Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2008, 14:59   #161
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Waar spreek ik mij uit over dit voorval? Ik heb het niet eens gevolgd. Ik antwoord alleen op jouw opmerking, niet meer, niet minder.

Achzo, u wist gelijk niet eens waar het over ging.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 15:05   #162
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Achzo, u wist gelijk niet eens waar het over ging.
Ik heb gewoon op jouw opmerking gereageerd. Over het voorval zelf heb ik niets gezegd, of lees jij dingen die er niet staan?
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 15:16   #163
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb gewoon op jouw opmerking gereageerd. Over het voorval zelf heb ik niets gezegd, of lees jij dingen die er niet staan?

het is hier op dit forum toch wel de gewoonte om een beetje bij het onderwerp te blijven dat de opener aansneed ... zo niet, en als u alleen maar interessante opmerkingen of kwinkslagen naar andere forummers, interessante of saaie one-liners wil plaatsen, dan kan je dat beter in k&k doen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 15:17   #164
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, weet ik dat niet. Als ik dingen kan lezen die er staan heb ik geen idee ofdat u die dingen ziet staan.

Verschaeve
Oud 19 juni 2008, 15:20   #165
Positiefke
Lokaal Raadslid

Positiefke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rik47 Bekijk bericht
Zoals je kunt lezen op dit onderwerp, de politieagent is altijd de pineut.
Ik ben de eerste om die mensen te verdedigen tegen allerlei cliché's, vooroordelen en onzinnig gelul.
Maar in dit geval ging hij duidelijk over de schreef.
Een totaal gevaarlijke en verkeerde reactie.
Men had evengoed de hond een trap kunnen geven van hier tot in Tokyo, of met een hard voorwerp (wapen, pillamp, meubelair) de hond zijn kop bewerken ALS hij daadwerkelijk in die man zijn been zat te bijten.
Baasje kon ook zijn hond tot de orde roepen, al dan niet op aandringen van de agenten!
Luistert dat beestje niet, dan mag je aangepast geweld gebruiken voor ieders veiligheid....schieten in dit geval is nooit een optie.
Positiefke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 15:21   #166
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het is hier op dit forum toch wel de gewoonte om een beetje bij het onderwerp te blijven dat de opener aansneed ... zo niet, en als u alleen maar interessante opmerkingen of kwinkslagen naar andere forummers, interessante of saaie one-liners wil plaatsen, dan kan je dat beter in k&k doen ...
Je hebt gelijk, mijn reacties op de k&k opmerkingen moeten inderdaad in k&k. Ik zal eraan denken.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 19:41   #167
Groentje-18

Standaard

Citaat:
da's ook streng hé

bij mij is de huisregel dat éénieder die binnekomt zijn wapen aan mij geeft tot ie weer buitengaat

de wijkagent wil gewoon nooit binnenkomen
Ik had de smileys niet gezien en wou je vragen of je dat echt zou durven vragen.

Het probleem is, als ik zo'n berichten lees heb ik eerder het gevoel van: volgende keer extra aardig zijn als er een agent passeert en vooral de hond bijhouden. Je weet maar nooit.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 19:45   #168
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Het is toch zo dat zijn broekspijp wat beschadigd is nee? Het stilzwijgen van de politie over deze zaak spreekt boekdelen.

Anders hadden we allang de foto's gezien van de man zijn gruwelijke verwondingen.

Juist niets mankeerd die agent, tenzij dan in zijn hoofd.
²²!!

Maar eerlijk gezegd kan ik ergens moeilijk geloof dat het verhaal waar is. Het lijkt compleet waanzinnig.
Er staat in het artikel trouwens dat de agent eerst de hond met een stoel te keer ging (eh???) en dan naar zijn pistool greep.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 juni 2008 om 19:47.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 22:17   #169
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
ah ja, en als je je boete niet stort maar door de wijkagent thuis laat ontvangen (wat nog altijd ook standaardprocedure is), dan mag die in ruil je hond afknallen, dat is toch algemeen geweten !
Dus, onrechtstreeks heeft het niet betalen van de boete de hond zijn leven gekost.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 22:49   #170
FDM
Banneling

Standaard

dat kan tellen als nationale waarschuwing

toeval wil dat veel vergeten-betalers beesten in huis hebben
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 23:01   #171
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Het is inderdaad wel erg dat het vlak voor de kindere gebeurde,d aar stel ik me wel vragen bij.
Ik beeld het me in:
"Meneer, uw hond dreigt me te bijten, kan U de kinderen even in een andere kamer brengen want ik moet me even verdedigen."
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 23:04   #172
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
dat kan tellen als nationale waarschuwing

toeval wil dat veel vergeten-betalers beesten in huis hebben
en hetzelfde toeval wil dat die beesten allergisch zijn aan 9x19mmkogels
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 23:06   #173
FDM
Banneling

Standaard

FN maakt genen brol
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 23:07   #174
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er moet dringend werk worden gemaakt om de kameraden van Debie en consoorten uit de politie te gooien.

