Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen?
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. 32 36,78%
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. 29 33,33%
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. 21 24,14%
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. 5 5,75%
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 juni 2010, 10:48   #161
Torkilson
Gouverneur

Torkilson's schermafbeelding

Standaard

Vreemd, ge zijt het ineens eens met mij dat we vanuit het zuiden worden gekoloniseerd?

Nogmaals, ik schijn niet door te dringen, ik ben geen groot-Nederlander, heel-Nederlander of wat dan ook in die strekking. Ik wil een onafhankelijk Vlaanderen als het enigszins mogelijk is. Ik vind echter wel dat enkele zaken moeten verteld worden over de ontstaansgeschiedenis van België. Zaken die blijkbaar door iedereen worden vergeten.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 10:49   #162
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Nee, maar als ik de discussie hierboven bekijk zijn er toch wel wat mensen die een annexatie zien zitten. ik behoor niet tot die categorie. Ik zal in het vervolg een "smaailie" gebruiken want dit was niet echt serieus bedoeld.
ik ken niemand die een annexatie zien zitten. wel ken ik veel mensen die een verdere samenwerking met Nederland zien zitten.

en waarom niet? we leven toch in de EU hé?
Oud 1 juni 2010, 10:52   #163
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ken niemand die een annexatie zien zitten. wel ken ik veel mensen die een verdere samenwerking met Nederland zien zitten.

en waarom niet? we leven toch in de EU hé?
Ik ken er eentje uit Tienen, om een voorbeeld te noemen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 10:54   #164
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Een inwoner van de Confoederatio Belgica wel ja, niet van de failed state waaraan jij refereert.

We blijven dus wonen waar we wonen en mag jij je inwoner van de Verenigde Nederlanden noemen.
Vlijmscherp, ik doelde onder andere op deze post.

Ik ben het ermee eens dat we in Europa leven, net daarom hebben we geen Verenigde Nederlanden nodig. Misschien kunnen we wel samenwerken op cultureel vlak, om de Nederlandse taal te verstevigen. Op andere vlakken hoeft er voor mij geen samenwerking.
Oud 1 juni 2010, 10:55   #165
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik ken er eentje uit Tienen, om een voorbeeld te noemen.
oja? heb je daar quotes over dat die persoon een annexatie wenst en geen samenwerking?
Oud 1 juni 2010, 10:57   #166
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlijmscherp, ik doelde onder andere op deze post.

Ik ben het ermee eens dat we in Europa leven, net daarom hebben we geen Verenigde Nederlanden nodig. Misschien kunnen we wel samenwerken op cultureel vlak, om de Nederlandse taal te verstevigen. Op andere vlakken hoeft er voor mij geen samenwerking.
en waarom zouden we niet kunnen samenwerken op bv marktbeleid?

we werken wel samen met de Walen als het gaat over het invullen van vacatures, waarom kunnen we dat niet doen met de Nederlanders? die spreken tenminste al onze taal...

en er al zoveel zaken waarover we al samenwerken, via de EU, waarom dat niet uitbreiden?
Oud 1 juni 2010, 10:59   #167
Torkilson
Gouverneur

Standaard

We kunnen dat, maar dat hoeft niet direct tot de Verenigde Nederlanden te leiden. Ik haalde maar een voorbeeld aan. Mijn wens is dat Vlaanderen als soevereine staat kan deelnemen aan het internationale debat. We kunnen met iedereen samenwerken, er is bijvoorbeeld geen reden om het overleg van het marktbeleid te beperken tot Vlaanderen en Nederland.
Oud 1 juni 2010, 11:06   #168
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We kunnen dat, maar dat hoeft niet direct tot de Verenigde Nederlanden te leiden. Ik haalde maar een voorbeeld aan. Mijn wens is dat Vlaanderen als soevereine staat kan deelnemen aan het internationale debat. We kunnen met iedereen samenwerken, er is bijvoorbeeld geen reden om het overleg van het marktbeleid te beperken tot Vlaanderen en Nederland.
neen, dat hoeft niet direct. maar het kan er wel toe leiden.
Oud 1 juni 2010, 11:07   #169
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Et voila, discussie gesloten. We zijn het eens. En mensen maar zagen over de onredelijkheid van Vlamingen hé.
Oud 1 juni 2010, 11:08   #170
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Et voila, discussie gesloten. We zijn het eens. En mensen maar zagen over de onredelijkheid van Vlamingen hé.
Oud 1 juni 2010, 11:08   #171
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
oja? heb je daar quotes over dat die persoon een annexatie wenst en geen samenwerking?
Zie de reactie van zijn mentor en strijdmakker.

