Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 november 2011, 13:44   #16801
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik haat niemand. Telkens wanneer hier iemand Nederland meent terecht te moeten wijzen, is hij een 'Ollandhater'.

U zou zich beter eens afvragen of het toevallig niet waar zou kunnen zijn hetgeen ik hierboven stel. Maar tot dit gewetensonderzoek bent u blijkbaar niet toe in staat.
Wat ben je toch ontzettend hypocriet. Niemand verwijt jou een hollanderhater te zijn omdat je kritiek hebt op Nederland. Ik verwijt jou hollanderhaat omdat jouw handelswijze veel weg heeft van een jarenlange haatcampagne. Wees dan zo eerlijk om het gewoon toe te geven dat je een hekel hebt aan Nederland(ers). Daar heb ik ook geen moeite mee. Ik haat Belgie, en dat land mag van mij zo snel mogelijk kapot.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 13:50   #16802
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Wat ben je toch ontzettend hypocriet. Niemand verwijt jou een hollanderhater te zijn omdat je kritiek hebt op Nederland. Ik verwijt jou hollanderhaat omdat jouw handelswijze veel weg heeft van een jarenlange haatcampagne. Wees dan zo eerlijk om het gewoon toe te geven dat je een hekel hebt aan Nederland(ers). Daar heb ik ook geen moeite mee. Ik haat Belgie, en dat land mag van mij zo snel mogelijk kapot.
En d?*t is nu het verschil tussen u en mij.

U bent een Belgiëhater omdat u nare ervaringen hebt gehad met Belgen.
Ik van mijn kant, breek af en toe de mythe van het zogenaamde 'Holland-Gidsland' af. Want zo zien de Nederlanders zich vaak met veel poeha. Ze vergeten echter steevast dat Nederland nooit een 'gidsland' is geweest. En zeker niet in 2011!

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2011 om 13:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 13:56   #16803
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik van mijn kant, breek af en toe de mythe van het zogenaamde 'Holland-Gidsland' af. Want zo zien de Nederlanders zich vaak met veel poeha. Ze vergeten echter steevast dat Nederland nooit een 'gidsland' is geweest. En zeker niet in 2011!
Af en toe? Zeg maar continu.

Bovendien is het een leugen dat de Nederlanders zich zien als gidsland. Dat beeld was hooguit een tijdje in zwang binnen de grachtengordel. Maar vond een zekere Verhofstadt dat ook niet van Belgie een tijdje terug?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 14:52   #16804
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zegt u wel allemaal, maar daarom is dit nog niet zo.

Een ander heel groot verschil tussen België en Nederland is de houding van Nederland tegenover Israel. Naar aanleiding van het lidmaatschap van de Palestijnen van de UNESCO ontpopt Nederland zich weer als als de lakei van Uncle Sam en kijken de Hollanders weer de andere kant op wanneer Israel zich schandalig gedraagt tegenover de Palestijnen naar aanleiding van deze kwestie.

Zo reageerde Israel weer zeer dom op dit lidmaatschap van de Palestijnen en wel als volg:
-De joodse staat schort tijdelijk de transfers van fondsen aan de Palestijnse Autoriteit op
.
-Blokkeerde een geruime tijd het internetverkeer naar de Palestijnsen gebieden.

En Nederland geeft geen kik. In tegenstelling tot België dat volmondig het lidmaatschap van de Palestijnen tot de UNESCO goedkeurde. Waarvoor een grote en dikke proficiat!

Maar wat wilt ge, Nederland heeft als Minister van Buitenlandse zaken dan ook een Nederlander van joodse origine Rosenthal, het heeft een kabinet dat gedoogd en in de feite geleid wordt door ene Wilders, die zelf ook van joodse huize is, het kabinet is geïnfiltreerd door protestanten die nog altijd denken dat Israel het 'land van de Here' is, waar geen kwaad woord over mag gezegd worden. En ten leste, Nederland is de eeuwige hielenlikker van Uncle Sam. En gelukkig zijn wij Belgen dat niet.