ACAB

Flikken staan in dienst van de machthebbers, niet in dienst van rechtvaardigheid. Wie vandaag bij de flikken gaat, weet op voorhand dat hij de echte criminaliteit niet zal kunnen / mogen aanpakken. Enkel de gewone man pesten en in bedwang houden om het systeem in stand te houden.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2008, 23:10   #175
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Er moet dringend werk worden gemaakt om de kameraden van Debie en consoorten uit de politie te gooien.
Dat het een brave hond was die enkel wilde spelen is natuurlijk het verhaal van de eigenaars, maar ik zou graag eens het verhaal horen van die agent. Want ja, eigen kind, schoon kind zegt men wel eens. Hetzelfde is bij dieren.

Als die agent bedreigd werd, dan heeft hij zich verdedigd. Met agressieve honden heb ik geen greintje mededogen.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 09:27   #176
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
ACAB

Flikken staan in dienst van de machthebbers, niet in dienst van rechtvaardigheid. Wie vandaag bij de flikken gaat, weet op voorhand dat hij de echte criminaliteit niet zal kunnen / mogen aanpakken. Enkel de gewone man pesten en in bedwang houden om het systeem in stand te houden.

... en dat is helemaal niet zo in een staat die gerund wordt volgens het prinsipe van de kommunistische demokratie, waarvan sprake in jouw ondertitel:
in zo'n maatschappij zijn de flikken heilige dezekes die nog geen wapen zouden willen aanraken ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 09:30   #177
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Dat het een brave hond was die enkel wilde spelen is natuurlijk het verhaal van de eigenaars, maar ik zou graag eens het verhaal horen van die agent. Want ja, eigen kind, schoon kind zegt men wel eens. Hetzelfde is bij dieren.

Als die agent bedreigd werd, dan heeft hij zich verdedigd. Met agressieve honden heb ik geen greintje mededogen.
Mag ik je aanvullen?
Met eigenaars van agressieve honden, heb ik geen greintje mededogen.

Mijn stelling is: bij problemen met een hond (poep op straat, agressie, ...noem maar op ...): het is altijd, maar dan ook altijd de schuld van de eigenaar.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 09:40   #178
rik47
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht

Hetzelfde verhaal met koppen in de krant :" gezin op straat gezet". Sensatie natuurlijk, stel je voor, wie zet een gezin op straat of zonder energie. Maar de achtergrond van het verhaal interesseert verder niemand.
Geloof me vrij, eer men iemand, meestal na tussenkomst van het OCMW op straat zet, is er al heel veel water door de Schelde gestroomd.
En daar gaan heel wat maanden overeen, maar dat verhaal staat niet borg voor sensatie, die de lezer meestal ongenuanceerd oppikt.
Sommige mensen hebben nu eenmaal budgetbegeleiding nodig van de wieg tot in het graf.
rik47 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 11:59   #179
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Weet je wat je doet als een bulldog aanvalt, je gaat gewoon lopen, na 50 meter hijgt het beest zich dood.
Als hij je evenwel inhaalt, moet je dringend aan je conditie werken, en verdien je een beet.

Een tip van een collga-dierenvriend WAF
Ik ga paar keer in de week lopen en heb al vaker een hond achter me aan gehad, tot ik het kotsbeu was en hun baasjes erop wees, dat als ze hun hond niet gaan bijhouden de volgende keer, dat ze maar voor de gevolgen moeten instaan.

Vanaf nu heb ik altijd een mes bij als ik ga lopen en de eerste de best hond die me durft te bijten die maak ik terplaatse af.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 16 augustus 2008 om 12:00.
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2008, 12:33   #180
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Ik ga paar keer in de week lopen en heb al vaker een hond achter me aan gehad, tot ik het kotsbeu was en hun baasjes erop wees, dat als ze hun hond niet gaan bijhouden de volgende keer, dat ze maar voor de gevolgen moeten instaan.

Vanaf nu heb ik altijd een mes bij als ik ga lopen en de eerste de best hond die me durft te bijten die maak ik terplaatse af.
Met verboden wapens rondlopen nadat u het op voorhand zegt in een openbaar medium is waarschijnlijk niet de slimste zet die u ooit gemaakt hebt.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be