![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe verzoen jij geloof met de wetenschappelijke werkelijkheid? | |||
Ik accepteer de wetenschappelijke werkelijkheid, en wat religie hierover te zeggen heeft, negeer ik |
![]() ![]() ![]() |
28 | 90,32% |
Ik negeer de realiteit, en geef voorkeur aan een leven in mijn eigen droomwereld |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ik hef de scheiding tussen werkelijkheid en geloof op door irrationele rationalisaties te bedenken |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,23% |
Anders, namelijk... |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,45% |
Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En als hij dit doet met voldoende onderbouwing, dan kunnen we praten. Maar verder als covers van boeken te posten komt hij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tot zover mijn erg beknopte samenvatting van je argumentatie. (Corrigeer me als ik iets misbegrepen heb of iets niet volledig weergeef zoals je het zou willen.) Volgens jouw betoog - dat ik dus onderschrijf - kan zelfs de stand van een verre planeet invloed hebben op wat er uit de LOTTO-trommel rolt. Ik neem opzettelijk die verre planeet als voorbeeld, omdat we dan... een beetje in religieuze sferen komen. Nu ben ik niet bepaald een aandachtig lezer van de goedkope horoscoopjes in de krant. Maar anderzijds kan het - krachtens jouw betoog - moeilijk anders of zelfs de aantrekkingskracht van de sterren, die lichtjaren ver van ons verwijderd zijn, moét een zekere invloed hebben op elk van ons, zij het een minuscule invloed. Komt het jou vreemd voor dat mensen dit - hetzij bewust, hetzij onbewust - altijd al beseft hebben? En dat zij in al die "toevalligheden" tot op vandaag de hand van een God zien, een Instantie Die ons voorstellingsvermogen ver te buiten gaat? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nugoed, een eerlijk antwoord van mijn kant uit is dat ik het eerlijk gezegd niet weet. Ik kan wel een theorie bedenken maar of dat zinnig is weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() PS Elflamenco, je stelt erg gerichte en goede vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Minister
|
![]() Dat weet ik!
![]() Nee, alle gekheid op een stokje. Ik stel deze vragen ook aan iemand die ik verstandig en oprecht genoeg acht om er een zinvol antwoord op te geven. En je antwoord �*s zinvol, dat staat buiten kijf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben bezig een en ander neer te zetten, en dan 'verbuig' en 'verdraai' jij wat ik zeg. Dat maakt het moeilijker om het verder af te maken. en als klap op de vuurpijl ga je zeggen dat ik het niet neerzet! Veel gekker moet je het niet maken en probeer eens wat aan je 'blinde vlek' te doen. Het lijkt of je een beetje autistisch bent (niet vreemd, dat zijn de meeste ingenieurs) en niet ziet wat de invloed van jouw gedrag is op anderen. Maar denk ik een brug te ver he? ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 27 juli 2008 om 19:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Minister
|
![]() Ver genoeg om in het gekkenhuis te belanden. Je doet niets anders dan schelden en roepen. Schaam je
![]() |
#169 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
je hebt helemaal gelijk, en dat doe ik ook liever niet. Alleen is er met sommigen totaal niet te praten!! en dan verlaag ik me soms tot dat niveau Maar je hebt gelijk, ik zou het niet moeten doen, ik kan beter stoppen met zulke mensen, dat bedoel je he? sorry Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS: Je aanval in deze post toont eigenlijk alleen maar dat je een gewond dier bent dat in een hoek gedreven is. Klaar om uit te halen naar alles wat er zich voordoet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DAT bedoel ik nu, geen enkel zelfinzicht en door mij zo te zien, kan je me ver houden van het wijzigen van je wereldbeeld jammer, het ga je goed, ik had geen enkele kwaad in de zin Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 28 juli 2008 om 06:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Banneling
|
![]() Paulus, nee ik verwacht niks.
Pin d"Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Banneling
|
![]() Oh maar even terzijde: ik wens je niets slechts toe hoor. Ik denk gewoon dat we grondig van mening verschillen. Moet toch kunnen, niet ?
Ik sta inderdaad niet open voor bepaalde dingen. En dat weet ik. En ik heb hier zo mijn redenen voor. |
![]() |
![]() |