![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is dit ok? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
17 | 27,87% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
44 | 72,13% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister-President
|
![]() Da's dus gezever ik heb m'n huis alleen gekocht, net als de meeste van m'n vrienden.
![]() |
#162 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik de eerste jaren me niks extra kon permiteren, uitgaan moest gebudgeteerd gebeuren, op reis gaan ook, voor kleren was juist geld bij de solden, auto's of scooters heb ik nooit gekocht, en mn fiets die komt van de verloren fietsen verkoop. Dus ja elke euro moest bekeken worden, wat ik nu zie is dat mensen en een pc, en een auto (waar ze dan mee crashen zonder dat die al afbetaald is) en een paar gsm's een paar keer op reis gaan per jaar, en dan verschieten ze ervan dat de deurwaarder wel eens komt aankloppen en ze leven wel in een sociale woning maar doen er geen sikkepit moeite voor, JA zo'n mensen zet ik met plezier op straat !
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
want stel je bent een jong koppel en je voldoet aan de criteria om een sociale woning te verwerven. Je verwerft dus op een economisch efficiente manier een woning die je anders bvb 30% duurder zou betalen, op een moment dat je niet echt welstellend bent, maar je blijft alletwee verderwerken en uw inkomen van beide evolueert met de tijd naar een boven het gemiddelde inkomen. Dan kom je op den duur tot de conclusie dat je goedkoop woont, goed kunt sparen, en op den duur ontstaat de verleiding om te consumeren in auto's inderdaad... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een werkloze krijgt zelfs geen lening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een rijhuisje waar de verwarmingsfactuur meevalt en een laag kadastraal inkomen op rust is dan wel weer mogelijk. Die factuur van bena 1000 euro die de vlaamse overheid stuurt (belasting) is vaak overkill voor een alleenstaande.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sociale woningen vind ik geen goed herverdelingsysteem. Ieder moet vrij zijn om zijn inkomen naar eigen voorkeur te besteden. Waarom zou iemand met een laag inkomen in het ene geval in een nieuwe sociale woning mogen wonen en zijn lotgenoot zich blauw betalen voor een krot? Sociale woningbouw zou er moeten op gericht zijn de prijzen in de privé te drukken, niet om bepaalde personen te bevoordelen. Als we willen dat mensen met een laag inkomen ook een deftige woning kunnen huren moeten de minimumlonen omhoog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het bouwen van sosiale woningen, verzekert tenminste dat er een aantal woningen beschikbaar zijn voor het soort mensen dat ervoor in aanmerking komt.
Daarbij regelt het de huurmarkt in deze sektor in zekere mate. Voor wie toch in aanmerking komt om zo'n sosiale woning toebedeeld te krijgen, maar wegens tekort er geen bekomt, is het interessant als men kan werken met huursubsidies. Misbruiken inzake sosiale woningen (toewijzen enerzijds; blijven erin wonen nadat de voorwaarden niet langer vervuld zijn anderzijds) zullen altijd moeilijk te bestrijden zijn. Omwille van die misbruiken, zou de overheid veel meer inisitatieven en ondersteuningsmaatregelen moeten kunnen voorzien, zodat de mensen in staat worden gesteld zich een eigen woning aan te schaffen. En daarbij inbegrepen, zitten maatregelen van kontrole op de voorwaarden. Voorbeeld: bij erfenis van een bepaalde som, zou toch wel een deel aangewend mogen worden om de sosiale woning aan te schaffen, Voorbeeld: een weduwe mag voor mijn part wel in een tweeslaapkamer appartement blijven wonen, maar toch zeker niet in een direslaapkamer appartement. Ambetant wat ik weet van kennissen van mijn ouders: twee oudere mensen blijven ieder op hun sosiaal appartement ingeschreven, alhoewel ze eigenlijk een nieuw koppel vormen. Ze leven meestal afwisselend in het een of in het ander tesamen; Voor de huurprijs moeten ze het niet laten. Maar offisieel bij mekaar zouden ze meer moeten betalen voor de huur, en verliezen ze ook een aantal andere sosiale voordelen. Vivant sisteem zou veel interessanter zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reken maar dat in de toekomst de prijzen van woningen dermate zullen stijgen dat de werkende klasse niet langer over slechts één generatie een eigen huis zal kunnen verwerven. Dat is nu al veelal het geval in onze omringende landen, afbetalingstermijnen van 30 jaar en meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, die MOETEN geen huis kopen, die kunnen ook een woningetje huren in verhouding tot hun portemonnee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sociale woningen voorbehouden om te verhuren aan sociaalbehoeftige wel en niet zoals het nu is, dat die woningen verhuurd worden aan niet echt sociaalbehoeftige omwille van het feit dat de huurprijs berekend wordt aan de hand van het inkomen en dat dit aan de verhuurmaatschappij meer in het laadje brengt wanneer er een aanzienlijk aantal van dat soort woningen aan meerbegoede verhuurd zijn. Kopen moet totaal uit den boze zijn. Een echt sociaal behoeftige KAN geen woning kopen. ONMOGELIJK!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 11 augustus 2009 om 07:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Parlementslid
|
![]() Ik ken iemand die straatarm is (onlangs teve verkocht om stroomrekening te kunnen betalen) die het vertikt zijnj wagen te moeten missen.
Deze persoon krijg je nooit of te 'never' op het 'Openbaar vervoer. Anderzijds, meen ik dat een zuinig 'stel' , in een vrij goedkope soc. woning, met het verschil tussen privé huur en sociaal' er een Amrikaanse Oldsmobile' kunnen op na houden. Dat zij er veel zullen kunnen mee rijden, is een andere zaak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wie succes heeft in zijn carrière en zich een dure auto kan permiteren heeft toch geen recht op een sociale woning!
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is dus dik in orde, en ik heb ja gestemd. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 augustus 2009 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |