Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2009, 01:51   #1701
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Maar in een van uw vorige posts zei u dat het normaal is dat men in een islamitisch land geen mini of korte rokjes draagt uit respect voor hun cultuur en hun tradities. Dus daar wordt ons het dragen van hun klederdracht ( langere rokken) wel opgedrongen.

Maar wij mogen dan weer niet vragen dat zij onze tradities (geen hoofddeksels in de scholen) respecteren?
Als u daar als toerist naar toe gaat, doet u dat toch vanuit een vorm van respect, veronderstel ik? Ik was ooit op bezoek in het Vaticaan en had per ongeluk een short aangedaan. Mijn vriendin had een topje aan met spaghettibandjes. We mochten daarmee noch de basiliek noch het museum binnen. Ik begrijp dat en ik pas me dus aan: terug naar het appartement, andere broek aan, andere t-shirt aan, geen probleem. Ik gedraag me hetzelfde als ik elders op reis ga en ik vin dat logisch.

Wat die meisjes betreft: die zijn niet op reis, ze zijn hier geboren. Ze willen een deel van hun tradities behouden en ze willen zich tot die tradities bekennen. Voor zichzelf en zonder twijfel voor hun gemeenschap. En zeker waar: soms ook omdat het hen opgedrongen wordt.
Maar je kan van hen niet eisen dat ze élke band met hun cultuur, traditie en godsdienst doorknippen omdat anderen er aanstoot aan nemen. Moslims verwachten van ons in hun landen niet dat we ons helemaal kleden zoals zij, enkel dat we respect betonen voor hoe zij met zaken omgaan. Bovendien geldt dat in hoofdzaak voor Arabische landen. In Indonesie of de Fillipijnen wordt daar niet zo moeilijk over gedaan. En aan de kusten van Tunesie, Marokko, Egypte evenmin. In Turkije al zeker niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Dan is er geen bezwaar of reden meer om geen varkensvlees te eten.
Neen. Het is zoals vele zaken in de islam, het christendom of het jodendom een praktische regel die door de ontwikkeling van wetenschap overbodig is geworden. Het is vandaag geen kwestie meer van gezond verstand maar van geloofsartikel. Die zijn altijd idioot.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 02:27   #1702
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat die meisjes betreft: die zijn niet op reis, ze zijn hier geboren. Ze willen een deel van hun tradities behouden en ze willen zich tot die tradities bekennen.
Dat geeft hen nog niet het recht dat wij onze tradities ( geen hoofddeksels in de scholen) opgeven.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 02:41   #1703
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat geeft hen nog niet het recht dat wij onze tradities ( geen hoofddeksels in de scholen) opgeven.
Mmmmm. Tot 30 juni was het klaarblijkelijk wel een gewoonte. En al maakt het dat nog geen traditie, het is niet die van ons die we opgeven. We dwingen hen de hunne op te geven.

Nu moet ik zeggen dat ik er niet zo'n voorstander van ben dat de islam in ons land aan belang en invloed zou winnen of dat de tentakels van die enge godsdienst zich overal in mijn dagelijks leven zouden verspreiden.
Ik ben alleen geen fan van verbieden omdat ik meen dat dat niet de beste methodologie is. Ik deel voor een deel wel de afkeer van die (en alle andere) godsdiensten.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 02:54   #1704
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nu moet ik zeggen dat ik er niet zo'n voorstander van ben dat de islam in ons land aan belang en invloed zou winnen of dat de tentakels van die enge godsdienst zich overal in mijn dagelijks leven zouden verspreiden.
Ik ben alleen geen fan van verbieden omdat ik meen dat dat niet de beste methodologie is. Ik deel voor een deel wel de afkeer van die (en alle andere) godsdiensten.
In Maaseik volstond het om één boerkadraagster een boete te geven van 75 euro om alle vijf de inwoners die deze neiging zouden hebben gehad op andere gedachten te brengen. Dat maakt dat ik noch nooit een boerka in't echt heb gezien. De methode is dus zeer efficiënt gebleken.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 07:08   #1705
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
bij vegetarische schotels heb je groentjes die door gelijk wie mogen worden klaargemaakt en patatjes of pasta etc. die door gelijk wie mogn worden klaargemaakt. Bovendien kunnen van diezelfde groentjes ook niet-vegetariers mee-eten als die er een stuk vlees bij eten.

Halal-voer mag enkel door moslims worden klaargemaakt, verhandeld. Het vlees van halal-eten moet op een rituele niet-verdoofde wijze gebeuren enkel door een moslimslachter en nadien door moslimbeenhouwers worden versneden en verhandeld.

