Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2009, 22:30   #161
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Waar liegt Daiwa?
De film Fitma is een aaneenschakeling van live beelden uit nieuwsbulletins. Live beelden over islamitisch geweld. Geen scenario, geen acteurs.
Geen fraaie beelden, en dat steekt want het klopt niet met het suikerverhaal dat multikulturafielen via allerlei propagandamiddelen door de strot willen jagen, desnoods met het CGKR als stok achter de deur.
Ik beschuldigde noch daiwa, noch Wilders van liegen. Ik stelde dat Fitna propaganda was, waarop jullie reageerden dat er geen leugens inzaten, waarop ik aantoonde dat je ook propaganda kan voeren zonder te liegen. Als ik morgen een collage maak van foto's waarop Filip de Winter te zien is die een robbertje vecht, Rob Klop die wat mensen bijeenslaat en dan de krantenkoppen van een paar skinheads die ergens een zwarte toetakelen en ik noem die collage: rechts is Vlaanderen. Dat is dan ok voor jullie? Ik heb nochtans niet gelogen, alleen maar 'de waarheid' getoond.

Zoals SDX terecht opmerkt, kan je in het geval van de Wommelgemse school wellicht ook spreken van propaganda. Het lijkt mij inderdaad allemaal wat van het goede teveel (als alles verlopen is zoals het VB-gemeenteraadslid dat hier schrijft). Anderzijds vind ik evenmin dat Fitna kan volstaan als beschrijving van 'de islam' of 'de moslim'. Beide zijn bijzonder eenzijdige perspectieven en net daardoor propaganda.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:36   #162
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die pedofile pastoors werden wél generaties jongeren "in de hand" gegeven. De jongeren die durfden klagen over de praktijken werden gewoon niet geloofd (of erger)
Mensen die die jongeren verdedigen riskeren kerkban: zeer relevant:
http://www.usatoday.com/news/religio...ch-abuse_N.htm
Véél relevanter dan iets dat volgens overlevering meer dan 1300 jaar geleden ergens in Saoedi-Arabië mogelijk zou gebeurd zijn.

Het eerste deel van betoog klopt maar het tweede niet.

Het is niet mogelijk maar wel echt gebeurd.
Tenzij de moslims de waarheid van de koran in twijfel gaan trekken .....
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:37   #163
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
't Zijn allemaal racisten eh Steve?
Want islam is natuurlijk een 'ras' en volop vrede, nietwaar?
Je hebt gelijk: ik moet mijn etiketten wat nauwkeuriger hanteren. Ik heb nochtans mijn best gedaan om jou in mijn vorige post islamofoob te noemen i.p.v. racistisch, want ik weet natuurlijk zelf ook wel dat bijv. Noord-Afrikanen onder het blanke ras vallen. Die rassentheorie is totaal achterhaald en racisme heeft nu veelal de betekenis van xenofoob. Zo gebruik ik dat dan ook: mensen die een groep mensen op basis van hun afkomst, religie of huidskleur als minderwaardig beschouwen zijn in mijn ogen racisten. Net zoals jij iedereen die zich in het politieke spectrum links bevindt ten opzichte van de NV-A dhimmies en nuttige idioten mag vinden.
Oud 27 november 2009, 22:39   #164
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik beschuldigde noch daiwa, noch Wilders van liegen. Ik stelde dat Fitna propaganda was, waarop jullie reageerden dat er geen leugens inzaten, waarop ik aantoonde dat je ook propaganda kan voeren zonder te liegen. Als ik morgen een collage maak van foto's waarop Filip de Winter te zien is die een robbertje vecht, Rob Klop die wat mensen bijeenslaat en dan de krantenkoppen van een paar skinheads die ergens een zwarte toetakelen en ik noem die collage: rechts is Vlaanderen. Dat is dan ok voor jullie? Ik heb nochtans niet gelogen, alleen maar 'de waarheid' getoond.