Triestig landje dat Holland ofte Nederland. Het land van de dubbele moraal. Laat het door mij gezegd zijn.
System, je geeft de indruk te citeren uit "Het Protocol van de Wijzen van Sion", het zeer geloofwaardig werkje dat in de islamitische staten nog steeds op met veel gretigheid wordt gelezen.

Laat de Palestijnen (en daaronder in de eerste plaats de Ghazanen met hun "Hamas"), de Libanese Hezbollah en het bischoppenregime van Iran alvast beginnen met te erkennen dat Israël als Joodse staat recht van bestaan heeft. In plaats van onafgebroken te zitten mekkeren over de UNO-resoluties die Israël "niet respecteert", zouden ze beter zelf eerst eens beginnen met het respecteren van de UNO-resolutie bij uitstek, de eerste rond de problematiek van het Midden-Oosten, met name die van november 1947 waarbij formeel het recht van bestaan werd erkend op het grondgebied van het toenmalig Brits mandaatgebied Palestina. Bij die resolutie was een verdeling voorzien van Palestina tussen Joden en Palestijnen. De Joden gingen met dat plan akkoord, de Palestijnen hebben het stante pede verworpen. Meer nog, toen de Joden in Mei 1948 de onafhankelijkheid uitriepen van de Joodse staat hebben de omringende arabische mogendheden het stante pede aangevallen.

Israël is zeker bereid het bestaan van een Palestijnse staat te erkennen. Als er drie voorwaarden zijn vervuld: 1. het bestaansrecht van de Joodse staat moet door iedereen worden erkend; 2. die Joodse staat heeft recht op verdedigbare grenzen; 3. het Joods karakter van Israël moet gegarandeerd worden. Bijgevolg geen afgedwongen toelating van afstammelingen van Palestijnen die destijds (1948) het land waren ontvlucht.

Persoonlijk sta ik daar volledig achter.
Oud 3 november 2011, 16:27   #16805
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
System, je geeft de indruk te citeren uit "Het Protocol van de Wijzen van Sion", het zeer geloofwaardig werkje dat in de islamitische staten nog steeds op met veel gretigheid wordt gelezen.

Laat de Palestijnen (en daaronder in de eerste plaats de Ghazanen met hun "Hamas"), de Libanese Hezbollah en het bischoppenregime van Iran alvast beginnen met te erkennen dat Israël als Joodse staat recht van bestaan heeft. In plaats van onafgebroken te zitten mekkeren over de UNO-resoluties die Israël "niet respecteert", zouden ze beter zelf eerst eens beginnen met het respecteren van de UNO-resolutie bij uitstek, de eerste rond de problematiek van het Midden-Oosten, met name die van november 1947 waarbij formeel het recht van bestaan werd erkend op het grondgebied van het toenmalig Brits mandaatgebied Palestina. Bij die resolutie was een verdeling voorzien van Palestina tussen Joden en Palestijnen. De Joden gingen met dat plan akkoord, de Palestijnen hebben het stante pede verworpen. Meer nog, toen de Joden in Mei 1948 de onafhankelijkheid uitriepen van de Joodse staat hebben de omringende arabische mogendheden het stante pede aangevallen.

Israël is zeker bereid het bestaan van een Palestijnse staat te erkennen. Als er drie voorwaarden zijn vervuld: 1. het bestaansrecht van de Joodse staat moet door iedereen worden erkend; 2. die Joodse staat heeft recht op verdedigbare grenzen; 3. het Joods karakter van Israël moet gegarandeerd worden. Bijgevolg geen afgedwongen toelating van afstammelingen van Palestijnen die destijds (1948) het land waren ontvlucht.

Persoonlijk sta ik daar volledig achter.
Niks te protocollen van de Wijzen van Sion. Israel verzint telkens weer nieuwe uitvluchten om toch maar niet te moeten komen tot een akkoord. Reeds in 2004 erkende Arafat het bestaan zelf van Israel (I) én veel vroeger, in 1988 reeds, het overwegend joodse karakter van de staat Israel (II).