Halal-eten zou dus normaal door het CGKR moeten worden verboden wegens discriminatie van niet-moslim personeel én wegens overtreding van de slachtwetten.
Is gewoonweg onzin, halal voor vlees is dat het uitgebloed word , je verzint gewoon redenen om het anders te maken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Halal_en_haram

Alle andere soorten voedsel (groenten, vruchten en dranken, met uitzondering van alcoholische dranken en verdovende middelen) zijn zonder bijzondere bewerkingen toegestaan voor consumptie. Enkele groepen moslims interpreteren het koranische verbod op het drinken van wijn (chamr) letterlijk en kennen dus geen verbod op het drinken van andere alcoholische dranken.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 07:09   #1706
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Dus omdat enkel de moslims er een probleem van maken en de rest regels kan aanvaarden of op een normale manier kan aanpakken (leerlingenraad) moet voor hen geen uitzodnering gemaakt worden? Ok...
Dat is toch altijd? Waarom is men nu naar de melkboeren hun situatie aan het kijken nadat ze brussel op stelten zette?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 2 juli 2009, 07:53   #1707
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Is gewoonweg onzin, halal voor vlees is dat het uitgebloed word , je verzint gewoon redenen om het anders te maken.

Alle andere soorten voedsel (groenten, vruchten en dranken, met uitzondering van alcoholische dranken en verdovende middelen) zijn zonder bijzondere bewerkingen toegestaan voor consumptie. Enkele groepen moslims interpreteren het koranische verbod op het drinken van wijn (chamr) letterlijk en kennen dus geen verbod op het drinken van andere alcoholische dranken.
een halal koe moet worden geslacht door een MOSLIM (discriminatie) onder het uitspreken van een rituele zin, met zijn kop richting mekka, en ZONDER VERDOVING wordt de koe dan de keel overgesneden zodat die nog 10 minuten hangt te spartelen terwijl het bloed eruitloopt.

alle andere producten zijn halal indien ze door islamitische handelaars en personeel werden verhandeld en niet in contact komen met andere producten(weer discriminatie van niet-moslims).

Door de AD wetten is het bijgevolg niet toegestaan om in openbare scholen en vb. gevangenissen halal voedsel te voorzien, vermits die een overtreding inhouden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 juli 2009 om 07:54.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 08:29   #1708
k9

Standaard

Citaat:
een halal koe moet worden geslacht door een MOSLIM (discriminatie) onder het uitspreken van een rituele zin, met zijn kop richting mekka, en ZONDER VERDOVING wordt de koe dan de keel overgesneden zodat die nog 10 minuten hangt te spartelen terwijl het bloed eruitloopt.

alle andere producten zijn halal indien ze door islamitische handelaars en personeel werden verhandeld en niet in contact komen met andere producten(weer discriminatie van niet-moslims).

Door de AD wetten is het bijgevolg niet toegestaan om in openbare scholen en vb. gevangenissen halal voedsel te voorzien, vermits die een overtreding inhouden.
En waar haal je dit? Overal waar ik zie is het onzin wat je zegt, halal gaat over vlees en eens dit geslacht is kan dit door anderen bereid worden groenten vis en zeevruchten ed vallen er al helemaal niet onder

Oud 2 juli 2009, 08:31   #1709
k9

Standaard

Citaat:
En waar zou dit een traditie zijn? genoeg scholen vroeger met nonnen die hoofddoeken droegen.

Oud 2 juli 2009, 08:33   #1710
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Logisch. Het zou nogal vreemd zijn als het in moslimlanden werd opgelegd door een andere cultuur of als het door moslims werd opgelegd ten opzichte van mensen uit een andere cultuur.
Zoals bij multicultuur? Zoals alle gevangen dan maar hallal voedsel? U hebt gelijk, het is inderdaad vreemd dat dit opgelegd wordt door een andere cultuur.

Citaat:
Toch wel. En nog wel opgelegd door de godsdienst. De hoofdbedekking buitenshuis voor zowel mannen als vrouwen was ook in Europa gemeengoed. Het christelijke gebod gaat daar niet in de eerste plaats over, al moeten we zeggen dat het verdwijnen van de hoofdbedekking uit het straatbeeld gepaard ging met het verdwijnen van de vrouwelijke hoofdbedekking uit diverse kerken als de Rooms-katholieke Kerk waar het tot in de jaren ’60 normaal vrij werd gevonden wanneer een vrouw met bedekt hoofd de eredienst bijwoonde. Herlees het citaat uit de Bijbel nog maar eens
Hoofdbedekking was er als bescherming tegen de elementen en om hygienische redenen, denk bijvoorbeeld aan de pruikentijd en NIET omwille van religieuze redenen. Met welk bijbelvers verklaart u de mannelijke hoofdbedekking?

