![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Van mij niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Allé, waarom niet? Altijd lachen geblazen als Bjorn zijn ehm... "wijsheid" met ons, forumplebs, komt delen... ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zie het probleem niet van bewakingscamera's en mijn privacy komt er allesins niet in gevaar door. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begin misschien eerst eens met proberen te bevatten wat privacy precies inhoudt en dan beantwoordt die vraag zich grotendeels zelf. Blijkbaar is privacy voor jou een slechts een schoon synoniem met 'menne privé thuis' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lol, zijn die cijfertjes te moeilijk voor jou misschien? Statistiek is net de hoeksteen van wetenschappelijke research voor veel academische richtingen en het belang van een correcte kennis daarvan kan niet onderschat worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat heb ik niet gezegd. Lees de reacties van born over statistiek in de thread 'monarchie' en je zal zien wat ik bedoel
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk ik geef een ander voorbeeldje. ( wat extremer nemen ... gewoon om het probleem te stellen ) Jij doet een gsm-gesprekje ... lekker intiem in de openbare ruimte ... je wil dat ergens voor jezelf houden en zoekt een leuk plaatsje op waar je ongestoord ( niet al teveel omstaanders ) kunt praten. Nu kan het zijn dat een toevallig passant 3 woorden en een letter opvangt van wat gij daar allemaal vertelt. Niks aan de hand die loopt gewoon door.... en dat is precies wat je bereid bent af te staan aan privacy. Wat gij hier nu doodleuk komt te vertellen is dat het geen enkel probleem mag zijn dat er een ultra gevoelige micro in de buurt is geplaatst zonder je medeweten die de hele conversatie nauwkeurig registreert ( zowel jouw deel als de andere kant ) en die opname mag dan voor eender wel nut gebruikt worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar jij wel? Het is vooralsnog de enige definitie die hier gegeven werd en ik heb tot nu toe nog geen valabel argument gehoord om die definitie in twijfel te trekken. Voel je vooral niet geremd om een andere, betere definitie met ons te delen.
Je mening geven over iets waarvan je duidelijk de draagwijdte niet snapt... Sterk... ![]() Toch wel, maar je hebt het nog niet door.
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ze waren in een andere discussie te moeilijk voor Bjorn. Hij begon dan maar een lachwekkende vertoning over statistiek op te voeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....42#post4840142 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zodra je buiten stapt aanvaardt ge ( onder de huidige situatie .... want het verandert snel ) dat mensen je tronie zien. Niet meer dan dat. Je vraagt echter niet om buiten je weten of buiten je wil ook allerhande andere informatie te delen. Zo kan bv een cam perfect registreren welke telefoonnummers je belt op je gsm, wat je kaartnummer is als je die boven haalt, enz. Dat probleem stelt zich normalerwijs niet als het enkel gaat over passanten, omstaanders ...en toch nooit op die schaal. Nu kan je blijven palaveren over het theoretische geval dat ook omstaanders dat eventueel kunnen zien en zelfs achteraf noteren ... doch de intentie in de wetgeving is vrij duidelijk ( btw zelfs een simpele foto van de omgeving nemen waar toevallig een persoon mee opstaat kan problemen geven als je die ook op 't net zet of ergens publiceert ) En het is net omwille dat de openbare ruimte sowieso steeds ( en méér en méér ) bepaalde restricties oplegt aan dat recht vanwege praktische redenen dat men extra voorzorgen moet nemen om dat recht maximaal te waarborgen. Laatst gewijzigd door praha : 26 juni 2010 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
We worden hier dagelijks wel getrakteerd op youtube filmpjes waar het tuig zich niet al teveel aantrekt van die camera's ... integendeel je zou haast zeggen dat er net willen opstaan ps. er zijn er zelfs die hun misdaden opnemen bij gebrek aan veiligheidscamera en het zelf op 't net plaatsen Laatst gewijzigd door praha : 26 juni 2010 om 19:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Banneling
|
![]() "U can prove anything by statistics except the truth"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat kom je dan even te stellen dat het mijn eigenste interpretatie zou zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wetgeving is niet makkelijk en omhelst tientallen artikels wat kan en niet kan.... de algemene idee erachter is anders nog steeds dezelfde hoor als wat Dit is alvast wat art. 17 van de uvrm erover zegt : 1. Niemand mag worden onderworpen aan willekeurige of onwettige inmenging in zijn privéleven, zijn gezinsleven, zijn huis en zijn briefwisseling, noch aan onwettige aantasting van zijn eer en goede naam. 2. Een ieder heeft recht op bescherming door de wet tegen zodanige inmenging of aantasting In de Belgische grondwet is het artikel 22 die de grote lijn weergeeft waarop andere artikels zich gaan baseren. |
|
![]() |
![]() |