienen binnen!" In theorie kijkt men het hier ook na, maar bijna iedereen blijft toch hangen tot de volgende regularisatie! Dan krijg je het resultaat waar wij mee zitten. Akkoord?
U moet niet proberen me iets in de schoenen te schuiven dat ik niet vraag of zeg!
Indien U zo goed naar dat programma gekeken hebt... kunt U er toch zelf de "juiste" conclusies uit trekken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 11:02   #1642
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik vermoed dat men in Mali geen OCMW kent maar de gastvrijheid (ook tegenover onbekenden) is in Afrika wel uitgebreid. Dat heel wat blanke Australiërs een fameus meerderwaardigheidscomplex ten toon spreiden is ondertussen wel geweten, oa als men weet wat ze de aborigenes aandeden en waarvoor de eerste minister enkele jaren geleden zijn excuses aanbood:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/7241965.stm

Respect voor die man!
Vooroordelen, racisme, achteruitstelling, discriminatie zijn geen gedragingen die ik uitvind of die navolging verdienen. De slachtoffers ervoor met de vinger wijzen is gewoon afwentelen van schuld.
Vind jij dan dat vooroordelen, racisme, achteruitstelling, discriminatie moeten vergoelijkt, geminimalizeerd of aangemoedigd worden? Zou jij dat aan je kinderen of leerlingen leren?
Moest ik nog in het onderwijs staan zou ik de betekenis van die woorden uitleggen, met de "woordenboekuitleg erbij, ik zou ook erbij uitleggen dat dergelijke zaken doen of zeggen verkeerd is... en OOK uitleggen hoe verkeerd het is en hoe hypocriet het is om die termen te gebruiken waar ze niet van toepassing zijn, waar het echt geen racisme, achteruitstelling enz is, enkel een vaststelling van bepaalde feiten, bij het aanduiden van wantoestanden waarover moet gezwegen worden, om de waarheid te verzwijgen, om diegenen die je mening niet deelt monddood te maken! En dat alles met de nodige praktische voorbeelden erbij.
Dat zou zelfs een heel interessante discussie zijn, voor mij en de leerlingen, geloof me...die zullen héél anders reageren dan je denkt!

Laatst gewijzigd door andev : 12 mei 2010 om 11:11.
Oud 12 mei 2010, 11:18   #1643
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Een racist zonder macht is laakbaar maar op de keper beschouwd verwaarloosbaar omdat wetten de effecten van zijn racisme kunnen verhinderen. Het is wanneer racisten macht hebben dat ze schade aanrichten. Meestal evenredig met hun macht. Een gegronde reden dus om racismebeteugelende wetten te hebben en racisten van de macht weg te houden.Ik noem ze racisten omwille van véél meer dan niet respect van gebruiken en regels, ik noem ze racisten omwille van decennialange onderdrukking, uitbuiting en alle vormen van machtsmisbruik, miskenning van rechten en onrechtvaardige behandeling van aboriginals.het ging niet over verondersteld moslimracisme: je vergelijking is compleet van de pot gerukt. Gedrag dat afwijkt van het "normgedrag" als racistisch betitelen omdat jij bepaalde normen en vormen van gedrag aan je eigen "ras" koppelt en jij je beledigd voelt door diversiteit valt gewoon niet te verdedigen. is dus 100% toepasbaar op je eigen stelling. Indien jij je reeds beledigd voelt door diversiteit kan ik je voor je eigen heil enkel vluchtgedrag aanraden.
Waarom vluchten als je thuis bent ? Je kan de aanstootgevende ingevoerde gebruiken in dat geval doodgewoon verbieden. Dat is wat er aan het gebeuren is met al die moslimgebruiken, en het enige dat mij verwonderd, en verontwaardigd, is dat het zolang geduurd heeft vooraleer er enige reactie's kwamen. Doorbijten nu ! Verder gaan, terrein herwinnen!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 11:20   #1644
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Volledig mee eens.

Kun je dan nu eindelijk eens de vraag beantwoorden?

Ik herhaal ze andermaal:

Waarom zouden de blanke Australiërs die lak hadden aan de gewoonten en gebruiken van de aboriginals, meer racist zijn dan,...