Zoals SDX terecht opmerkt, kan je in het geval van de Wommelgemse school wellicht ook spreken van propaganda. Het lijkt mij inderdaad allemaal wat van het goede teveel (als alles verlopen is zoals het VB-gemeenteraadslid dat hier schrijft). Anderzijds vind ik evenmin dat Fitna kan volstaan als beschrijving van 'de islam' of 'de moslim'. Beide zijn bijzonder eenzijdige perspectieven en net daardoor propaganda.
Onzin; hoevelen zijn er niet die bv op rob klop bezig zitten en zijn vrouw?
Wie tenminste objectief kan zijn en het volledige verhaal nagaat,welnu,ik keur het slaan van vrouwen niet goed maar zo'n mens moest wel eens tegen de lamp lopen zeg ik.Maar je moet je er in kunnen inleven van hoe en wat die vrouw is en heeft gedaan.

De vb 'er hier in deze topic heeft dit geschreven door de ouders die deze info hebben doorgespeeld,ik weet wel,dat zullen wel alweer allemaal racisten zijn en die overdrijven enz....

Hetgeen hier is gebeurd is niet meer en minder die klein mannen brainwashen,als ze maar links stemmen een xxx tal jaren later.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:39   #165
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

U vergist zich Steve, ergens hebt U een verkeerde afslag genomen - de beelden uit Fitna worden gestaafd met de bijbehorende koranverzen - en de koran �*s islam - �*s het handboek voor islam - het énige ware en letterlijke woord van hun allah - niet tegen te spreken - niet voor enige interpretatie vatbaar - de meer 'vredelievende' eerdere verzen uit de Mekkaanse tijd worden geabrogeerd door de latere verzen!
Haal die verzen uit de koran en er blijft enkel maar moord, bloeddorstigheid, intolerantie en dies meer, tegen niet- of andersgelovigen over!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:40   #166
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk: ik moet mijn etiketten wat nauwkeuriger hanteren. Ik heb nochtans mijn best gedaan om jou in mijn vorige post islamofoob te noemen i.p.v. racistisch, want ik weet natuurlijk zelf ook wel dat bijv. Noord-Afrikanen onder het blanke ras vallen. Die rassentheorie is totaal achterhaald en racisme heeft nu veelal de betekenis van xenofoob. Zo gebruik ik dat dan ook: mensen die een groep mensen op basis van hun afkomst, religie of huidskleur als minderwaardig beschouwen zijn in mijn ogen racisten. Net zoals jij iedereen die zich in het politieke spectrum links bevindt ten opzichte van de NV-A dhimmies en nuttige idioten mag vinden.
De islam is dan ook minderwaardig dan de onze.
Oud 27 november 2009, 22:42   #167
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
De islam is dan ook minderwaardig dan de onze.
Onze wat?
Oud 27 november 2009, 22:42   #168
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sta mij toe om eens erg hard te lachen - ik islamofoob - daarmee bedoelt U dat ik 'angst' zou hebben voor islam - nog nie bekanst - een grote afkeer ja, dat wel, maar angst - nooit!!!

Mensen minderwaardig vinden? Waar haalt U dat uit mijn postings? Nogmaals; hekel, aartshekel aan de ideologie, volmondig ja, maar islamieten minderwaardig vinden, nee hoor, ik zie hen zelf als slachtoffers!!!

Laatst gewijzigd door SDX : 27 november 2009 om 22:57.
Oud 27 november 2009, 22:43   #169
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen enkel probleem mee.
Behalve Franstalig België, ligt de wereldgemeenschap daar geen ogenblik wakker van. Want rechts Vlaanderen of Vlaanderen rechts, dat is toch ook een Vlaming die President is van de EU, een Vlaming die Commissaris van Handel is, dat is Frank De Winne als commandant van een internationaal gezelschap naar de maan, dat is Hergé en zo veel andere andere vaders van striphelden, dat is het kruim op het vlak van gastronomie, dat is het kruim op vlak van genetisch onderzoek, dat zijn de beste chocolatiers ter wereld, dat is het vaderland van Daens, dat is Jean-Claude Van Damme , etc.

