![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vergeet wel niet dat deze gevangenen meestal levende tijdbommen worden. Als men niets te verliezen heeft is men tot alles in staat. Ik denk dan aan ontsnappingspogingen, gijzelingen van cipiers, aanvallen van cipiers, aanvallen van medegevangen. Allemaal zaken dat zulk gespuis nog kan uitsteken tijdens zijn opsluiting. Vandaar dat ik pro doodstraf ben, mits natuurlijk 100pct bewezen is dat de dader schuldig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Lokaal Raadslid
|
![]() @ kiko
-Men is nooit 100 procent zeker. -Deze man en vele andere moordenaars hebben ook heel veel mishandelingen enzovoort meegemaakt en de maatschappij heeft er niets aangedaan, dan is dit toch ook zijn wraak? Is dit dan goed te keuren? -En ja ik wil een erge straf, ik heb nooit gezegd dat ze geen erge straf moeten krijgen, maar als ze niet dood zijn, en het blijkt dat ze onschuldig zijn kan je ze wel nog vrijlaten. -Bewaking kost inderdaad geld, maar doodstraf komt op minimum 3 miljoen tot 25 miljoen. (studie rond gedaan waar ik ben naar gaan luisteren bij een lezing op de V.U.B.: Het gaat hier om de doodstraf in de U.S.A) - Vaak zitten nabestaanden met veel vragen, en een hele hoop nabestaanden willen helemaal geen doodstraf, omdat ze willen weten van de dader waarom hij het heeft gedaan ( niet altijd). De woede zal zeker niet verdwijnen, het verdriet ook niet. Laatst gewijzigd door Sam M. : 13 januari 2010 om 20:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermassen heeft zijn kwaliteiten..hij spreekt Nederlands en niet een elitair universitairs taaltje.. Een verstandig mens weet wanneer hij overexposure riskeert..die man is niet verplicht van iedere media te woord te staan, tenzij hij in de waan leeft dat niemand waardig genoeg is om hem te vervangen. Voor een verstandig mens met enig inzicht is de mediageilheid duidelijk prioritair..discretie moet wijken voor zendtijd.. Ik maak me ook geen illusies over BV advocaten..als ik met een 2de knoopsgat zaak bij Vermassen aanklop krijg ik een derde knoopsgat assistent..met een Vermassen factuur.. Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 13 januari 2010 om 20:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar ik huiver als ik kijk naar de reportages van Amerikaanse gevangenissen waar veel criminelen levenslang opgesloten zitten. De zaken die daar gebeuren zijn te zot voor woorden, enkel omdat die criminelen geen hoop op een toekomst meer hebben en dus tot alles in staat zijn. Hier in België bestaat een levenslange opsluiting bijna niet dus de toestanden hier zijn niet zo extreem als in Amerika. Maar als je gaat pleiten voor zwaardere straffen en dus meer levenslange opsluitingen, dan kan je mijn insziens beter pleiten voor het herinvoeren van de doodstraf. Laatst gewijzigd door Mcnab : 13 januari 2010 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() Ik volg de mening van een ervaringsdeskundige..
JP Van Rossem verklaarde onlangs dat strafmaten geen invloed heeft op het aantal criminele feiten, enkel de pakkans heeft een grote invloed op de cijfers.. m.a.w zware straffen (doodstraf) = geen daling in de criminaliteit pakkans vergroten ( zero tolerance toepassen) = daling in de criminaliteit Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 13 januari 2010 om 20:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
|
![]() Je zit daar dan wel met een kanjer van een probleem om dat wettelijk vast te leggen. Welke rechter gaat willen toegeven dat hij niet 100% zeker is van een veroordeling?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sam M. : 13 januari 2010 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Denkt u dat ze twijfelden bij de vele onschuldigen die al de doodstraf hebben gekregen? Toch was het zo. Ik kan wel zeggen dat ik er bijna 100% zeker van ben, maar de kans dat ook maar een van hen onschuldig zou kunnen zijn is voor mij reden genoeg geen doodstraf te hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie het probleem niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Sommige criminelen zijn slimmer dan je denkt en kunnen de bewijslast allemaal heel duidelijk naar een ander laten wijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() Ik zie het voordeel van een doodstraf niet..mits een beetje uitleg weet iedereen dat een levenslange opsluiting zwaarder is..in de VS heeft men beide..doodstraf uitspreken en dan een decennium welles nietes procedures..je zou voor minder zelf je kop afslaan..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
|
![]() Je kan zo-iemand niet passend straffen.
Je leert ervan en je schakelt die permanente bedreiging voor de maatschappij uit, klaar.
![]() |
#179 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wel dan kan je toch niet voor de doodstraf pleiten?
VB: Amerika, een vrouw had daar iemand vermoord, ze zei aan haar broer dat hij voor de moord moest opdraaien omdat hij minderjarig was, en zijn straf dus niet zwaar zou zijn. Die jongen (13-14jaar dacht ik) heeft dat gedaan, hij heeft bekent, legde uit hoe alles is gebeurd en werd veroordeelt, maar ze hebben hem wel zwaar gestraft (gelukkig geen doodstraf) toen hij dit besefte is hij gaan ontkennen dat hij het had gedaan, en na vele jaren is hij dan na genoeg bewijzen tegen zijn zus vrijgelaten. Stel u nu voor dat ze dit doen bij een meerderjarige zwakbegaafde, die man krijgt de doodstraf en men denkt voor altijd dat men de juiste dader had. Laatst gewijzigd door Sam M. : 13 januari 2010 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||
|
![]() Citaat:
EDIT: ik zie vanwaar de verwarring komt: Citaat:
Laatst gewijzigd door Steve_M : 13 januari 2010 om 21:09. |
||
![]() |
![]() |