.... de moslims die hier lak hebben aan de gewoonten en gebruiken van de Vlamingen in wetten en regels gestemd?

Ok dat mag.

Vergeet je mijn vraag niet aub?

Onzin beste kerel. Ik voel me helemaal niet beledigd door diversiteit. Ik stel je gewoon een vraag, je eigen redenering doortrekkende naar onze situatie met de twee moslimleraressen.

En daar val je door de mand.

Als blanken zoiets doen zijn ze racist en als moslims zoiets doen zijn ze dat niet.

En als je erop gewezen wodrt, dan maar op de man gaan spelen....

Leuke kerel ben jij.

Zeker met de broek aan de enkels.

Paulus.
Dat hij maar op past dan dat Raf niet in de buurt is...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 12:01   #1645
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Absoluut! Wat bewijst dat je wat moet selecteren om vreemdelingen toe te laten waar het land wel wat mee is! Geen supergrote verzameling werklozen waar niets kan mee aangevangen worden!
Dat is me daar inderdaad opgevallen, ja! En zelfs die mensen "met hoofddoeken en tulbanden" (en er waren er zeker niet in die mate dat er zich iemand daar vragen ging over stellen, en nooit kreeg ik de indruk: kijk, ik hoor bij de islam hoor en ik heb recht op een speciale behandeling) schenen te begrijpen dat het onnozel is aan de lopende band iedereen binnen te laten, en stuurden diegenen die ze niet gevraagd hadden of niet konden gebruiken, of waar ze hun twijfels over hadden terug naar af! Wat voor kleurtje of nationaliteit ze hadden, maakte niets uit!
Het gaat hier niet om "iedere vreemdeling buiten"! Het gaat om "niet iedere en alle vreemdelingen die zich aandienen binnen!" In theorie kijkt men het hier ook na, maar bijna iedereen blijft toch hangen tot de volgende regularisatie! Dan krijg je het resultaat waar wij mee zitten. Akkoord?
U moet niet proberen me iets in de schoenen te schuiven dat ik niet vraag of zeg!
Indien U zo goed naar dat programma gekeken hebt... kunt U er toch zelf de "juiste" conclusies uit trekken!
Je moet niet zo gepikeerd reageren, hoor. Kijk naar de titel van de draad: het ging niet zozeer om de omvang van de migratiestromen (die trouwens ouder en vele malen groter waren en zijn in een land als Australië dan in België) maar wel om ambtenaren die een hoofddoek dragen tijdens het uitoefenen van hun functie.

Die twee Brusselse ambtenaren (want dat zijn het) worden naar huis gestuurd omdat ze een hoofddoek dragen terwijl de Australische ambtenaren blijkbaar wel hun werk kunnen doen (toch ook een zeer publieke functie) met een hoofddoek of een tulband. Waarom ga je ervan uit dat de Brusselse vrouwen willen laten zien "kijk, ik ben een moslim" en dat dit anders zou zijn voor de Australische moslima's? De kans is overigens aanzienlijk dat de Australische tulband- of hoofddoekdragers geboren en getogen zijn in Australië en dat hun ouders of grootouder relatief gemakkelijk het land binnenkwamen. Hetzelfde geldt trouwens voor Canada.

Of wil je eigenlijk zeggen dat als de immigratie aan banden gelegd wordt, dat van jou allochtonen in openbare functies wel hun symbolen mogen blijven dragen? Want ik hoor hier toch vaak Australië en Canada als de te volgen voorbeeld noemen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 14:16   #1646
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of wil je eigenlijk zeggen dat als de immigratie aan banden gelegd wordt, dat van jou allochtonen in openbare functies wel hun symbolen mogen blijven dragen? Want ik hoor hier toch vaak Australië en Canada als de te volgen voorbeeld noemen.
Eind vorig jaar verklaarde de Australische premier duidelijk: Aanpassen of opkrassen !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 14:20   #1647
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eind vorig jaar verklaarde de Australische premier duidelijk: Aanpassen of opkrassen !!!
Maar daar betekent aanpassen blijkbaar niet : de hoofddoek afleggen.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 14:36   #1648
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat Kevin Rudd Nederlands sprak. Maar je mag mij altijd een link sturen naar een bron waar hij dat gezegd heeft, in welke context en waarover het dan juist ging.
Oud 12 mei 2010, 18:01   #1649
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet niet zo gepikeerd reageren, hoor. Kijk naar de titel van de draad: het ging niet zozeer om de omvang van de migratiestromen (die trouwens ouder en vele malen groter waren en zijn in een land als Australië dan in België) maar wel om ambtenaren die een hoofddoek dragen tijdens het uitoefenen van hun functie.

