![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Antwoord van de Kerk is mijn antwoord. Zo eenvoudig zit het eenmaal in elkaar, want in de Kerk vindt men de zekerheid. Niet ergens anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Minister
|
![]() Ze hebben me beloofd me geen virus toe te sturen. Ik heb dus geen virusbescherming nodig. Ik ben in veilige handen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Neen Jan, in de Kerk vind JIJ jouw zekerheid.
Ben blij voor jou dat je dat er kan uithalen. Maar onthoud dat ieders waarheid omtrent God anders is. Daarvoor is het niet minder of ketterij zoals de Kerk zou durven zeggen. Het is de tijd van het wakker worden beste man, het waterman tijdperk staat voor de deur. Jezus was goed, heeft de Vissen ingeleid. Maar onthoud dat een vis water nodig heeft om te overleven. De waterman is de terugkomst van Jezus. Niet zo letterlijk, maar dat is wat men hoogstwaarschijnlijk bedoeld wanneer men het neerpent in de nieuwe openbaringen. En jij Jan, ben jij één van die 144 000 uitverkorenen denk je? Of vind jij het ook niet verdacht dat 144 000 het aantal dagen zijn van deze laatste Baktun in de Maya kalender? Die mensen hadden een heel komsische kalender opgesteld, dat zonder Jezus of een Kerk zeg. Het is pas toen het kruis van Jezus voet op het land zette alle kennis (plus het volk) de brandstapel opvloog. Bekijk het eens groter man ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar niet de mijne. Het leven toont me nu veel meer in de meest onverwachte hoekjes. Dit doe ik allemaal door me volledig open te stellen voor God en niet voor tekst. Volg je gevoel zei mijn moeder altijd, en ik herken nu later dat ik steeds wist wie God was, ik kon het alleen niet plaatsen in mijn leven. God is liefde, onvoorwaardelijke liefde. Onvoorwaardelijke liefde verlangt niet, die heeft het gewoon. En die vindt het niet erg als je niet terug van haar houdt, ze blijft toch immers van je onvoorwaardelijk houden. Mijn leven is maar liefst 100x harder geboost sinds ik me openstel voor God. Ik lees nergens in de bijbel over the law of attraction, heb jij het gelezen? Maar ik erken wel heel drastisch dat ik tot me aantrek wat ik denk. Dus wat jij vindt is wat je denkt te vinden. Maar dat is dan de levenservaring alleen langs jouw kant bekeken. Er zijn maar liefst 6.6 miljard mensen he man ![]() Ik spreek natuurlijk uit zelfervaring, maar ik kan met hand op het hart zeggen dat de bijbel niet veel meerwaarde betekende in mijn leven. Het was natuurlijk wel een goede richtlijn in de mythologie dat ik doorbladerde. Dan herken je veel terug vanuit de bijbel, maar dan zie je gelijk ook dat de bijbel niet alles weergeeft zoals het hoort. Weet je, er zal een dag komen dat mensen zeggen: hey ziede't nu wel, het stond in de bijbel. De moslims hebben zoiets mogen meemaken. Maar vergeet nooit dat de boeken in een WEERSPIEGELING van de waarheid geschreven zijn, in verborgen teksten en mythes. Beter nog, neem uw bijbel eens en lees Ezechiël 1. Vertel me daarna dat God geen buitenaards wezen is dat toegevlogen kwam in een ruimteschip. Lijkt extreem, maar lees het ! En zeg me dat die interpretatie ver gegrepen is. Aub LEES HET en kom dan terug tot me en vertel me wat je er van vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Minister
|
![]() De kerk van rome die zelfs nog in het begin van de vorige eeuw (1900 ... 1905) rechtstreeks medeverantwoordelijk was voor de genocide in toenmalig kongo (schatting tot 1 000 000 doden en onnoemelijk veel levenslang gehandicapten).
Dat is niet zo lang geleden, mijn grootouders hebben het nog meegemaakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat een dogmatische visie.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ge hebt hulp nodig, en dringend. Uw god heeft u die grijze massa niet gegeven om de kerk te volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hulp en toeverlaat kunnen we bij de Kerk vinden. En naar Thomas van Aquino ons leert, hoeven onze rationele vermogens niet in tegenspraak te zijn met de aanname van het geloof.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
2) Een mening moet geen reden bevatten. Dat is geen noodzakelijke voorwaarde vooraleer iets een mening is. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kerk heeft in het verleden al vaak gepoogd om haar wereldbeeld als de enige waarheid te laten gelden, en keer na keer heeft de wetenschap het in duigen gemept. bvb : hun ontkenning van het heliocentrisch model. Op dat moment was dat ook de "waarheid", maar nu weten we gelukkig beter. Jan, wij, wetenschappers, gaan constant gaten blijven meppen in uw wereldbeeld. Het enigste wat u rest is het licht van de zon ontkennen en doorgaan. Ik vind dat El Flamenco Loco een veel gezondere instelling heeft, maar bon, u doet maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Overigens zijn er voldoende, zeer betrouwbare, eerstehandsbronnen bronnen te vinden omtrent deze godsdienstwaanzin, in boekvorm en op internet. Ik heb er zelfs al een paar vermeld op dit forum, nu ook weer niet zó lang geleden, en u was toen ook al actief op dit forum. En, weer toevallig, was uw reactie toen toch wel niet zéér gelijklopend met uw reactie nu. En ja, toen zijn die bronnen als antwoord nog eens aangegeven, zonder antwoord van uwentwege natuurlijk. Zelfs als je nu zegt dat je zwaar alzheimerpatiënt ben, dan geloof ik je niet meer. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zit geen tot weinig rede in omdat het kinderlijk simpel is en alle fundamentele natuurwetten negeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |