![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#16801 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16802 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent een Belgiëhater omdat u nare ervaringen hebt gehad met Belgen. Ik van mijn kant, breek af en toe de mythe van het zogenaamde 'Holland-Gidsland' af. Want zo zien de Nederlanders zich vaak met veel poeha. Ze vergeten echter steevast dat Nederland nooit een 'gidsland' is geweest. En zeker niet in 2011! Laatst gewijzigd door system : 3 november 2011 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16803 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien is het een leugen dat de Nederlanders zich zien als gidsland. Dat beeld was hooguit een tijdje in zwang binnen de grachtengordel. Maar vond een zekere Verhofstadt dat ook niet van Belgie een tijdje terug? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat de Palestijnen (en daaronder in de eerste plaats de Ghazanen met hun "Hamas"), de Libanese Hezbollah en het bischoppenregime van Iran alvast beginnen met te erkennen dat Israël als Joodse staat recht van bestaan heeft. In plaats van onafgebroken te zitten mekkeren over de UNO-resoluties die Israël "niet respecteert", zouden ze beter zelf eerst eens beginnen met het respecteren van de UNO-resolutie bij uitstek, de eerste rond de problematiek van het Midden-Oosten, met name die van november 1947 waarbij formeel het recht van bestaan werd erkend op het grondgebied van het toenmalig Brits mandaatgebied Palestina. Bij die resolutie was een verdeling voorzien van Palestina tussen Joden en Palestijnen. De Joden gingen met dat plan akkoord, de Palestijnen hebben het stante pede verworpen. Meer nog, toen de Joden in Mei 1948 de onafhankelijkheid uitriepen van de Joodse staat hebben de omringende arabische mogendheden het stante pede aangevallen. Israël is zeker bereid het bestaan van een Palestijnse staat te erkennen. Als er drie voorwaarden zijn vervuld: 1. het bestaansrecht van de Joodse staat moet door iedereen worden erkend; 2. die Joodse staat heeft recht op verdedigbare grenzen; 3. het Joods karakter van Israël moet gegarandeerd worden. Bijgevolg geen afgedwongen toelating van afstammelingen van Palestijnen die destijds (1948) het land waren ontvlucht. Persoonlijk sta ik daar volledig achter.
![]() |
![]() |
#16805 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
(I) Wikipedia en andere bronnen: "Als leider van zijn volk vertegenwoordigde Yasser Arafat meer dan veertig jaar lang eerst en vooral het Palestijnse volk. Hij maakte de strijd van de Palestijnen tegen de Israëlische bezetting wereldwijd bekend. In 1988 erkende Yasser Arafat het bestaan van Israël op 78 procent van historisch Palestina. Hiermee legde hij de basis voor de tweestaten oplossing. Voor zijn inspanningen tijdens het Oslo vredesproces, kreeg hij samen met Yitzhaq Rabin de Nobelprijs voor de vrede. In tegenstelling tot wat de Israëlische regering beweert, zocht hij vrede. Maar niet tot elke prijs." (II) Uit Trouw (19/06/04): “De Palestijnse leider Jasser Arafat begrijpt 'absoluut' dat Israël zijn joodse karakter moet behouden. Arafat zei dat gisteren in een vraaggesprek met het Israëlische dagblad Ha'arets. Het is de eerste keer dat de Palestijnse leider het joodse karakter van Israël volmondig erkent. Arafat zei bereid te zijn een vredesakkoord te tekenen waarin wordt opgenomen dat slechts een deel van de Palestijnse vluchtelingen mag terugkeren.” U bent iemand die de Israelische joodse proaganda slikt als zoete broodjes . Meer nog, u helpt voortdurend driftig mee deze onwaarheden te propageren en te verspreiden. Niet verwonderlijk voor iemand wiens relgieuze opvatting erin bestaat de Thora tot in de puntjes te bestuderen en voor een groot stuk te maken tot zijn levensfilosofie. Laatst gewijzigd door system : 3 november 2011 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16807 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16808 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16809 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16810 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16811 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16812 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef mijn persoonlijke visie. U hoeft daarmee niet akkoord te zijn en ik gun u evenzeer het recht om er een andere kijk op te hebben. Ik neem aan dat u zich daarmee kunt verzoenen? Of is niet van la Belgique houden soms "insupportable"?
![]()
![]() |
#16813 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer men kritisch staat tegenover Israel, dan wordt men al snel bestempeld als 'antisemiet'. Maar echte tegenargumenten, zowel op de eerste kritische vaststelling als op de andere hoor ik niet veel. Laatst gewijzigd door system : 3 november 2011 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#16815 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door system : 3 november 2011 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16816 |
Banneling
|
![]() Een objectiever kijk op de Palestijnse kwestie kunt u toch maar moeilijk hebben gezien uw relgieuze overtuiging. Zo lijkt het me toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16817 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16818 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Haast geen enkele religie is vrij van geweld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16819 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het om Israel gaat moeten we, naar mijn idee, heel voorzichtig zijn in ons oordeel. Israel is min of meer democratisch eiland temidden van, voor het overgrote deel, aanbidders van, naar mijn gevoel, een eng geloof met onmenselijke zeden, wetten en gewoonten.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 november 2011 om 21:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16820 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gezien het feit dat we buren zijn en we een (met variërende hoogte) gedeeld verleden, zijn de tenen wederzijds soms wat lang. |
|
![]() |
![]() |