Die twee Brusselse ambtenaren (want dat zijn het) worden naar huis gestuurd omdat ze een hoofddoek dragen terwijl de Australische ambtenaren blijkbaar wel hun werk kunnen doen (toch ook een zeer publieke functie) met een hoofddoek of een tulband. Waarom ga je ervan uit dat de Brusselse vrouwen willen laten zien "kijk, ik ben een moslim" en dat dit anders zou zijn voor de Australische moslima's? De kans is overigens aanzienlijk dat de Australische tulband- of hoofddoekdragers geboren en getogen zijn in Australië en dat hun ouders of grootouder relatief gemakkelijk het land binnenkwamen. Hetzelfde geldt trouwens voor Canada.

Ik denk dat je hier twee verschillende soorten "allochtonen" opzettelijk door elkaar aan het halen bent! Hebben ze in Australië ook dezelfde problemen en aanhoudende protesten over hoofddoekjes? Staan ze daar ook voor de scholen te demonstreren als ze hun zin niet krijgen? Hebben ze daar ook steden zoals Brussel en Antwerpen waar moslims en islam aan het groeien en bloeien is, in die mate dat ze al vel te veel opvallen?
Het zal aan mij liggen, maar ik hoor en lees daar precies nergens iets over! Daar weten ze wellicht dat ze op hun tellen moeten letten met extreem gedoe, straten afbreken enz als ze hun zin niet krijgen enz ... anders mogen ze misschien weer vertrekken!
Die twee moslimleraressen zijn maar een onderdeel van een geheel! Als het geheel van het moslimgedoe hier niet past kunnen we best onderdelen ervan niet beetje bij beetje toch toelaten!
Hebben ze dezelfde problemen met moslisms ginder als wij hier? Weet je daar meer over?
Ik denk niet dat je dat klakkeloos mag vergelijken...

Laatst gewijzigd door andev : 12 mei 2010 om 18:04.
Oud 12 mei 2010, 18:09   #1650
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Maar daar betekent aanpassen blijkbaar niet : de hoofddoek afleggen.
Toen er hier jaren geleden hier en daar een hoofddoekje in de straten te zien was, was daar ook geen probleem mee!
Als je hier luidop en in het openbaar gaat zeggen: aanpassen of opkrassen! ... dan ben je een Vber, racist, nazi enz
Wanneer ginder de premier dat zonder schroom in de media gooit bewijst dat dat "ze" ginder niet zoveel op hun neus te zetten hebben als hier!
Ik denk niet dat ze daar politiebegeleiding moeten geven aan autochtone scouts die ergens samenkomen... ze zouden wat meemaken waarschijnlijk!
Hier mag de politie er vanop afstand braaf naar kijken en iedereen gerust laten.
Oud 12 mei 2010, 18:11   #1651
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wist niet dat Kevin Rudd Nederlands sprak. Maar je mag mij altijd een link sturen naar een bron waar hij dat gezegd heeft, in welke context en waarover het dan juist ging.
Grappig! Natuurlijk zei hij dat niet in het Nederlands, maar het kwam op hetzelfde neer in zijn taal. Alsof je dat niet wist...
Oud 12 mei 2010, 19:27   #1652
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
In het Westen geldt dat de meerderheid het voor het zeggen heeft. Moslims zijn nog altijd een minderheid. Ze hebben, volgens onze nobele democratische principes, evenwel recht op een gelijke behandeling. Maar sommigen, vooral van Afrikaanse origine, willen blijkbaar meer. Waarom willen zij zich tot elke prijs via hun uiterlijk als moslim manifesteren ? Volstaat het dan niet om zich, als vrome moslim, te voegen naar de voorschriften van de Islam en zijn religiositeit te manifesteren door bv een ingetogen en sociaal gedrag te vertonen ? Moet dat persé via symbolen worden duidelijk gemaakt ? Het ostentatief dragen van die symbolen kan immers gepercipieerd worden als een aperte weigering tot integreren.
Islam fundamentalisme staat haaks op de Westerse samenlevingsnormen, dat kan nooit gunstig inwerken op de toch wenselijke integratie.
Je hebt gelijk in je punten, daar geen discussie over maar waar jij over struikelt is de politieke, juridische islam die zichzelf begeeft buiten het strikt religieuze.
Dat is voor alle duidelijkheid de vijf pijlers, geloof in Allah, Ramadan, reis naar Mekka,zakaat,bidden....daar heb je toch geen probleem mee?
Eigenlijk bent u het met me eens hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 19:46   #1653
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Helemaal niet mijn beste. Jij noemde de blanke Australiërs racisten omdat ze geen respect hadden voor de oorspronkelijke bewoners.