Citaat:
Een inwoner van de Confoederatio Belgica wel ja, niet van de failed state waaraan jij refereert.

We blijven dus wonen waar we wonen en mag jij je inwoner van de Verenigde Nederlanden noemen.
Oud 1 juni 2010, 11:10   #172
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie de reactie van zijn mentor en strijdmakker.
en waar zie jij daar het woord annexatie in?
Oud 1 juni 2010, 11:58   #173
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

de werkgroep Leo Belgicus is ten eerste vooral voor een nauwere samenwerking tussen nederland en vlaanderen.
dit moet op termijn leiden tot een confederatie die op termijn moet leiden tot een gedecentraliseerde eenheidsstaat.
nix annexatie maar evolutie.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 12:06   #174
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waar zie jij daar het woord annexatie in?
Henri ziet spoken.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 12:33   #175
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de werkgroep Leo Belgicus is ten eerste vooral voor een nauwere samenwerking tussen nederland en vlaanderen.
dit moet op termijn leiden tot een confederatie die op termijn moet leiden tot een gedecentraliseerde eenheidsstaat.
nix annexatie maar evolutie.
Lijkt me op een verkapte annexatie dan.

Er staat elke keer "moet" in.
Oud 1 juni 2010, 12:33   #176
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Henri ziet spoken.
U heeft als doel vlaanderen op te slokken in een Groot Nederland.

Das Vaterland muss grösser sein ?

Laatst gewijzigd door Henri1 : 1 juni 2010 om 12:59.
Oud 1 juni 2010, 12:47   #177
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet Vlaanderen nu schrik beginnen krijgen dat we van twee kanten worden belaagd? Uit het zuiden wil men ons komen koloniseren, uit het noorden is er een drang naar annexatie.
Vraag je maar eens af of die annexatie wel zo slecht is als je denkt dat ie is.
Een Verenigd Nederland kan dé wereldmetropool worden.
25 miljoen inwoners, een aantal wereldhavens. Steden als Brussel en Den Haag die belangrijk zijn voor de rest van politiek-diplomatieke wereld. Steden als Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen.
Lijkt me een land die economisch veel sterker staat dat Nederland of België nu.

In het geval van Nederland + Vlaanderen is 1 + 1 = 3.
In het geval van Vlaanderen + Wallonië is 1 + 1 = 0. Een obscure uitvinding van enkele Franskiljons, gesteund door het Engelse en Franse vorstenhuis dat enkel op papier bestaat en het welzijn van beide deelstaten een hun bevolking in gedrang brengt.

Enkel na een annexatie met Nederland kan Vlaanderen als deel van het rijk der Verenigde Nederlanden floreren zoals het hoort!
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2010, 12:59   #178
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Vraag je maar eens af of die annexatie wel zo slecht is als je denkt dat ie is.
Een Verenigd Nederland kan dé wereldmetropool worden.
25 miljoen inwoners, een aantal wereldhavens. Steden als Brussel en Den Haag die belangrijk zijn voor de rest van politiek-diplomatieke wereld. Steden als Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen.
Lijkt me een land die economisch veel sterker staat dat Nederland of België nu.

In het geval van Nederland + Vlaanderen is 1 + 1 = 3.
In het geval van Vlaanderen + Wallonië is 1 + 1 = 0. Een obscure uitvinding van enkele Franskiljons, gesteund door het Engelse en Franse vorstenhuis dat enkel op papier bestaat en het welzijn van beide deelstaten een hun bevolking in gedrang brengt.

Enkel na een annexatie met Nederland kan Vlaanderen als deel van het rijk der Verenigde Nederlanden floreren zoals het hoort!
Zo'n taalgebruik was in het Duitsland van de jaren 30 ook populair.
We hebben gezien waartoe zoeits kan leiden.
Oud 1 juni 2010, 13:39   #179
Torkilson
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zo'n taalgebruik was in het Duitsland van de jaren 30 ook populair.
We hebben gezien waartoe zoeits kan leiden.
Hitler wou geen regio's verenigen, Hitler wou Duitse suprematie vestigen. Stop nu eens met die belachelijke dooddoeners. Wat heeft dit nu voor zin. Argumenteer anders met feiten in plaats van holle slogans.
Oud 1 juni 2010, 13:42   #180
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hitler wou geen regio's verenigen, Hitler wou Duitse suprematie vestigen. Stop nu eens met die belachelijke dooddoeners. Wat heeft dit nu voor zin. Argumenteer anders met feiten in plaats van holle slogans.
U weet alles over de juiste agenda van Hitler ?

Proficiat.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be