Citaat:
U Maar ik ben atheïst. Meer nog: antitheïst indien dat al mogelijk zou zijn. In ieder geval tegenstander van georganiseerde godsdiensten en vooral van hun impact op kwetsbare individuen...
Kwetsbare individuen? Vallen meisjes die van jongsaf geindoctrineerd zijn om te geloven dat ze naar de hel gaan als ze geen hoofddoek dragen hier ook onder?

Citaat:
't Zal wel zijn zeker. Vooral als de Amerikanen die oorlogen beginnen, zowel in Irak als Afghanistan en Pakistan. In Westerse landen zijn natuurlijk nooit oorlogen, dus dat zegt iets over ons beschavingspeil...
De baarlijke duivel Amerika (en de rest van het Westen) erbij halen. Altijd leuk om te 'scoren' natuurlijk.

Citaat:
hahahaha: 'mijn straatbeeld' ... is dat ook al alleen van u, dat straatbeeld? En gij alleen moogt dat straatbeeld bepalen zeker? Hahahahaha, u bent schattig.

hahahaha!

hahahaha! Zooooo grappig, dat u bent,...
U ware aard komt boven. Werd het u te moeilijk om uw schijn van morele superioriteit vol te houden?

Citaat:
't Zal wel. daarom dat vrouwen hier gemiddeld nog 16% minder verdienen dan mannen voor hetzelfde werk...
Voor hetzelfde werk? Tiens, ik dacht dat die 16% de algemene cijfers waren, en NIET voor hetzelfde werk in hetzelfde bedrijf. Hebt u een bron hiervoor?

Citaat:
Bij ons heet dat 'familiedrama'. Zo gebeurt er ongeveer elke week wel één en tijdens de vakantie en verlengde weekens doorgaans meer. Blanke, Vlaamse mannen die hun lelijk wijf afknallen en hun kinderen erbij. Omdat dat wijf van hun vettige papzakbuik weg wil. Dat pikken die Vlaamse venten niet. Ongeveer één per week...

Wat een minachting voor uw eigen mensen. Lelijke, Vlaamse wijven. Venten met een vettige papzakbuik. Vrouwen die geen vettige, Vlaamse vent willen.

Ja, dit is het! Laten we allemaal denken zo als jij, en dan gaan we allen een mooie toekomst tegemoet.

Citaat:
Ah ja, met de inquisitie die dan niet alleen de moslims verjaagde en doodde maar ineens ook de joden of hen dwong tot bekering en daarna de Katharen en andere ketters. Dan de vrouwen natuurlijk en nadien de wetenschappers...
Al die mensen hadden het beter onder de moslims, mind you.
De mythe van Andalusië is al meermaals ontkracht geweest. Het heeft geen zin dat ik dit hier nog eens neerpen. U heeft toch geen oren naar allles wat niet in uw anti-westers wereldbeeld past.

U laat hier ook nog foutief uitschijnen dat er onder christelijk bestuur een grote 'heksenjacht' tegen vrouwen en wetenschappers was. Foei foei.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2009, 08:59   #1711
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar haal je dit? Overal waar ik zie is het onzin wat je zegt, halal gaat over vlees en eens dit geslacht is kan dit door anderen bereid worden groenten vis en zeevruchten ed vallen er al helemaal niet onder
er zijn genoeg islamitische sites waar je die informatie kan vinden. Bovendien zag ik een docu waarin islamieten dezelfde uitleg deden.

en neen, vis hoeft inderdaad niet geslacht te worden met de kop richting mekka!

Maar ook hier is het gewoon het "gezond verstand" van mohammed dat de bovenhand haalde:

koop enkel bij eigen volk, die kan je dus vertrouwen
bij slachten wordt er gebeden tot Allah en moet het vlees leegbloeden (in die hitte altijd beter).

niks aan het handje dus.

Alleen: hier mag je niet meer eisen dat je enkel bij Eigen Volk koopt. Ook niet als het over een garagepoort gaat die door ander volk werd ineengestoken.
Dus: voor mij is halal een overtreding van de racisme wetten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 juli 2009 om 09:01.
Oud 2 juli 2009, 09:02   #1712
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn genoeg islamitische sites waar je die informatie kan vinden. Bovendien zag ik een docu waarin islamieten dezelfde uitleg deden.

en neen, vis hoeft inderdaad niet geslacht te worden met de kop richting mekka!

Maar ook hier is het gewoon het "gezond verstand" van mohammed dat de bovenhand haalde:

koop enkel bij eigen volk, die kan je dus vertrouwen
bij slachten wordt er gebeden tot Allah en moet het vlees leegbloeden (in die hitte altijd beter).

niks aan het handje dus.