Maar wanneer de moslims geen respect tonen voor de oorspronkelijke bewoners, dan is dat geen racisme. Eerst omdat ze geen wapens of macht zouden hebben, dan omdat wij geen respect voor hen zouden hebben...

Onzin. Het gaat om een ovetreding van de regelgeving. Laat dat nu toevallig de hoofddoek zijn.

Gezien ik mij niet beledigd voel door diversiteit, kan dat niet van toepassing op mij zijn.

Wat jij doet is discuteren op het al-wat-je-zegt-ben-je-zelf-niveau....

Je doet maar hoor.

Dus volgens jou mogen moslims onze regelgeving naast zich neer leggen?

Genoteerd!

Paulus.
Je leest zaken die er niet staan. Ook niet je eerste keer.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2010 om 19:55.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 19:49   #1654
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Was degene die dat zei nog premier toen hij dat zei? Kijk eens onder Howard ipv onder Rudd.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2010 om 19:55.
Oud 12 mei 2010, 20:01   #1655
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Waarom vluchten als je thuis bent ? Je kan de aanstootgevende ingevoerde gebruiken in dat geval doodgewoon verbieden.
Zoals bikinis op Urk of in Staphorst?
Citaat:
Dat is wat er aan het gebeuren is met al die moslimgebruiken, en het enige dat mij verwonderd, en verontwaardigd, is dat het zolang geduurd heeft vooraleer er enige reactie's kwamen. Doorbijten nu ! Verder gaan, terrein herwinnen!
Terug naar de amenleving van je overgrootouders dus? Nu moslims, who's next? Joden, dan atheïsten?

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 mei 2010 om 20:02.
Oud 12 mei 2010, 20:04   #1656
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals bikinis op Urk of in Staphorst?Terug naar de amenleving van je overgrootouders dus? Nu moslims, who's next? Joden, dan atheïsten?
het lijkt ons dat joden meer te vrezen hebben van uw moslims

de rest van de bevolking, in het bijzonder de Joden, denkt er ook zo over trouwens, de onnozelaars buiten beschouwing gelaten.
Uiteraard.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 mei 2010 om 20:07.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2010, 20:54   #1657
Steve_M

Standaard

Citaat:
Grappig! Natuurlijk zei hij dat niet in het Nederlands, maar het kwam op hetzelfde neer in zijn taal. Alsof je dat niet wist...
Het eerste deel van mijn post was inderdaad een (ietwat flauw) grapje. Maar ik heb wel nog steeds geen link gekregen waaruit blijkt dat de huidige premier van Australië (die overigens al premier is sinds 2007) zoiets gezegd heeft. Howard misschien, maar die is in 2007 dan ook vrij spectaculair weggestemd door de bevolking.
Oud 12 mei 2010, 20:57   #1658
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je hier twee verschillende soorten "allochtonen" opzettelijk door elkaar aan het halen bent! Hebben ze in Australië ook dezelfde problemen en aanhoudende protesten over hoofddoekjes?
....
Blijkbaar mogen ze daar hun hoofddoek aanhouden; dan hoeven ze ook niet te protesteren.
Oud 12 mei 2010, 20:58   #1659
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen er hier jaren geleden hier en daar een hoofddoekje in de straten te zien was, was daar ook geen probleem mee!
Inderdaad; totdat het VB veroordeeld werd voor racisme; hun naam veranderde van VB in VB en in hun discours "vreemdeling" verving door "Moslim".
Oud 12 mei 2010, 21:19   #1660
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je hier twee verschillende soorten "allochtonen" opzettelijk door elkaar aan het halen bent! Hebben ze in Australië ook dezelfde problemen en aanhoudende protesten over hoofddoekjes?
Dit is natuurlijk een kanjer van een cirkelredenering. Waarom zouden ze protesten hebben over hoofddoekjes als die blijkbaar niet verboden zijn?