Citaat:
Zoals SDX terecht opmerkt, kan je in het geval van de Wommelgemse school wellicht ook spreken van propaganda. Het lijkt mij inderdaad allemaal wat van het goede teveel (als alles verlopen is zoals het VB-gemeenteraadslid dat hier schrijft). Anderzijds vind ik evenmin dat Fitna kan volstaan als beschrijving van 'de islam' of 'de moslim'. Beide zijn bijzonder eenzijdige perspectieven en net daardoor propaganda
Dat er nog geen tegenfilmpje op de wereld los gelaten werd, at verbaast me eigenlijk. Daarom nog een smijn vraag : geraakt men niet aan genoeg beeldmateriaal?
Cut de krap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:44   #170
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze wat?
Ik bedoelde wij idd beter zijn dan de islam op zich.
Wij zijn geevolueerd,de islam zal dit nooit doen.
Oud 27 november 2009, 22:45   #171
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U vergist zich Steve, ergens hebt U een verkeerde afslag genomen - de beelden uit Fitna worden gestaafd met de bijbehorende koranverzen - en de koran �*s islam - �*s het handboek voor islam - het énige ware en letterlijke woord van hun allah - niet tegen te spreken - niet voor enige interpretatie vatbaar !
U bent niet alleen die dit zegt.

Zoals de Turkse premier Erdogan onlangs letterlijk zei: “There is no moderate or immoderate islam. Islam is islam and that’s it”.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:49   #172
Steve_M

Standaard

Citaat:
Sta mij toe om eens erg hard te lachen - ik islamofoob - daarmee bedoelt U dat ik 'angst' zou hebben voor islam - nog nie bekanst - een grote afkeer ja, dat wel, maar angst - nooit!!!

Mensen minderwaardig vinden? Waar haalt U dat uit mijn postings? ogmaals; hekel, aartshekel aan de ideologie, volmondig ja, maar islamieten minderwaardig vinden, nee hoor, ik zie hen zelf als slachtoffers!!!
Islamofoob bij gebrek aan een beter woord in het Nederlands. Als je zelf voorstellen hebt, mag je ze gerust doen. Als je liever islamhater hoort, dan wil ik je gerust zo noemen.

Als je een aartshekel hebt aan een ideologie die een belangrijk deel uitmaakt van de identiteit van een grote groep mensen, dan beschouw je die mensen wel degelijk als minderwaardig. Ook als je dat verpakt als medelijden.
Oud 27 november 2009, 22:50   #173
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Islamofoob bij gebrek aan een beter woord in het Nederlands. Als je zelf voorstellen hebt, mag je ze gerust doen. Als je liever islamhater hoort, dan wil ik je gerust zo noemen.

Als je een aartshekel hebt aan een ideologie die een belangrijk deel uitmaakt van de identiteit van een grote groep mensen, dan beschouw je die mensen wel degelijk als minderwaardig. Ook als je dat verpakt als medelijden.
Kuis er mijn gat mee af man.
Oud 27 november 2009, 22:51   #174
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap Bekijk bericht
Dat er nog geen tegenfilmpje op de wereld los gelaten werd, at verbaast me eigenlijk. Daarom nog een smijn vraag : geraakt men niet aan genoeg beeldmateriaal?
Er werd zelfs een wedstrijd georganiseerd voor tegenfilmpjes: "On March 28, a film was released by the Arab European League, named Al Mouftinoun. There was also a call to submit a response film to a special Geert Wilders Film festival. The film Ashkar was declared the winner on May 3, 2008. A Saudi blogger made a contra-film in April, named Schism. It was also released on Liveleak."

Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze nog niet gezien heb (in tegenstelling tot Fitna).
Oud 27 november 2009, 22:53   #175
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik verkies het woord islamkritisch.

Citaat:
Niet noodzakelijk. Je kan ze ook gewoon meelijwekkende slachtoffers vinden.
Maar als we uw logica doortrekken, dan kunnen we ook spreken van
Vlamingenfoben, VB-foben, NVA-foben, enz.?
Oud 27 november 2009, 22:54   #176
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Het understatement van het jaar : "het gebeurd"
man, we staan zowat op kop in de statistieken voor huiselijk geweld, en toch zijn er die nog het lef hebben om te verwijzen naar een ander, omdat er in een boek staat dat het mag onder omstandigheden.
Het aantal eremoorden stijgt eveneens. Overvolle gevangenissen. Relletjes (Jihadis die straten afbreken) stijgt ook. Polygamie stijgt eveneens. Overvolle vrouwenvluchthuizen enz. Op wiens conto dient die stijging vooral geschreven te worden ? Heeft men daar in de statistieken rekening mee gehouden ? Met de zogenaamde oude of nieuwe belgen ? Of scheert men die allemaal over dezelfde kam ? Of mag zulk een onderzoek niet ?