Alleen: hier mag je niet meer eisen dat je enkel bij Eigen Volk koopt. Ook niet als het over een garagepoort gaat die door ander volk werd ineengestoken.
Dus: voor mij is halal een overtreding van de racisme wetten.
dus als moslims in de Aldi of Lidl gaan winkelen (en dat doen ze massaal), zijn het in feite geen echte moslims volgens jou?
Oud 2 juli 2009, 09:04   #1713
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus als moslims in de Aldi of Lidl gaan winkelen (en dat doen ze massaal), zijn het in feite geen echte moslims volgens jou?
De producten uit Aldi of Lidl zijn inderdaad géén halal producten.

Oud 2 juli 2009, 09:07   #1714
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De producten uit Aldi of Lidl zijn inderdaad géén halal producten.
allé, dus in feite hebben we nauwelijks echte moslims in Vlaanderen.

waar jij je maw druk om maakt!
Oud 2 juli 2009, 09:13   #1715
k9

Standaard

Citaat:
Elke site die ik zie spreekt je tegen

http://www.redouan.nl/halal_en_haram.htm

http://www.moslima.nl/dagelijksleven/dagelijkseten.html

Dus nogmaals waar haal je dit? Een site AUB die besvestigd wat je beweert.

Oud 2 juli 2009, 09:14   #1716
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
allé, dus in feite hebben we nauwelijks echte moslims in Vlaanderen.

waar jij je maw druk om maakt!
ik maak me druk over OVERHEIDSINSTELLINGEN die menen dat men aan moslims apartheidsvoedsel moet serveren.

Oud 2 juli 2009, 09:15   #1717
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik maak me druk over OVERHEIDSINSTELLINGEN die menen dat men aan moslims apartheidsvoedsel moet serveren.
maar je hebt geen problemen met moslims die in den Aldi of Lidl gaan winkelen niet-halalvoedsel kopen? het blijven voor jou verwerpelijke wezens?
Oud 2 juli 2009, 09:40   #1718
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke site die ik zie spreekt je tegen

http://www.redouan.nl/halal_en_haram.htm

http://www.moslima.nl/dagelijksleven/dagelijkseten.html

Dus nogmaals waar haal je dit? Een site AUB die besvestigd wat je beweert.

het gaat over halal certifiering als je het over halal-eten wil hebben.

Het gaat hier niet over halal-gedragingen en haram gedragingen of halal bankieren zeker hé?

Om een halal certificaat te bekomen moet je dus aan de regels voldoen die ik hierboven neerschreef.

Citaat:
Wanneer spreek je van een officiële Halal certificering?
Er is sprake van een officiële Halal certificering als deze wordt uitgevoerd door een wereldwijd erkende Halal organisatie. Deze organisatie dient Islamitische referenties en erkenningen te hebben. Tevens is het belangrijk dat er volledige certificering is over het gehele product en dat er geen sprake is van een deelcertificering. Uiteraard moet de organisatie over bevoegde mensen beschikken die de controles uitvoeren en dient er tegenover het certificaat een 100% betrouwbaarheid garantie te staan.
Citaat:
Is Halal certificering in de Islamitische landen verplicht?Halal certificering in de Islamitische landen wordt door de Overheid geregeld. Aangezien de overheid in deze landen automatisch inspecties voert op hygiëne en overige gezondheid aspecten waarbij zij automatisch het Halal aspect meenemen in hun controle

Citaat:
Is Halal certificering in Het westen waar Moslims wonen verplicht?Helaas wordt in het Westen Halal niet door de overheden geregeld en is het ook niet door de overheden verplicht gesteld. Het laten certificeren van Halal producten geschiedt nog steeds op vrijwillige basis. Echter eisen veel van de Islamitische landen voor producten uit het westen dat deze zijn gecertificeerd door een erkende Halal certificering organisatie.
http://www.halalcorrect.com/pages/ho...l/vraag_21.php

Wel straf dat onze voedingswetten en controles dus niet "halal" genoeg zijn vermits er vuile onreine kaffers met hun tengels aan dat voedsel hebben gezeten. Zoiets moet je natuurlijk vermijden als de pest.

(zo staat het er niet hoor, do not worry).

Dus mijn best K9tje als je nog eens meent dat ik dingen uit mijn duim zuig, gelieve dan eerst even verder na te denken.

Op dit forum liep trouwens nog een draad over halal producten met alle informatie daaromtrent.

Oud 2 juli 2009, 09:44   #1719
k9

Standaard

Citaat:
maar aan vegtariers apart voedsel geven heb je geen probleem?

Oud 2 juli 2009, 09:48   #1720
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar aan vegtariers apart voedsel geven heb je geen probleem?
Sinds wanneer moeten de schotels voor vegetariers apart door vegetariers worden behandeld en geratificeerd?

Is het discrimineren van mensen op basis van hun vegetarierschap verboden door de anti discriminatiewet?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be