Citaat:
Hebben ze daar ook steden zoals Brussel en Antwerpen waar moslims en islam aan het groeien en bloeien is, in die mate dat ze al vel te veel opvallen?
Interessante vraag, maar ik denk dat je het allemaal te veel beperkt tot de islam en moslims. In de Australische grootsteden heeft men te kampen met dezelfde problemen als in vele Europese en Amerikaanse grootsteden. Met andere woorden, bepaalde groepen zijn oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Alleen is de mengeling in Australië veel bonter, wat komt door het simpele feit dat immigratie de bron is van zowat de hele Australische bevolking. Neem de gangland wars in de jaren 1990 en 2000 in Melbourne (google het maar even als je niet weet waarover ik het heb). Als je daar kijkt naar wie er bij betrokken was, zie je Engelse, Italiaanse, Griekse en Libanese namen. In sommige steden heeft men dan weer meer last met Aziatische benden (dat is bijv. ook het geval in Londen). Mijn punt is dat die last niet eigen is aan bijv. moslims, maar vaak veroorzaakt wordt door een talrijke groep die op een of andere manier achtergesteld wordt en zo in een vicieuze cirkel terechtkomt.

Citaat:
Het zal aan mij liggen, maar ik hoor en lees daar precies nergens iets over! Daar weten ze wellicht dat ze op hun tellen moeten letten met extreem gedoe, straten afbreken enz als ze hun zin niet krijgen enz ... anders mogen ze misschien weer vertrekken!
Goh, ik denk dat het verschil tussen België en Australië eerder te vinden is in de reacties van de autochtonen (een raar woord trouwens als we het over Australiërs van Engelse afkomst hebben, maar kom). In Australië houdt men zich veel minder bezig met symbooldiscussies zoals hier. Als het ergens de spuigaten uitloopt, zijn Australiërs veel meer geneigd daar onmiddellijk op te reageren i.p.v. vanalles te verbieden en zo het kind met het badwater weg te gooien. Een voorbeeld: in België zijn er de afgelopen jaren problemen geweest met allochtone jongeren. Reactie: de overheid sluit die zwembaden. In Sidney maakte vorig jaar of twee jaar geleden een Libanese bende problemen. Wel, het gevolg was simpel: honderden Australiërs verenigden zich en gingen zelf op zoek naar de bende. Dagenlang rel, en de politie werd wel gedwongen iets te doen. Is dat perfect? Neen, maar ik heb er wel meer respect voor dan voor de krampachtige reacties van sommigen op alles wat vreemd is hier bij ons. En pas op, dan ben ik eigenlijk een tegenstander van die hoofddoeken, je mag mijn posts daarover gerust nalezen in I&I.

Citaat:
Die twee moslimleraressen zijn maar een onderdeel van een geheel! Als het geheel van het moslimgedoe hier niet past kunnen we best onderdelen ervan niet beetje bij beetje toch toelaten!
Hebben ze dezelfde problemen met moslisms ginder als wij hier? Weet je daar meer over?
Ik vergelijk dat ook niet klakkeloos. Ik lees hier gewoon dikwijls dat we een voorbeeld zouden moeten nemen aan Australië en Canada en ik ben daar in wezen ook voor. Maar dat betekent voor mij dan ook wel dat we niet alleen de strengere immigratieprocedures overnemen, maar dat we ook een inspanning leveren om met die migranten samen te leven.

Ze hebben daar deels dezelfde problemen met moslims, maar ze hebben er evenzeer problemen met aboriginals (die zijn in het Australische gevangeniswezen ongeveer even sterk oververtegenwoordigd dan Marokkanen - want meestal is dat in dit soort discussies waarover men het heeft als men praat over moslims), Aziaten en Italianen en Grieken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be