Laatst gewijzigd door smiley : 27 november 2009 om 22:59.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 22:54   #177
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
Er werd zelfs een wedstrijd georganiseerd voor tegenfilmpjes: "On March 28, a film was released by the Arab European League, named Al Mouftinoun. There was also a call to submit a response film to a special Geert Wilders Film festival. The film Ashkar was declared the winner on May 3, 2008. A Saudi blogger made a contra-film in April, named Schism. It was also released on Liveleak."

Ik moet eerlijk toegeven dat ik deze nog niet gezien heb (in tegenstelling tot Fitna).
Die film heeft blijkbaar weinig indruk gemaakt. Zelfs op de VRT hebben ze hem niet vertoond.
Oud 27 november 2009, 23:07   #178
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets voor pastoors, me dunkt:
Ganshoren?
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091126_003

http://www.hbvl.be/limburg/overpelt/...isbruik-2.aspx

In Limburg of in Ierland,
http://www.hbvl.be/limburg/bocholt/d...ht-walgen.aspx

http://www.childabusecommission.ie/
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle6933599.ece
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle6933773.ece
http://www.timesonline.co.uk/tol/new...cle6932430.ece
http://www.guardian.co.uk/world/2009...urch-sex-abuse
http://www.guardian.co.uk/world/2009...urch-sex-abuse
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20090721_006
http://timescolumns.typepad.com/file...ort-part-1.pdf
http://timescolumns.typepad.com/file...ort-part-2.pdf
http://timescolumns.typepad.com/gled...-unveiled.html

Ganshoren?
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091126_003
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wij aanbidden/vereren geen pedofile pastoors.
Moslims doen dat wel bij pedo Mo.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Zeg gast die pastoors worden hier niet aanbeden. Integendeel. De mo die pedofeet die wordt dagelijks aanbeden door miljoenen zotte moslims. Groot verschilleke niet waar.
De paus beschermt ze en legt uit, hoe de slachtoffers te bedreigen:
"Crimen solicationis"(oorspronkelijk toepasselijk op het biechtgeheim) is een begrip dat door Ratzinger op die gevallen van RK pedofilie toepasbaar werd gemaakt om te dreigen, wie aangifte doet te excommuniëren:

http://www.guardian.co.uk/world/2003...hildprotection
http://image.guardian.co.uk/sys-file...Criminales.pdf

http://www.nationalcatholicreporter....e/bn080703.htm

Groot verschil??? Het hoofd van de RKK die de slachtoffers bedreigt?

Laatst gewijzigd door filosoof : 27 november 2009 om 23:14.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2009, 23:11   #179
Cut de krap
Banneling

Standaard

Citaat:
De paus beschermt ze:
"Crimen solicationis" is een begrip dat door Ratzinger op die gevallen van RK pedofilie toepasbaar werd gemaakt om te dreigen, wie aangifte doet te excommuniëren:

http://www.guardian.co.uk/world/2003...hildprotection
http://image.guardian.co.uk/sys-file...Criminales.pdf

http://www.nationalcatholicreporter....e/bn080703.htm
De paus beschermt ze, net zoals in de joodse gemeenschap het ook stil gehouden wordt, net zoals de frequente gevallen van pedofilie in de Afghaanse weeshuizen geen enkele islamitische mollah wakker houdt.

Maar die paus wordt er niet voor aanbeden.
Oud 27 november 2009, 23:13   #180
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Noem mij hoe U wil Steve, ik lig daar niet van wakker - daarvoor is het leven te kort!
Ook denkt U over mij wat U wil, daar laat ik ook geen minuut slaap voor, als U afleidt dat ik moslims minderwaardig vind is dat Uw goed recht, maar dat maakt het nog geen waarheid - ook heb ik nergens gesproken over medelijden, dat heb ik niet, het zijn mensen net als U en ik - en hun lot ligt in hun eigen handen. Medelijden is nergens voor nodig, dat ligt meer in't linkse straatje - "zo'n medelijden want 't zijn zo'n sukkels die je met het handje moet nemen en hun alles tonen/voorkauwen, hélpen, faciliteiten verlenen, opkomen voor hún rechten, op de barricaden gaan staan als het hun ideologie betreft, verdedigen als de ideologie zogenaamd aangevallen wordt, bekritiseerd, belachelijk gemaakt (en nog zóveel meer)", alsof ze zelf niks kunnen...als dát geen teken is van iemand minderwaardig vinden...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be