(I)
Wikipedia en andere bronnen:

"Als leider van zijn volk vertegenwoordigde Yasser Arafat meer dan veertig jaar lang eerst en vooral het Palestijnse volk. Hij maakte de strijd van de Palestijnen tegen de Israëlische bezetting wereldwijd bekend. In 1988 erkende Yasser Arafat het bestaan van Israël op 78 procent van historisch Palestina. Hiermee legde hij de basis voor de tweestaten oplossing. Voor zijn inspanningen tijdens het Oslo vredesproces, kreeg hij samen met Yitzhaq Rabin de Nobelprijs voor de vrede. In tegenstelling tot wat de Israëlische regering beweert, zocht hij vrede. Maar niet tot elke prijs."

(II)
Uit Trouw (19/06/04):

“De Palestijnse leider Jasser Arafat begrijpt 'absoluut' dat Israël zijn joodse karakter moet behouden. Arafat zei dat gisteren in een vraaggesprek met het Israëlische dagblad Ha'arets.

Het is de eerste keer dat de Palestijnse leider het joodse karakter van Israël volmondig erkent. Arafat zei bereid te zijn een vredesakkoord te tekenen waarin wordt opgenomen dat slechts een deel van de Palestijnse vluchtelingen mag terugkeren.”

U bent iemand die de Israelische joodse proaganda slikt als zoete broodjes . Meer nog, u helpt voortdurend driftig mee deze onwaarheden te propageren en te verspreiden. Niet verwonderlijk voor iemand wiens relgieuze opvatting erin bestaat de Thora tot in de puntjes te bestuderen en voor een groot stuk te maken tot zijn levensfilosofie.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2011 om 16:31.
Oud 3 november 2011, 18:54   #16806
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks te protocollen van de Wijzen van Sion.

U bent iemand die de Israelische joodse proaganda slikt als zoete broodjes . Meer nog, u helpt voortdurend driftig mee deze onwaarheden te propageren en te verspreiden. Niet verwonderlijk voor iemand wiens relgieuze opvatting erin bestaat de Thora tot in de puntjes te bestuderen en voor een groot stuk te maken tot zijn levensfilosofie.
Heeft mijnheer daar bezwaren tegen? Ik dring mijn religieuze visie niet op, niet aan u, aan niemand ...Dit in tegenstelling tot uw katholieke geloofsgenoten die periodiek last hebben gehad van een virulente bekeringsdrift.
Oud 3 november 2011, 19:26   #16807
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft mijnheer daar bezwaren tegen? Ik dring mijn religieuze visie niet op, niet aan u, aan niemand ...Dit in tegenstelling tot uw katholieke geloofsgenoten die periodiek last hebben gehad van een virulente bekeringsdrift.
Het is voor mij/ons nu duidelijk welke drijfveren ten grondslag liggen bij System. Hij past in het patroon waarbij de anti-semitische houding is omgezet naar een "overkritische" houding ten opzichte van Israel en de Joden. Ik ervaar dit patroon persoonlijk als griezelig en eng......
Oud 3 november 2011, 20:02   #16808
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het is voor mij/ons nu duidelijk welke drijfveren ten grondslag liggen bij System. Hij past in het patroon waarbij de anti-semitische houding is omgezet naar een "overkritische" houding ten opzichte van Israel en de Joden. Ik ervaar dit patroon persoonlijk als griezelig en eng......
Ik ben er mij zeer van bewust dat het Israëlisch beleid t.a.v. de Palestijnen op ettelijke punten voor kritiek vatbaar is. Zoals het buitenlands beleid van andere staten dat ook kan zijn. Maar, inderdaad, voor een aantal mensen is "antizionisme" doodgewoon een schaamlapje waarachter nog altijd hetzelfde oude, smerige Europese antisemitisme schuil gaat.
Oud 3 november 2011, 20:11   #16809
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En d?*t is nu het verschil tussen u en mij.

