![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Vind jij dat ouders een chip mogen plaatsen in hun kinderen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 15,69% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
41 | 80,39% |
Neutraal |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Burger
|
![]() Tot ze zelf de beslissing kunnen nemen en daarna mogen ze kiezen of ze het nog willen. Zelf zou ik daar zeker voorstander van geweest zijn in mijn tienertijd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
No fucking way. Ik zal de eerste zijn die chipfabrieken en traceerstations zal saboteren dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Burger
|
![]() Dat heb ik nooit gezegd 18, dat maak jij ervan. Ik denk enkel niet dat dat hier de discussie moet zijn. Voor mij zou dat rond tien of twaalf al wel kunnen, misschien vroeger, hangt een beetje af van de rijpheid van je kind. Al denk ik dat je bij jongere kinderen toch al snel de tendens zult vinden dat ze juist klakkeloos hun ouders volgen en gaan zeggen dat ze die chip zelf ook willen. Het hangt van de rijpheid van het kind af, maar dat is een andere discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Burger
|
![]() En je moet niet zo defensief doen, want niemand spreekt hier over het verplichten van zo'n chip, het gaat over de vrije keuze hebben. Geen verplichting en geen verbod.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is in feite een manier om ouders toe te laten om het kind en puber zijn zo hard mogelijk in te perken. Om over de eventuele inmenging van de overheid niet te spreken (antispijbeltracering...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Burger
|
![]() De verstandhouding tussen kinderen en hun ouders staat hier niet ter discussie. Ouders die op die manier met hun kinderen omgaan zijn er misschien ook, maar ik denk dat praten in dat geval veel kan oplossen. Op een bepaalde leeftijd aanvaard je dat je kinderen voor zichzelf kunnen beslissen. Bij mij gaat het vooral om de kleinere kinderen, die nog echt heel kwetsbaar in de wereld staan. Die zich nog niet kunnen weren tegen een volwassene. Bij het recht tot chippen zal ook een maatschappelijke discussie komen over de leeftijd waarop dit niet meer door ouders beslist kan worden. En dat hoeft geen 18 te zijn, de leeftijd waarop seks mag is toch ook geen 18. Dat zijn aparte regels die nu natuurlijk nog niet bestaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U bent misschien een goede ouder, maar veel andere ouders zijn niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() inderdaad voor ik hier nog verder lees,
flanellen mijn beste jongen, bedaar de geest eens, zet u in een ruimer perspectief
![]() |
#170 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja goede vraag, ik denk dat dat 18 zeker niet de leeftijd is om ze vrij te laten.
Maar op 18 mogen ze wel al beslissen met of zonder chip
![]() |
#171 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kom soms wat bemoederend over, maar dat vind ik geen probleem. Maar ik voel u compleet aan. Fijn eindelijk iemand te vinden met de zelfde verstandhouding, voelde me al oh zo alleen lol De kinderen zijn een enorme verantwoording waar je als ouder niet mals met omgaat. Hoe voorzichtig kan je zijn he? Daar stel ik me soms vragen bij, ben ik nu echt overbezorgd? Of ben ik gewoon een goede papa hmmmzzz
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 10 mei 2009 om 00:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zozo, fijn dat ik dat ook weet nu. Bedankt Yeahdingske!
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat je een chip wil inplanten voor jouw veiligheidsgevoel, vind ik uit den boze. Als je met kinderen begint weet je dat je een en ander moet opgeven. 1 ding is je "veiligheidsgevoel". Ik noem dat de vloek van het ouderschap : nooit meer gerust. Je zal dus moeten leren leven met die onrust, bezorgdheid. De meeste ongevallen met kinderen gebeuren thuis. Maar zo'n "banale" dingen komen niet in de krant. Je zou dus beter je energie, tijd en geld beter besteden in reële risico's. Want geef toe, de kans dat je kind ontvoerd wordt is zeer klein. De kans dat ze een tas hete koffie op zich trekt is veel groter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een chip inplanten bij een kind lijkt mij, naast de meest schandelijke praktijk, ook illegaal.
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al dat angstvallig geblaat over 'zie dat het toch gebeurt'. Ongelukken gebeuren nu eenmaal, en gekken zullen er altijd zijn (da's de schuld van onze mooie beschaafde samenleving). Jezelf onderdompelen in paranoïa maakt je vatbaar voor manipulatie en zorgt ervoor dat men hun privacy opgeeft ten voordele van extra controle. Big Brother is nooit veraf...
![]() |
![]() |
#177 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En zo worden ze slaafjes zonder karakter, een artificieel karakter gevormd door de ouders die het kind afschermen van alle leed in de wereld en hem dom en naïef zullen maken, en het vermoedelijk een doelwit zullen maken voor mensen die wel beseffen wat er zoal omgaat in de wereld.
Wij vinden jou een lul, Bart Laatst gewijzigd door RodeLantaarn : 10 mei 2009 om 12:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Burger
|
![]() Ik vrees dat veel mensen de bedoeling die ik hiermee zou hebben niet begrijpen. Het dient niet om mijn kinderen overal te volgen. Enkel wanneer iemand zou zeggen dat ze mijn jong kind in een auto zagen trekken of indien ze na een schooluitstap verdwenen blijken te zijn, dan is het nuttig dat de politie iets meer heeft om mee te werken. Want vaak zijn er geen getuigen of hebben de getuigen geen nuttige informatie en elke minuut telt op zo'n moment.Ik zou er absoluut geen probleem mee hebben als de toegang tot de informatie beperkt zou zijn tot noodsituaties. En het gaat er bij mij helemaal niet om jongvolwassenen te begluren bij al hun doen en laten. En op dat moment maakt het mij gewoon echt niet uit of de kans heel klein was dat net mijn kind dit zou overkomen. Het mag geen enkel kind overkomen, maar het gebeurt wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Burger
|
![]() Wat mij betreft voelt dit trouwens niet anders aan dan dat je je kind een fietshelm opzet wanneer het fietst of dat je het een reddingsvestje aandoet bij een zeiltocht of dat je een rookmelder moet installeren in nieuwbouw of een veiligheidsvestje moet aandoen als je uitstapt op de autosnelweg. Dat doe je ook uit voorzorg. Het biedt ook geen zekerheid dat er niets gebeurt of dat als er iets gebeurt, de gevolgen minder erg zullen zijn, maar het is een poging om de gevolgen te beperken. En die dingen doe je ook hoewel de kans dat er iets gebeurt altijd kleiner is dan de kans dat er niets gebeurt. En toch zijn veel van dergelijke voorzorgen door de overheid verplicht. Ik zie gewoon geen verschil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En zou haar eventueel chippen indien mogelijk. Dat is toch mijn keuze? Maar ne zoals jij de keuze hebt om het niet te doen, zou ik de keuze moete hebben om het wel te doen Citaat:
Dus vermoorden doen die pyscho's ze toch, met of zonder chip. Alleen geeft zo'n chip duidelijk weer waar en hoe laat he Citaat:
![]() Of ter wel is het sus, of ter wel is het zo. Ik zie in de chip meer voordelen dan nadelen. Maarja, ieder zijn mening denk ik dan zo, helaas kan ik mijn mening niet omzetten naar praktijk. En waarom niet? Omdat we maar stil moeten zijn en aanvaaden dat zulke dingen gebeuren? Neen sorry, ik aanvaard niet dat mensen onze kinderen pijn doen en daar mild met wordt omgesproingen door de wet.
![]() |