En ik ben Belgiëhater, niet omdat ik "Belgen" haat, maar omdat deze koekoeksstaat nooit had mogen bestaan. Als de Francofonen van 1830 het er moeilijk mee hadden onder het gezag te staan van een mogendheid waarvan de voertaal niet het Frans was, dan hadden ze zich wat mij betreft rustig mogen afscheiden. Graag zelfs. Maar die Francofonen (en met hen de Katholieke kerk) hadden niet het recht om het hedendaagse Vlaanderen mee te sleuren. Hetgeen eruit is voortgekomen is een mormel-staat, een bastaard bij wie nu de genetische afwijkingen steeds sterker zichtbaar worden en die zullen leiden tot zijn voortijdig sterven.
Oud 3 november 2011, 21:07   #16810
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ik ben Belgiëhater, niet omdat ik "Belgen" haat, maar omdat deze koekoeksstaat nooit had mogen bestaan. Als de Francofonen van 1830 het er moeilijk mee hadden onder het gezag te staan van een mogendheid waarvan de voertaal niet het Frans was, dan hadden ze zich wat mij betreft rustig mogen afscheiden. Graag zelfs. Maar die Francofonen (en met hen de Katholieke kerk) hadden niet het recht om het hedendaagse Vlaanderen mee te sleuren. Hetgeen eruit is voortgekomen is een mormel-staat, een bastaard bij wie nu de genetische afwijkingen steeds sterker zichtbaar worden en die zullen leiden tot zijn voortijdig sterven.
Bent u de man om daarover te oordelen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 21:10   #16811
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat denkt hij toch.

hoe lager op de ladder hoe groter den bek zeggen ze hier.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 21:16   #16812
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik geef mijn persoonlijke visie. U hoeft daarmee niet akkoord te zijn en ik gun u evenzeer het recht om er een andere kijk op te hebben. Ik neem aan dat u zich daarmee kunt verzoenen? Of is niet van la Belgique houden soms "insupportable"?
Oud 3 november 2011, 21:18   #16813
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Wanneer men kritisch staat tegenover Nederland wordt men al snel bestempeld als 'Ollandhater'.

Wanneer men kritisch staat tegenover Israel, dan wordt men al snel bestempeld als 'antisemiet'.

Maar echte tegenargumenten, zowel op de eerste kritische vaststelling als op de andere hoor ik niet veel.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2011 om 21:22.
Oud 3 november 2011, 21:18   #16814
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy Bekijk bericht
Dat denkt hij toch.

hoe lager op de ladder hoe groter den bek zeggen ze hier.
Tja! Op dit forum bent u nog maar "partijlid" en u kondigt zich reeds aan als "premier ministre". Van grote bek gesproken ...
Oud 3 november 2011, 21:24   #16815
system
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door system : 3 november 2011 om 21:25.
Oud 3 november 2011, 21:27   #16816
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Een objectiever kijk op de Palestijnse kwestie kunt u toch maar moeilijk hebben gezien uw relgieuze overtuiging. Zo lijkt het me toch.
Oud 3 november 2011, 21:29   #16817
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is toch raar dat mensen zo in mening kunnen verschillen.
Oud 3 november 2011, 21:29   #16818
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergeet natuurlijk handig de christenvervolgingen door Joden in de eerste eeuw... Dat was terug Jood worden of de dood...

Haast geen enkele religie is vrij van geweld.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2011, 21:36   #16819
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer men kritisch staat tegenover Nederland wordt men al snel bestempeld als 'Ollandhater'.

Wanneer men kritisch staat tegenover Israel, dan wordt men al snel bestempeld als 'antisemiet'.

Maar echte tegenargumenten, zowel op de eerste kritische vaststelling als op de andere hoor ik niet veel.
U wordt niet persoonlijk bestempeld als een anti-semiet. Uw kritische houding wordt alleen in een historisch perspectief geplaatst. Dat is heel iets anders.
Als het om Israel gaat moeten we, naar mijn idee, heel voorzichtig zijn in ons oordeel.
Israel is min of meer democratisch eiland temidden van, voor het overgrote deel, aanbidders van, naar mijn gevoel, een eng geloof met onmenselijke zeden, wetten en gewoonten.

Laatst gewijzigd door edwin2 : 3 november 2011 om 21:49.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2011, 01:02   #16820
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Omgekeerd Nederlanders met kritiek op België moeten ook op eieren lopen, anders zijn we weer meteen die arrogante 'ollanders.

Gezien het feit dat we buren zijn en we een (met variërende hoogte) gedeeld verleden, zijn de tenen wederzijds soms wat lang.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be